Tak Sempat Sampai Hospital Bayi Mat Triton Lahir Dalam Kereta Bapa Sambut Kelahiran Anak


Pastinya satu kegembiraan berganda bagi yang menyambut kelahiran bayi di bulan Syawal ini. Tidak terkecuali pasangan suami isteri di Rembau yang menyambut kelahiran bayi Syawal mereka di dalam kereta.
Walaupun berdepan detik cemas, namun bayi kepada pasangan Mohd Safiq Jamaluddin, 36, dan Nor Anis Mohd Arif, 37 yang dilahirkan pada jam 9.45 malam Isnin lalu, ketika mereka dalam perjalanan ke hospital kini berada dalam keadaan baik dan stabil.

Uniknya bayi lelaki yang digelar ‘Mat Triton’ bersempena kenderaan kelahirannya itu seakan satu doa yang dimakbulkan bila mana ia menjadi permintaan ayahnya sendiri untuk menyambut kelahiran anak keempat mereka.
Ujar Mohd Safiq, dia memang berhasrat menyambut kelahiran anak keempat ini kerana tidak berkesempatan melakukannya dengan tiga anak lain.

Menurut Mohd Safiq lagi, isterinya dijangka bersalin pada 8 Mei ini namun tidak menjangkakan ia berlaku lebih awal malah lebih mencemaskan apabila keaadaan jalan ketika itu sesak ekoran musim perayaan.
“Sekitar jam 9.45 malam, kami ke Hospital Rembau dari rumah di Kampung Batu, di sini, dan jaraknya hanya kira-kira lapan kilometer (km) saja. Ketika dalam perjalanan, isteri memaklumkan bayi sudah keluar.

“Masa tu kami sudah melewati persimpangan lampu isyarat Pekan Rembau. Hanya kurang dua kilometer sahaja nak sampai ke hospital. Alhamdulilah, Allah tunaikan hajat saya dalam keadaan macam ni ” katanya berkongsi.
Bapa kepada empat cahaya mata ini bersyukur dapat merasai pengalaman indah itu walaupun terpaksa berdepan detik mencemaskan bagi mereka sekeluarga.

“Sebelum ini saya pernah beritahu kawan mengenai hasrat saya ini, namun mereka mendakwa dengan SOP (prosedur operasi standard) hospital ketika ini, agak mustahil menyambut anak sendiri.
“Beza umur anak keempat dan anak ketiga agak jauh, jadi ramai yang beritahu proses bersalin akan lebih lama dan sakit. Namun, ia dipermudahkan, malah lebih cepat dari tarikh ‘due’,” katanya.
Jelasnya lagi, susulan kejadian berkenaan, anaknya digelar ‘Mat Triton’ sempena kelahirannya dalam kenderaan pacuan empat roda berkenaan.
“Bagaimanapun, kami suami isteri sudah pun memilih nama yang sesuai buat anak kami yang buat masa ini dirahsiakan terlebih dahulu,” katanya.
Menarik: Kena Marah Dengan Daddy Conteng Pintu Bilik Air, Ramai Terhibur Dengan Jawapan Fatima!

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

Biasa dah kita dengar orang memburu malam Lailatulqadar bila akhir bulan Ramadan ini kan? Tetapi kali ini nak kena dengar juga cerita keindahan malam Lailatulqadar yang di kongsikan oleh Mama Irma Hasmie dan adik-adik Bintang Kecil ni.
Apa sebenarnya malam Lailatulqadar dan apa perlu kita buat untuk 10 malam terakhir? Kenalah saksikan sampai habis 1001 Malam Istimewa diserikan oleh KARIHOME.
Pa&Ma
Kredit: Kosmo Online & Mohd Safiq
The post Tak Sempat Sampai Hospital, Bayi ‘Mat Triton’ Lahir Dalam Kereta, Bapa Sambut Kelahiran Anak! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-sempat-sampai-hospital-bayi-mat-triton-lahir-dalam-kereta-bapa-sambut-kelahiran-anak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Isteri Hafidz Roshdi Umum Hamil Anak Ketiga Akui Bimbang Tekanan Melampau Beri Kesan Pada Bayi

Hiburan Isteri Hafidz Roshdi Umum Hamil Anak Ketiga Akui Bimbang Tekanan Melampau Beri Kesan Pada Bayi

papar berkaitan - pada 14/4/2023 - jumlah : 90 hits
Isteri kepada pelakon Hafidz Roshdi Nurul Shuhada memaklumkan bahawa dia kini sedang hamil dan usia kandungan sudah memasuki usia 10 minggu Memetik mStar Shuhada berkata dirinya perlu kuat dan tabah meskipun terpaksa menghadapi pelbagai tek...
Ibu Bapa Enggan Ujian Dna Anak Tak Dapat Ic

Ibu Bapa Enggan Ujian Dna Anak Tak Dapat Ic

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 166 hits
V AnbalaganKUALA LUMPUR Kerajaan tidak mengeluarkan kad pengenalan kepada seorang remaja berusia 13 tahun kerana ibu bapanya yang berlainan bangsa tidak menjalani ujian DNA Bekas Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara Ruslin Jusoh dalam ...
Bayi Dua Tahun Selamat Tercampak Keluar Dari Kereta Ibu Terkorban Selepas Kereta Dilanggar

Bayi Dua Tahun Selamat Tercampak Keluar Dari Kereta Ibu Terkorban Selepas Kereta Dilanggar

papar berkaitan - pada 25/4/2023 - jumlah : 124 hits
Satu kehilangan yang amat terkesan Seorang bayi berusia dua tahun selamat selepas tercampak dari kereta yang dipandu ayahnya Namun anak kecil ini terpaksa berpisah di dunia ini selepas pemergian ibunya Norfadilah Ismail 34 yang turut berada...
Bayi Perempuan Baru Lahir Ditemui Di Belakang Kenderaan

Bayi Perempuan Baru Lahir Ditemui Di Belakang Kenderaan

papar berkaitan - pada 29/4/2023 - jumlah : 165 hits
KENINGAU Seorang bayi perempuan sempurna sifat dipercayai baru dilahirkan ditemui di belakang kenderaan pacuan empat roda di Kampung Susulat Sook di sini Selasa lalu Bayi yang masih bertali pusat itu ditemui oleh orang awam di dalam plastik...
Bapa Borek Anak Rintik

Bapa Borek Anak Rintik

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 122 hits
PEGAWAI SPRM membawa tujuh pegawai tadbir dan diplomatik yang bertugas di Bahagian Penyelidikan Jabatan Perdana Menteri ke Mahkamah Majistret Putrajaya pagi ini untuk ditahan reman berhubung kes penyelewengan dana Pilihan Raya Umum Ke 14 me...
Ibu Bapa Buat Laporan Polis Terhadap Tadika Lepas Anak Lemas Di Kolam Renang

Ibu Bapa Buat Laporan Polis Terhadap Tadika Lepas Anak Lemas Di Kolam Renang

papar berkaitan - pada 24/4/2023 - jumlah : 290 hits
SEORANG ibu mendakwa sebuah tadika swasta di Ipoh cuai dan gagal memantau anak lelakinya berusia 4 tahun sehingga terjatuh ke dalam kolam renang bersebelahan premis berkenaan yang menyebabkan kematian anak tunggalnya itu D Nilaveni 40 yang ...
Otak Takut Fasa Pemikiran Anak Yang Terlalu Sering Dimarah Diherdik Awas Ibu Bapa

Otak Takut Fasa Pemikiran Anak Yang Terlalu Sering Dimarah Diherdik Awas Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 15/4/2023 - jumlah : 372 hits
Apa jadi kepada pemikiran anak yang sering dimarah Ikuti penjelasan daripada Ibu Rose JAWAPAN PEMIKIRAN ANAK YANG TERLALU SERING DIMARAH AKAN BERADA DI DALAM OTAK TAKUT Otak takut adalah nama yang Ibu olah Oleh itu memang tak akan jumpalah ...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni