Tak Puas Hati Ditahan Sbb Merokok Leiaki Sound Pegawai Smbil Minta Tali Pita Utk Ukur Jarak Dan Ini Terjadi


Tak sangka aksi ‘troll’ warganet yang tampil dengan idea kreatif dengan mengukur jarak premis makan dengan tempat mereka merok0k menggunakan pita ukur benar-benar terjadi.
Bezanya, kali ini perok0k terbabit cabut lari selepas siap mengukur selepas diminta menunjukkan kad pengenalan. Mungkin jarak yang diukur kurang dari 3 meter, agaknya.
Terdahulu dua lelaki bertindak memar4hi penguat kuasa Pejabat Kesihatan Daerah Kemaman hari ini selepas ditangkap merok0k sambil menjamu selera di sebuah kedai makan di Kerteh.
Pegawai Kesihatan Daerah Kemaman, Dr Mohd Anuar Abd Rahman berkata, pelanggan tersebut juga membuang rok0k yang dihisap selepas menyedari kehadiran penguat kuasa dan memberi alasan merok0k pada jarak tiga meter daripada premis.
” Sambil memarahi penguat kuasa, lelaki itu meminta mengambil pita ukur untuk mengukur jarak tersebut namun setelah diminta kad pengenalan kedua-duanya melarikan diri,” katanya kepada pemberita hari ini.
Penguat kuasa kemudian mengeluarkan notis kesalahan di bawah peraturan 12(1)(b) Peraturan Kawalan Hasil Temb4kau 2004 kepada pemilik kedai kerana membenar pelanggan merok0k di premisnya.
Dr Mohd Anuar berkata, walaupun pengusaha premis sudah memasang papan tanda larangan merok0k namun tindakan menyedia meja hidangan untuk merok0k menyalahi peraturan ini.
Katanya Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu (JKNT) telah menjelaskan bahawa kerusi dan meja yang diguna bagi hidangan makanan masih tertakluk dalam larangan merok0k pada jarak 3 meter dari meja tersebut.
Pegawai dan penguatkuasa Pejabat Kesihatan Kemaman yang menjalankan operasi merok0k dalam restoran dan kedai makan di Kemaman.
” Pengusaha premis juga didapati meletakkan dua bekas habuk rok0k daripada tin susu di atas meja itu. Semua bekas habuk rok0k tersebut telah dirampas sebagai bahan bukti,” katanya.
Penguatkuasaan dilakukan oleh anggota Pejabat Kesihatan Kemaman diketuai Pegawai Kesihatan Persekitaran, Mohd Rosli Abdul Wahab dengan kerjasama JKNT yang turut sama turun padang ke Kemaman hari ini.

Gambar- pegawai penguatkuasa mengambil keterangan pengusaha kedai makan yang diperiksa dalam operasi itu.
Menurut Dr Mohd Anuar, sejak larangan merok0k di restoran dan kedai makan dikuatkuasakan pada 1 Januari lalu, sebanyak sembilan notis kesalahan telah dikeluarkan Pejabat Kesihatan Kemaman.
Notis melibatkan empat kesalahan merok0k di dalam premis kedai makan, empat kesalahan kepada peniaga kerana gagal memasang papan tanda mengikut spesifikasi yang ditetapkan dan membenar orang merok0k dan satu kesalahan membabitkan perok0k di bawah umur.
” Operasi yang dijalankan hari ini melibatkan seramai 18 anggota yang memeriksa 77 premis kedai makan di sekitar kawasan Telok Kalong, Kijal, Kemasek dan Kerteh.
” Pengusaha premis dan orang ramai diingatkan sentiasa mematuhi peraturan dengan memastikan tiada orang merok0k di dalam premis dan meja hidangan pada jarak 3 meter daripada premis dan meja hidangan,” katanya.
Nota: Gambar featured atas (kanan) adalah sekadar hiasan.
Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.
Kredit : sinarharian
The post Tak Puas Hati Ditahan Sbb Merokok, LeIaki Sound Pegawai Smbil Minta Tali Pita Utk Ukur Jarak Dan Ini Terjadi appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/leiaki-sound-pegawai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Puas Hati Makan Sushi Halal Di Nippon Sushi Batu Caves

Puas Hati Makan Sushi Halal Di Nippon Sushi Batu Caves

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 1023 hits
Puas Hati Makan Sushi Halal di Nippon Sushi Batu Caves l Assalamualaikum Siapa suka makan sushi kita geng Hehe Ana start suka sushi dalam beberapa tahun ni je Tu pun lepas buat sendiri sushi Kalau tak memang tak boleh diterima tekak ko Seja...
Buat Sendiri Je Biskut Bayi Nipis Dan Terlebih Rangup Lagi Puas Hati

Buat Sendiri Je Biskut Bayi Nipis Dan Terlebih Rangup Lagi Puas Hati

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 346 hits
Ada bayi yang sentiasa hendak mengunyah sepanjang dia bermain Malah ada juga bayi yang sentiasa memegang sesuatu barang atau makanan Jangan lepaskan peluang berikan sahaja biskut versi bayi yang lebih sihat supaya anak dapat makan dan menge...
Hiburan Netizen Tidak Puas Hati Pertikai Kenapa Naqiu Dan Hady Mirza Kongsi Juara Gegar Vaganza 6

Hiburan Netizen Tidak Puas Hati Pertikai Kenapa Naqiu Dan Hady Mirza Kongsi Juara Gegar Vaganza 6

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 340 hits
Memang lain dari yang lain dan tidak pernah lagi berlaku di sejarah Gegar Vaganza dimana dua orang peserta berkongsi gelaran juara Persaingan antara Naqiu Boboy dan Hady Mirza memang sengit dan tidak dinafikan kedua duanya memang hebat cred...
Berhati Hati Strategi Pasno Utk Melemahkan Ph

Berhati Hati Strategi Pasno Utk Melemahkan Ph

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 193 hits
Azizan TjSaya mendapat maklum PAS DAN UMNO akan menyusun beberapa strategi utk mempengaruhi rakyat supaya tidak bersama PH dalam PRU15 Antaranya 1 Menggunakan isu bangsa dan agama khususnya di kawasan melayu 2 PH dikatakan kerajaan boneka D...
17 Persatuan Cina Tidak Puas Hati Tindakan Polis

17 Persatuan Cina Tidak Puas Hati Tindakan Polis

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 302 hits
Sebanyak 17 persatuan Cina termasuk Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia melahirkan rasa tidak puas hati dengan tindakan polis memohon perintah larangan daripada mahkamah terhadap Persidangan Pertubuhan Pertubuhan Cina yang dija...
Puas Hati Beli Barang Di Mr Diy

Puas Hati Beli Barang Di Mr Diy

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 1362 hits
AssalamualaikumBismillahDulu masa zaman study tempat fav pelajar mahu beli barang barang murah selalunya memang MR DIY lah menjadi pilihan Walaupun niat nak masuk kedai untuk cuci mata nanti keluar pasti ada sahaja yang dibeli haha Kuat san...
Dong Zong Tak Puas Hati Kongres Jawi Dibatalkan

Dong Zong Tak Puas Hati Kongres Jawi Dibatalkan

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 306 hits
KAJANG Kesemua 17 Persatuan Cina Persekutuan antaranya Persekutuan Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia meluahkan rasa tidak puas hati dengan tindakan polis yang memohon perintah mahkamah melarang penganjuran kongres berkaitan t...
Prkkimanis Jadikan Prk Kimanis Satu Lagi Referendum Rakyat Nyatakan Tak Puas Hati Annuar

Prkkimanis Jadikan Prk Kimanis Satu Lagi Referendum Rakyat Nyatakan Tak Puas Hati Annuar

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 371 hits
Pengarah Operasi Barisan Nasional di Pilihan Raya Kecil Kimanis Tan Sri Annuar Musa berkata PRK Kimanis adalah satu lagi referendum untuk rakyat menyatakan ketidakpuasan hati kepada kerajaan Jelas beliau rakyat khususnya pengundi di Kimanis...
Puas Hati Sewa Kereta Dengan Mewah Armada Car Rental

Puas Hati Sewa Kereta Dengan Mewah Armada Car Rental

papar berkaitan - pada 5/1/2020 - jumlah : 528 hits
Sewa Kereta Dengan Mewah Armada Car Rental Untuk ke Mana Mana Tempat percutian atau Tempat jauh Kita memerlukan kenderaan yang selamat serta selesa agar takde masalah di tengah jalan Dan menyusahkan Kita Betul Tak TapiKalau keadaan kereta s...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Adapting To Consumer Behavior

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite

Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol