Tak Perlu Pencuci Khas Cuci Mesin Basuh Guna 2 Bahan Ni Hasilnya Berkilat


Tanpa kita sedar, mesin basuh yang kita gunakan saban hari sebenarnya begitu banyak meninggalkan kesan kotoran pada bahagian dalaman mesin basuh.
Jika dibiarkan lama, mesin basuh semakin bertambah kotor dan sudah pastilah akan terkesan pada baju kita, lebih-lebih baju anak-anak yang akan turut memudaratkan kesihatan anak-anak kita.
Apa kata sesekali kita cuci bersih mesin basuh kita. Teknik mudah perkongsian Superdaddy, Khairul Abdullah ini mama kena cuba. Simple!

 
Aku cuci mesin basuh aku ni setiap 2-3 minggu sekali. Itu pun tiap kali cuci air dia akan berwarna sedikit dan tetap berbuih juga walaupun tiada baju dan tak masukkan sabun pencuci. Sebabnya tiap kali basuh baju, akan ada saki baki sabun dan kotoran yang tertinggal kat dalam mesin tu.
So lagi kerap basuh lagi banyak kotoran tertinggal dalam tu. Jadi kalau rajin setiap minggu boleh cuci, aku jenis malas maka 2-3 minggu sekali.
Boleh jer beli segala jenis pencuci khas kat Shopee tu atau aku suka guna baking soda dengan cuka jer. Beli jenama Meriah tu dalam tiga ringgit lebih pastu campur cuka sebotol aku tak ingat harga dia. Boleh guna banyak kali. Dan kalau ada clorox pun lagi bagus jugak.

Cara dia mudah yakmat. Untuk top loading atau front loading pun sama sahaja.
1. Masukkan setengah cawan baking soda ke dalam drum, dan masukkan 1 cawan cuka ke dalam bahagian sabun pencuci tu. Lepas tu set basuhan yang paling lama sekali.
Kalau mesin yang ada setting air panas maka set air paling panas, dan biarlah dia berpusing-pusing tanpa kain baju dalam tu. Sesekali datang check tengok warna air, seram ke tidak. Dah siap basuh buka penutup dan biarkan.

2. Kalau ada bleach klorox tu boleh buat satu round lagi. Masukkan setengah cawan bleach dalam tempat sabun tu dan basuh dengan air panas atau set basuhan yang paling singkat dan biarkan. Cukup 2 round ni maka mesin basuh tu kira cun dah. Kalau takde dont worry.
3. Tempat letak sabun, softener tu pun jangan biar berkerak. Tray tu biasanya boleh cabut dan keluarkan. So cuci bersih-bersih dan bilas dengan clorox. Bahagian mana yang nampak dan boleh cuci maka cucilah.

Kena rajin sikitlah kalau nak pakaian kita sentiasa bersih. Lepas tu basuh baju lepas ni mesti wangi. Sebelum ni letak sabun paling wangi dengan softener paling best pun tak berapa nak wangi ye dak?
Moh ler kite pakat cuci mesin basuh selalu, agar pakaian kita sekeluarga dijamin bersih suci dan bermutu.
Menarik: Isi Nenas Kita Makan, Kulit Jangan Buang, Jadikan Baja Organik Suburkan Buah & Sayur!

Anak ada bakat? Sertai Bakat Cilik Pa&Ma sekarang!
Kalau anak-anak ada bakat hebat, janganlah simpan sendiri. Jom, support mereka dengan menyertai Bakat Cilik Pa&Ma. Rakam aksi anak-anak dengan bakat mereka dan hantarkan kepada Pa&Ma.
Nak join? Klik saja https://toko.ideaktiv.com/product/bakat-cilik/ atau untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi https://wa.me/+60179701167

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
Sumber : Khairul Abdullah
The post Tak Perlu Pencuci Khas, Cuci Mesin Basuh Guna 2 Bahan Ni, Hasilnya Berkilat! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-perlu-pencuci-khas-cuci-mesin-basuh-guna-2-bahan-ni-hasilnya-berkilat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Cara Mudah Bayar Saman Pdrm Diskaun 80 Guna Mesin Atm Tak Perlu Berbaris Panjang Lagi

Ini Cara Mudah Bayar Saman Pdrm Diskaun 80 Guna Mesin Atm Tak Perlu Berbaris Panjang Lagi

papar berkaitan - pada 14/12/2021 - jumlah : 201 hits
Rakyat Malaysia berpusu pusu membayar tunggakan saman mereka sejak beberapa hari ini Ada yang sanggup berbaris panjang ke Balai Polis semata mata untuk membayar saman diskaun sebanyak 80 Tapi tahukah anda bahawa anda boleh untuk membayar sa...
Penjual Bancuh Kopi Guna Mesin Gerudi

Penjual Bancuh Kopi Guna Mesin Gerudi

papar berkaitan - pada 17/12/2021 - jumlah : 209 hits
Aksi seorang penjual kopi di Indonesia yang membancuh kopinya dengan menggunakan mesin gerudi tular di aplikasi TikTok TikTok JAKARTA Satu video memaparkan aksi seorang penjual kopi yang membancuh minuman itu dengan menggunakan mesin gerudi...
Najib Ada Kepentingan Guna Src Bagi Faedah Sendiri Hakim

Najib Ada Kepentingan Guna Src Bagi Faedah Sendiri Hakim

papar berkaitan - pada 7/12/2021 - jumlah : 168 hits
Mahkamah Tinggi memutuskan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mempunyai kepentingan peribadi untuk menggunakan SRC International Sdn Bhd sebagai wadah bagi kepentingan diri sendiri dengan memanfaatkan kedudukannya serta kawalan be...
Sedap Mudah Lebih Sihat Aneka Resepi Masakan Tak Guna Minyak

Sedap Mudah Lebih Sihat Aneka Resepi Masakan Tak Guna Minyak

papar berkaitan - pada 7/12/2021 - jumlah : 244 hits
Tercari cari resepi masakan lauk pauk yang boleh masak tanpa minyak Maklumlah sekarang ramai yang peka terhadap kesihatan Jika anda bercadang nak kawal jumlah penggunaan masak dalam masakan harian anda yang RASA kongsikan ini pasti boleh me...
Najib Tidak Mengadu Pulangkan Rm42 Juta Tapi Guna Dana Ikut Keinginan Hakim

Najib Tidak Mengadu Pulangkan Rm42 Juta Tapi Guna Dana Ikut Keinginan Hakim

papar berkaitan - pada 8/12/2021 - jumlah : 145 hits
malaysiakini comDiterbitkan Dec 8 2021 7 01 PMBekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak mengembalikan dana RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd yang dikreditkan secara salah ke akaunnya sebaliknya telah menggunakannya kata Mah...
Jangan Pandang Pelik Kalau Ada Ibu Ayah Guna Tali Ikat Tangan Anak Ini Sebabnya

Jangan Pandang Pelik Kalau Ada Ibu Ayah Guna Tali Ikat Tangan Anak Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 219 hits
Berbanding di luar negara tidak banyak ibu bapa di Malaysia yang menggunakan tali ikat tangan anak atau child leash semasa berada di luar Tetapi perlu ke memakaikan tali keselamatan untuk kanak kanak ini Pemakaian tali ikat tangan anak Chil...
Dua Pemuda Salah Guna Parkir Oku Di Pusat Beli Belah Diminta Mohon Maaf Ras Adiba

Dua Pemuda Salah Guna Parkir Oku Di Pusat Beli Belah Diminta Mohon Maaf Ras Adiba

papar berkaitan - pada 9/12/2021 - jumlah : 263 hits
KUALA LUMPUR Dua pemuda yang merakam perbuatan mereka menggunakan parkir khas bagi golongan orang kurang upaya di sebuah pusat beli belah di sini diminta membuat permohonan maaf kepada komuniti OKU Presiden OKU Sentral Senator Datuk Ras Adi...
Hiburan Lagi Kes Salah Guna Jalan Raya Polis Buru Kumpulan Motosikal Berlagak Marshal

Hiburan Lagi Kes Salah Guna Jalan Raya Polis Buru Kumpulan Motosikal Berlagak Marshal

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 151 hits
Lagi kes penyalahgunaan jalan raya pihak Polis Diraja Malaysia sedang mengesan satu kumpulan motosikal berkuasa tinggi yang membuat aksi lagak pengawal jalan raya ataupun marshal di jalan awam selepas rakaman tersebut tular di media sosial ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid