Tak Lalu Nak Makan Fikirkan Soal Anak Adik Mardhiah Hidap Kanser Mata Ibu Mohon Doa Dari Netizen


Setiap orang ada ujiannya. Setiap ujian pasti ada hikmahnya. Itulah ungkapan yang sering kita dengar dari mulut seorang insan yang cekal menghadapi dugaan dalam kehidupannya. Lebih terkesan jika ujian itu untuk anak yang masih kecil.
Satu perkongsian daripada seorang ibu tunggal, Nur Natasha dalam laman Facebooknya mengisahkan tentang keadaan anaknya yang bongsu diuji dengan satu penyakit yang sangat jarang kita dengar. Ya, adik Nur Mardhiah Shahadah yang berusia 4 tahun disahkan menghidap satu penyakit di mana penyait-penyakit kronik senang dijangkitinya.
Jadi, sama-samalah kita membantu meringankan beban ibu ini untuk melihat anaknya kembali pulih seperti sedia kala.
Ramai yang dm saya personal minta saya kongsikan kisah anak istemewa saya Nur Mardhiah Shahadah. Terlebih dahulu saya ingin memohon pada yang membaca, ini bukan post mintak sumbangan atau seperti dengannya. Tujuan saya post kisah-kisah anak saya ini tujuannya yang pertama nakkan doa. Saya memang sangat terharu jika ada yang sudi selitkan name anak saya dalam doa mereka.
Yang keduanya saya berharap dapat memberi sedikit semangat positive dalam diri insan-insan yang mengikuti kisah kami. Susah tak semestinya takkan bahagia. Sakit bukan penamat sebuah kehidupan tu. Jadi, bagi yang pertama kali membaca, saya ringkaskan kisah anak istemewa saya ni.
Nur Mardhiah Shahadah, lahir 14 November 2017. Mula didiagnos kanser mata pada umur 3 bulan lebih. Doktor sahkan Mardhiah ‘OKU Celebral Palsy’, ‘global development delay’ juga pada usianya 3bulan.
Pada umur 5 bulan, ujian darah khas Mardhiah keluar dan keputusannya Mardhiah mempunyai penyakit rare iaitu chromosome 13q deletion syndrome. Penyakit yang akan buat dia dapat bnyk penyakit kronik, hilang satu persatu keupayaannya sehingga nafasnya yang terakhir. Boleh dikatakan penyakit ini akan menyebabkan pesakit tidak hidup lama.
Tidak lama selepas tu, kansernya semakin teruk dan doktor terpaksa buang mata sebelah kirinya pada 18 Febuari 2019. Keadaanya semakin merosot, berat badannya tidak boleh naik kerana dia tidak boleh makan hanya boleh menyusu sahaja. Sejurus selepas itu, Mardhiah didiagnos chronic lung disease yang membuatkan dia kena pakai 2 pam sepanjang 6jam sekali.
Dan pada tahun ni Mardhiah didiagnos subglotis stenosis (saluran pernafasannya sempit) dan masih menunggu untuk operation besar yang ditunda kerana situasi Covid-19 yang melanda negara sekarang.

Berikutan dengan ramai menganggap kami susah kerana saya tidak bekerja dan memang perlu tumpukan perhatian dalam menjaga Mardhiah. Saya bukan rase saye tak susah tapi mungkin saya memang dah terbiasa hidup dengan apa ada selama bertahun. Bagi saye yang penting saye dapat sediakan susu dan pampers Mardhiah itu sudah mencukupi.
Ade yang tanya habis macam mane saye survive makan ape semua kalau takde income.. Dipendekkan, saye akan makan ape yang ade atau bila ade makanan. Sebab saye memang dah terbiasa. Tak lalu nak memikirkan kenyang perut sendiri bila tengok keadaan anak yang tak boleh makan. Yang ade di tempat saya akan faham maksud saye.
Bagi yang rase ade persoalan mengenai bapa kandung Mardhiah. Yes, saye memang dah bercerai dengan ayah kandung Mardhiah pada 2018. Ade juga yang persoalkan nafkah anak ape semua. Maaf, saye menjaga aib org sekeliling. Saye tak nak kemudian hari saya terheret semua kerana menyebarkan cerita. Cukuplah anda tahu yang saya seorang menjaga Mardhiah. Dengan sedikit bantuan dan juga support dari keluarga saya dan kawan-kawan yang rapat.
Dalam gambar tersebut, ada saya selitkan gambar no acc saya. Bagi yang nak bantu susu pampers Mardhiah boleh laa ke akaun tersebut atau nak pos ke ape boleh massenger saya direct. Saya sertakan no akaun sebab kadang-kadang saya mmg jarang bukak massenger takut ada yang tanya nanti saya tak dapat balas boleh laa rujuk di gambar ye.

Apa-apapun saya sangat berharap anda semua dapat selitkan nama Nur Mardhiah Shahadah dalam doa anda. Sebab saya terlalu sayangkan Mardhiah. Mungkin dengan doa-doa yang kita kirim, Allah boleh makbulkan doa kita dan panjangkan usia Mardhiah. Saya lebih mengharapkan doa.
Terima kasih bagi yang prihatin dengan keadaan kami.. saya sendiri kesiankan orang yang lagi susah dari kami tapi ada yang cakap tak salah saya cuba usaha macam ni. Jadi saya dengan lafaz bismillah cuba up cerita Mardhiah ni.. Moga Allah jauhkan saya dari fitnah dunia dan moga Allah murahkan rezeki Mardhiah dan orang-orang yabg membantu Mardhiah. InShaaAllah.. Aamin..
Sumber: Nur Natasya
The post “Tak Lalu Nak Makan Fikirkan Soal Anak,” Adik Mardhiah Hidap Kanser Mata, Ibu Mohon Doa Dari Netizen appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/adik-mardhiah-hidap-kanser-mata/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menangis Tak Nak Makan Ibu Cerita Anak Anak Mogok Kalau Bibik Tak Ada

Menangis Tak Nak Makan Ibu Cerita Anak Anak Mogok Kalau Bibik Tak Ada

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 253 hits
Anak anak memerlukan kehadiran ibu ayah di sisi mereka Kadang kadang kehidupan mewah pun tiada guna untuk mereka Mereka hanya mahukan perhatian sebab itulah kadang kadang mereka akan buat perangai Kita pula menganggap anak nakal dan memarah...
Anak Nak Makan Kek Tapi Tak Ada Oven Mixer Penyukat Pun Tak Ada Cara Ibu Ni Memang Superb

Anak Nak Makan Kek Tapi Tak Ada Oven Mixer Penyukat Pun Tak Ada Cara Ibu Ni Memang Superb

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 363 hits
Tak ada oven mixer atau penyukat bukan alasan untuk elak buatkan kek buat anak anak kita Tanpa kesemua peralatan ini pun tetap terhasil cantik dan gebu malah sedap sama seperti kek kek lain Resipi dan cara yang dikongsikan oleh ibu ini Puan...
Anak Nak Makan Roti Buat Roti Ikut Langkah Paling Mudah Resipi Ibu Ni Confirm Jadi

Anak Nak Makan Roti Buat Roti Ikut Langkah Paling Mudah Resipi Ibu Ni Confirm Jadi

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 530 hits
Disaat semua orang berebut rebut mendapatkan stok bekalan roti ada baiknya masa terluang ini kita cuba hasilkan roti sendiri di rumah Lagi berbaloi hasilnya bila melihat air tangan sendiri Anak anak pastinya lebih teruja Resipi roti mudah y...
Anak Abah Kuat Nak Membesar Jatuh Terkena Tepi Meja Kelopak Mata Anak Corrie Lee Terkoyak

Anak Abah Kuat Nak Membesar Jatuh Terkena Tepi Meja Kelopak Mata Anak Corrie Lee Terkoyak

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 358 hits
Anak anak yang sedang membesar suka meneroka apa yang ada di sekelilingnya Kadang tu sampai cederakan diri Seperti sekeping gambar yang dikongsikan oleh Adam Corrie Lee tentang anaknya Adam Fateh Lee Dalam gambar tersebut kelihatan anak Cor...
Viral Dan Bantu Adik Ini Hidap Kanser Dan Kulit Melepuh Kini Perlukan Kerusi Roda

Viral Dan Bantu Adik Ini Hidap Kanser Dan Kulit Melepuh Kini Perlukan Kerusi Roda

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 335 hits
PUCHONG Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul Begitulah gambaran derita terpaksa ditanggung seorang remaja perempuan yang menghidap kanser kulit sejak enam tahun lalu Selain terpaksa menanggung rasa pedih dan sakit akibat kulit ...
Ibu Pening Kepala Nak Melayan 12 Kluster Di Rumah Dedah Perangai Bertuah Anak

Ibu Pening Kepala Nak Melayan 12 Kluster Di Rumah Dedah Perangai Bertuah Anak

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 390 hits
Sepanjang tempoh PKP ini kita didedahkan dengan pelbagai jenis kluster yang merujuk kepada golongan yang mendapat jangkitan virus COVID 19 Hari ini jumlah pesakit yang telah sembuh semakin meningkat dan menunjukkan tanda tanda positif kejay...
Aiman Tino Dan Fara Hazel Dapat Adik Baru Ibu Lahirkan Anak Kesebelas

Aiman Tino Dan Fara Hazel Dapat Adik Baru Ibu Lahirkan Anak Kesebelas

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 644 hits
Semalam dua penyanyi yang juga merupakan adik beradik Aiman Tino dan Fara Hazel telah mendapat adik baru yang merupakan anak kesebelas dilahirkan ibu mereka Hazelina Mat Jalil Mereka mendapat adik perempuan yang dilahirkan di Hospital Selay...
Aiman Tino Dapat Adik Baru Ibu Lahirkan Anak Ke 11

Aiman Tino Dapat Adik Baru Ibu Lahirkan Anak Ke 11

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 508 hits
Tahniah diucapkan kepada penyanyi Aiman Tino dan kakaknya Fara Hazel yang baru sahaja mendapat adik perempuan apabila ibu mereka Hazelina 43 tahun The post appeared first on
Rezeki Ramai Adik Beradik Ibu Aiman Tino Fara Hazel Baru Lahirkan Anak Ke 11 Secara Normal

Rezeki Ramai Adik Beradik Ibu Aiman Tino Fara Hazel Baru Lahirkan Anak Ke 11 Secara Normal

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 496 hits
Punya keluarga yang ramai memang seronok Pasti meriah dengan adik beradik yang ramai dan punya macam macam karenah Itu mungkin yang dirasakan buat penyanyi Aiman Tino dan kakaknya Fara Hazel yang baru tiga hari lepas ibunya melahirkan seora...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite

Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol