Tak Lalu Makan Waktu Hamil Empat Superfood Ni Jangan Tinggal Wajib Ambil


Pengambilan makanan yang sihat dalam diet harian waktu hamil amat penting agar dapat menjamin kesihatan diri sendiri dan perkembangan positif bayi dalam kandungan.

Sebab itulah ibu hamil disarankan untuk makan makanan yang sihat dan segar. Jangan sekali-kali skip waktu makan hanya kerana hendak muntah.
Ketika hamil, apa yang mama kena tahu, lebihkan empat jenis makanan superfood ini  untuk tingkatkan kesihatan ibu hamil dan kandungan.
Ikan

Pengambilan ikan ketika hamil selalu menjadi pertikaian kerana ada yang bimbang tentang kandungan merkuri yang tinggi. Biasanya ikan yang hidup di dalam lautan dalam mempunyai risiko sebegini.
Walaupun begitu, anda perlu tahu bahawa ikan sangat kaya dengan sumber protein. Ia juga memiliki kandungan Omega-3 yang tinggi. Oleh yang demikian, ikan sangat diperlukan untuk membolehkan anak dalam kandungan mempunyai sumber yang baik untuk mengembangkan otaknya.
Sayur Berdaun Hijau

Ramai yang sedia maklum bahawa sayur-sayuran adalah sangat penting untuk menjamin tahap kesihatan berterusan. Oleh sebab itulah, adalah penting untuk anda mengambil jumlah hidangan sayur-sayuran yang mencukupi dalam menu harian.
Digalakkan untuk lebihkan sayur-sayuran berdaun hijau terutama sayur bayam kerana ia tinggi dengan kandungan asid folik.
Asid folik adalah sumber yang bagus untuk perkembangan saraf tunjang anak di dalam kandungan.
Brokoli

Selain dari sayur-sayuran berdaun hijau, anda juga perlu memberi perhatian kepada satu lagi sayur yang mempunyai warna hijau iaitu brokoli.
Memasukkan brokoli sebagai salah satu makanan bagi memenuhi keperluan pengambilan sayur harian memastikan anda memperoleh beberapa nutrien makanan penting.
Secara tak langsung ibu dibekalkan dengan potassium. Potassium dapat membantu proses pertumbuhan tulang bayi di dalam kandungan.
Produk Tenusu

Mengambil kandungan kalsium yang cukup ketika hamil adalah sangat penting. Selain menguatkan tulang dan gigi bakal ibu, kalsium juga membantu menguatkan tulang dan pertumbuhan tubuh anak dalam kandungan.
Pastikan anda minum satu hingga dua gelas susu atau boleh juga gantikan dengan melebihkan pengambilan produk tenusu yang lain juga seperti keju dan yogurt.
Menarik: “Ikut Muka Mommy, Sebiji Sama”, CP Juliana Evans Kongsi Wajah Anak Kedua, Comelnya!

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
The post Tak Lalu Makan Waktu Hamil, Empat Superfood Ni Jangan Tinggal, Wajib Ambil! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-lalu-makan-waktu-hamil-empat-superfood-ni-jangan-tinggal-wajib-ambil/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Makan Nasi Campor Kalau Mahal Jangan Salah Kerajaan Pilihan Banyak

Nak Makan Nasi Campor Kalau Mahal Jangan Salah Kerajaan Pilihan Banyak

papar berkaitan - pada 14/9/2023 - jumlah : 163 hits
Lapo Nak makan sekali tengok harga Adoyai Madani ni Hahaha Sesekali jadi walaun Nak order room service tengok harga mahal salahkan kerajaan Boleh gitu Tapi aku bukan walaun Harga tak masuk akal ni Biar pun company bayar rasa tak berbaloi la...
Jangan Salahkan Anak Degil Perbaiki Empat Perkara Ni Anak Jadi Lagi Baik

Jangan Salahkan Anak Degil Perbaiki Empat Perkara Ni Anak Jadi Lagi Baik

papar berkaitan - pada 15/9/2023 - jumlah : 144 hits
Sebagai ibu bapa pelbagai kesilapan dilakukan tanpa kita sedari sepanjang mendidik anak Didikan bukan melalui paksaan tetapi teladan Anak anak lebih percaya dengan apa yang dilihat daripada apa yang didengar Moga apa yang dikongsikan oleh U...
Anak Anak Jangan Dibiar Berkeliaran Di Luar Rumah Waktu Maghrib Syaitan Sedang Berkeliaran

Anak Anak Jangan Dibiar Berkeliaran Di Luar Rumah Waktu Maghrib Syaitan Sedang Berkeliaran

papar berkaitan - pada 12/9/2023 - jumlah : 161 hits
Anak anak jangan dibiar berkeliaran di luar rumah waktu maghrib syaitan sedang berkeliaran Apakah benar syaitan akan masuk ke rumah yang terbuka ketika waktu Maghrib Ramai di kalangan kita mengambil ringan dengan beberapa panduan yang telah...
Bayangkan Tak Boleh Makan Ubat Tahan Sakit Ibu Sarat Hamil 7 Bulan Melecur Teruk Akibat Hos Gas Bocor

Bayangkan Tak Boleh Makan Ubat Tahan Sakit Ibu Sarat Hamil 7 Bulan Melecur Teruk Akibat Hos Gas Bocor

papar berkaitan - pada 6/9/2023 - jumlah : 139 hits
Malang tak berbau begitulah nasib yang menimpa ibu muda ini apabila mengalami kecederaan parah dan melecur hampir 7 di bahagian anggota badan akibat hos gas yang bocor Kejadian ini dikongsi oleh kakak mangsa menerusi laman media sosial dan ...
Jangan Membazir Lauk Makan Kenduri

Jangan Membazir Lauk Makan Kenduri

papar berkaitan - pada 7/9/2023 - jumlah : 167 hits
Perkongsian yang baik ni iaitu amalan sesetengah kita ketika datang ke majlis makan makan kenduri Ada betulnya perkongsian ni yang diambil dari facebook dan kredit kepada penulis asalnya Jom kita baca dan ambil pengajaran Yang dinamakan man...
Nasi Goreng Melimpah Viral Wajib Cuba Makan Sampai Tersandar Weh

Nasi Goreng Melimpah Viral Wajib Cuba Makan Sampai Tersandar Weh

papar berkaitan - pada 7/9/2023 - jumlah : 188 hits
Memang tak dinafikan kedai Nasi Goreng Melimpah Viral memang dah lama dikenali ramai Cuma peluang cikla nak mencubanya sendiri tu datang lambat sikit Hihi Kebetulan memang tengah lapar apa lagi Bak kata pepatah orang mengantuk disorongkan b...
Jangan Asyik Fikir Nak Mengandung Sampai Stress Doktor Kongsikan Tip Mudah Hamil

Jangan Asyik Fikir Nak Mengandung Sampai Stress Doktor Kongsikan Tip Mudah Hamil

papar berkaitan - pada 21/9/2023 - jumlah : 153 hits
Jadi buntu dibuatnya bila asyik berfikir hendak tambah anak Tambah pula jarak anak pertama begitu jauh jaraknya Lama lama jadi stres bila memikirkannya kenapa masih tak hamil lagi Jangan terlalu stress dan memikirkan hendak hamil setiap mas...
Jangan Sampai Lhdn Beri Salam Ini Jumlah Minima Gaji Individu Wajib Bayar Cukai

Jangan Sampai Lhdn Beri Salam Ini Jumlah Minima Gaji Individu Wajib Bayar Cukai

papar berkaitan - pada 12/9/2023 - jumlah : 130 hits
Cukai pendapatan Terdengar saja istilah ini tidak semena mena bulu roma kita meremang bukan Ia bukanlah kisah seram pun jauh sekali kena buat sesuatu yang menakutkan Tidak Cuma apabila sebut tentang cukai ia adalah satu bentuk pembayaran ya...
Dapat Tahu Hamil Bila Kandungan Empat Bulan Izara Aisyah Kongsi Suami Idam Lagi Anak Perempuan

Dapat Tahu Hamil Bila Kandungan Empat Bulan Izara Aisyah Kongsi Suami Idam Lagi Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 10/9/2023 - jumlah : 134 hits
Pelakon cantik dan berbakat Izara Aishah tampil mengesahkan dirinya hamil anak kedua dan kini sedang menantikan bulan bulan terakhir sebelum bersalin Akui Izara lagi dia sendiri pada mulanya tidak mengetahui yang dirinya hamil sehinggalah u...
Aslam Tak Mampu Poligami Abby Terkejut Perubahan Marissa

Restu Untuk Mila

Intineri Sehari Di Melaka 2024

Komisi Iii Puji Keputusan Polri Jadi Yang Pertama Rekrut Kelompok Disabilitas

Tether The Most Successful Company You Ve Never Heard Of

Malaysia Di Kelayakan Piala Dunia 2026 Piala Asia 2027

Super Tracker A Custom Sportster 1200 With Supermoto Steeze

Farewell Goodies



Memahami Beza Hispanic Mestizo Spanish Latino dan Chicano

Resepi Agar Agar Sirap Paling Simple Sedap Bila Dimakan Sejuk Sejuk

Biodata Zafir Karipap Personaliti TikTok Yang Kahwini Diyana Arefin

5 Faedah Utama Matawang Ringgit Lebih Murah Berbanding US Dollar

Biodata Penyanyi Roxy Ixzy Juara Peserta Bintang RTM 2024


Restoran Vip Di Jakarta

Buasir Otak Tv Setiap Kali Beli Goreng Pisang 3 Ringgit

Happy Birthday Syahim

Engineering Excellence Exploring The Innovation Behind Camso Track Systems

Size Matters Navigating Bully Sticks Varieties For Your Pup S Happiness

2 Individu Terbakar Polis Siasat Kes Sebagai Cubaan Bunuh