Suplemen Halal Dari Duopharma Biotech Pilihan Saya


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah untuk entri saya pada kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai produk suplemen daripada Duopharma Biotech.
Zaman sekarang kita memerlukan makanan tambahan ataupun suplemen dalam hidup kita. Makanan yang kita makan tidak mampu memberikan sepenuhnya zat yang diperlukan oleh badan. Makanan tambahan sebeginilah yang akan memenuhi tuntutan zat yang diperlukan itu.
Saya pun termasuk dalam kategori yang memerlukan makanan tambahan bagi memastikan badan saya ini mendapat nutrisi yang mencukupi bagi menjalani aktiviti sehari-hari. Sebabnya sekarang bila balik kerja je mesti akan terbaring sebab badan terasa penat sangat. Sebab itulah saya mencari suplemen yang sesuai untuk diri ini sekarang.
Namun terdapat permasalahan dalam pemilihan suplemen ini. Sebagai seorang Muslim, pemilihan suplemen amatlah penting kerana ianya bersangkut paut dengan halal dan haram. Apa jua yang masuk ke dalam tubuh kita hendaklah dari sumber yang halal dan baik dari tuntutan syarak.
Mengikut kajian daripada Universiti Sains Malaysia pada 2009, hampir 30 peratus daripada produk kesihatan yang terdapat di pasaran adalah tidak halal kerana disahkan menggandungi gelatin yang berasal dari bovine yang tidak diketahui sumbernya.  Ianya tidak dapat digunakan oleh orang Islam kerana berkemungkinan dari sumber yang tidak halal seperti khinzir.  
Jadi cari punya cari, dapatlah saya dengan produk daripada Duopharma Biotech (dahulunya dikenali sebagai CCM Duopharma Biotech) ini. Produk-produk yang dihasilkan oleh Duopharma Biotech ini dijamin halal dan dihasilkan dengan menggunakan amalan perkilangan yang baik (Good Manufacturing Practice) . Jadi produk yang mereka hasilkan adalah halal lagi baik untuk digunakan oleh sesiapa sahaja.
Di Duopharma Biotech, produk kesihatan mereka dihasilkan dengan tahap kebersihan yang tinggi, selamat dan mengikut proses kawalan halal yang ketat mengikut piawaian di tetapkan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia, JAKIM dan juga Persijilan Halal Malaysia.
Jadi sebagai seorang yang beragama Islam, ‘Mencari Yang Halal Itu Fardhu Bagi Umat Islam.’ Jadi menggunakan produk halal dari Duopharma Biotech ini adalah satu amalan yang terbaik dapat kita lakukan. Makan benda yang halal dan baik juga untuk kesihatan.
Eh? Panjang pula saya berceloteh tentang Duopharma Biotech ini. Ayuh saya kongsikan dengan anda semua produk yang saya gunakan dalam meningkatkan tahap kesihatan saya ini.
Bila tanya kawan-kawan produk Duopharma Biotech inilah yang mereka cadangkan. Mereka cadangkan produk Proviton dan Flavettes Effervescent. Proviton ini mengandungi ekstrak Ginseng yang sememangnya kita tahu baik untuk kesihatan. Memang herba yang diakui sejak dahulu lagi berkesan untuk tubuh badan kita.
Bagi Flavettes Effervescent pula, ianya bakal melengkapkan keperluan vitamin C anda yag diperlukan setiap hari. Setiap tablet mengandungi 1000mg Vitamin C, 250 mg calcium dan 300i.u Vitamin D3. Jadi sememangnya lengkap untuk keperluan tubuh kita.
Oklah setakat ini kesannya amatlah serasi dengan badan saya. Rasa lebih bertenaga dan memang sesuai diambil waktu berbuka dan bersahur. Supaya badan kita mendapat nutrisi yang mencukupi untuk melalui hari-hari yang panjang.
Oh! Untuk anda yang sentiasa mengalami sakit kepala, jangan lupa untuk menggunakan Uphamol 650 yang mampu melegakan sakit kepala dengan 1 tablet sahaja.
Selain itu juga, buat anda yang rasa pedih mata dan perit, bolehlah gunakan Eye Glo ini. Saya pun selalu guna produk ini untuk perit mata. Sebabnya saya memang menghadap komputer selama 9 jam sehari. Jadi Eye Glo inilah yang mampu melegakan perit mata saya ini.
Oh! Rupanya ada juga produk untuk anak-anak kita, saya terus sambar juga produk Duopharma Biotech iaitu Champs untuk anak-anak. Wah! Semoga mereka lebih bertenagalah selepas makan Champs ini. Ini kerana setiap tablet Champs ini mengandungi 250 mg Vitamin C dan 5mg zinc. Memang terbaiklah. Kanak-kanak pasti suka dengan rasa orennya.
Terbaikkan produk mereka? Yang pasti ianya disahkan halal dan tak perlu ragu-ragu lagi ketika kita menggunakannya. Jika kita punya pilihan yang halal, kenapa masih ragu-ragu dalam memilih?
Kini produk Duopharma Biotech pilihan saya. Anda bagaimana pula?
The post Suplemen Halal dari Duopharma Biotech Pilihan Saya appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/suplemen-halal-dari-duopharma-biotech-pilihan-saya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jadi Pilihan Ibu Kota Baru Ini Keunggulan Dan Kelemahan Kaltim Dan Kalteng

Jadi Pilihan Ibu Kota Baru Ini Keunggulan Dan Kelemahan Kaltim Dan Kalteng

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 208 hits
Ada beberapa kelemahan yang disimpulkan Bambang Pertama lokasi jauh dari pelabuhan laut sekitar 6 jam ketersediaan sumber daya air tanah terbatas hanya tersedia air sungai
Skip Hop Jenama Pilihan Syu Untuk Barangan Anak Anak

Skip Hop Jenama Pilihan Syu Untuk Barangan Anak Anak

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 328 hits
Barangan Skip Hop memang kerap kali lalu di feeds instagram Syu tau Tak boleh tidak hati si ibu ni terpikat dengan kecomelan barang keluarannya Cute sangat okey Kebetulan beg galas lama abam Naufal dah terputus tali penyandang nya tu So I d...
Tips Miliuner Warren Buffett Saat Dihadapkan Pada 2 Pilihan Sulit

Tips Miliuner Warren Buffett Saat Dihadapkan Pada 2 Pilihan Sulit

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 140 hits
Memiliki karyawan dengan jumlah mencapai 360 ribu orang tentunya bukan hal yang mudah Jadi ketika dia dihadapkan dengan keputusan yang sulit maka miliuner satu ini akan berusaha mengikut sertakan semua pemikiran karyawannya tanpa kecuali un...
Tip Terbaik Membeli Smartphone Pilihan

Tip Terbaik Membeli Smartphone Pilihan

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 313 hits
Hari ke hari pelbagai jenis Smart Phone sudah keluar di pasaran sehinggakan Syarikat Blackberry pun dijual oleh sebab tidak mampu untuk bersaing dalam teknologi telefon pintar Namun aku masih seperti berada pada era 90an dengan masih menggu...
Keputusan Petisyen Pilihan Raya Parlimen Jasin Dijadual 12 Jun

Keputusan Petisyen Pilihan Raya Parlimen Jasin Dijadual 12 Jun

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 236 hits
MELAKA Mahkamah Pilihan Raya di sini menetapkan keputusan untuk petisyen pilihan raya Parlimen Jasin dijadual pada 12 Jun ini di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Peguam Muniandy Vestanathan yang mewakili calon Pakatan Harapan pada Pilihan Raya ...
Nuansa Khas Destinasi Wisata Kebumen Jadi Pilihan Pesonamudik2019

Nuansa Khas Destinasi Wisata Kebumen Jadi Pilihan Pesonamudik2019

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 118 hits
Menambah kenyamanan menemukan destinasi pariwisata kecanggihan piranti Waze atau Google Maps siap membantu Tinggal klik saja melalui gawai masing masing Tunggu instruksi Lalu akan dibawa menuju lokasi dengan rute tercepat
Pilihan Mobil Keluarga Terbaik Untuk Dibawa Mudik

Pilihan Mobil Keluarga Terbaik Untuk Dibawa Mudik

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 400 hits
Menyambut momen lebaran biasanya banyak orang mulai disibukkan dengan aktifitas mudik Yah mudik memang sudah menjadi rutinitas tahunan bagi mereka yang ingin merayakan hari kemenangan bersama dengan keluarga tercinta di kampung halaman Mesk...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Ayam Masak Merah Untuk Tetamu

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Pengadu Terima Panggilan Pertama Ebit Pada 3 40 Pagi Mahkamah Diberitahu

Seorang Lelaki Ditemui Rentung Atas Katil Selepas Apartmen Terbakar

Masa Depan Pas Bukan Dalam Pn