Siti Sarah Dan Syazni Munir Allah Zahirkan Erti Kematian Dan Kehilangan Malangnya Ia Gagal Difahami Kerajaan Gagal


 


August 10, 2021 1- Setelah berita kehilangan ketua pemuda PH Shazni Munir pada usia yang muda, Hari ini Malaysia digemparkan dengan pemergian penyanyi Siti Sarah Raissuddin akibat Covid-19, Moga berikan diganjarkan Syahid berganda dari kematian dari sebab melahirkan anak dan wabak..
2- Dengan Pemergian Siti Sarah hari ini, Mungkin ramai baru faham erti Kehilangan seperti mana kebimbangan yang aku tulis sebelum sebelum ini melibatkan angka kematian akibat Covid-19.. Ia bukan Soal hilangnya nyawa dan Kematian, Ada ahli Keluarga yang kehilanagn Ayah, Ibu dan anak, Malah ada yang hilang tempat bergantung.. Malangnya ada Pemimpin dan MB yang bergurau tentang kematian..
3- Kematian akibat Covid-19 itu hanyalah satu Asbab, Tanpa Covid-19 pun kematian boleh saja berlaku.. Belajar saja dari berita kematian tahun lepas melibatkan pelawak Abam Bocey, Asbabnya hanya Demam panas sebelum meninggal Dunia, Begitu juga dengan Asyraf Sinclair yang begitu sihat sebelum kematian.. Jadi apa Jadi kebimbangan dalam tulisan aku sebelum ini ?
4- Mungkin ramai tidak faham apa yang cuba aku sampai kan…Tapi Alhamdulillah, hikmah dari berita kematian ini Allah zahirkan, Barulah ramai yang Faham, Mati itu bukan hanya melibatkan isu kehilangan Nyawa.. Ia Melibatkan erti Kehilangan, gambaran bagaimana Anak anak kehilangan Ibu yang mereka sayang.. Suami kehilangan Isteri yang mereka cintai biarpun Raya Haji sebelum ini mereka Sihat dan bergembira..
5- Alhamdulillah, Shuib itu Allah luaskan rezekinya, Tidak seperti Shazni Munir yang masih muda, ada 3 orang anak dan isteri yang tidak bekerja..Jadi gambarannya bukan hanya kehilangan Cinta dan Kasih Sayang.. Cuba letakkan kefahaman dengan 360 Kematian Semalam dan lebih 10 ribu kematian yang lain.., Apa yang boleh kita faham..?
6- Dari setiap kematian, Ada anak yang hilang ibu dan Ayah , Bukan saja hilang kasih sayang dan tempat..Ada isteri yang hilang suami tempat bergantung yang hidupnya mencari Rezeki untuk keluarga.. Begitu juga sebaliknya, Begitu juga Ayah dan Ibu yang kehilangan anak mereka yang mencari rezeki pada usia yang Muda.. Ia juga gambaran kemiskinan..
7- Kenapa ramai yang berasa sedih dengan kisah kematian Siti Sarah..? Sebab hari ini depa dapat lihat sendiri, bayangkan selama ini Shuib itu bahagia dengan Siti Sarah , bertapa sayangnya Siti Sarah kepada anak anak, tiba tiba saja ketentuan Allah semuanya bagaikan diragut didepan mata kita..
8- Itulah gambaran dari setiap 10 Ribu kematian Akibat Covid-19 , Ramainya Ibu yang mengandung hatta kandungan anak sulung meninggal Dunia.. Bukan saja Ibu Meninggal Dunia, hatta anak dalam kandungan..Malah ada yang kehilangan Suami dan Isteri biarpun baru beberapa bulan melangsungkan Perkahwinan..
9- Jadi faham kan ? Kenapa dari dulu cukup marah bila berlaku banyak Kematian dari sebab kegagalan kerajaan PN ? Dan fahamkan kenapa aku begitu marah ada MB dari parti Islam boleh berjenaka dan bergurau tentang kematian..
10- Sebab PM dan Kerajaan Gagal hari ini sebenarnya tidak rasa bagaimana Rakyat menghadapi kehilangan orang tersayang.. Depa tak dapat rasa bagaimana anak yang kehilangan Ibu bapa mereka biarpun 2 Minggu lepas mereka sihat dan gembira hidup bersama.. tiba tiba mereka kehilanagn orang tersayang disebabkan wabak..
11- Dan atas sebab itu Kerajaan ini juga tidak dapat rasa bagaimana Rakyat ramai yang kehilangan Kerja.. Tiada pendapatan, Tidak ada makan dan minum.. Hidup Susah dan kelaparan, ada yang terpaksa kibar bendera Putih, Hatta yang tertekan dan bunuh Diri.. Sekurang kurang Shuib masih ada rumah kediaman, Ramai yang kehilangan Ibu bapa, Terpaksa keluar dari rumah sewa..
12- Dari berita Kematian Siti Sarah ini mungkin kita boleh faham, Betapa besarnya kerosakan dan Kehilangan dikalangan Rakyat Malaysia dari sebab kegagalan dan Kelemahan Kerajaan mempertingkatkan sistem Kesihatan dan mengawal Wabak.. dari Segala berita Kematian ini, Entah bagaimana ada Ulama kata ia lambang Kejayaan.. Kematian Tertinggi dianggap sebagai Kejayaan ?
Ipohmali


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/siti-sarah-dan-syazni-munir-allah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Shuib Reda Lepaskan Siti Sarah Saya Sabar Dengan Ujian Allah

Shuib Reda Lepaskan Siti Sarah Saya Sabar Dengan Ujian Allah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 218 hits
Menerusi Instagram Live Shuib reda dengan pemergian isterinya Allahyarham Siti Sarah Al Fatihah
Kisahnya Seperti Arwah Siti Sarah Kini Harapkan Allah Bagi Peluang Ke 2 Buat Isteri

Kisahnya Seperti Arwah Siti Sarah Kini Harapkan Allah Bagi Peluang Ke 2 Buat Isteri

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 310 hits
Kisahnya sama seperti arwah Siti Sarah Setiap hari suami setia menanti perkhabaran isteri Walaupun takut menunggu panggilan hospital tapi inilah hakikat yang harus dilalui oleh seorang suami Mohd Zulkifli Mohdisa yang masih harapkan ada kea...
Hiburan Allah Terlalu Sayangkan Ibu Netizen Sebak Lihat Shuib Beritahu Anak Tentang Pemergian Siti Sarah

Hiburan Allah Terlalu Sayangkan Ibu Netizen Sebak Lihat Shuib Beritahu Anak Tentang Pemergian Siti Sarah

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 288 hits
Setelah sehari pemergian Siti Sarah Raissuddin Shuib Sepahtu terus mengingati arwah isterinya itu dengan memuat naik pelbagai video ingatan di laman media sosial ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMalah lelaki itu turut berkongsi momen dia memb...
Siti Sarah Raissuddin Meninggal Dunia

Siti Sarah Raissuddin Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 222 hits
Siti Sarah Raissuddin Meninggal Dunia Penyanyi terkenal dan juga isteri kepada pelawak Shuib menghempuskan nafas terakhir tepat pukul 5 13 pagi tadi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia Marilah sama sama kita sedekahkan Al Fatihah bua...
Siti Sarah Meninggal Dunia Isteri Shuib Sepahtu Pergi Selamanya Kerana Covid 19 Al Fatihah

Siti Sarah Meninggal Dunia Isteri Shuib Sepahtu Pergi Selamanya Kerana Covid 19 Al Fatihah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 1382 hits
Siti Sarah MENINGGAL DUNIA isteri Shuib Sepahtu pergi selepas bersalin kerana Covid 19INNALILLAHIWAINNAILAIHIROJI UN AL FATIHAH Selepas Solat Subuh si suami beritahu Siti Sarah meninggal dunia Saya macam HA BETUL KE SERIUS NI ABANG TIPU Say...
Untuk Awak Free Awak Adik Akak Uqasha Kenang Kebaikan Siti Sarah

Untuk Awak Free Awak Adik Akak Uqasha Kenang Kebaikan Siti Sarah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 159 hits
UQASHA berkongsi perbualan WhatApps bersama Siti Sarah mengenai perancangan persembahan majlis persandingannya PETALING JAYA Harimau mati meninggalkan belang manusia mati meninggalkan nama Benarlah kata orang hancur badan dikandung tanah bu...
Fadzilah Kamsah Dakwa Ada Gangguan Paranormal Lain Pada Siti Sarah

Fadzilah Kamsah Dakwa Ada Gangguan Paranormal Lain Pada Siti Sarah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 185 hits
Tahap oksigen dalam badan Siti Sarah dikatakan semakin merosot hingga ke paras 40 peratus pada 8 malam semalam Menurut pandangan pakar motivasi terkenal Datuk Dr Fadzilah Kamsah mendakwa yang ianya mungkin disebabkan gangguan paranormal lai...
Bakal Disemadikan Di Gombak Shuib Tunai Hasrat Siti Sarah

Bakal Disemadikan Di Gombak Shuib Tunai Hasrat Siti Sarah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 146 hits
TANGKAP layar video Shuib mengucapkan terima kasih atas semua doa yang dititipkan ramai untuk arwah isterinya KUALA LUMPUR Jenazah Allahyarham Siti Sarah Raissuddin akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Pusu Gombak selepas semua...
Siti Sarah Sumbang Belasan Ribu Untuk Korban Di Palestin

Siti Sarah Sumbang Belasan Ribu Untuk Korban Di Palestin

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 212 hits
Tangkap layar perbualan antara Siti Sarah dan Muhammad Nadir berkenaan hasrat melakukan ibadah korban di Palestin baru baru ini PETALING JAYA Ketua Pegawai Eksekutif Cinta Gaza Malaysia Muhammad Nadir Al Nuri Kamaruzaman mendedahkan penyany...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Apa Itu Wang What Is Money

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Dapsy Open Up Uitm S Cardiothoracic Surgery Post Grad To Non Bumi To Prepare For Ageing Population Challenges

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Benarkah Orang Yang Syahid Tidak Merasakan Sakit Mati

Sama Nama Kitabnya Beda Ulama Penulisnya

Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024