Si Tanggang Moden Sebak Ayah Dikurung Anak Dalam Kandang Besi Tidur Atas Lantai Tanpa Sehelai Pakaian




Tergamaknya mu duhai anak. Seorang ayah yang harus dihormati kerana telah membesarkan anak-anak dengan segala kudrat yang ada, namun diperlakukan dengan kejam hanya kerana di usia senjanya dia sudah tidak mampu menguruskan diri sendiri.

Di sebalik tirai besi dalam ruangan kecil, kelihatan susuk tubuh ayah itu yang sudah uzur dan kurus kering, tidur kesejukan di atas lantai simen tanpa sehelai pakaian membalut tubuhnya. Di sisinya kelihatan pinggan plastik kosong untuk makan dan sebotol air mineral bagi menghilangkan dahaga.

Gambar ayah yang penuh menyentuh emosi itu menjadi tular di laman facebook baru-baru ini dan mendapat perhatian ramai netizen hingga mengundang simpati yang begitu mendalam.



Hasil siasatan pihak polis, warga emas berkenaan dikenali sebagai Abdul Zalil berusia 68 tahun. Dia yang menghidap penyakit stroke, lumpuh sepenuh badan ditemui penduduk dalam keadaan menyayat hati di belakang sebuah rumah di daerah Medan Amplas, Sumatera Utara.

Difahamkan, warga emas berkenaan mempunyai tiga orang anak. Dia sebelum itu tinggal bersama anak perempuan dan menantunya. Namun, setelah jatuh sakit, dia dipindahkan berasingan daripada mereka dalam satu ruangan kecil dikelilingi gerigi besi.

Manakala, dua anaknya yang lain didakwa bekerja di Malaysia dan sudah tidak mengambil peduli lagi akan keadaannya itu. Jurucakap pihak polis, Ginanjar Fitriadi berkata, warga emas itu telah dibawa bagi mendapatkan rawatan dan diserahkan kembali kepada keluarganya.

“Dari malam ahad, kami telah menguruskannya dengan membawa beliau ke hospital dan menyerahkan kembali kepada keluarganya. “Kami juga sudah berbincang dengan pihak berwajib agar kes Pak Abdul mendapat perhatian sewajarnya,” kata Ginanjar.



Sementara itu, anak perempuan kepada warga emas tersebut, Rahmadani, 28, berkata, ayahnya kehilangan semangat hidup semenjak mengidap penyakit lumpuh pada pertengahan bulan September 2018 lalu.

Dia yang memerlukan bantuan sepenuhnya bagi menguruskan diri tidak boleh melakukan segala hal termasuk membuang air besar dan air kecil. Jelas Rahmadani, tindakan mengasingkan ayahnya itu diambil kerana ayahnya didakwa mengotorkan rumah dua bilik yang disewa oleh dia dan suaminya hingga mendapat aduan.

”Sebelum mengidap penyakit tersebut, ayah tidur di bilik tidur. Setelah sakit, kotoran ayah melumuri lantai, bahkan sampai ke dinding bilik hingga kami sering menerima aduan.

”Kami berdua kemudian membuatkan satu bilik khusus di bahagian belakang rumah untuk meletakkan ayah supaya lebih mudah membersihkannya setiap kali buang air besar atau kecil.

”Kebetulan di bilik juga ada barang-barang kami. Terkena sama kotoran bapak. Makanya kami buatkan bilik itu,” kata Rahmadani. Wanita itu turut memberi alasan bahawa gambar yang tersebar itu bukan seperti yang didakwa kerana dia tidak mengabaikan ayahnya seperti yang dituduh.

”Itu fotonya saat kami baru saja selesai membersihkan bapak. Jadi, kami tanggalkan baju dan seluarnya. Sebelum ini, pintu bilik bapak adalah gerisi besi. ”Ada pula yang mengambil gambar dan memuat naiknya ke media sosial. Jadilah heboh. Disangka kami mengurung bapak kami,” jelas Rahmadani.

Sumber: Siakapkeli.my

© copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Sumber Si Tanggang Moden : Sebak, Ayah Dikurung Anak Dalam ‘Kandang’ Besi, Tidur Atas Lantai Tanpa Sehelai Pakaian
Buju Kurung Exclusive Untuk Wanita Berkerjaya

Terbongkar Cara Blogger Dapatkan Organic Traffic Unlimited.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2019/01/si-tanggang-moden-sebak-ayah-dikurung.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semasa Hidup Inilah Zikir Untuk Kami Pujuknya Tidur Sebak Alunan Zikir Ayah Mengiringi Jasad Anak Buat Kali Terakhir

Semasa Hidup Inilah Zikir Untuk Kami Pujuknya Tidur Sebak Alunan Zikir Ayah Mengiringi Jasad Anak Buat Kali Terakhir

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 468 hits
Semasa Hidup Inilah Zikir Untuk Kami Pujuknya Tidur Sebak Alunan Zikir Ayah Mengiringi Jasad Anak Buat Kali Terakhir Ibu bapa mana yang sanggup melihat anak yang dilahir dan ditatang bagai minyak yang penuh pergi secara mengejut dalam sekel...
Kejam Tak Dapat Ayah Anak Berusia 1 Dan 4 Tahun Sedang Tidur Ditetak Sampai Mati

Kejam Tak Dapat Ayah Anak Berusia 1 Dan 4 Tahun Sedang Tidur Ditetak Sampai Mati

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 336 hits
GAGAL mencari ayah anak pula dibunuh kejam Seorang lelaki bertindak menetak mati dua orang anak kepada musuhnya yang berusia 1 tahun 2 bulan dan 4 tahun Kedua dua anak malang itu mati di tempat kejadian Maklumat siasatan pembunuhan kejam ya...
Zalim Anak Kurung Bapa Bagaikan Binatang Dalam Kandang Besi

Zalim Anak Kurung Bapa Bagaikan Binatang Dalam Kandang Besi

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 359 hits
Di sebalik tirai besi dalam ruangan kecil kelihatan susuk tubuh ayah itu yang sudah uzur dan kurus kering tidur kesejukan di atas lantai simen tanpa sehelai pakaian membalut tubuhnya Di sisinya kelihatan pinggan plastik kosong untuk makan d...
Bagilah Berapa Saja Ayah Ini Sanggup Cuci Kereta Untuk Beli Buku Anak Aku Sebak

Bagilah Berapa Saja Ayah Ini Sanggup Cuci Kereta Untuk Beli Buku Anak Aku Sebak

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 376 hits
Demi membeli buku sekolah buat anaknya seorang bapa sanggup mencuci kereta walaupun berapa upahnya Pengalaman terjumpa dengan seorang ayah yang sanggup mencuci kereta sesiapa sahaja yang sudi dengan upah berapa sahaja demi membeli buku seko...
10 Tahun Kami Tunggu Mendapatkanmu Anak Tapi Kini Mummy Sudah Tiada Lagi Sebak Luahan Pilu Ayah Buat Anak

10 Tahun Kami Tunggu Mendapatkanmu Anak Tapi Kini Mummy Sudah Tiada Lagi Sebak Luahan Pilu Ayah Buat Anak

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 306 hits
10 Tahun Kami Tunggu Mendapatkanmu Anak Tapi Kini Mummy Sudah Tiada Lagi Sebak Luahan pilu ayah Buat Anak Kehilangan insan tersayang terutamanya pasangan hidup sulit untuk diterima apatah lagi jika dia pergi sekelip mata Sakitnya melalui ha...
Anak Ugut Pukul Ayah Enggan Serah Duit

Anak Ugut Pukul Ayah Enggan Serah Duit

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 400 hits
Seorang anak bukan sahaja sanggup mengugut bapanya kerana bengang kehendaknya untuk mendapatkan wang tidak dilayan malah turut memukul lelaki itu di Kampung Gong Tok Nasek di sini Isnin lalu
Nak Kuatkan Antibodi Anak Doktor Sarankan 5 Makanan Ini Ibu Ayah Kena Rajin Sediakan

Nak Kuatkan Antibodi Anak Doktor Sarankan 5 Makanan Ini Ibu Ayah Kena Rajin Sediakan

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 548 hits
Nak kuatkan daya tahan dan kekebalan tubuh anak doktor sarankan 5 makanan ini Ibu ayah kena rajin sediakannya supaya tidak mudah diserang penyakit Pemakanan memainkan peranan penting untuk memastikan si kecil membesar menjadi anak yang siha...
Baru Solat Anak Duduk Depan Menangis 3 Tip Ini Membantu Ibu Ayah Solat Dengan Tenang

Baru Solat Anak Duduk Depan Menangis 3 Tip Ini Membantu Ibu Ayah Solat Dengan Tenang

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 902 hits
Solat yang khusyuk tercapai apabila hati fikiran perasaan dan seluruh pancaindera tunduk patuh kepada Allah sepanjang waktu mengerjakan solat Semasa solat itulah waktu kita berhubung secara langsung dengan Allah Tapi ada waktu tertentu kita...
Wajib Periksa Beg Guru Ini Kongsi 6 Perkara Ibu Ayah Mesti Buat Lepas Anak Balik Sekolah

Wajib Periksa Beg Guru Ini Kongsi 6 Perkara Ibu Ayah Mesti Buat Lepas Anak Balik Sekolah

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 545 hits
Wajib periksa beg anak Selain itu guru ini kongsi 6 perkara ibu ayah mesti buat lepas anak balik sekolah Nampak remeh tapi penting untuk kepentingan semua Bila anak ke sekolah si kecil di luar kawalan ibu ayah dan ada guru yang memantau Per...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air