10 Tahun Kami Tunggu Mendapatkanmu Anak Tapi Kini Mummy Sudah Tiada Lagi Sebak Luahan Pilu Ayah Buat Anak


10 Tahun Kami Tunggu Mendapatkanmu Anak, Tapi Kini Mummy Sudah Tiada Lagi,” Sebak Luahan pilu ayah Buat Anak
Kehilangan insan tersayang terutamanya pasangan hidup sulit untuk diterima apatah lagi jika dia pergi sekelip mata. Sakitnya melalui hari apabila dia yang selalu di sisi, di hati dan menemani jiwa setiap hari kini sudah tiada lagi. Impian yang dirancang bersama selama ini hancur berkecai. Hanya kenangan dan doa buatnya menjadi sumber kekuatan untuk meneruskan hidup.
Seperti perkongsian luahan tulus dari hati seorang bapa tunggal kepada cahaya mata sulungnya yang ternyata meruntun hati setiap yang membaca. Manakan tidak, 10 tahun lamanya dia dan isteri menunggu amanah Allah ini. Tidak sabar melihatnya membesar, namun siapa sangka , takdir Allah merancang sebaliknya.
Isteri tersayang pergi tanpa pesan meninggalkan suami seorang diri membesarkan tiga cahaya mata mereka. Impian seorang wanita bergelar ibu tertunai, namun pemergiannya Ogos tahun lalu, memberi kesan mendalam buat keluarga yang ditinggalkan. Sebak!

Duhai anak.
Dulu nak dapat kamu punyalah lama kami tunggu. Dekat 10 tahun mommy dan daddy mencuba. Kami dah pasrah yang kami akan berdua sahaja sampai ke tua. Tapi Allah ada perancangan lain. Tak semena-mena kamu keluar menjengah dunia.
Memberi kegembiraan yang bukan kepalang buat kami. Mommy yang paling happy. Impiannya untuk bergelar ibu tercapai. Daddy cool sahaja namun mommy tak tau daddy bukan main menangis kegembiraan ketika kamu lahir.
Mommy telah rancang perjalanan hidup kamu. Dia nak kamu buat itu ini, dia nak kamu jadi begitu begini. Dia sangat bahagia dan hidupnya ketika itu hanyalah untuk kamu.
Ketahuilah yang kamu dilahirkan bukan di bumi ini. Ketika cuaca di luar sejuk membeku, ketika langit lesu dan 12 jam mommy menahan kesakitan untuk melahirkan kamu di bumi yang asing sekali. Walaupun jauh dari rakan dan saudara, kami sangat bahagia.
Kami berikan segalanya yang terbaik buat kamu. Tempat tinggal paling baik, makan minum paling bagus dan pakaian yang paling selesa. Hari-hari kami penuh bahagia dihiasi suara kecil tangis dan gelak kamu.
Cepatnya kamu membesar. Dan secepat itu juga mommy pergi meninggalkan kamu. Tidak ada rasa paling sedih dan gundah di dalam hati daddy mengenangkan kamu dan adik-adik yang ditinggalkan dalam usia sebegini. Masih terlalu kecil untuk kehilangan seorang ibu.
Daddy tahu kamu menahan sepi. Daddy tahu kamu menahan rindu. Tiada apa yang dapat daddy lakukan untuk menghilangkan rindu kamu pada arwah mommy.
Hanya masa yang berlalu pergi akan membawa bersama rasa rindu dan sepi itu. Daddy yakin kamu sudah mula menyedarinya kini. Yang dah pergi tidak akan kembali.
Tidak mengapa, daddy sentiasa ada di sisi selagi tidak dijemput Ilahi. Ketahuilah oleh kamu yang daddy tidak akan sama sekali meninggalkan kamu. Daddy akan sentiasa ada mengekori langkah dan meneman kamu.
Membesarlah duhai anak dengan menjadi seorang yang sentiasa memberi kebaikan kepada manusia di sekeliling kamu. Membesarlah menjadi seorang anak yang penuh dengan sifat kasih dan sayang.
Dan membesarlah menjadi seorang anak yang sentiasa mendoakan kedua-dua orang tuamu ini. Hari ini usia kamu genap 5 tahun. Sesungguhnya daddy sangat berbangga dengan kamu.
Happy Birthday Khaleef.
KHAIRUL ABDULLAH
Ayahmu.
Sumber : Khairul Abdullah
The post 10 Tahun Kami Tunggu Mendapatkanmu Anak, Tapi Kini Mummy Sudah Tiada Lagi,” Sebak Luahan pilu ayah Buat Anak appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/10-tahun-kami-tunggu-mendapatkanmu-anak-tapi-kini-mummy-sudah-tiada-lagi-sebak-luahan-pilu-ayah-buat-anak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kejam Tak Dapat Ayah Anak Berusia 1 Dan 4 Tahun Sedang Tidur Ditetak Sampai Mati

Kejam Tak Dapat Ayah Anak Berusia 1 Dan 4 Tahun Sedang Tidur Ditetak Sampai Mati

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 340 hits
GAGAL mencari ayah anak pula dibunuh kejam Seorang lelaki bertindak menetak mati dua orang anak kepada musuhnya yang berusia 1 tahun 2 bulan dan 4 tahun Kedua dua anak malang itu mati di tempat kejadian Maklumat siasatan pembunuhan kejam ya...
Bagilah Berapa Saja Ayah Ini Sanggup Cuci Kereta Untuk Beli Buku Anak Aku Sebak

Bagilah Berapa Saja Ayah Ini Sanggup Cuci Kereta Untuk Beli Buku Anak Aku Sebak

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 376 hits
Demi membeli buku sekolah buat anaknya seorang bapa sanggup mencuci kereta walaupun berapa upahnya Pengalaman terjumpa dengan seorang ayah yang sanggup mencuci kereta sesiapa sahaja yang sudi dengan upah berapa sahaja demi membeli buku seko...
Anak Umur 2 Tahun Dah Boleh Pakai Ubat Gigi Berflourida Tapi Dengan Syarat Doktor Gigi Kongsi Tentang Ubat Gigi

Anak Umur 2 Tahun Dah Boleh Pakai Ubat Gigi Berflourida Tapi Dengan Syarat Doktor Gigi Kongsi Tentang Ubat Gigi

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 399 hits
Pemilihan ubat gigi penting untuk anak anda terutama yang berumur 4 tahun ke bawah Tidak semua ubat gigi sesuai untuk anak kecil Ikuti saranan doktor tentang ubat gigi berflorida dan bilakah sesuai digunakan oleh anak anda Doktor anak saya ...
Bapa Ini Kongsi Bukan Tak Boleh Beli Mainan Tapi Mak Ayah Kena Pandai Pengaruhi Anak

Bapa Ini Kongsi Bukan Tak Boleh Beli Mainan Tapi Mak Ayah Kena Pandai Pengaruhi Anak

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 531 hits
Anak kecil memang tidak lepas dari mainan Ke mana sahaja dia pergi jika nampak mainan pasti hendak memilikinya Bagaimana cara nak dapat Itu mengikut kreativiti mereka Ada yang menangis ada yang tantrum dan ada yang minta tanpa tangisan Dise...
Kakak Nak Papa Je Sebak Hajat Ter4khir Ayah Untuk Anak

Kakak Nak Papa Je Sebak Hajat Ter4khir Ayah Untuk Anak

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 290 hits
Kakak Nak Papa Je Sebak Hajat Ter4khir Ayah Untuk Anak Rezeki jodoh dan aj4l telah ditetapkan oleh Allah Sebagai manusia kita harus menerima segala ketentuan Nya termasuklah jika diuji dengan kehilangan orang tersayang Tidak mudah melaluiny...
Semasa Hidup Inilah Zikir Untuk Kami Pujuknya Tidur Sebak Alunan Zikir Ayah Mengiringi Jasad Anak Buat Kali Terakhir

Semasa Hidup Inilah Zikir Untuk Kami Pujuknya Tidur Sebak Alunan Zikir Ayah Mengiringi Jasad Anak Buat Kali Terakhir

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 473 hits
Semasa Hidup Inilah Zikir Untuk Kami Pujuknya Tidur Sebak Alunan Zikir Ayah Mengiringi Jasad Anak Buat Kali Terakhir Ibu bapa mana yang sanggup melihat anak yang dilahir dan ditatang bagai minyak yang penuh pergi secara mengejut dalam sekel...
5 Tahun Untuk Tun M Jadi Pm Terlalu Panjang Kami Tidak Boleh Tunggu Otai Reformis

5 Tahun Untuk Tun M Jadi Pm Terlalu Panjang Kami Tidak Boleh Tunggu Otai Reformis

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 229 hits
Pengerusi Otai Reformis 1998 Dr Idris Ahmad bercakap pada sidang media khas mengenai sokongan penuh terhadap Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di Restoran Amjal Kuala Lumpur foto HAZROL ZAINAL KUALA LUMPUR Nampak gaya impian Presiden Pa...
Hanafi Rais Gelar Zikir Sambut Tahun Baru Beda Pilihan Tapi Disatukan Oleh Hati

Hanafi Rais Gelar Zikir Sambut Tahun Baru Beda Pilihan Tapi Disatukan Oleh Hati

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 251 hits
Saya melihat tidak semuanya dikaitkan dengan kampanye Itu ada waktunya sendiri tempatnya sendiri Disini memang murni untuk ngaji untuk berdzikir untuk berdoa bersama dan momentumnya pas untuk itu kata Hanafi Rais
Anak Tak Konfiden Takut Jumpa Orang Sebab Mak Ayah Asyik Larang Anak Dengan Kasar

Anak Tak Konfiden Takut Jumpa Orang Sebab Mak Ayah Asyik Larang Anak Dengan Kasar

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 386 hits
Perasan tak bila anak menginjak usia 1 5 ke atas kadang kadang kita tengok dia takut bila dengan orang ramai Bukan itu sahaja bila nak berkawan pun dia lebih rela tengok dari jauh Lagi satu sikap anak bila suruh itu ini alasan diberi takutl...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide