Setelah Setahun Aida Aris Dan Suami Cuba Nasib


DIAM tak diam sudah masuk usia setahun restoran Food Lovers by Aida Artis beroperasi di Star Parc Point, Setapak. Perniagaan milik Produser Cinta Kasih Production , Aida Aris dengan suaminya Husfariq Shaikh Ali, semakin mendapat sambutan baik bukan sahaja daripada pelanggan Melayu tapi bangsa Malaysia yang lain.
Mana tidaknya, sajian disediakan memang sedap dari waktu sarapan sampailah ke malam.
Kalau memandu di Jalan Genting Klang melepasi bangunan Setapak Sentral, pembaca dapat melihat restoran dari tepi jalan besar. Ia, bersebelahan restoran makanan stik Menate.

“Alhamdulillah, selepas pembukaannya 20 November tahun lepas, sambutan pelanggan semakin ramai. Teringat waktu mula berniaga dulu, saya dan suami susah hati juga dibuatnya. Maklumlah, modal bukan sedikit.
“Beratus ribu RM dibelanjakan beli perkakas dan keperluan padan perlu untuk restoran. Itu, tak termasuk belanja harian di pasar. Urusan ke pasar dari dulu, masih suami uruskan.
“Kami gaji kan beberapa orang pekerja dan tukang masak. Berbanding beberapa bulan awal perniagaan dengan sekarang, syukurlah, sekarang sepanjang siang dan malam, adakala tak menang tangan dibuatnya. Dulu, cuti hari Sabtu dan Ahad. Sekarang ini, Ahad sahaja. Kami juga menerima tempatan katering untuk majlis, biasanya hujung minggu.
“Terus terang, lapang dada usaha nak berniaga makan, nampak berhasil,” cerita Aida kepada kami ketika ditemui baru-baru ini.
Pelanggan yang ditemui memuji memang restorannya semakin menarik perhatian dengan menu-menu yang bertahan sedap. Taklah, permulaan berniaga menyelerakan, lama-kelamaan, `menyedihkan’. Yang penting, semakin hari semakin ada penambahbaikan.
“Menu kesukaan ramai di sini yang selalu dapat sambutan baik pelanggan ialah Roti Canai, Lontong dan Spageti Olio waktu sarapan. Manakala tengah hari agak menarik dengan menu lauk pauk selera Melayu dan Asia.

“Sambal Sotong, Kari Ayam, Daging, Asam Pedas, Masak Lemak Cili Padi antara menu tengah hari kesukaan pelanggan. Sampai ada yang selalu berulang makan di sini, ada disediakan ulam dan sambal belacan, Chicken Butter Milik, Ayam Telur Masin, Ikan Dory dan banyak lagi.
“Sebelah petang pula hidangan Mi Rebus Singapura, Cokodok Pisang antara ditempah pelanggan dan sebelah malam yang bergoreng, sup, mi dan aneka yang panas. Minuman jus buah sampailah ke panas,” cerita Aida yang turut memasak antaranya Mi Rebus Singapura dan adakala Sup Tulang Merah.

Selain, tukang masak lain dan dirinya, suami Aida juga ringan tulang di dapur selain, melayan pelanggan.
“Bila suami tak lagi terbang (bekas Pramugara senior Penerbangan Malaysia ) berhenti kerja tahun 2015, hajat saya nak buka bisnes makan lebih bersemangat. Buat survey lebih setahun. Cari tempat sesuai, makanan dan sebagainya,” kata Aida yang juga bekas pramugari Penerbangan Malaysia sekitar 1990 sehingga 1993.
“Pengalaman kami suami isteri bersama-sama Penerbangan Malaysia dipraktikkan di restoran. Bersabar melayan pelanggan, utamakan kebersihan, kekemasan, pastikan layanan sentiasa yang terbaik antara perkara penting diutamakan kami bila buka restoran.

“Nak kata penat tu, biasalah…tapi berbaloi bila rasa dapat memberikan yang terbaik dan melihat pelanggan berulang datang, setia dan bertambah ia menggembirakan,” kata Husfariq.
“Mengenai idea untuk memaju perniagaan ini, saya dan isteri sentiasa bekerjasama, biasalah, kadangkala tak sependapat dalam yang di bincang, tapi tak sampai bertengkar atau bermasam muka, walaupun mengusahakan restoran ini, suami isteri, kenalah profesional, usah emosi, sampai mengganggu urusan bisnes,” tambahnya.
MASIH AKTIF
Dah sibuk berniaga, tak mahu kah lagi berlakon?
“Masih berlakon bila ada tawaran. Produksi Cinta Kasih sejak 2006 tu pun masih beroperasi lagi. Cumanya, bila dah ada anak kecil – Adam Aidan ( 1 tahun 9 bulan), saya meneliti tawaran dan jadual kerja agar tidak terlalu lama di lokasi.
“Kena bahagikan masa yang baik untuk anak, restoran dan lakonan. Setakat ini semua berjalan tanpa masalah. Suami sering membantu saya menjaga anak, kalau saya sibuk di lokasi dan restoran. Anak mujurlah, jenis tak banyak kerenah. Sebab itu, kami selalu bawanya bersama-sama ke restoran,” ceritanya.

“Buat waktu ini tak ada yang baharu, saya dan suami nak usahakan memadailah, produksi drama dan perniagaan restoran. Tentang rumah tangga , syukur hadirnya Adam juga bisnes baru, hubungan kami juga semakin hari juga tambah erat,” cerita Aida dan Husfariq yang bernikah tahun 2010.
Kepada Aida Aris dan suami diucapkan semoga terusan sukses.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.
Terima Kasih!
Sumber: Huzz
The post Setelah setahun Aida Aris dan suami cuba nasib appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/12/17/setelah-setahun-aida-aris-dan-suami-cuba-nasib/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sayang Suamiku Dunia Akhirat Perniagaan Genap Setahun Beby Maembong Terima Kejutan Kereta Mewah Dari Suami Bertuahnya

Sayang Suamiku Dunia Akhirat Perniagaan Genap Setahun Beby Maembong Terima Kejutan Kereta Mewah Dari Suami Bertuahnya

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 585 hits
Usahawan produk kecantikan Beby Maembong telah berkongsi berita gembira di akaun Instagramnya baru baru ini Mana tidaknya Beby atau nama sebenarnya Nurulaini Ismail telah menerima kejutan istimewa daripada suami tercinta Nazri sebuah kereta...
3 Senarai Dosa Suami Isteri Yang Boleh Bahayakan Rumah Tangga

3 Senarai Dosa Suami Isteri Yang Boleh Bahayakan Rumah Tangga

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 472 hits
3 Senarai Dosa Suami Isteri Yang Boleh Bahayakan Rumah Tangga Bercakap tentang dosa dosa isteri amatlah mudah jika disenaraikan oleh para suami lidah mereka lancar menyebut satu persatu kelemahan isteri seperti fitnah wanita isteri nusyuz w...
Bahagian Tempat Tidur Suami Isteri Atas Katil

Bahagian Tempat Tidur Suami Isteri Atas Katil

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 1000 hits
Sebelum aku kawin dah banyak kali aku tengok gambar macam kat atas tu Lepas kahwin bahagian tempat tidur lelaki atas katil akan hanya kecik berbanding perempuan Mula mula aku ingat gambar tu Cuma sekadar lawak situasi dan keadaan yang saja ...
Kesal Suami Selingkuh Seorang Ibu Bakar Diri Di Depan Anak

Kesal Suami Selingkuh Seorang Ibu Bakar Diri Di Depan Anak

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 256 hits
Diduga kesal karena mengetahui sang suami selingkuh dengan perempuan lain seorang ibu nekat membakar dirinya sendiri dengan menggunakan bensin
Saya Tak Kisah Pun Berkongsi Malah Bangga Sangat Apabila Suami Saya Ada 4 Orang Isteri Isteri Pertama

Saya Tak Kisah Pun Berkongsi Malah Bangga Sangat Apabila Suami Saya Ada 4 Orang Isteri Isteri Pertama

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 881 hits
Awal tahun 2018 viral di media sosial mengenai seorang lelaki Thailand yang mempunyai tiga orang isteri Namun baru baru ini lelaki itu telah berkahwin lagi dan menjadikan dia mempunyai empat orang isteri Difahamkan perkara itu dikongsikan o...
Saya Yang Sengaja Nak Usik Dia Bukan Dia Yang Biadab Dengan Saya Dituduh Biadab Suami Tampil Pertahankan Isterinya

Saya Yang Sengaja Nak Usik Dia Bukan Dia Yang Biadab Dengan Saya Dituduh Biadab Suami Tampil Pertahankan Isterinya

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 932 hits
Baru baru ini viral di media sosial video seorang isteri sedang merakam video tutorial memakai tudung didakwa biadab atau kurang ajar kerana mengungkap perkataan yang tidak sepatutnya kepada suami beliau So bila kita tutup aurat so kalau or...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan