Saya Yang Sengaja Nak Usik Dia Bukan Dia Yang Biadab Dengan Saya Dituduh Biadab Suami Tampil Pertahankan Isterinya





Baru-baru ini viral di media sosial video seorang isteri sedang merakam video tutorial memakai tudung didakwa 'biadab' atau 'kurang ajar' kerana mengungkap perkataan yang tidak sepatutnya kepada suami beliau.

"So bila kita tutup aurat, so kalau orang lain nak tengok...

"Abang tepilah, janganlah kacau. Orang nak buat tutorial kat sini, masa itulah abang nak solatlah, nak apalah..." kata Aisyah kepada suaminya, Alif.

Tindakan Aisyah menimbulkan pelbagai reaksi netizen yang mengecam dia lebih mementingkan tutorial tudungnya berbanding suaminya yang mahu mengerjakan solat.


Enggan melihat Aisyah terus dikecam netizen, Alif tampil mempertahankan isterinya dan memberi penjelasan berikut: 
Saya terbaca satu post tentang Aisyah dengan statement yang sungguh kejam. Sebelum ini saya hanya diam dengan komen netizen. Namun ini sangat melampau. Saya tampil menjelaskan. 
1. SITUASI
Aisyah sedang melakukan tutorial tudung untuk direview. Jadi saya ni memang suka mengusik isteri saya, lumrah dalam perkahwinan. Suami memang suka bergurau, jadi saya sengaja beritahu dia yang saya nak solat dekat situ dan saya tahu Aisyah akan respon apa sebab itulah kami. 
Sedangkan ada banyak lagi ruang yang saya boleh solat tetapi disebabkan saya layan Aisyah ni macam budak-budak saya usik dia. End up Aisyah cakap, "Masa Aisyah buat tutorial tudung lah Abang nak solat apa lah" something macam tu. Nothing pun sebenarnya. 
2. TEMPAT
Bagi saya, dia tak kurang ajar. Aisyah adalah isteri yang sangat menghormati saya. Saya kenal dia, layanan dia, everything, dia sempurna. Tempat itu memang tempat dia make up, bersiap, buat tutorial tudung dan sebagainya. Memang situlah tempat dia. Saya yang sengaja nak usik dia, ganggu dia, supaya ada kemanisan dalam perkahwinan. 
Saya tak tahu dia sedang buat review. Jadi dia berhak bercakap macam tu sebab saya ganggu tempat dia sedangkan banyak lagi tempat boleh solat. DIa tak pernah kurang ajar. 
3. PANDANGAN NETIZEN
Bagi yang baru mengenali kami, agak shock bagi kalian sehinggakan mungkin kalian bersangka buruk tentang Aisyah. Sedangkan Aisyah itu isteri saya dan saya lebih mengetahui dia. Bagi netizen yang dah kenal kami sebelum kami kahwin sehinggalah kami kahwin, kalian tahu sikap dan peribadi Aisyah. 
4. CARA PERGAULAN
Aisyah dan Alif bergaul kadang-kadang macam kawan-kawan, kadang macam anak dan ayah. Itulah kami. Suami tak boleh hanya menjadi suami, tetapi melayan karenah dan bergurau dengan isteri. 
Aisyah bercakap dengan Aliff memamg macam itu. I'm okay with it. Aisyah itu umur 20 tahun, umur 20 tahun bagi orang lain sekarang sedang melepak-lepak lagi tapi Aisyah dah kenal ayan suami, kena berkhidmat untuk suami. Unfair bagi dia. 
Mungkin ini jalan dia pilih, tapil still Alif tahu apa yang disimpan dalam hati dia. Rindu pada kawan-kawan, lepak dengan kawan-kawan. Jadi, saya kena jadi kawan dia juga bercakap juga macam kawan. Tak ada masalah kerana itu cara kami. Terima kasih. 


Saya terbaca satu post tentang Aisyah dengan statement yang sungguh kejam. Sebelum ni saya hanya diam dengan komen netizen. Namun ini sangat melampau. Saya tampil menjelaskan. . 
1) Situasi. Aisyah sedang melakukan tutorial tudung untuk direview. Jadi saya ni memang suka mengusik isteri saya, lumrah dalam perkahwinan. 
Suami memang suka bergurau, jadi saya sengaja bagitahu dia yang saya nak solat dekat situ. Dan saya tahu Aisyah akan respon apa sebab itu lah kami. Sedangkan banyak lagi ruang yang saya boleh solat tapi disebabkan saya layan Aisyah ni macam budak2 saya usik dia. End up Aisyah cakap “masa aisyah buat tutorial tudung lah Abang nak solat apa lah..” something macam tu. 
Nothing pun sebenarnya. . 
2) Tempat, Bagi saya, dia tak kurang ajar, aisyah adalah isteri yang sangat menghormati saya. Saya kenal dia. Layanan dia. Everything. Dia sempurna. Tempat tu memang tempat dia make up, bersiap, buat tutorial tudung dan sebagainya. Memang situ lah tempat dia. Saya yang sengaja nak usik dia. Ganggu dia, supaya ada kemanisan dalam perkahwinan. Saya tak tahu dia sedang buat review. Jadi Dia berhak bercakap macam tu sebab saya ganggu tempat dia sedang banyak lagi tempat boleh solat. Dia tak pernah kurang ajar. . 
3) Pandangan netizen. Bagi yang baru kenal kami, Agak shock bagi kalian. Sehinggakan mungkin kalian sangka buruk tentang Aisyah. Sedangkan Aisyah itu isteri saya dan saya lebih mengetahui dia. Bagi netizen yang dh kenal kami sebelum kami kahwin sehinggalah kami kawin kalian tahu sikap dan peribadadi Aisyah. . 
4) Cara pergaulan, Aisyah dan Alif bergaul kadang2 macam kawan2, kadang macam anak dan ayah Itu lah kami. Suami tak boleh hanya jadi suami, tapi layan karenah dan gurau dengan isteri. Aisyah bercakap dengan Alif memang macam tu. Im okay with it. Aisyah tu umur 20 tahun. Umur 20 tahun bagi orang lain sekarang tengah melepak2 lagi tapi aisyah dah kena layan suami, kena khidmat untuk suami. Unfair bagi dia. 
Mungkin ini jalan dia pilih, tapi still Alif tahu apa yang disimpan dalam hati dia. Rindu pada kawan2. lepak dengan kawan2 jadi Saya kena jadi kawan dia juga bercakap juga mcm kawan. Takde masalah kerana itu cara kami. . Terima kasih

A post shared by Hero Aisyah Hijanah (@alifteega) on Dec 4, 2018 at 10:52pm PST
Meskipun begitu, netizen menasihatkan pasangan berkenaan untuk tidak memuat naik video seperti itu bagi mengelakkan timbulkan perkara yang tidak sepatutnya sehingga dikecam netizen. 
Sumber: Alif Teega via the reporter© copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Sumber 'Saya yang sengaja nak usik dia,bukan dia yang biadab dengan saya' - Dituduh biadab, suami tampil pertahankan isterinya
Buju Kurung Exclusive Untuk Wanita Berkerjaya

Terbongkar Cara Blogger Dapatkan Organic Traffic Unlimited.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://encikpenyu.blogspot.com/2018/12/saya-yang-sengaja-nak-usik-diabukan-dia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Untunglah Isteri Jika Memiliki Suami Dengan 12 Sifat Ini No 11 Tu Susah Nak Cari

Untunglah Isteri Jika Memiliki Suami Dengan 12 Sifat Ini No 11 Tu Susah Nak Cari

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 380 hits
Untunglah Isteri Jika Memiliki Suami Dengan 12 Sifat Ini No 11 Tu Susah Nak Cari Setiap wanita mengimpikan suami yang bukan sahaja boleh mencurahkan tanggungjawab dan kasih sayang terhadapnya tetapi turut melengkapi setiap kekurangan yang d...
Bapa Ini Kongsi 9 Tips Suami Nak Teman Isteri Di Labour Room Jangan Lupa Buat 6 Perkara Ini

Bapa Ini Kongsi 9 Tips Suami Nak Teman Isteri Di Labour Room Jangan Lupa Buat 6 Perkara Ini

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 610 hits
Kehadiran suami di dewan bersalin bukan sekadar memotong tali pusat anak sahaja Tip yang dikongsikan bapa ini boleh dijadikan panduan kepada bapa bapa lain Menghadapi saat kelahiran bayi memang ditunggu tunggu bagi mama papa Tapi bila memik...
Sejak Peristiwa Itu Saya Malu Nak Bermalam Di Luar Isteri Stress Suami Tidur Mengigau Bukan Biasa Biasa

Sejak Peristiwa Itu Saya Malu Nak Bermalam Di Luar Isteri Stress Suami Tidur Mengigau Bukan Biasa Biasa

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 1190 hits
Sejak peristiwa itu saya malu nak bermalam di luar Isteri stress suami tidur mengigau bukan biasa biasaBila dah berkahwin tiada lagi rahsia di antara pasangan Baik tabiat baik atau buruk semuanya diketahui Namun masalah pasangan kuat mengig...
Rezeki Jadi Sempit Akibat Tabiat Si Suami Suka Menipu Isterinya

Rezeki Jadi Sempit Akibat Tabiat Si Suami Suka Menipu Isterinya

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 687 hits
Seorang suami mengadu rezekinya asyik sempit Semua serba tak cukup Terasa dunia ni sempit Dah usaha macam macam Semua cara dah buat Hati pun resah dan rasa nak marah jer kenapa yer ustaz Abang ada ibubapa lagi ke Mak ayah saya dah tiada Aba...
Abang Bolehkah Kalau Saya Nak Tumpang Luggage Atas Nama Abg Terus Suami Pegang Tangan Saya Dan

Abang Bolehkah Kalau Saya Nak Tumpang Luggage Atas Nama Abg Terus Suami Pegang Tangan Saya Dan

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 886 hits
Kepada mereka yang selalu travel sila baca artikel ini Kejadian berlaku pada kawan saya dan isteri di airport Labuan semalam Kisah semalam di Airport Labuan Setelah sampai di Lapangan Terbang Labuan kami berdua nak berjalan mencari tempat u...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan