Sepatutnya Mahathir Ketuai Pn Bukan Muhyiddin Tapi




Tun Dr Mahathir Mohamad adalah individu yang sepatutnya mengetuai kerajaan Perikatan Nasional (PN) kerana beliau sudah mempunyai sokongan ahli Parlimen yang mencukupi Februari tahun lalu

Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri, Datuk Marzuki Mohamad, yang mendedahkan bagaimana kerajaan PN terbentuk di laman Facebooknya pada Khamis, berkata bagaimanapun tiada siapa tahu mengapa beliau tidak berbuat demikian.
Menurut Marzuki, Tun Dr Mahathir Mohamad yang sepatutnya menghadap Yang di-Pertuan Agong dan mengambil peluang untuk menyembah maklum bahawa beliau mempunyai sokongan yang mencukupi.
“Lebih daripada 130 Akuan Bersumpah (SD) telah ditandatangani oleh ahli Parlimen untuk membuktikan sokongan mereka kepada Tun Mahathir.
“Sepatutnya, Tun Mahathir yang menghadap Agong dan memberitahu kepada baginda bahawa beliau mempunyai sokongan yang mencukupi untuk memimpin kerajaan baharu yang dipanggil sebagai Perikatan Nasional (PN).
“Beliau juga sepatutnya boleh meneruskan khidmat sebagai PM tanpa perlu menarik diri, tetapi... hanya atas alasan yang hanya diketahui olehnya, beliau tidak berbuat sedemikian.
“Mengapa beliau menarik diri daripada rancangan itu? Persoalan itu hanya beliau sahaja yang tahu.
“Lagipun, Tun Mahathir adalah political maestro numero uno. Tiada siapa yang dapat membaca fikirannya. Beliau mungkin melakukannya dengan alasan yang baik,” jelas Marzuki dalam refleksi sempena setahun PN terbentuk.
Mengimbas kembali peristiwa lewat petang pada 23 Februari tahun lalu, Marzuki berkata, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, Datuk Patinggi Abang Johari Tun Abang Haji Openg, Datuk Seri Shafie Apdal dan Datuk Seri Azmin Ali telah menghadap Yang di-Pertuan Agong.
Tujuan menghadap adalah bagi menyembah maklum kepada baginda bahawa Dr Mahathir mendapat sokongan yang cukup daripada ahli Parlimen Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Barisan Nasional (BN), Pas, Gabungan Parti Sarawak ( GPS), Parti Warisan Sabah (Warisan) dan kumpulan Azmin dalam PKR untuk terus kekal sebagai Perdana Menteri.
Tambah Marzuki, sebelum meninggalkan istana pada petang itu, Azmin mencadangkan agar pemimpin parti yang telah menghadap Agong untuk berkumpul dengan 130 ahli Parlimen di Kuala Lumpur.
“Acara makan malam diatur dengan cepat di Hotel Sheraton, Petaling Jaya. Makan malam yang berlaku kemudian itu yang disifatkan sebagai "Langkah Sheraton”.
“Secara peribadi, saya rasa untuk mengaitkan kejadian di Hotel Sheraton pada malam 23 Februari 2020 dengan pembentukan kerajaan PN adalah suatu yang remeh.
“Acara itu, seperti yang saya katakan, kejadian itu adalah berlaku kemudian (bukan dirancang awal),” tambah Marzuki.
Marzuki turut meninggalkan persoalan, mungkinkah pembentukan kerajaan PN pada 1 Mac 2020 itu sebenarnya Gerakan Mahathir?
“Hanya mereka sahaja yang mengetahui hal itu. Ya, itulah sifat gerakan politik. Ia tidak boleh diketahui oleh banyak pihak.
"Kadang kala, mereka yang sudah lama menghadapi masa sukar bersama dalam gerakan itu pun baru tahu mereka hanyalah umpan dalam permainan.
“Politik kadang-kadang menyakitkan,” ujar beliau lagi ~ Sumber dari SINI

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2021/02/sepatutnya-mahathir-ketuai-pn-bukan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahathir Yang Sepatutnya Ketuai Pn Tiada Siapa Dapat Baca Fikirannya Marzuki

Mahathir Yang Sepatutnya Ketuai Pn Tiada Siapa Dapat Baca Fikirannya Marzuki

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 127 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad adalah individu yang sepatutnya mengetuai kerajaan Perikatan Nasional kerana beliau sudah mempunyai sokongan ahli Parlimen yang mencukupi Februari tahun lalu Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri Datuk Marzuki Moha...
Muhyiddin Boneka Mahathir

Muhyiddin Boneka Mahathir

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 321 hits
March 2 2021 Dakwaan bahawa Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah puppet atau boneka kepada Tun Dr Mahathir Mohamad dalam menggerakkan agenda tersendiri disifatkan tidak benar sama sekali Setiausaha Sulit Perdana Menteri Datuk Marzuki Mohamad ber...
Walau Ahli Parlimen Ph Dibeli Tapi Yang Muhyiddin Ingin Mati Adalah Umno

Walau Ahli Parlimen Ph Dibeli Tapi Yang Muhyiddin Ingin Mati Adalah Umno

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 230 hits
Secara kasar yang dilihat cuba dilemah dan digagalkan dengan tindakan melompat dua Ahli Parlimen semalam ialah PH PKR dan Anwar Ibrahim Melompat kataknya Ahli Parlimen Julau Larry Sng serta Ahli Parlimen Tebrau Steven Choong dari PH untuk m...
Mahathir Nak Akui Muhyiddin Bijak Ke Ni

Mahathir Nak Akui Muhyiddin Bijak Ke Ni

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 169 hits
Muhyiddin dilihat kembali memiliki sokongan apabila dua Ahli Parlimen PKR iaitu Ahli Parlimen Julau Larry Sng dan Ahli Parlimen Tebrau Steven Choong Shiau Yoon menandatangani dan menyerahkan akuan berkanun menyatakan sokongan kepada PN Beka...
Mungkin Tidak Ada Pihak Yang Boleh Gugat Kedudukan Muhyiddin Mahathir

Mungkin Tidak Ada Pihak Yang Boleh Gugat Kedudukan Muhyiddin Mahathir

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 141 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat tidak ada mana mana pihak yang boleh menggugat kedudukan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri ketika ini Menurut bekas Perdana Menteri itu walaupun Perikatan Nasional hanya mempunyai majoriti ...
Sebab Mahathir Serang Muhyiddin

Sebab Mahathir Serang Muhyiddin

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 137 hits
Oleh ISHAM JALIL Dr Mahathir Tun Daim dan Kadir Jasin telah mula serang Muhyiddin semalam Saya tidak sokong tiga serangkai ini atau empat sekawan termasuk Muhyiddin tersebut Keempat empat mereka sudah sepatutnya memberi laluan kepada genera...
Rakyat Sudah Tak Kisah Tapi Awas Muhyiddin

Rakyat Sudah Tak Kisah Tapi Awas Muhyiddin

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 148 hits
Selain perutusan khas Perdana Menteri perkara lain yang membuatkan rakyat mula benci ialah sidang media Menteri Kanan Ismail Sabri Yaakob berkaitan SOP PKP dan pengumuman jumlah kes Covid19 oleh Ketua Pengarah Kesihatan Noor Hisham Abdullah...
Masih Sayang Umno Tapi Pernah Suruh Bubar Mahathir Hilang Hala Tuju Politik Zahid

Masih Sayang Umno Tapi Pernah Suruh Bubar Mahathir Hilang Hala Tuju Politik Zahid

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 191 hits
Pengerusi Barisan Nasional Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad ketika ini diibarat seperti hilang hala tuju dalam berpolitik Menurut beliau ini kerana ahli Parlimen Langkawi itu memberikan kenyataan bahawa di...
Tun Mahathir Dakwa Kerajaan Pm Muhyiddin Membuatkan Agong Nampak Seperti Diktator

Tun Mahathir Dakwa Kerajaan Pm Muhyiddin Membuatkan Agong Nampak Seperti Diktator

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 222 hits
PETALING JAYA Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin membuatkan Yang di Pertuan Agong nampak seperti diktator Dalam satu siaran langsung khas bekas Perdana Menteri itu ...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

Lost Opportunities In Labuan

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Kejadian Berlaku Depan Mata Masih Trauma Isteri Suspek Kes Tembak Di Klia Bersuara



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord

Yoursay Time And Patience Running Out For Anwar

Put Targeted Subsidy Plan In Place Quickly To Combat Diesel Smuggling Govt Urged

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Koleksi Video Melawat Taiping 2024

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd