Senarai Vendor Majlis Perkahwinan


assalamualaikum and hello lads! by the time aku menulis entry ini, alhmadulillah sudah pun masuk sebulan aku memasuki alam rumah tangga. so far semua okay masa majlis kami dia kedua-dua belah, di Subang mahupun di Penang. jadi untuk memudahkan semua yang bakal berkahwin, aku akan share sekali apa vendor yang kami pakai. ini antara senarai vendor yang aku ambil sempena majlis pernikahan dan majlis persandingan kami. aku sertakan bajet kami sekali ye. please no judgement here. aku di sini untuk berkongsi pengalaman sendiri sahaja.


Senarai Vendor Majlis Kahwin

Katering 
Seri Mempelai Wedding - RM16,950 (1300 pax)
katering sediakan pakej berharga RM13,800 untuk 1000 pax. untuk setiap tambahan, jadi RM10.50 seorang. jadi, jumlah keseluruhan adalah RM16,950

tapi katering ini sudah include hampir kesemuanya. 
1. Katering2. Pelamin3. DJ & PA system4. Fotografi (tak termasuk outdoor)5. Baju Pengantin6. Mekap Nikah + Sanding7. Kek 2 tingkat (free)
kami decide untuk pakai baju pengantin dari butik lain. jadi jumlah kami berkurang sikit di sini. masa majlis tu alhamdulillah ramai kata makanan sedap. especially daging dendeng dia. cuma ada kekurangan sikit dari segi servis kebersihan. agak lambat nak tunggu pramusaji nak bersihkan meja. kesian orang yang datang kemudian tu. sampai kena tegur dengan makcik aku baru tahu nak buat.





Baju Pengantin 
Anggun Couture - RM500
kalau ikutkan memang nak serba sederhana, tapi baju pengantin sangat-sangat penting. jadi aku tukar ke butik Anggun Couture. lebih dekat dengan rumah aku. pilihan dia pun banyak yang cantik

harga sudah termasuk baju pengantin lelaki perempuan. include accessories (kasut, selendang, sampin, payung, sanggul/crown)




Zamrimatouch - RM800
ini pula untuk majlis bertandang. harga agak mahal sedikit sebab nama Zamrimatouch ni agak popular di kalangan selebriti. even aku pun terjumpa dengan Amelia Henderson masa fitting. harga include macam di atas tadi.



Mekap
Azira Azmi - RM350
sepertimana aku cakap tadi, katering dah include mekap nikah + sanding. so, mekap ni untuk majlis bertandang. mekap pun penting juga kan. nak mekap sendiri sis memang tak reti.



Maljvmua - RM350

ni pula mekap untuk majlis nikah. aku request nak nampak simple je sebab tak nak sama dengan majlis sanding nanti. of course la kena lain dua-dua majlis kan.

 

Inai
Cempakai Inai - RM150 (full hand capping)
harga tu tak termasuk inai di kaki. aku tak suka corak-corak dekat kaki. pernah dengar Cempaka Inai. Dia pernah buat servis untuk Elfira Loy. so, bagi aku rasa secure sikitlah sebab artis pun pernah pakai servis dia. 


Doorgift
De Doorgift House - RM300 (300 pax cotton candy)
harga ni aku dapat RM1 satu sebab aku duduk nearby kedai dia. lagipun ada member kerja situ, jadi dapatlah deal dengan mudah. banyak doorgift comel-comel. serious korang kena pergi tengok sendiri. ini pun aku tertarik sangat dengan packaging cotton candy dia.



Arkadiusgift - RM200 (40 pax VIP)
harga ni mahal sikit sebab aku nak bagi VIP as in family husband. aku bagi kotak berisi madu. agak menarik dan eksklusif kotak dia. macam-macam jenis ada. korang boleh tengok Instagram dia. 
Jalen - RM1600 (800 pax tetamu)
Jalen ni sangat comel botol dia! harga untuk botol sahaja tanpa kicap adalah RM1.50. kalau termasuk kotak jadi RM2. bagi aku, harga dah berbaloi kalau korang beli sekali kotak. sebab beli asing-asing agak mahal. maksud aku, beli kotak di tempat lain. average satu kotak RM0.65 sen

Jalen ni ada satu je condition dia. korang tak boleh pilih design. dia akan tentukan sendiri based on current design yang diorang buat. aku tak ada masalah pun. sebab dari apa aku tengok, semua design dia menarik. aku dapat warna kuning. husband dapat warna purple. 
and lebih menarik, dia siap deliver sampai rumah. bayar selebihnya bila mereka dah sampai!



Buku Surah - RM300 (700 pax tetamu)
instead of buku Yassin, aku minta buku 3 Surah. ada surah Al Waqiah, surah Al Mulk dan surah Ar Rahman. menarik kan. sebab buku Yassin mostly semua orang dah ada. masa beli tu dapat RM0.40 satu buku.
Homestay di Penang
yes, husband orang Penang. jadi, aku cari 2 biji rumah di sana untuk 1 malam. 2 homestay ni ada 4 bilik dan 3 bilik. senang untuk families berkumpul sambil berbincang. 
Homestay Barakah - RM250Homestay KB - RM250
Videographer 
Nizar Faez Studio - RM2400 (nikah + sanding)
aku ni dah biasa sangat travel. jadi bab gambar ni aku macam tak berapa minat sangat dah. yes, kena ada! tapi aku lebih prefer video sebab rasa lebih hidup dan bermakna. faham tak? haha. 
jadi, aku pakai servis Nizar Faez Studio. masa tunang dulu pun aku pakai servis fotografi dia. memang nice. sampai aku print bagi mak mertua and nenek. aku siap buat album tunang lagi. nah, boleh tengok gambar pertunangan aku di sini
>> Majlis Tunang Amelia + Syafiq

Photographer 
40graphy - RM990 (majlis tandang)
untuk majlis aku dah include dengan katering, jadi 40graphy ini untuk majlis bertandang. bagi aku memang dah cukup murah harganya. harga promosi RM990. caj transport cuma RM15 sebab photographer duduk berdekatan dengan rumah family mertua.





Kompang Taman Setia Warisan - RM350
ini aku bersyukur sikit sebab makcik aku sudi nak sponsor. aku dah kekeringan bajet haha. walaupun nampak sikit untuk kompang ni, bila campur kesemuanya sangat banyak! jadi, aku cuma bayar separuh sahaja. 
mulanya nak pakai radio je, tapi makcik aku kata tak syok la tak ada kompang. beginilah jadi anak sulung kan. kena serba serbi mewah dan complete. tak apalah. puaskan hati family. aku pun happy. yang penting masih dalam bajet sendiri.  
Kad Kahwin
Printvillage - RM311 (1000 pieces)
mulanya aku nak ambil pakej SSY (memang recommended) tapi agak jauh pula nak berjumpa. di Bangi. jadi, aku terpaksa tukar ke Printvillage. lebih dekat dengan rumah aku. senang nak berurusan. 
harga promosi mereka untuk 500 kad adalah RM199. tambah lagi 500 keping dapat harga RM311. mulanya nak buat asing, tapi fikir balik. buat sekali sahajalah dalam 1 kad. nanti orang buang juga. rugi dekat kita sendiri. 
harga tu dah termasuk macam-macam benda percuma. contohnya mock cheque, thank you tag, props, dan macam-macam lagi.

Aliveinvite - RM8

bagi sesiapa yang mencari kad digital kahwin, korang boleh search aliveinvite. memang rezeki kami dapat murah sangat. kalau korang cari merata tempat, kad online memang jual agak mahal. jadi sekali sekala search la kat ig diorang ni. RM80 jadi RM8 je wei!! 
Dewan Kahwin
Dewan Rafflesia (MBSA) - RM1500 termasuk cagaran RM500
kalau nak sewa dewan MBSA, aku suggest korang tolong book setahun sebelum. or kalau macam aku nak kahwin bulan 11, bulan 1 haritu dah book. especially bila korang kahwin tarikh yang menjadi pilihan orang lain juga. dewan rafflesia ni memang aku dah target awal. sebab convenient sangat. 
dekat dengan masjid. banyak parking available. mudah untuk yang naik wheelchair. ada aircond. 10 minit dari rumah.

Aksesori Baju Pengantin + Hantaran
First Chapter Official

aku ambil ni untuk majlis tandang. kalau ikutkan pakej Zamrimatouch dah sekali kan aksesori. tapi limited dengan apa yang dia ada sahaja. aku sangat berkenan dengan barang-barang sewa dari First Chapter. jadi, memang aku pilih dia.

bekas hantaran untuk cincin kahwin pun aku sewa dengan dia. nak beli pun boleh. bergantung dengan bajet korang sendiri. nak cari sampin pun boleh refer dengan Firstchapter Official ni.



Inamorata

ini khas untuk sesiapa yang berminat nak ada crown / tiara mereka sendiri. memandangkan majlis nikah aku semua beli sendiri, jadi aku nak juga ada crown. barulah nampak berseri sedikit kan. aku beli di sini. menarik juga design dia.


Wedding Guestbook - anafleur.atelier (ig)
ni my bestfriend yang buat!! cantik sangat mengikut kehendak aku. korang pun boleh la beli dari dia. up to korang nak design apa and warna apa. memang cantik






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.amysyeera.com/2019/12/senarai-vendor-majlis-perkahwinan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bolehkah Pengantin Berwudhu Dengan Mazhab Lain Ketika Majlis Perkahwinan

Bolehkah Pengantin Berwudhu Dengan Mazhab Lain Ketika Majlis Perkahwinan

papar berkaitan - pada 16/12/2019 - jumlah : 298 hits
SOALAN Saya sering menjaga wudhu sepanjang waktu dan saya bakal berkahwin tak lama lagi Jadi bagaimana saya boleh menjaga wudhu kerana bersentuhan dengan isteri adalah perkara yang membatalkan Atau bolehkah saya mengamalkan mazhab lain dala...
Majlis Perkahwinan Sepupu Di Serkam Melaka

Majlis Perkahwinan Sepupu Di Serkam Melaka

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 601 hits
Hi korang Sabtu lepas SA sekeluarga ke Serkam Melaka meraikan Majlis walimatulurus adik sepupu sebelah abah SA Kali ni majlis menyambut menantu kerana kedua dua pengantin adik beradik ni dah pun nikah bulan 10 kalau tak salah kami tak pergi...
Rinching Terrace Realisasikan Impian Majlis Perkahwinan Mu

Rinching Terrace Realisasikan Impian Majlis Perkahwinan Mu

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 361 hits
Alam percintaan yang semestinya mengimpikan sebuah mahligai perkahwinan sebagai permulaan fasa kehidupan baharu buat setiap pasangan Mengimpikan sebuah majlis yang penuh keindahan dari saat lafaz akad nikah hinggalah ke majlis resepsi yang ...
Abang Abang Buat Hal Jadi Superhero Masa Majlis Perkahwinan Adik Bongsu

Abang Abang Buat Hal Jadi Superhero Masa Majlis Perkahwinan Adik Bongsu

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 297 hits
Wah korang tengok tak gambar yang tular dimuatnaik oleh Fadhil Aman Ahyat II di Facebook baru baru ni Lain macam betul majlis perkahwinan Syahiera Sabri dan Izzul Azuan sebab kali ni abang abang diorang pakai kostum superhero tau Maklumlah ...
Majlis Akikah Rayyan Bakal Menjadi Trend Majlis Akikah Tahun 2020

Majlis Akikah Rayyan Bakal Menjadi Trend Majlis Akikah Tahun 2020

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 706 hits
Kehadiran cahaya mata semestinya merupakan detik indah bagi setiap pasangan yang telah bernikah Dalam Islam kita dianjurkan untuk mentahniqkan anak yang baru lahir mencukur rambutnya pada hari ketujuh kelahiran bersedekah mengikut berat ram...
Hukum Mengambil Tempahan Katering Untuk Majlis Di Gereja

Hukum Mengambil Tempahan Katering Untuk Majlis Di Gereja

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 229 hits
SOALAN Saya seorang yang berkerja sendiri dengan membuat katering makanan dan pernah mendapat tander daripada kawan yang bukan Islam saya untuk mengadakan satu majlis di dewan gereja Bolehkah saya mengambil tander tersebut atau menolaknya J...
Dsai Dan Wawi Ke Majlis 60 Tahun Parlimen

Dsai Dan Wawi Ke Majlis 60 Tahun Parlimen

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 292 hits
Bersama menghadiri Majlis Makan Malam Sempena 60 Tahun Parlimen Malaysia tadi Institusi Parlimen akan terus dipelihara dan didukung sebagai badan penting dalam menjana demokrasi dan prinsip negara hukum
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang