Senarai Kurma Dari Israel Yang Kita Perlu Tahu Elakkan


Setiap kali tiba bulan Ramadan, pastinya kebanyakan umat Islam di Malaysia akan membeli kurma malangnya ramai yang tidak tahu dan membeli kurma dari tanah haram Israel.
Lebih menyedihkan, kebanyakan kurma dari Israel ini boleh didapati dengan mudah di pasaran Malaysia dan menjadi pilihan ramai kerana harganya juga sangat mampu milik.
Kita sedia maklum akan kekejaman Zionis ke atas penduduk Palestin dan atas dasar kemanusian dan solidariti terhadap saudara se-Islam kita di Palestin, sebaik-baiknya elakkanlah untuk membeli jenama-jenama kurma dalam senarai ini kerana secara tidak langsung kita juga menyokong tindakan terkutuk Zionis.
Adakah Boikot Berkesan? Mungkin ada yang tertanya-tanya adakah boikot barangan dari Israel termasuklah kurma ini berkesan memberikan mesej khas kepada mereka bahawa tindakan kekejaman mereka itu salah?
Penemuan oleh Kesatuan Perindustrian Israel mendedahkan bahawa berikutan serangan ke atas Gaza, satu daripada lima pengeksport Israel menghadapi kesukaran menjual di luar negara akibat boikot.
Yair Rotloi, pengerusi jawatankuasa perdagangan asing persatuan itu mendedahkan “21 peratus daripada pengeksport tempatan melaporkan bahawa mereka menghadapi masalah dalam menjual barangan Israel kerana boikot anti-Israel, terutamanya dari UK dan negara-negara Scandinavia”.
Institut Eksport Israel melaporkan pada Feb 2009 bahawa 10% pengeksport Israel telah menerima pembatalan pesanan kerana boikot.
Boikot ditambah dengan iklim ekonomi telah memaksa 66% pengeksport Israel untuk mengurangkan harga dan mereka telah meminta campur tangan kerajaan untuk melindungi mereka daripada boikot yang semakin meningkat.
Artikel berkaitan: Niat Puasa Isnin Khamis Beserta Kelebihannya
Industri Kurma Israel Menanam kurma ialah salah satu aktiviti pertanian utama yang dijalankan oleh hampir separuh daripada penempatan Israel yang terletak di Lembah Jordan, ia adalah tanaman mereka yang paling menguntungkan, menyumbang dengan ketara kepada daya maju ekonomi mereka.
Kebanyakan tanaman kurma Israel – sehingga 80%, dieksport, terutamanya ke Eropah di mana ia mempunyai sekitar 10% bahagian pasaran.
Dua syarikat besar israel terbabit ialah Agrexco dan Hadiklaim. Agrexco milik negara Israel mengendalikan 60-70% daripada semua barangan yang dihasilkan di penempatan haramm Israel.
> Dapatkan kurma Ajwa sekarang – Penghantaran terus ke rumah anda!
Senarai Kurma Dari Israel Berikut merupakan antara beberapa jenama kurma popular yang sebenarnya berasal dari Israel.
Sumber: ampalestine
3 daripada setiap 4 kurma Medjoul berasal dari di Israel dan jangan beli Kurma Medjoul melainkan ianya daripada sumber Palestin yang disahkan seperti Zaytoun atau Yaffa.
Israel telah banyak kali ditangkap melabelkan kurma Israel yang ditanam di atas tanah yang dicuri, sebagai ‘hasil Palestin’ untuk menyasarkan umat Islam semasa Ramadan apabila jualan Medjoul melonjak sebanyak 57%.
Sila berhati-hati dalam pembelian dari jenama-jenama berikut:
Bomaja Carmel Agrexco Delilah Desert Diamond Hadiklaim Jordan Plains Jordan River King Solomon Paradise Dates Rapunzel Red Sea Royal Treasure Shams Tamara Pastikan anda semak label dengan teliti.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/kurma-israel/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=kurma-israel

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Boikot Kurma Israel Yang Dijual Di Malaysia

Boikot Kurma Israel Yang Dijual Di Malaysia

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 312 hits
Sedang saya menaip di komputer masuk satu mesej daripada abah dalam group whatsapp keluarga Saya buka mesej tersebut dan lihat ada senarai nama kurma Israel yang perlu diboikot dihantar oleh abah Memandangkan bulan puasa dah hampir tiba dan...
Pakatan Sulit Israel Dengan Negara Afrika

Pakatan Sulit Israel Dengan Negara Afrika

papar berkaitan - pada 6/1/2024 - jumlah : 300 hits
AgensiBailtulmaqdis Israel didakwa mengadakan rundingan sulit dengan Republik Demokratik Congo menggesa negara Afrika tengah itu menerima penduduk Palestin dari Gaza Times of Israel yang dipetik TRT World melaporkan pegawai Israel berbincan...
Hy South Africa Brought Israel To Icj And Not Icc

Hy South Africa Brought Israel To Icj And Not Icc

papar berkaitan - pada 6/1/2024 - jumlah : 166 hits
On Dec 29 last year South Africa instituted proceedings against Israel before the International Court of Justice on the grounds that Israel has allegedly violated its obligations under the Convention on the Prevention and Punishment of the ...
Anthony Loke Orang Pertama Ingatkan Tentang Kapal Israel

Anthony Loke Orang Pertama Ingatkan Tentang Kapal Israel

papar berkaitan - pada 5/1/2024 - jumlah : 171 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan Menteri Pengangkutan Anthony Loke Siew Fook adalah orang pertama yang memperingatkan kepada beliau tentang wajarkah kapal Israel diberi kebenaran berlabuh di negara ini Perdana Menteri berkata pemimpin D...
Papagomo Tidak Mengaku Bersalah Dakwa Malaysia Pro Israel

Papagomo Tidak Mengaku Bersalah Dakwa Malaysia Pro Israel

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 146 hits
HarapandailyBloger kontroversi Papagomo tidak mengaku bersalah atas tuduhan menghasut dalam hantaran Facebook yang mendakwa kerajaan Malaysia pro Israel Papagomo atau nama sebenar Wan Muhammad Azri Wan Deris didakwa membuat hantaran tersebu...
Breaking News Israel Has Just Bombed Beirut Lebanon

Breaking News Israel Has Just Bombed Beirut Lebanon

papar berkaitan - pada 4/1/2024 - jumlah : 179 hits
BREAKING Israel has just bombed Beirut Lebanon This is an extremely serious escalation Today at dawn Israel bombed Syria s capital city of Damascus Israel is carpet bombing Gaza How can anyone still refer to Israel as the victim as it const...
Pmx Barua Israel Rm7k Jaminan Tanpa Syarat Terhadap Papagomo

Pmx Barua Israel Rm7k Jaminan Tanpa Syarat Terhadap Papagomo

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 141 hits
Hakim N Priscilla Hemamalini menetapkan jaminan sebanyak RM7 000 tanpa syarat ke terhadap Papagomo atas pertuduhan menghasut rakyat berkaitan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai barua Israel
Israel Roboh Rumah Palestine Pas Roboh Rumah Rakyat Sendiri

Israel Roboh Rumah Palestine Pas Roboh Rumah Rakyat Sendiri

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 136 hits
Mukhlis EddieNak Islam ke nak rumah kata Nik Amar apa2 tetap membangun isley bersama Yahudi roboh rumah palestinPAS roboh rumah anak kelatan
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Kl Bird Park

Expert Malaysians Deeply Involved In Online Scams Human Trafficking

Zus Coffee With Ceo Latte

4 Resipi Sarapan Mudah Boleh Masak Guna Air Fryer Je

Generate Unique Brand Names

Makanan Yang Meredakan Emosi


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Cengkih Rempah Berharga Dengan Manfaat Kesihatan

Novendy Chen Sosok Anak Siantan Pontianak Yang Menjadi Co Founder Olsera

How Precision Mold Components Improve Manufacturing Accuracy In The Electronics Industry

Dua Anggota Polis Digantung Kerja Berkaitan Kes Ketum Dadah

Ni Namanya Hate Stalking