Senarai 5 Restoren Halal Di Myeongdong Seoul Korea


Antara lokasi paling famous kalau orang Malaysia datang ke Korea adalah di Myeongdong. Dia macam jadi pusat segala aktiviti kat sini, nak shopping, cari skin care, lawat tempat menarik dan of course nak cari makan.
Biasa kalau sebut Myeongdong ni tak lari dengan shopping skin care dan night market dieorang. Sebenarnya bukan sahaja terkenal dikalangan pelancong sahaja, tetapi orang Korea sendiri juga ramai disini.
Disebabkan itulah, siapa-siapa sahaja pergi Korea, dalam itinerari dieorang mesti dan wajib kena masukkan Myeongdong dalam senarai. Terutamanya bagi yang berada di Seoul la. Kalau daerah lain, jauh tu mungkin boleh consider.
Jadi dah datang sini shopping, mesti penat lepas tu. Untuk dapatkan kembali tenaga, sudah tentu kena makan kan. Korea pun sekarang tak susah sangat nak cari makanan halal dan jangan risau area Myeongdong ni pun dah banyak restoren halal dan mesra muslim.
💡Table Of Contents

KampungkuMaehwa YanggochiBakso BejoBusan JibKim Seri RestaurantUntuk anda yang pertama kali nak pergi Seoul, Korea nanti dan tak tahu nak makan mana bila jejak di Myeongdong, anda boleh tengok sini senarai 5 restoren halal yang anda boleh singgah dan nikmati tanpa ragu.
Senarai 5 Restoren Halal Di Myeongdong, SeoulDalam trip ke Seoul Korea bersama family aku sebelum ini pun, aku ada singgah di restoren dalam senarai ini. Itinerari aku pun ada masukkan Myeongdong. Jadi sebab dah ada kat sini dan taknak cari makan jauh-jauh singgah la makat kat sini.
1)  KampungkuRestoren halal paling terkenal di Myeongdong dan mungkin di seluruh Korea rasanya jatuh kepada Kampungku. Selain jadi restoren, mungkin jadi tempat melawat wajib terutamanya untuk orang Malaysia. Manakan tidak, masuk je macam kat kedai di Malaysia, semua cakap melayu.
Kat sini selain daripada masakan melayu yang disediakan, masih ada juga hidangan Korea tapi disesuaikan dengan citarasa Malaysia la. Mesti ada yang nak pedas-pedas sikit kan. Tak perlu risau, sediakan duit sahaja.

Kat sini, korang boleh order nasi lemak, nasi goreng, tomyam, ayam paprik, sate dan korang wajib try adalah ayam goreng; sama ada original atau marinated. Sumpah sedap gila, lagi pula kalau makan masa musim sejuk.
Makanan Korea pun ada macam Kimchi, Budae Jjigae, Bulgogi, Ramyeon dan sebagainya. Nak order, boleh terus daripada skrin sesentuh yang disediakan di setiap meja. Jadi boleh la tengok dulu, tanpa tekanan.
Harga pun lebih kurang 8000 Won untuk nasi goreng kampung, nasi putih 1000 Won. Untuk sekali makan mungkin boleh sampai RM20-RM30 seorang lah. Untuk nak bajet, boleh la ikut harga ini lebih kurang.
Selain tempat makan, kalau korang nak solat, disini disediakan surau juga di tingkat 3. Kedai makan 2 tingkat dan atas sakali ada ruang solat. Kalau tak makan kat sini dan nak solat sahaja pun boleh, jangan risau.


Lokasi : Kampungku ni kena jalan sikit bila keluar daripada Myeongdong Station Exit 3. Menghala ke Namsan Tower, boleh nampak la daripada restoren ni. Lokasi sebenar di Google SINI
Waktu Operasi : Dibuka setiap hari dari 11 am hingga 10 pm (last order 9 pm)
2)  Maehwa YanggochiIni merupakan restoren chinese muslim. Selain itu, nama lain Maehwa Lamb House Myeongdong atau Maehwa Lamb Skewer. Paling famous kat sini boleh cuba lamb skewer bbq dia. Makan dan masak sendiri.
Datang sini kena cuba lamb chop dan lamb skewers dengan harga 12000 Won ke 13000 Won. Nanti boleh dapat 10 cucuk bagi setiap hidangan. Lepas tu boleh bakar sendiri atas alat pemanggang yang disediakan atas meja.

Paling best bila dah siap panggang dan makan bersama serbuk cili yang disediakan. Sumpah sedap. Makan macam tu tanpa nasi pun dah sedap gila. Sebab restoren cina, ada jual Nasi Goreng Cina sahaja selain hidangan Korean. Piliha daging lain pun banyak.
Lokasi : Selang satu bangunan daripada Kampungku. Jumpa Maehwa Lamb House ini dahulu dan kemudian baru lalu Kampungku. Lokasi sebenar di Google SINI
Waktu Operasi : Buka setiap hari dari 11 am hingga 10.20 pm
3)  Bakso BejoSatu lagi restoren yang ada berdekat dengan Maehwa Yangghochi dan Kampungku ini adlaah Bakso Bejo Korean Halal Resturant. Betul-betul sebelah restoren Maehwa tapi tingkat atas. Tengok nama pun dah tahu, dieorang sediakan makanan Indonesia.
Kat sini paling famous ayam bakar dieorang. Jadi anda boleh order Nasi Goreng Ayam Bakar atau Nasi Ayam Bakar dengan harga masing-masing 12,000 Won dan 10,000 Won. Selain itu, ada juga Ayam Geprek, Nasi Gulai Jantung, Nasi Rendang dan sebagainya.

Bakso of coz la ada. Dengan dengan set jumbo, kombinasi, telu, spesial dan sebagainya. Harga antara 10,000 Won dan 15,000 Won.
Lokasi : Sebelah restoren Maehwa Yanggochi di tingkat 1. Lokasi sebenar di Google SINI
Waktu Operasi : Buka setiap hari (10 am - 10 pm)
4)  Busan JibWalaupun nama Busan Jib, tapi restoren ini terletak di Seoul iaitu di Myeongdong. Kat sana takda tau. Kat sini disediakan makanan halal untuk semua muslim. Tak perlu reservation, ada kosong, boleh je duduk dan terus order.

Kat sini ada menu Ikan Bakar, Asam Pedas, Bulgogi dan sebagainya. Dikatakan sini juga antara BBQ paling famous anda kena cuba. Dia lebih kepada kepingan daging. Penat-penat jalan, singgah disini nanati.
Lokasi : Kedai dia ni betul-betul dalam kawasan Myeongdong Night Market tapi pintu masuk dia dalam salah satu lorong kecil. Jadi kena cari la sikit. Lokasi sebenar di Google SINI
5)  Kim Seri ResturantAkhir sekali adalah restoren terbaru yang dibuka di sekitar Myeongdong ini iaitu Kim Seri Restaurant. Pemiliknya adalah orang Malaysia seorang Tiktoker terkenal juga. Beliau merupakan seorang cikgu dan kini berjaya buka restoren dengan nama beliau.
Di restoren ini menyediakan masakan Malaysia seperti gulai lemak, karing daging, ayam masak merah, nasi goreng ayam KFC, ayam kicap, daging pedas dan banyak lagi. Katanya paling anda kena cuba Mee Goreng Basah dengan harga 11,000 Won sahaja.
Lokasi : Tepi jalan besar di Myeongdong bersebelahan dengan Daiso 12 tingkat. Lokasi sebenar di Google SINI.
Waktu Operasi : Setiap hari buka kecuali Isnin - 10.30 am hingga 10.00 pm (last order 9.30 pm)

Jadi ini lah antara 5 restoren halal dan mesra muslim yang ada di Myeongdong. Jadi lepas ni, kalau anda berada di kawasan sekitar, boleh singgah di sini untuk nikmati makanan halal lagi bersih. Nanti kita cerita makanan halal di Myeongdong Night Market pula.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aimanabdullah.com/2023/11/restoren-halal-di-myeongdong-seoul-korea.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Autumn In Korea Pengalaman Bercuti Di Seoul Pada Musim Luruh 2023 Part 1

Autumn In Korea Pengalaman Bercuti Di Seoul Pada Musim Luruh 2023 Part 1

papar berkaitan - pada 2/11/2023 - jumlah : 253 hits
Alhamdulillah dah tamat percutian di Korea minggu lepas selama 4 hari 3 malam ditaja dan dibiayai sepenuhnya oleh Shaklee Sdn Bhd Ini adalah pengalaman kali kedua ke bumi Hanguk pengalaman pertama ialah Travelling Day 22 10 2023 Trip ke Kor...
Menginap Hotel Nine Tree Premier Myeongdong 2 Korea 15 Minit Ke Night Market

Menginap Hotel Nine Tree Premier Myeongdong 2 Korea 15 Minit Ke Night Market

papar berkaitan - pada 31/10/2023 - jumlah : 225 hits
Alhamdulillah aku berkesempatan kali kedua untuk jejak kaki ke bumi Korea pada bulan Oktober lalu selepas kali pertama merasainya pada pada tahun yang sama iaitu tahun 2023 Jika sebelum itu aku pergi bawa seluruh family sehingga 14 orang ke...
Senarai 84 Logo Halal Yang Diiktiraf Jakim Bagi 46 Negara Yang Terlibat

Senarai 84 Logo Halal Yang Diiktiraf Jakim Bagi 46 Negara Yang Terlibat

papar berkaitan - pada 6/11/2023 - jumlah : 255 hits
Salam semua bagi umat islam mencari yang halal itu adalah suatu kewajipan Bukan saja nak cari barang keperluan makanan saja Malah merangkumi semua barang Penapis air pun ada logo halal tau bagi yang tak tahu Kali ini nak berkongsi tentang L...
Hanya Guna Bahan Di Dapur Sahaja Cuba 4 Petua Orang Korea Ini Bagi Dapatkan Kulit Sihat

Hanya Guna Bahan Di Dapur Sahaja Cuba 4 Petua Orang Korea Ini Bagi Dapatkan Kulit Sihat

papar berkaitan - pada 30/10/2023 - jumlah : 94 hits
Mesti ada yang tertanya tanya macam mana kulit orang Korea semuanya cantik cantik kan ARTIKEL BERKAITAN Ini petua mudah orang Korea untuk korang cuba bagi mendapatkan kulit muka sihat dengan hanya menggunakan bahan yang ada di dapur je Air ...
Boleh Masak Sendiri Cuba Resepi Mudah 5 Snek Korea Ini Hanya Di Rumah

Boleh Masak Sendiri Cuba Resepi Mudah 5 Snek Korea Ini Hanya Di Rumah

papar berkaitan - pada 31/10/2023 - jumlah : 162 hits
Masa untuk mencuba sesuatu yang berbeza ARTIKEL BERKAITAN Kita semua sudah biasa dengan makanan ringan Korea seperti tteokbokki dan kimbap bukan Kali ini KimchiDaily nak kongsikan beberapa resepi snek Korea yang mudah untuk korang cuba di r...
7 Restoran Korea Buat Peminat K Drama

7 Restoran Korea Buat Peminat K Drama

papar berkaitan - pada 30/10/2023 - jumlah : 175 hits
Masakan Korea sememangnya unik terutamanya apabila anda boleh memanggang atau memasak makanan anda sendiri di meja anda Ia bukan sahaja tentang mencuba hidangan yang lazat ia juga tentang pengalaman keseronokan seperti dalam K Drama pada ke...
Ramai Tak Tahu Lawati 5 Tempat Underrated Di Korea Boleh Buat Pelbagai Aktiviti

Ramai Tak Tahu Lawati 5 Tempat Underrated Di Korea Boleh Buat Pelbagai Aktiviti

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 95 hits
Korang ada merancang nak melancong ke Korea ARTIKEL BERKAITAN Kali ini KimchiDaily nak kongsikan 5 tempat underrated tetapi sebenarnya sangat menarik untuk pelancong pergi E World Di sebalik bandar Seoul dan Busan bandar Daegu juga ialah de...
Togel Korea Panduan Bermain Dan Tips Menang

Togel Korea Panduan Bermain Dan Tips Menang

papar berkaitan - pada 28/10/2023 - jumlah : 182 hits
Togel Korea Panduan Bermain dan Tips Menang Halo para pecinta togel Apakah Anda pernah mendengar tentang Togel Korea Jika belum artikel ini akan memberikan Anda panduan bermain dan tips menang di permainan togel yang sedang populer di Korea...
Kronologi Wn Korea Ditangkap Buntut Petugas Imigrasi Tewas Terjatuh Dari Apartemen Di Tangerang

Kronologi Wn Korea Ditangkap Buntut Petugas Imigrasi Tewas Terjatuh Dari Apartemen Di Tangerang

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 98 hits
Korban meninggal dunia berinisial TFF atau TS yang merupakan petugas Imigrasi Kejadian itu terjadi pada Jumat pukul 03 00 WIB
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord