Semalam Sekali Lagi Zahid Umum 10k Kwsp Seni Politik Umno Buat Kita Tewas





Seni politik UMNO buat kita tewas

Duit masa depan... saat ini sudah di depan

SEMALAM SEKALI LAGI ZAHID UMUM 10k KWSP

Semalam dan kali ini dah masuk kali kedua Zahid minta i-Citra RM 10k. Sains Politik atau seni politik pemimpin UMNO saya tabik. Nampak remeh tapi ia berikan impak yg sgt besar.

Ada org berkata mengapa kita perlu ikut cara Najib gula2 kan rakyat ? Saya kata kita bukan ikut cara rasuah Najib tapi kita ikut kemahuan popular org Melayu. Ia sesuatu yg berbeza walaupun ia masih kaitan dgn RM.

Ada org kata kita kena berprinsip. Prinsip apa? Apa salahnya izinkan mereka yg perlukan wang mengeluarkan wang KWSP mereka. Kita kena belajar kejayaan BN selepas tewas kerana apa. Mereka berjaya sb mereka tahu kelemahan dan kemahuan org Melayu.

Kita kena belajar kenapa rakyat menolak PKR hingga dua kali PRN dapat telur ayam dan hilang wang deposit. Semua itu kerana prinsip. Semua itu kerana kita mahu rakyat2 di kampung memahami tentang ekonomi secara akademik.

Reverse psychology adalah yg utama dlm Sains Politik atau seni politik. Kita kena belajar seni politik Erdogan hingga bukan sahaja berjaya meletakkan Turki seperti ala pemerintahan Uthamniah tetapi berjaya meningkatkan ekonomi rakyat negara tersebut.

Selepas partinya gagal Recep Tayyip Erdogan mengubah pendekatan parti AK dgn membuat janji kpd para Jeneral dan rakyat Turki yg masih hidup kebaratan penangan pemerintahan Kamal Artatuk iaitu dia akn mempertahankan sistem sekular. Formulanya berjaya sehingga kini sejak tahun 2002 partinya terus menangi hati rakyat Turki.

Begitulah juga negara sosialis dan komunis meletakkan perkataan demokrasi pada jenama negaranya tetapi mereka tetap melaksanakan pendekatan dictatorship yg memaksa rakyat lebih kejam daripada demokrasi Barat yg liberal. Itu semua utk melahirkan persepsi kpd rakyat dan pelabur2 asing.

Saya pernah menulis bagaimana tektikal atau bahasa kampung penipuan peperangan tentera Parsi menawan Mesir dgn menggunakan kucing kerana Raja Parsi tahu org Mesir menganggap kucing adalah binatang yg mulia.

Dlm buku Art Of War ada menceritakan Jeneral Sun Bin Qi berjaya menggunakan tipu daya dlm operasi ketenteraan kerajaannya. Kedua org Mongol termasuk Chinggis Khan sering melakukan penipuan dlm penaklukan tentera mereka. Art Of War kita boleh kaitkan dgn dunia politik dan perniagaan kerana ketiga2 tiga berkait rapat.

Pemimpin2 BN juga tidak kurang hebatnya. PH semakin lemah apabila rakyat terutama org Melayu hilang kepercayaan kerana 'perang politik' (penipuan dgn melahirkan persepsi).

Bukan kerana PH itu parti korup tetapi BN telah berjaya menyakinkan org Melayu PH ini menipu, dikuasai Cina DAP, menolak RU355. UMNO main sentimen bangsa dan PAS main sentimen agama.

Formula mereka berjaya. UMNO akn sentiasa mencari bola2 tanggung seperti isu KWSP ink utk mereka dilihat sebagai hero Melayu. Dulu digula gulakan dgn BRIM dan kali ini mereka gula2kan dgn KWSP.

Zahid itu Presiden, Tok Mat itu Timbalan, Najib itu bekas Presiden... mereka semua ini boleh ajak PM Mail duduk dkt Coffee House dan arahkan saja. Tapi mereka menggunakan media kerana jika i-Citra 10 ribu dibenarkan... org2 Melayu akn melihat UMNO lah memperjuangkan nasib Melayu.

UMNO sentiasa mengambil peluang sensitiviti dan suatu yg popular di kalangan org Melayu. Kita pula masih bercerita soal projek 5G. UMNO tahu kini mata tertumpu kpd mangsa banjir dan kawasan yg berlaku banjir 80% melibatkan org Melayu.

Kita masih bicara soal akademik. Mengharap kerajaan hulurkan bantuan dan bercerita duit KWSP duit hari tua...Cara berfikir begini macam berpolitik minggu lepas. Bukan mereka tak kenal BN... utk rakyat RM 1k utk kroni berjuta juta. Ada antara kita pula bercerita itu wang masa depan hari tua.

Bagi saya skg ini pun ramai yg sudah tidak melihat masa depan. Skg ini... ini lah yg paling ke depan. Ada dibuang kerja kerana pandemik, kini hilang harta benda dan sedikit masa lagi anak mahu ke sekolah. Saat ini duit sgt diperlukan.

Cuba kita tanya kpd mangsa2 banjir adakah saat ini mereka perlukan wang sebanyak RM 10k? Saya jamin 90% akn berkata ya. Saya kenal bangsa saya dan saya tahu sgt kesusahan mereka ketika ini.

Dgn RM 10k mereka mampu menggunakan wang tersebut membaiki kenderaan, membeli pakaian sekolah anak dan membeli keperluan atau barangan dapur yg rosak. Ia sgt besar maknanya kpd mereka.

Saya masih hairan susah sgt ke pemimpin2 PH bersuara utk bantu mereka yg terdesak. Esok bila kalah PRU dan hilang jawatan sebagai Ahli Parlimen barulah mereka kambing hitam org2 tertentu dan kata org Melayu termakan fitnah. Sejak bila pembangkang tak difitnah dan diberi keadilan???

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/12/semalam-sekali-lagi-zahid-umum-10k-kwsp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemilihan Umno Sebelum Pru15 Belum Tentu Ismail Sabri Mampu Tewaskan Zahid Hamidi

Pemilihan Umno Sebelum Pru15 Belum Tentu Ismail Sabri Mampu Tewaskan Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 14/12/2021 - jumlah : 175 hits
Apabila Ismail Sabri Yaakob memperlekeh kemenangan cemerlang BN di PRN Melaka dengan mengatakan undi popular UMNO hanya meningkat 1 peratus saja pada pilihan raya tersebut tujuan tersiratnya barangkali ialah untuk memberitahu kepimpinan UMN...
Banjir Jadi Alat Mainan Terbaru Politik Cantas Umno Bersatu

Banjir Jadi Alat Mainan Terbaru Politik Cantas Umno Bersatu

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 180 hits
Persepsi Putrajaya lewat bertindak membantu mangsa banjir khususnya di Lembah Klang dilihat mencetuskan ribut baharu dalam hubungan Umno Bersatu dan mungkin mempengaruhi timing PRU15
Umno Top Leaders To Decide On Early Ge Says Zahid

Umno Top Leaders To Decide On Early Ge Says Zahid

papar berkaitan - pada 19/12/2021 - jumlah : 149 hits
The top leadership and Umno Supreme Council will study all proposals put up by its divisions especially on the motion to hold early general election said its president Ahmad Zahid Hamidi He said the headquarters would look into how many wer...
Insaflah Umno Pas Jangan Alpa Dengan Perjuangan Politik

Insaflah Umno Pas Jangan Alpa Dengan Perjuangan Politik

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 187 hits
ismaweb netMN jadi gajah putih jika parti Melayu tidak sedar kepentingan kerjasamaOleh Siti Hafidah Abd GhaffarBANGI 5 Jamadilawal 1443H Jumaat Ketidaksefahaman antara UMNO dan PAS dalam menentukan kerjasama politik menimbulkan kemungkinan ...
Kwsp I Citra Dengar Rintihan Rakyat Zahid

Kwsp I Citra Dengar Rintihan Rakyat Zahid

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 136 hits
KWSP i Citra Dengar Rintihan Rakyat Zahid Demikian tegas Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang berharap masih ada ruang buat kerajaan membenarkan lanjutan skim i Citra Ujarnya rakyat yang menjadi mangsa banjir ditimpa bencana ...
Pesanan Untuk Ismail Sabri Jawatan Pm Bukan Tangkal Sakti Untuk Pasti Menang Presiden Umno

Pesanan Untuk Ismail Sabri Jawatan Pm Bukan Tangkal Sakti Untuk Pasti Menang Presiden Umno

papar berkaitan - pada 16/12/2021 - jumlah : 134 hits
Apabila Kelab Penyokong Kerajaan atau BBC mengadakan sidang media menyatakan sokongan terbuka agar Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob diberi tempoh berkuasa menerajui negara sehingga tahun 2023 tujuan paling mudah difahami di sebaliknya ia...
Untuk Kesekian Kalinya Jujurlah Sikit Pemimpin Umno

Untuk Kesekian Kalinya Jujurlah Sikit Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 16/12/2021 - jumlah : 142 hits
Rakyat siang malam memikirkan bagaimana mahu berdepan masa depan yang semakin sulit Jaminan pekerjaan dan ekonomi keluarga Isu pendidikan anak anak dan seribu macam persoalan kehidupan Sedangkan pemimpin bersilat menepis serangan politik Me...
Isu Dnb Timbalan Menteri Umno Bidas Menteri Bersatu

Isu Dnb Timbalan Menteri Umno Bidas Menteri Bersatu

papar berkaitan - pada 16/12/2021 - jumlah : 157 hits
December 16 2021 Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Zahidi Zainul Abidin hari ini membidas bekas menterinya Saifuddin Abdullah dan Menteri Kewangan Tengku Zafrul Aziz kerana membincangkan Digital Nasional Berhad dan rangkaian liputa...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan