Semak Status Kes Sprm Terkini 2023


SEMAK STATUS KES SPRM TERKINI 2023 (Check sprm.gov.my)
Kepada orang awam yang ingin mengetahui meneliti perjalanan lengkap, siasatan dan perbicaraan kes rasuah berprofil tinggi dan menarik perhatian umum, kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah perkenalkan satu inisiatif yang iaitu Garis Masa Kes bagi memudahkan orang ramai semak status kes SPRM Terkini.
 
APA ITU GARIS MASA KES Objektif Garis Masa Kes ialah untuk memberikan maklumat rasmi secara tepat kepada orang ramai tentang status kes tertentu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang berkepentingan awam.
Suruhanjaya ini akan memberikan seberapa banyak maklumat yang boleh dilaporkan tanpa menggangu siasatan yang sedang dijalankan, menjejaskan hak tertuduh bagi mendapatkan perbicaraan yang adil, atau menyebabkan kerosakan reputasi, atau kemudaratan kepada individu atau organisasi yang sedang disiasat.
SPRM secara amnya tidak akan mengulas mengenai sesuatu siasatan sehingga pertuduhan (jika ada) difailkan. Situasi itu mungkin berubah jika isu tersebut amat menarik perhatian umum dan telah mendapat liputan media secara meluas. Sekiranya ini berlaku, SPRM mungkin akan mengesahkan siasatan tanpa mendedahkan butiran.
 
TUJUAN GARIS MASA KES Berikut adalah merupakan tujuan Garis Masa Kes ini diperkenalkan:
Langkah itu sebagai satu usaha untuk memastikan rakyat menerima maklumat rasmi yang tepat, selain mengetahui status kes yang disiasat SPRM. Ia juga dilihat sebagai langkah untuk membendung persepsi masyarakat yang sentiasa mempersoalkan status siasatan kes berkepentingan awam yang dibuka SPRM.  
KES RASUAH TELAH DIMUAT NAIK GARIS MASA KES Berikut adalah merupakan kes rasuah berkepentingan awam yang masih dibicarakan di mahkamah yang telah dimuat naik dalam ruangan garis masa di laman sesawang SPRM iaitu:
Kes YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman OP Selat (Kebolosan Warga Asing) Kes YB Bung Moktar Radin & Zizie Izette A. Samad Kes Datin Sri Rosmah Mansor Kes Pristine Offshore Sdn Bhd Kes Kartel Perolehan (Dato’ Adly Kamarudin) Kes YB Lim Guan Eng OP Water Sabah (Jabatan Air Negeri Sabah) Kes 1MDB (Pemulangan Aset) Kes 1MDB (Pindaan Audit) Kes 1MDB (RM 2.6 Bilion) Kes 1MDB (SRC International)  
CARA SEMAK STATUS KES SPRM (Berprofil Tinggi) Kepada anda ingin mengetahui status semasa kes tertentu SPRM berprofil tinggi atau yang berkepentingan awam, berikut adalah merupakan cara untuk menyemak iaitu:
Layari pautan Garis Masa Kes SPRM Scroll ke bawah dan klik pada salah satu senarai kes tersedia yang anda ingin lihat status semasa Paparan akan menunjukkan status terkini Siasatan SPRM dan Pertuduhan Dan Perbicaraan  
MAKLUMAT LANJUT Untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai Semak Status Kes Sprm Terkini, anda boleh melayari portal rasmi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)
ARTIKEL BERKAITAN:
SSPI 2023 (Semak Status Perjalanan Imigresen Sebelum Ke Luar Negara) RENEW MYKAD/LESEN MEMANDU & PASPORT ONLINE The post SEMAK STATUS KES SPRM TERKINI 2023 (Check sprm.gov.my) appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/kes-sprm-terkini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kekosongan Jawatan Terkini Kerajaan Perkhidmatan Awam Mei 2023

Kekosongan Jawatan Terkini Kerajaan Perkhidmatan Awam Mei 2023

papar berkaitan - pada 5/5/2023 - jumlah : 173 hits
Kekosongan Jawatan Terkini Kerajaan Perkhidmatan Awam Mei 2023 Untuk mereka yang sedang mencari peluang pekerjaan kami dengan sukacitanya ingin mengumumkan bahawa Kementerian Ekonomi sedang mencari warganegara Malaysia yang berkelayakan dan...
Hangar Sprm Siasat Bekas Menteri Kanan Tan Sri Kes Seleweng Lebih Rm2 3 Bilion

Hangar Sprm Siasat Bekas Menteri Kanan Tan Sri Kes Seleweng Lebih Rm2 3 Bilion

papar berkaitan - pada 19/5/2023 - jumlah : 197 hits
Amir Abd Hamidamir hamid mediaprima com myKuala Lumpur Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sudah membuka beberapa kertas siasatan mengikut Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 dan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram Pencega...
Kes Hamzah Zainuddin Repot Polis Dibuat Terhadap Sprm

Kes Hamzah Zainuddin Repot Polis Dibuat Terhadap Sprm

papar berkaitan - pada 13/5/2023 - jumlah : 121 hits
Saya Ahmad Ikhwan bin Fadhli adalah Setiausaha Sulit kepada Dato Seri Hamzah bin Zainudin bekas Menteri Dalam Negeri DS Hamzah juga merupakan Setiausaha Agung Parti Pribumi Bersatu Malaysia Setiausaha Agung Parti Perikatan Nasional dan Ketu...
Pinjaman Kwsp Fsa2 Semakan Status Terkini Duit Masuk

Pinjaman Kwsp Fsa2 Semakan Status Terkini Duit Masuk

papar berkaitan - pada 15/5/2023 - jumlah : 461 hits
Semakan Status Pinjaman KWSP FSA2 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja menjelaskan dibawah Fasiliti Sokongan Akaun 2 semua ahli KWSP warganegara Malaysia di bawah umur 55 tahun boleh membuat notis awal untuk Pengeluaran Umur 50 Tahun atau 55 Tahu...
Ramalan Terkini Untuk Gbp Usd Pada 11 05 2023

Ramalan Terkini Untuk Gbp Usd Pada 11 05 2023

papar berkaitan - pada 12/5/2023 - jumlah : 171 hits
Seperti yang diramalkan inflasi di Amerika Syarikat telah menurun daripada 5 0 kepada 4 9 Walau bagaimanapun skala kelemahan dolar adalah sederhana kecil Pelabur hairan dengan data bulanan Memandangkan harga pengguna meningkat sebanyak 0 4 ...
Selamat Hari Guru 2023 Contoh Ucapan Puisi Pantun Guru

Selamat Hari Guru 2023 Contoh Ucapan Puisi Pantun Guru

papar berkaitan - pada 14/5/2023 - jumlah : 510 hits
Selamat Hari Guru 2023 Contoh Ucapan Puisi Pantun Guru Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan akan diadakan di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka Melaka pada 14 hingga 16 Mei ini Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Sembilan Dr Roslan Hussin ...
Filem Plane 2023 Penuh Dengan Aksi Dan Lawan

Filem Plane 2023 Penuh Dengan Aksi Dan Lawan

papar berkaitan - pada 14/5/2023 - jumlah : 364 hits
Lama tak share review filem kat blog ni Meh k fiezz nak kongsi pendapat k fiezz untuk filem plane 2023 ni Filem plane ni diterajui oleh Gerard Butler Mike Colter Yang hero omputih tu biasa tengok dia berlakon tapi tak tahu nama pelakonnya c...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni