Sekat Pendakwah Tak Tahu Fakta Jangan Nak Auta Muhyiddin



Muhyiddin meminta supaya pihak berkuasa tidak mengambil tindakan terhadap ahli jawatankuasa (AJK) masjid yang berlainan fahaman politik.
Ini kerana pemilihan pengurusan masjid yang dibuat secara demokratik oleh ahli-ahli kariah tidak harus dipolitikkan dengan menafikan jemaah Islam menguruskan masjid mereka sendiri.
Katanya, pihak berwajib yang mentadbir urusan agama Islam juga tidak seharusnya mengekang penyebaran dan pengajaran Islam berdasarkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) secara ketat sehingga menafikan orang Islam menimba ilmu di tempat perhimpunan orang Islam.
"Saya juga melihat video yang viral berkenaan AJK beberapa masjid di Pulau Pinang yang meletak jawatan kerana mendakwa terdapat campur tangan daripada kerajaan negeri berkenaan kedudukan mereka yang telah dipilih oleh ahli-ahli kariah.
"Saya berharap pihak berwajib tidak mengambil tindakan terhadap para pendakwah dan AJK masjid semata-mata kerana berlainan fahaman politik," katanya... sebahagian dari laporan oleh MalaysiaKini.
Bagaimanapun cubaan untuk membela oleh Muhyiddin itu dibidas oleh Dr. Azman..
Dr Azman Ismail membidas Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Mahiaddin Yassin yang disifatkan tidak menghormati keputusan Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) selepas dilihat bertindak mempertikaikan tindakan terhadap pendakwah dan ahli jawatankuasa (AJK) masjid yang berlainan fahaman politik.
Bekas Ahli Parlimen Kuala Kedah itu berkata, Mahiaddin tidak perlu untuk membela tindakan salah yang mereka lakukan sehingga tidak memungkinkan untuk dilantik sebagai calon jawatankuasa kariah masjid penggal 2023 hingga 2025 di Pulau Pinang.
Menurutnya, berlaku pelanggaran etika pentadbiran dengan melakukan perkara berbentuk politik parti seperti membenarkan program kutipan dana pilihan raya, pelancaran jentera pilihan raya parti dalam dewan masjid dan membiarkan masjid menjadi pentas politik kebencian.
Sebaliknya kata beliau, kesalahan-kesalahan yang dilakukan sememangnya suatu perkara atau perbuatan yang tidak betul untuk dilakukan meskipun di mana-mana masjid kelolaan Majlis Agama Islam di mana-mana negeri sekali pun.
“Ini satu kenyataan melulu Mahiaddin tidak berdasarkan fakta sebenar, kalau tindakan salah kena diambil tindakan termasuk kepada mana-mana parti politik sekalipun.
“Tidak seharusnya mempolitikkan masjid dengan menggunakan masjid atas dasar politik. Perkara ini tidak boleh berlaku kerana akan memecah-belahkan masyarakat,” katanya kepada Malaysia Dateline.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/12/sekat-pendakwah-tak-tahu-fakta-jangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Sekat Islam Disebar Kerana Berbeza Fahaman Politik Muhyiddin

Jangan Sekat Islam Disebar Kerana Berbeza Fahaman Politik Muhyiddin

papar berkaitan - pada 27/12/2022 - jumlah : 130 hits
agendaily comPengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin Kerajaan Pakatan Harapan dan Barisan Nasional yang baharu beberapa hari memerintah diharap tidak menyekat atau mengekang penyebaran dan pengajaran agama Islam di negara ini ...
Ayah Ini Kongsi Taktik Anak Bila Nak Sesuatu Jangan Ikutkan Sangat Kalau Tak Perlu

Ayah Ini Kongsi Taktik Anak Bila Nak Sesuatu Jangan Ikutkan Sangat Kalau Tak Perlu

papar berkaitan - pada 2/1/2023 - jumlah : 102 hits
Waktu bayi anak akan menangis bila ada sesuatu yang dia inginkan Boleh jadi lampinnya basah dan dia mahu ia ditukar Mungkin juga bayi menangis kerana perutnya berkeroncong minta diisi susu atau makanan Menangis kerana rasa insecure juga bol...
Yb Nak Menganjing Jangan Sampai Hipokrit

Yb Nak Menganjing Jangan Sampai Hipokrit

papar berkaitan - pada 15/12/2022 - jumlah : 90 hits
Nak troll takde masalah tapi biarlah troll tu kena pada situasi Kalau kerajaan negeri masih guna kertas masih print gambar masih tiada cloud sendiri khas untuk kerajaan negeri atau sekurangnya membuat langganan google workspace seperti keme...
Jangan Sekat Demokrasi Dalam Umno Ujar Nazri Aziz

Jangan Sekat Demokrasi Dalam Umno Ujar Nazri Aziz

papar berkaitan - pada 25/12/2022 - jumlah : 204 hits
satuberita myBy December 24 2022MANA mana pihak atau individu tidak seharusnya menyekat amalan demokrasi yang telah lama subur dalam UMNO kata Ketua UMNO Bahagian Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz Menurut Mohamed Nazri sebag...
Jangan Nak Cuba Scam Hamzah

Jangan Nak Cuba Scam Hamzah

papar berkaitan - pada 20/12/2022 - jumlah : 176 hits
MENTERI Komunikasi dan Digital Fahmi Fadzil hari ini membidas Ketua Pembangkang Hamzah Zainudin kerana memetik laporan berita Itali yang tidak disahkan di Dewan Rakyat semalam Ia berikutan kenyataan Hamzah yang merujuk laporan berita bertaj...
Pendakwah Jawab Isu Ustaz Pas Kena Sekat Kuliah Di Pahang

Pendakwah Jawab Isu Ustaz Pas Kena Sekat Kuliah Di Pahang

papar berkaitan - pada 27/12/2022 - jumlah : 141 hits
FAZLI RADZIPendakwah Ustaz Suhaimi Md Saad menempelak pihak yang tidak berpuas hati dengan sekatan yang dikenakan terhadap penceramah tertentu untuk berkuliah Menurutnya ketika beliau sendiri disekat berkuliah sebelum ini pelbagai pandangan...
Jangan Down Kalau Tak Mampu Bawa Anak Bercuti Anak Hanya Nak Kita Layan Mereka

Jangan Down Kalau Tak Mampu Bawa Anak Bercuti Anak Hanya Nak Kita Layan Mereka

papar berkaitan - pada 31/12/2022 - jumlah : 137 hits
Ibu bapa mana yang tak teringin membawa anak bercuti dan berjalan jalan Namun tak semua diberi nikmat kewangan yang mencukupi Namun bagi anak anak cuti mereka lebih bermakna dengan kehadiran dan perhatian dari ibu bapa Itu lebih seronok Jan...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon