Sekarang Najib Nak Jadi Hero Dulu Kenapa Tak Bela Kami Dr Kontrak



Baru-baru ini Datuk Seri Najib Razak cuba menjadi hero dengan menggesa kerajaan supaya tidak kedekut berhubung isu doktor kontrak, walhal umum tahu beliau sudah pun menang kes di mahkamah melibatkan tuntutan wang sitaan RM114 juta.
Begitulah perangai bekas Perdana Menteri, berkemungkinan Najib lebih nyanyuk awal berbanding usianya yang masih belum masuk kategori warga emas.

Najib membidas kerajaan berhubung isu doktor kontrak tetapi faktanya polisi tersebut diperkenalkan semasa pentadbirannya pada 2016 tetapi kini beliau cuba buat-buat lupa mungkin kerana terlalu sibuk dengan kes mahkamah atau mungkin sibuk dengan teman baharunya.
Perlu diketahui skim doktor kontrak diperkenalkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dipimpin Najib pada 2016 dibawah Transformasi Perkhidmatan Awam, waktu itu negara kekurangan doktor dan kerajaan waktu itu memutuskan untuk melantik kumpulan lulusan perubatan, pergigian dan farmaseutikal pertama secara kontrak.
Pada 15 Disember 2016, satu memo Kementerian Kesihatan dihantar daripada ketua setiausaha (KSU) kepada semua ketua pengarah negeri dan ketua pengarah hospital awam untuk memulakan skim tersebut disamping persetujuan kerajaan untuk melantik staf kontrak bermula 21 Oktober 2016.
Seorang doktor mengesahkan berhubung memo tersebut dan masih mengingati waktu itu ramai yang tidak berpuas hati dengan kerajaan BN tetapi bimbang berdepan dengan tindakan yang bakal dikenakan.
Doktor tersebut memberitahu kerajaan BN waktu itu sangat berkuasa dan mampu melakukan apa sahaja yang mereka mahu supaya penjawat awam mendengar cakap, malahan pandangan para doktor juga tidak diendah.
“Sekarang Najib nak jadi hero? Dahulu kenapa tidak bela kami? Tak payah lah nak berlagak diri itu suci sangat.
“Kami para doktor masih ingat bagaimana diperlakukan semasa era Najib, nak bagi pandangan pun fikir banyak kali takut dikenakan tindakan kerajaan BN waktu itu… mereka terlalu berkuasa sehingga siapa pun tidak berani,” kata seorang doktor.
Seperti isu kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB), tahi yang ditinggalkan Najib dan konco-konconya kini terpaksa dicuci oleh kerajaan Perikatan Nasional (PN).
Begitulah hebatnya bekas Presiden UMNO itu yang kini bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri semula.
Jika tidak masakan sanggup dengan muka tebalnya Najib ini sanggup panjat pejabat Timbalan Perdana Menteri (TPM) hanya semata-mata mahu berjumpa Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Belum pernah rakyat jumpa pemimpin muka setebal macam ini, hari-hari Najib maki kerajaan dan kecam Menteri serta Timbalan Menteri UMNO tetapi alih-alih baru-baru ini terpacak di pejabat TPM.
Untuk rekod, kerajaan tidak pernah mengabaikan dan meminggirkan nasib doktor kontrak dan sebagai langkah segera Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sudah mengumumkan langkah segera yang akan diambil antaranya kontrak pegawai perubatan, pergigian dan farmasi lantikan kontrak akan dilanjutkan antara dua tahun hingga empat tahun selepas menamatkan khidmat wajib sekarang.
Selain itu, kerajaan juga bersetuju untuk menambah baik kemudahan atau faedah yang ditawarkan kepada pegawai perubatan, pegawai pergigian dan pegawai farmasi lantikan kontrak seperti cuti tugas khas perubatan, cuti tibi dan kemudahan tambang mengunjungi wilayah asal.
Jika Najib boleh menuduh kerajaan kedekut, rakyat juga nak tanya mana wang RM114 juta? KATA NAK TUNTUT, SUDAH TUNTUT KE BELUM? HARI ITU KATA NAK TUNTUT 24 JAM? SEKARANG INI SUDAH LEBIH 24 HARI PUN BELUM TUNTUT… JADI BILANYA NAK TUNTUT?
Janganlah kedekut dengan rakyat, rakyat pun nak merasa juga duit simpanan tabung Najib yang berjuta-juta itu… Bantulah kami rakyat yang memerlukan bantuan sekarang ini.
Asal artikel dari SINI

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/07/sekarang-najib-nak-jadi-hero-dulu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tangguh Sidang Parlimen Covid 19 Serang Tiba Tiba Atau Nak Tutup Penipuan Kerajaan Soal Najib

Tangguh Sidang Parlimen Covid 19 Serang Tiba Tiba Atau Nak Tutup Penipuan Kerajaan Soal Najib

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 258 hits
Najib Razak berkata alasan Parlimen tidak boleh bersidang kerana alasan Covid perlu dilihat dari sudut lebih luas manakala Ahmad Maslan sudah menjangka ia akan berlaku PETALING JAYA Persidangan Dewan Rakyat Isnin yang ditangguh kerana seran...
Asyik Berpolitik Turun Lah Padang Dulu Kutuk Khaled Samad Sekarang Apa Macam Tanah Kampung Baru Macamana

Asyik Berpolitik Turun Lah Padang Dulu Kutuk Khaled Samad Sekarang Apa Macam Tanah Kampung Baru Macamana

papar berkaitan - pada 17/7/2021 - jumlah : 187 hits
Annuar tolonglah turun padang Ahli Parlimen tak setuju penutupan pasar pagi di KL July 17 2021 PETALING JAYA Ahli Parlimen menggesa Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa turun padang dan melihat sendiri keadaan perniagaan kecil khususnya ...
Hiburan Dulu Bau Gucci Sekarang Bau Hanyir Ayam Amelina Gigih Cari Rezeki Jual Nasi Ayam

Hiburan Dulu Bau Gucci Sekarang Bau Hanyir Ayam Amelina Gigih Cari Rezeki Jual Nasi Ayam

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 249 hits
Ratu dangdut terkenal Amelina kini dilaporkan tidak menang tangan menguruskan perniagaan menjual Nasi Ayam Rindu serta Nasi Minyak Asyik sebagai alternatif mencari pendapatan sampingan sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan kini BACA Adverti...
Dulu Tolak Vaksinasi Sekarang Mahu

Dulu Tolak Vaksinasi Sekarang Mahu

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 440 hits
Dulu tolak vaksinasi sekarang mahu ISU menerima suntikan vaksin Covid 19 dalam kalangan rakyat terus menjadi perdebatan semua pihak Masalah ini bukan sahaja berlaku di Malaysia bahkan di negara negara lain juga Bagaimanapun ada dalam kalang...
Pengambilan Doktor Kontrak Ketika Najib Jadi Pm

Pengambilan Doktor Kontrak Ketika Najib Jadi Pm

papar berkaitan - pada 27/7/2021 - jumlah : 221 hits
Pengambilan doktor kontrak ketika Najib jadi PMSource https malaysiagazette com 2021 07 26 pengambilan doktor kontrak ketika najib jadi pm comments Pengambilan doktor kontrak ketikaNajib jadiPM
Najib Soal Kes Covid 19 Sudah Tertinggi Di Dunia Apa Lagi Nak Dikata

Najib Soal Kes Covid 19 Sudah Tertinggi Di Dunia Apa Lagi Nak Dikata

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 289 hits
Najib soal kes Covid 19 sudah tertinggi di dunia apa lagi nak dikata Bekas perdana menteri Najib Razak berkata negara ini berada pada kedudukan paling tinggi di dunia bagi kes baharu dan kematian Covid 19 berbanding saiz penduduk Katanya se...
Apa Lah Masaalah Kerajaan Gagal Ini Nak Tamatkan Kontrak Diketika Pandemik Gagal Dikawal

Apa Lah Masaalah Kerajaan Gagal Ini Nak Tamatkan Kontrak Diketika Pandemik Gagal Dikawal

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 244 hits
NOOR AZIMAH RAZALIMasa kes covid 19 tinggi Kerajaan nak tamatkan kontrak doktor Apa masalah ni Pecat je menteri yang makan gaji buta tu
Sebelum Marah Marah Kenali Dulu 4 Personaliti Anak Dah Tahu Senang Nak Target

Sebelum Marah Marah Kenali Dulu 4 Personaliti Anak Dah Tahu Senang Nak Target

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 299 hits
Setiap anak mempunyai personaliti berbeza beza Kadang sebagai ibu bapa pening nak mengendali perangai anak anak Si abang atau kakak jenis sensitif adik pula jenis tak takut orang Sampai satu tahap suara ibu bapa terpaksa turun naik bagi pas...
Dr Dzul Gagal Urus Isu Doktor Kontrak Kini Berlagak Umpama Hero

Dr Dzul Gagal Urus Isu Doktor Kontrak Kini Berlagak Umpama Hero

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 339 hits
DR DZUL SEMASA JADI MENTERI DAHULU PUN TAK MAMPU URUS MASALAH DR KONTRAK Dzulkefly semasa memegang jawatan Menteri Kesihatan Tiada jaminan pegawai perubatan siswazah ditawar lantikan tetapKenyataan Dr Dzulkifli semasa menjawat jawatan sebag...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya