Sebenarnya Mereka Inilah Mangsa Najib Dan Src International



Datuk Seri Najib Razak ialah mangsa penipuan beberapa individu termasuk ahli perniagaan dalam buruan, Low Taek Jho, bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC International Sdn Bhd, Nik Faisal Ariff Kamil dan beberapa pegawai bank yang tidak jujur kata Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili bekas Perdana Menteri itu.
Kata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi pula Najib Razak adalah mangsa pendakwaan politik dan beliau tidak pernah menggesa agar kes rasuahnya digugurkan.
Mangsa konon.. poorahhh.. 
Sebenarnya yang menjadi mangsa dalam Skandal SRC International yang telah menyaksikan dana sebanyak RM42 juta SRC International, syarikat milik Menteri Kewangan Diperbadankan yang juga bekas anak syarikat 1MDB masuk ke dalam akaun Najib ialah mereka-mereka ini..
1- Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Ahmad Sazilee Abdul Khairi2- Penolong Kanan Pesuruhjaya (PKPj) Bahagian Operasi Khas (BOK) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Rosli Hussain (IO kes) 3- Ketua Siasatan (Bahagian Operasi Khas) SPRM Tuan Roslan Tuan Mat 4- Pakar forensik perbankan, Tuan Yusran Yahya. 5- Bekas Pengarah Operasi Siasatan Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Bahri Mohamad Zin
"Mereka ditangkap dan rumah dan pejabat mereka digeledah kecuali Yusran. Timbalan Pendakwa Raya ditangkap jam 1 pagi dikurung dalam lokap sampai ke lewat malam, dekat 24 jam juga.
"Agaknya apabila tersedar mengganggu pegawai SPRM sewaktu bertugas adalah kesalahan jenayah maka cepat-cepat dibebaskan, begitu juga saya cepat-cepat diarah balik semula ke SPRM.
"Jadi jika dikenang semula, pelbagai rintangan yang kami lalu, saya anggap mereka semua ini adalah sumber kekuatan saya.
"Keadaan masa itu memang amat perit, dengan wang pun tidak cukup kena fitnah lagi, syukur ALLAH kuatkan semangat saya dan berkat solat hajat seluruh Malaysia," kata Bekas Pengarah Operasi Siasatan Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Datuk Bahri Mohamad Zin.
Mengimbau kembali pengalaman siasatan kes SRC itu, Bahri berkata, ketika bekas Perdana Menteri itu berada di tampuk kekuasaan, tiada sesiapa yang berani menasihati apatah lagi 'menyentuh' beliau.. 

Bacalah..
SHAH ALAM - Biarpun berdepan keperitan dan kepayahan ketika menyiasat kes penyelewengan dana SRC Internasional Sdn Bhd melibatkan Datuk Seri Najib Tun Razak, bekas Pengarah Operasi Siasatan Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Bahri Mohamad Zin kini menarik nafas lega selepas segala kudratnya bersama pasukan tidak sia-sia.
Mengimbau kembali pengalaman siasatan kes SRC itu, Bahri berkata, ketika bekas Perdana Menteri itu berada di tampuk kekuasaan, tiada sesiapa yang berani menasihati apatah lagi 'menyentuh' beliau.
“Waktu di puncak kuasa sebagai Perdana Menteri, timbalannya bertanya pun kena buang. Ketua-ketua agensi pula takutnya menikus! Sanggup buat apa sahaja jika keluar dari mulut atau arahan dari Pejabat Perdana Menteri.
“Sayalah orang pertama dalam SPRM yang ditukarkan oleh organisasi lain, tapi bukan oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, aneh bukan? Lagi aneh orang yang tanda tangan pertukaran saya itu diberi jawatan pengerusi sebuah bank apabila pencen,” katanya kepada Sinar Premium.
Bahagian siasatan khas SPRM yang diketuai Bahri dibentuk pada tahun 2010 untuk menyiasat kes-kes berprofil tinggi, terutama yang melibatkan rasuah lebih daripada RM1 juta dan ke atas.
SRC, anak syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB), berada di bawah pemerhatian pasukan Bahri selepas RM42 juta wangnya ditemui dalam akaun bank peribadi Najib.
Najib ketika itu juga menerajui Kementerian Kewangan.
Pada 2015, siasatan SPRM terhadap kes SRC diganggu apabila polis menyerbu pejabat mereka dan menangkap beberapa pegawai dalam pasukan Bahri. Timbalan pendakwa raya SPRM pula ditahan reman.
Beliau kemudian bersara awal pada 2017 ekoran kekecewaan berhubung kes SRC, namun kembali bertugas pada Mei 2018 selepas Pakatan Harapan mengambil alih pentadbiran Persekutuan.
"Agensi seperti PDRM pada masa itu pula haru-biru, amanah menyiasat kes 1MDB tidak dilaksanakan, sebaliknya menerjah ke arah pegawai-pegawai bahagian operasi khas.
“Kalau tidak percaya tanyalah kepada Ketua Polis Negara (Tan Sri Khalid Abu Bakar) pada masa itu," kata Bahri.
Biarpun begitu dengan hukuman ke atas Najib, beliau yakin Malaysia bakal menjadi sebuah negara yang kembali disegani.
Sambil menyifatkan hukuman itu tidak ‘pilih bulu’, Bahri menegaskan bahawa sistem perundangan negara tidak lagi tercemar atau dipengaruhi oleh sesiapa.
Dalam pada itu, menyentuh mengenai perkembangan terkininya, Bahri banyak meluangkan masa dengan menjalankan aktiviti pertanian di Terengganu.
“Sudah jadi petani penuh masa, ada banyak juga tawaran kerja sebaik berpencen, kali pertama dan kedua termasuk dalam politik, tapi saya takut menerimanya kerana di luar bidang kepakaran saya," katanya. lapor Sinar Premium
“Waktu di puncak kuasa sebagai Perdana Menteri, timbalannya bertanya pun kena buang. Ketua-ketua agensi pula takutnya menikus! Sanggup buat apa sahaja jika keluar dari mulut atau arahan dari Pejabat Perdana Menteri

"Ketua-ketua agensi pula takutnya menikus!.. "
Berkhidmat untuk siapa sebenarnya Ketua-ketua Agensi ini??.. Rakyat atau Wakil Rakyat



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/09/sebenarnya-mereka-inilah-mangsa-najib.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Src International First Case Against Najib As It Was Easiest To Prove Says Ex Ag Thomas

Src International First Case Against Najib As It Was Easiest To Prove Says Ex Ag Thomas

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 183 hits
Former attorney general Tan Sri Tommy Thomas who initiated prosecution against Datuk Seri Najib Abdul Razak has finally explained why the former prime minister was first charged with the embezzlement of SRC International Sdn Bhd instead of ...
Pm Ismail Sabri Says Not Under Pressure From Umno Over Najib S Last Src International Appeal

Pm Ismail Sabri Says Not Under Pressure From Umno Over Najib S Last Src International Appeal

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 174 hits
Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob said he has not felt any pressure from Umno to intervene in the ongoing hearing of party colleague Datuk Seri Najib Razak who is fighting against a 12 year jail sentence and RM210 million fine a...
Anwar Says Federal Court Ruling In Najib S Src International Case Proves The People Are In Power

Anwar Says Federal Court Ruling In Najib S Src International Case Proves The People Are In Power

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 192 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim said the unanimous decision by the five member Federal Court bench showed the strength of the rakyat Picture by Farhan NajibKUALA LUMPUR Aug 23 Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim commended the 12 year senten...
Hiburan Mereka Tak Sakau Duit Rakyat Anak Najib Diperli Samakan Dugaan Bapa Dengan Nabi Yusuf Nelson Mandela

Hiburan Mereka Tak Sakau Duit Rakyat Anak Najib Diperli Samakan Dugaan Bapa Dengan Nabi Yusuf Nelson Mandela

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 133 hits
Hampir dua minggu bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dimasukkan ke dalam penjara dan keluarga terutamanya anak anak sudah beberapa kali meluahkan kesedihan mereka Nizar Najib semalam ketika berucap di satu acara berkata hukuman ya...
Najib Razak Kes Src 12 Perkara Yang Pertama Dalam Sejarah

Najib Razak Kes Src 12 Perkara Yang Pertama Dalam Sejarah

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 174 hits
Twelve incredible first time in history events in the SRC trial Lim Sian See 22 Ogos jam 9 26 pg 1 First time ever in history of Malaysia that a former PM is charged for corruption This is not surprising as this is the core campaign platfor...
Najib Ke Penjara Ismail Sabri Pulak Jadi Mangsa

Najib Ke Penjara Ismail Sabri Pulak Jadi Mangsa

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 165 hits
SAYA menyambut baik keputusan Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang sepakat mencalonkan Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai poster boy Perdana Menteri untuk Pilihan Raya Umum Ke 15 Ini adalah tanda...
Federal Court Set To Deliver Verdict On Najib S Src Appeal

Federal Court Set To Deliver Verdict On Najib S Src Appeal

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 156 hits
Will Najib Abdul Razak s remaining legal team headed by Hisyam Teh Poh Teik mount oral submissions for the former prime minister s appeal for acquittal from seven criminal charges linked to RM42 million of funds from SRC International We wi...
Najib Mangsa Politik Tapi Salah Siapa

Najib Mangsa Politik Tapi Salah Siapa

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 296 hits
Kesilapan budak budak Najib adalah punca Umno kalah PRU14 Disebabkan itu hari ini Najib duduk di Penjara Kajang
Shafiee Abdullah Kembali Untuk Rayuan Kes Penyelewengan Rm42 Juta Dana Src Najib

Shafiee Abdullah Kembali Untuk Rayuan Kes Penyelewengan Rm42 Juta Dana Src Najib

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 133 hits
PUTRAJAYA Peguam Tan Sri Datuk Seri Shafee Abdullah akan menyertai semula pasukan pembelaan Datuk Seri Najib Tun Razak bagi rayuan kes SRC International Shafee akan membantu peguam utama Hisyam Teh Poh Teik Selepas prosiding disambung semul...
Demand Kekayaan Anak Mahkamah Putus Ibu Tak Layak Terima Harta Mendiang Goo Hara

Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Gear Up For Standard 1 Registration

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3

5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia


Kau Bukan Seorang Introvert

Lunch Merangkap Dinner Di Nefa Station Ipoh Perak

Dapatkan Ganjaran Besar Apabila Anda Prapesanan Samsung Ai Tv 2024 Hari Ini

Sprm Tahan Menteri Besar Perlis

Powering Progress How Ev Charging Stations Are Shaping The Transportation Landscape

M A Due Diligence Don T Settle For Smoke And Mirrors Get A Quality Of Earnings Assessment