Najib Ke Penjara Ismail Sabri Pulak Jadi Mangsa



SAYA menyambut baik keputusan Majlis Kerja Tertinggi UMNO, yang sepakat mencalonkan Yang Amat Berhormat (YAB) Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai 'poster boy' Perdana Menteri untuk Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).
Ini adalah tanda, pemimpin UMNO, amat fokus kepada agenda dalam membela rakyat, meneruskan pengukuhan ekonomi negara dan menunjukkan bukti bahawa pemimpin atasan parti sebenarnya sentiasa membuat sesuatu keputusan dalam semangat kesetiakawanan.
Walau ada yang sentiasa mengambil peluang memporak-perandakan dan mengadu domba agar UMNO dilihat bercakaran, hakikat sebenar, telahpun dibuktikan bahawa kepentingan rakyat lebih diutamakan berbanding perebutan kuasa dalaman parti UMNO.
Saya amat berbangga dengan sikap berjiwa besar Presiden UMNO, Yang Berhormat Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan juga Yang Berhormat Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Hasan, yang meletakkan kepentingan parti demi kemenangan BN, lebih penting berbanding jawatan.
Sebagai pemimpin muda dalam parti, saya anggap teladan yang mereka tunjukkan, harus saya contohi termasuklah semua pemimpin yang masih memegang jawatan di bahagian masing-masing.
Kat atas tu sebahagian dari tulisan Datuk Muhamad Muqharabbin Mokhtarrudin, Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia yang juga Ketua Pemuda UMNO Lembah Pantai.
Tetapi setelah Najib di masukkan ke Penjara semalam.. semuanya dah berubah..
PUAD Zarkashi mencadangkan supaya Umno menjadikan lambang Barisan Nasional (BN) sebagai ‘poster boy’ Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15), biarpun parti sebelum ini setuju untuk menonjolkan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob.
Beliau membayangkan ‘poster boy’ pilihan Umno itu kini sudah jadi liabiliti parti.
“Umno tidak memerlukan lagi poster boy untuk PRU ke-15. Kini ia tidak lagi relevan. Ia boleh jadi bola tanggung, punching bag atau senjata makan tuan.
“Walaupun sudah ada keputusan, tetapi kalau sudah jadi liabiliti, elok batalkan sahaja poster boy,” tulisnya di Facebook, hari ini.
Majlis Kerja Tertinggi Umno pada April sepakat menamakan Ismail Sabri, yang juga naib presiden parti, sebagai calon perdana menteri untuk PRU15, yang secara umumnya dirujuk sebagai ‘poster boy’.
Menurut Puad, lambang BN sahaja sudah memadai jadi ‘poster boy’ kerana “manusia bernyawa mudah difitnah” berbanding lambang parti.
“Benda tak bernyawa memang sukar untuk difitnah. Lagi pun logo BN telah sebati kepada rakyat,” katanya.
Puad yang diketahui antara penyokong kuat Najib Razak melontarkan pandangannya sehari selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan sabitan dan hukuman ke atas bekas perdana menteri terkait tujuh pertuduhan melibatkan SRC International Sdn Bhd.
Najib semalam dihantar ke Penjara Kajang untuk mula menjalani hukuman penjara 12 tahun selain dikenakan denda RM210 juta.
Mahkamah tertinggi itu mendapati pembelaan Najib terhadap tuduhan pecah amanah, salah guna kuasa dan pengubahan wang haram tidak konsisten dan gagal menimbulkan keraguan munasabah.
Dalam kenyataannya, Puad juga dilihat menyerang langsung Ismail Sabri.
“Poster boy tidak boleh mereka yang over perasan dan lembik. Harapkan pagar, pagar makan padi,” katanya.
Keputusan Umno menamakan Ismail Sabri sebelum ini dipersoalkan beberapa pihak kerana peraturan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan parti politik bertanding hanya boleh menggunakan gambar pemimpin utama iaitu presiden dan timbalan presiden.
Peraturan itu diperkenalkan semasa PRU14.
Ahli Parlimen Pasir Salak Tajuddin Abdul Rahman juga sebelum ini mendakwa keputusan Umno menamakan Ismail Sabri sebagai calon perdana menteri hanya umpan supaya beliau segera membubarkan Parlimen ~ The Malaysian Insight
Tak nampak lagi ke.. dah jelas tu.. bila Ismail Sabri tak mahu campurtangam.. Poster Boy untuk PRU akan datangpun mereka dah tak mahu gambar Ismail Sabri diletakkan.. ha.. ha..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/08/nampak-sangat-umno-dah-desak-pm.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Analisis Najib Dan Rakan Rakan Tersepit Antara Tentera Siber Ph Dan Kerajaan Ismail Sabri

Analisis Najib Dan Rakan Rakan Tersepit Antara Tentera Siber Ph Dan Kerajaan Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 13/8/2022 - jumlah : 122 hits
Datuk Seri Najib Razak dan rakan rakannya kini tersepit di tengah tengah apabila berhadapan dengan dua ketumbukan askar siber dalam isu Skandal Kapal Perang TLDM Gambar atas Lakaran yang dibuat oleh tentera siber tentang nasib Najib Zahid d...
Pm Ismail Sabri Says Not Under Pressure From Umno Over Najib S Last Src International Appeal

Pm Ismail Sabri Says Not Under Pressure From Umno Over Najib S Last Src International Appeal

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 174 hits
Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob said he has not felt any pressure from Umno to intervene in the ongoing hearing of party colleague Datuk Seri Najib Razak who is fighting against a 12 year jail sentence and RM210 million fine a...
Ismail Dalam Dilema Lepas Najib Masuk Penjara

Ismail Dalam Dilema Lepas Najib Masuk Penjara

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 154 hits
Alyaa Alhadjri Fion YapANALISIS Dengan Najib Razak kini dalam penjara Umno kehilangan salah seorang peneraju utama kempen parti itu dalam menghadapi pilihan raya Perkembangan itu dilihat membuatkan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob yang b...
Sementara Terus Ditekan Umno Dalam Kes Najib Ismail Sabri Sebaliknya Semakin Diterima Baik Di Mata Rakyat

Sementara Terus Ditekan Umno Dalam Kes Najib Ismail Sabri Sebaliknya Semakin Diterima Baik Di Mata Rakyat

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 132 hits
Selain hakim khususnya Mohd Nazlan Mohd Ghazali dan Ketua Hakim Negara Tengku Maimun Tuan Mat yang banyak dikritik serta dipersalahkan oleh kelompok tertentu dalam UMNO susulan pemenjaraan Najib Razak tidak terkecuali menerima beban yang sa...
A Day After Najib Jailed Pm Ismail Sabri Attends Political Bureau Meeting At Umno Headquarters

A Day After Najib Jailed Pm Ismail Sabri Attends Political Bureau Meeting At Umno Headquarters

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 110 hits
Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob is pictured leaving the 2023 Budget Consultation at Ministry of Finance in Putrajaya August 23 2022 Picture by Sayuti ZainudinKUALA LUMPUR Aug 24 Barely 24 hours after disgraced former prime min...
Pressure To Interfere In Najib S Case Test Of Ismail Sabri S Mettle Analysts

Pressure To Interfere In Najib S Case Test Of Ismail Sabri S Mettle Analysts

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 120 hits
PM in bind between preserving nation s reputation damaging own political career Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob is caught in a bind on whether to relent to internal pressure for him to meddle in the court process involving former prime minis...
Umno Menyekat Ismail Sabri Dari Menolong Najib

Umno Menyekat Ismail Sabri Dari Menolong Najib

papar berkaitan - pada 26/8/2022 - jumlah : 161 hits
Umno menyekat Ismail Sabri dari menolong Najib Disebabkan budak budak Umno buat kecoh dan menekan Ismail Sabri Yaakob untuk campur tangan di dalam perbicaraan SRC International maka ini membuat keadaan sukar untuk PM membantu Najib
Ramai Minta Cuti Peristiwa Sempena Kemenangan Badminton Dunia Siap Ada Yang Pm Tepi Ismail Sabri

Ramai Minta Cuti Peristiwa Sempena Kemenangan Badminton Dunia Siap Ada Yang Pm Tepi Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 148 hits
Selepas menunggu 45 tahun untuk merangkul juara dunia pasangan badminton negara Aaron Chia 8211 Soh Wooi Yik berjaya mencipta sejarah yang membanggakan apabila kedua atlet itu merangkul emas pada Kejohanan Badminton Dunia yang berlangsung d...
Siaran Muka Depan Akhbar Tempatan Tentang Datuk Seri Najib Razak Ke Penjara

Siaran Muka Depan Akhbar Tempatan Tentang Datuk Seri Najib Razak Ke Penjara

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 143 hits
Datuk Seri Najib Tun Razak yang kini menjalani hukuman penjara kerana menyeleweng dana SRC International Sdn Bhd berjumlah RM42 juta Foto Izzul Ahmad BERNAMAAkhbar akhbar tempatan hari ini memaparkan rakaman gambar pautan berita di muka had...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan