Scholar S Suites Upsi Tawar Hotel Selesa Di Tanjung Malim


Jemputan saya ke UPSI kali ini bagi ie-RIICH 2019 disediakan dengan penginapan yang selesa dan dekat dengan UPSI sendiri. Ramai yang sedia maklum bahawa kemudahan dan penginapan hotel di Tanjung Malim adalah sangat terhad dengan pilihan. Jadi bila diberikan hotel UPSI, Scholar's Suites yang betul-betul berada dalam kawasan UPSI, maka saya nak cuba merasakan pengalaman bermalam di hotel baharu ini.


Scholar's Suites; UPSI Tawar Hotel Selesa di Tanjung Malim
Pertama kali saya ingatkan nama hotel nih, Hotel UPSI. Hahahaha. Maka saya cubalah buat carian di Waze. Disebabkan tiada dalam carian, maka di cadangkan dengan beberapa hotel sekitar Tanjung Malim. Saya cuba hubungi rakan yang juga penuntut PhD di UPSI, maka baru lah saya tahu Scholar's Suite namanya. Hehehe.. ok, baiklah!

Scholar's Suite nih terletak di kampus baharu UPSI, atau lebih dikenali sebagai Kampus Sultan Azlan Shah, Proton City. Masuk saja kawasan pagar utama, maka dan nampak jelas bangunan tinggi yang terletak di sebelah kiri kampus, berdekatan dengan Stadium UPSI.


Scholar's Suites; UPSI Tawar Hotel Selesa di Tanjung Malim
Scholar's Suites; UPSI Tawar Hotel Selesa di Tanjung Malim
Pada saya, kedudukannya yang sedikit jauh dengan 'benda-benda' lain tu adalah sangat tepat. Sebabnya, kawasan parking dapat disediakan dengan banyak dan luas. Hehehe. Ye lah masing-masing nak datang dengan kereta, dan taknak parking jauh-jauh. Lagi satu, tak ler kalut dengan kereta-kereta yang nak ke kelas dan pejabat.

Kat bahagian bawah tu dah jelas tertulis, Scholar's Suites Tanjung Malim - Pusat Latihan Hospitaliti UPSI. Oh ok.. nih jenis-jenis hotel yang diwujudkan sebagai tempat praktikal untuk mahasiswa perhotelan lah. Terbaik!






Bahagian reception juga disambut baik oleh receptionist kat situ. Nampak muda sangat. Mungkin mahasiswa yang tengah praktikal juga kot. Hahahha.. Pandai-pandai jer kan..

Disebabkan saya diberikan satu malam sahaja untuk penginapan, maka saya mintak tambah lagi satu malam sebab taknak kalut-kalut balik ke Perlis lepas program. Penat kot weyh. Lagipun, program di UPSI ini adalah program akhir saya untuk tahun ini, sebelum dapat bercuti. Yes, baru betul-betul nak cuti sekolah. Hehhee.. Tu pun hangpa dok kalut kata cikgu banyak cuti sekolah. Den nih baru nak bercuti kot!

Untuk tambahan satu lagi malam, saya hanya perlu bayar RM100 untuk bilik Standard [Queen]. Harga promosi hujung tahun katanya. Kalau normal price musim biasa, perlu bayar RM180, dan kalau Super Peak Season RM220.


Pakej harga dan bilik yang terdapat di Scholar's Suite UPSI
Wahh.. kiranya murah banyak lah tu ye dak? Saya cuba tanya juga tentang tempahan melalui aplikasi banding harga hotel online, macam Agoda, Booking etc. Tapi nasihat mereka, lebih baik terus bertanyakan dengan pihak hotel, sebab kadang-kadang pihak Scholar's Suites ada buat promo mengikut keadaan dan keperluan.

Selesai urusan check in, saya terus ke bilik di Tingkat 5. Kemudahan lif disediakan. Cumanya yang satu lagi tu macam tak berfungsi pulak masa saya pergi. Tapi masih ok, sebab tak perlu tunggu lama, lif yang besar, dan orang pun tak lah ramai sangat.

So beginilah keadaannya bilik Standard [Queen] yang saya dapat.














Pada saya keluasan bilik adalah sangat selesa dan bersih. Mungkin sebab jugak hotel masih baharu beroperasi, maka semua kemudahan berada dalam keadaan yang sangat baik dan berfungsi elok.

Yang paling saya suka adalah sebab keadaan hotel yang nampak luas dan lapang, (tak suka sempit), tidak mengelirukan dengan susunan yang berbelok-belok dan yang paling penting, tidak kelihatan menyeramkan! Hahahahha.

Saya cuba tinjau-tinjau juga kemudahan di sekitar hotel Scholar's Suites. Ada banyak kemudahan lain seperti tapak permainan kanak-kanak, dewan besar, bilik mesyuarat dan kafetaria. Mencukupi untuk perkara asas bagi mereka yang mahu menginap untuk beberapa hari di UPSI atau Tanjung Malim.






Bergambar bersama rakan guru yang sedang menyambung pengajian di UPSI, Cg Hafiz

Tapak permainan kanak-kanak disediakan di bahagian tepi hotel

Secara keseluruhannya, saya rasakan pengalaman bermalam di Scholar's Suites Tanjung Malim merupakan satu pengalaman yang menarik. Paling penting kemudahan hotel ini memudahkan urusan bukan saja saya , malah lebih ramai lagi orang yang mempunyai urusan di UPSI. Musim-musim konvo, dah tentu penuh dan meriah kan?






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.cikguhailmi.com/2019/12/scholars-suites-upsi-hotel-selesa-tanjung-malim.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tamu Hotel Suites Kuala Lumpur Best

Tamu Hotel Suites Kuala Lumpur Best

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 529 hits
Tamu Hotel Suites Kuala Lumpur Best Dah lama nieyl tak pergi short vacation dengan family husband Alhamdulillah hujung bulan November 2019 yang lepas ni kitaorang sekeluarga pergi vacation Cuba teka dekat mana hehehe dekat Kuala Lumpur Wala...
5 Hotel Murah Di Langkawi Bawah Rm200 Semalam Yang Cantik Selesa

5 Hotel Murah Di Langkawi Bawah Rm200 Semalam Yang Cantik Selesa

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 899 hits
5 Hotel Murah Di Langkawi Bawah RM200 Semalam Yang Cantik Selesa Jika anda ingin membawa keluarga bercuti ke Pulau Langkawi berikut kami kongsikan antara lima hotel murah di Langkawi yang harganya bawah RM200 semalam 5 Hotel Murah Di Langka...
Pengusaha Dukung Erick Thohir Sapu Bersih Bisnis Hotel Bumn

Pengusaha Dukung Erick Thohir Sapu Bersih Bisnis Hotel Bumn

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 169 hits
Ketua Perhimpunan Hotel dan Restoran Indonesia Hariyadi Sukamdani mendukung langkah Menteri Badan Usaha Milik Negara Erick Thohir yang ingin menyapu bersih bisnis hotel milik BUMN Menurutnya bisnis hotel di Indonesia sejauh ini sudah cukup ...
12 Remaja Di Pekanbaru Diciduk Saat Pesta Narkoba Dalam Kamar Hotel

12 Remaja Di Pekanbaru Diciduk Saat Pesta Narkoba Dalam Kamar Hotel

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 340 hits
12 remaja ditangkap dari kamar hotel di Kecamatan Sukajadi Pekanbaru Mereka diduga sedang berpesta narkoba jenis ekstasi dan sabu Para remaja itu diamankan tim Opsnal Polsek Tenayan Raya Senin Ketika itu polisi sedang menelusuri keberadaan ...
Pan Borneo Hotel Christmas Lighting Ceremony 2019

Pan Borneo Hotel Christmas Lighting Ceremony 2019

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 331 hits
Pan Borneo Hotel Kota Kinabalu successfully held its Christmas lighting ceremony on Tuesday 10 December 2019 Nearly 100 people comprising of invited business partners and clients in house guests and media friends were in attendance YB Tuan ...
Enjoying Saturday Hawker Night At Grand Blue Wave Hotel Shah Alam

Enjoying Saturday Hawker Night At Grand Blue Wave Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 585 hits
AssalammualaikumLast Saturday I had a great time attending Saturday Hawker Night at the Grand Blue Wave Hotel Shah Alam Undoubtedly the Grand Blue Wave Hotel Shah Alam is one of my favorite hotels in terms of staycation and dining And this ...
Hiburan Terbang Dan Tempah Hotel Sekaligus Hanya Dengan Snap Pakej Terbaru Airasia

Hiburan Terbang Dan Tempah Hotel Sekaligus Hanya Dengan Snap Pakej Terbaru Airasia

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 352 hits
Kalau setiap kali nak pergi bercuti mesti ada yang selalu pening kepala fikirkan tentang hotel kan Lagi lagi kalau nak bercuti di luar negara memang cukup takut kalau tersalah pilih tempat penginapan Nanti tak pasal pasal duit burn macam tu...
5 Hotel Mewah Tetapi Murah Di Melaka

5 Hotel Mewah Tetapi Murah Di Melaka

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 582 hits
5 Hotel Mewah Tetapi Murah Di Melaka Melaka merupakan antara destinasi pilihan pelancong dalam dan juga luar negara Kenapa Ini kerana Melaka adalah sebuah negeri yang dikenali dengan pelbagai tarikan pelancongan bersejarah diiktiraf dunia M...
Tip Trik Tempah Hotel Dengan Harga Murah Yang Anda Perlu Tahu

Tip Trik Tempah Hotel Dengan Harga Murah Yang Anda Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 373 hits
Tip Trik Tempah Hotel Dengan Harga Murah Yang Anda Perlu Tahu Selain destinasi bagi anda apa yang penting untuk melancong Pasti rata rata daripada anda menjawab tempat penginapan Penginapan yang bagaimana selalu menjadi pilihan anda Adakah ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16