Saya Terlalu Sayangkan Ibu Sedih Semua Adik Beradik Pergi Serentak


Hanya ungkapan “saya terlalu sayangkan ibu..” mampu diluahkan anak ketiga mangsa kemalangan maut membabitkan 10 kematian di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) USJ, Lebuhraya Utara-Selatan Hubungan Tengah (Elite) menghala ke Shah Alam, semalam (17 Disember).
Faiz, 14, yang tiada ketika kejadian tidak dapat menahan sebak selepas pemergian serentak ibu dan lapan adik-beradiknya dalam kemalangan itu.
“Saya ada berjumpa dengan emak kelmarin dan tak sangka itu kali terakhir menatapnya,” katanya yang terlalu sebak ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Shah Alam.
ARTIKEL BERKAITAN [“Bateri Rosak, Berhenti Lorong Kecemasan.” Suami Trauma Semua Insan Tersayang Pergi]

Dalam kejadian 11.45 malam tadi, ibu Faiz, Norul Naziah Buyong, 37, maut bersama lapan anaknya iaitu Muhamad Razarul Amin Abd Razak, 17; Razatul Aliah, 16; Puteri Hidayah, 12; Muhamad Aizat Syazwan, 10; Muhamad Rolkaizat Rezky, 9; Muhamad Hidayat Hakimie, 7; Puteri Nur Ain Syalwana, 3 dan Muhamad Raid Fathi, 10 bulan, selepas Proton Wira dinaiki keluarga itu terperosok di bawah sebuah treler.
Turut maut ialah seorang pemuda, Muhamad Rahimi Rolex, 27. Suami Norul Naziah, Abd Razak Majit, 50, terselamat dan tiga lagi mangsa lain hanya mengalami kecederaan.
“Kakak tunjuk sikap pelik..”
Sementara itu, adik kepada Norul Naziah yang hanya mahu dikenali sebagai Nurul berkata, seminggu sebelum meninggal dunia, kakak ada bertanyakan soalan pelik kepadanya.
“Dia tanya sama ada saya sedih atau tidak jika dia tiada. Tak sangka pertanyaan itu bayangan dia akan pergi buat selamanya,” katanya.
Kereta rosak selepas pulang kenduri dari Melaka
Menurutnya, Norul Naziah ada menghantar kiriman mesej dan audio di WhatsApp kepadanya jam 10.18 malam tadi memaklumkan kereta dinaikinya rosak selepas dimasuki air akibat banjir.

Katanya, kakaknya sekeluarga dalam perjalanan pulang ke rumah daripada menghadiri kenduri kahwin di Melaka.
Dia berkata, dia bagaimanapun tidak dapat datang ke lokasi dan kakaknya memaklumkan mahu mendapatkan bantuan dua rakan kepada anaknya.
“Saya katakan padanya (Norul Naziah) supaya hubungi saya jika ada apa-apa berlaku namun tidak lama selepas itu, saya terima panggilan daripada bomba mengatakan kakak terbabit dalam kemalangan serta meninggal dunia di tempat kejadian.
“Tersentak saya ketika itu apabila diberitahu lapan anak saudara saya turut meninggal dunia dan hanya abang ipar saja terselamat,” katanya.
Tahun ini kehilangan 10 ahli keluarga
Nurul berkata, dia tiba di tempat kejadian jam 12.46 malam tadi dan tidak sanggup melihat keadaan kakaknya sebaliknya terus bergegas ke Unit Forensik Hospital Shah Alam.
Menurut Nurul, hubungannya dengan Norul Naziah agak akrab jadi berasa sedih yang teramat dengan pemergian kakaknya.
“Saya baru kehilangan adik yang meninggal dunia akibat Covid-19 pada Julai lalu dan kini, kakak dan anak saudara pula meninggal dunia.

“Sedih sangat kerana tahun ini saja, 10 ahli keluarga saya meninggal dunia.
“Banyak petanda yang saya nampak sebelum pemergian kakak antaranya arwah pernah menyatakan mahu ‘ikut’ adik yang meninggal dunia akibat Covid-19 tetapi saya tidak fikirkan ia akan jadi kenyataan,” katanya.
Guna kren angkat treler
Dalam pada itu, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor Norazam Khamis berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan 12.03 tengah malam dan dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Subang Jaya dan BBP Puchong dikejarkan ke lokasi kejadian.
Katanya, kemalangan membabitkan dua Proton Wira, Perodua Axia dan treler.

“Anggota bertugas bertindak mengeluarkan mangsa menggunakan alatan khas dan dibantu kren untuk mengangkat lori treler. Mangsa berjaya dikeluarkan serta diserahkan kepada polis.
“Kira-kira 17 individu mangsa terbabit dengan seorang wanita, lima kanak-kanak lelaki dan tiga kanak-kanak perempuan yang menaiki sebuah kereta meninggal dunia dalam kejadian itu. Turut maut seorang lelaki dewasa dalam sebuah kereta lain,” katanya dalam satu kenyataan.
Kredit: Metro

Virtual Baby Merangkak Race Pa&Ma is back!! Buat mama papa yang ada baby boleh merangkak, inilah masanya untuk anda sertai Virtual Baby Merangkak Race Pa&Ma! Serlahkan kepantasan dan kecomelan si manja merangkak dalam bemtuk video yang kreatif dan menarik.
Untuk join pertandingan ini, anda boleh daftar sekarang https://toko.ideaktiv.com/product/merangkak-race/ atau untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi https://wa.me/+60193452950

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong p erjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!)
 
The post “Saya Terlalu Sayangkan Ibu, Sedih Semua Adik Beradik Pergi Serentak.” appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/saya-terlalu-sayangkan-ibu-sedih-semua-adik-beradik-pergi-serentak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kasih Dua Beradik Abang Sakit Bersunat Adik Pun Sama Sama Menangis

Kasih Dua Beradik Abang Sakit Bersunat Adik Pun Sama Sama Menangis

papar berkaitan - pada 15/12/2021 - jumlah : 252 hits
Pada musim cuti sekolah inilah masa yang sesuai bagi melakukan pelbagai aktiviti kerana anak yang bersekolah bercuti panjang Biasanya kebanyakan ibu bapa mengambil kesempatan untuk sunatkan anak lelaki Sebelum pandemik Covid 19 ramai ibu ba...
Masa Anak Masih Kecil Buat Perkara Ini Barulah Dia Akan Rapat Dengan Adik Beradik Sampai Besar

Masa Anak Masih Kecil Buat Perkara Ini Barulah Dia Akan Rapat Dengan Adik Beradik Sampai Besar

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 205 hits
Memang kadang kadang akan ada perbalahan kecil sesama anak anak Namun jika anda sejak daripada awal sudah mendidik mereka erti kasih sayang antara adik beradik tidak mustahil mereka akan berbaik dalam masa yang singkat lantaran tahu menilai...
Kim Goeun Nam Jihyun Park Jihoo Sah Jadi Adik Beradik Dalam Drama Misteri Little Women

Kim Goeun Nam Jihyun Park Jihoo Sah Jadi Adik Beradik Dalam Drama Misteri Little Women

papar berkaitan - pada 23/12/2021 - jumlah : 211 hits
Akhirnya drama Little Women mengesahkan barisan pelakon utamanya Ia membawa kisah tiga adik beradik yang membesar dengan latar belakang yang miskin dan melawan orang kaya dan keluarga berpengaruh di Korea Plot yang mengejutkan akan terbongk...
Cerita Ibu Ibu Hebat Buat Ganjar Berkaca Kaca Betapa Besar Jasa Ibu Buat Kita Semua

Cerita Ibu Ibu Hebat Buat Ganjar Berkaca Kaca Betapa Besar Jasa Ibu Buat Kita Semua

papar berkaitan - pada 23/12/2021 - jumlah : 204 hits
Ganjar begitu gayeng berdialog dengan ibu ibu hebat dan anak anaknya itu Beberapa kisah tentang bagaimana perjuangan seorang ibu membesarkan anak anaknya membuat Ganjar terharu
Adik Beradik Ipar Pakai Barang Mewah Kita Sibuk Nak Berlumba Bila Buang Sikap Membanding Hidup Bahagia

Adik Beradik Ipar Pakai Barang Mewah Kita Sibuk Nak Berlumba Bila Buang Sikap Membanding Hidup Bahagia

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 180 hits
Bila berkumpul beramai ramai ketika itulah kita akan nampak pelbagai warna dalam kehidupan Namun semuanya bergantung atas penilaian kita tentang hidup Sifir mudah dalam hidup hiduplah ikut kemampuan diri dan bukanya mengukur kita dengan ora...
Bateri Rosak Berhenti Lorong Kecemasan Suami Trauma Semua Insan Tersayang Pergi

Bateri Rosak Berhenti Lorong Kecemasan Suami Trauma Semua Insan Tersayang Pergi

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 160 hits
Takdir satu keluarga Perginya sembilan beranak serentak iaitu seorang ibu dan lapan anak dalam kemalangan yang sungguh menyayat hati di Lebuhraya Elite menghala Shah Alam Paling sedih bayi usia 10 bulan yang juga turut terlibat sama Berhent...
Hargai Adik Beradik Sendiri Dengan Mendoakan Mereka

Hargai Adik Beradik Sendiri Dengan Mendoakan Mereka

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 920 hits
Adik beradik jangan dibuat musuh Bila adik beradik susah kita kena tolong sebab adik beradik adalah teman kita yang bersama susah dan senang dari kecil sampai kita mampu berdikari baik atau jahat dia tetap adik beradik kita lngat pesan mak ...
Kemalangan Tragis Ibu Dan 8 Maut Serentak Rupanya Masih Ada Anak Ke Sembilan

Kemalangan Tragis Ibu Dan 8 Maut Serentak Rupanya Masih Ada Anak Ke Sembilan

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 239 hits
Tular di media sosial mengenai kemalangan yang berlaku malam tadi di kawasan Rehat dan Rawat USJ Lebuhraya Utara Selatan Hubungan Tengah menghala ke Shah Alam yang melibatkan 10 orang maut termasuk ibu kepada Faiz dan 8 daripadanya merupaka...
Tinggal Di Rumah Yang Ada Balkoni Ibu Bapa Perlu Alert Ini Jika Sayangkan Anak

Tinggal Di Rumah Yang Ada Balkoni Ibu Bapa Perlu Alert Ini Jika Sayangkan Anak

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 199 hits
Apabila bercakap mengenai penjagaan kanak kanak terutamanya anak kecil ia turut melibatkan keselamatan di rumah dan bukan hanya semasa di luar Jom ketahui asas keselamatan yang perlu dititikberatkan di dalam rumah Keselamatan di rumah untuk...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment