Saya Onn Off Akui Iman Jadi Goyang Walaupun Saya Berhijab Rintihan Hati Ernisha Apabila Dikecam Netizen


BEKAS finalis Dewi Remaja 2018/2019, Erni Nurshahira Khairul Zaman atau Ernisha akui kontroversi video kelaab malam dan minuman keraas merupakan detik sukar dalam hidupnya.
Namun, perkara itu bukannya alasan untuk dia membuka tudung.
“Saya akui sebelum ini saya memang on and off berhijab. Malah iman jadi goyang kerana walaupun saya berhijab tetap kena kecam hingga saya tertanya-tanya betul ke keputusan saya untuk berhijab sebelum ini.
“Namun buat masa ini saya mahu muhasabah diri dulu, minta petunjuk dari Tuhan dan biar Dia yang tentukan jalan apa patut saya pilih.
“Doakan saya terus kekal berhijab dan dapat memperbaiki segala kesilapan dilakukan,” katanya ketika temubual bersama majalah Hijabista.
Ernisha turut menyesal atas perbuatannya dan pilihannya bergaul dengan individu yang tidak sepatutnya.
Malah, dia terkejut apabila didatangi individu tidak dikenali yang memberikannya nasihat dan kata-kata semangat selepas dilanda kontroversi itu.
Tambah Ernisha, dia tidak akan berputus asa namun akan mengambil sedikit ruang untuk bertenang.
“Saya akan kembali semula nanti. Tetapi dalam tempoh ini saya akan isikan diri dengan pelbagai ilmu seperti lakonan, pengacaraan atau nyanyian.
“Doakan saya terus kuat menghadapi dugaan ini. Satu pengajaran saya dapat daripada insiden ini adalah jangan terlalu mudah mempercayai orang lain walaupun sahabat baik kita sendiri,” ujarnya.
Ernisha dan salah seorang bekas finalis Dewi Remaja 2018/2019, Fazreen Fazera membuat permohonan maaf terbuka baru-baru ini berhubung penularan video mereka ketika di dalam sebuah kelaab malam.
Atas kesalahan melanggar kontrak sebelum menyertai pencarian Dewi Remaja 2018/2019, gelaran finalis Dewi Remaja terpaksa ditarik balik.
Susulan kejadian video tular yang berlaku pada minggu lepas
Sumber: astroawani
Bekas Finalis Dewi Remaja, Ernisha & Fazreen Datang Ke Pihak Pengurusan Untuk Memohon Maaf
melibatkan bekas juara Dewi Remaja 2018/2019 dan beberapa finalis lain, hari ini dua orang lagi datang untuk berhadapan dengan pihak pengurusan untuk sesi penjelasan.
Faizni Fazreen Fazera binti Faizul, 20 dan Erni Nurshahira binti Khairul Zaman, 23 tampil untuk berjumpa dengan pihak Nu Ideaktiv Sdn Bhd dan Majalah Remaja bagi kes yang melibatkan mereka.
Atas kesalahan melanggar kontrak yang telah mereka baca dan persetujui sebelum menyertai pencarian Dewi Remaja 2018/2019, gelaran finalis Dewi Remaja milik mereka terpaksa ditarik balik.
Di dalam kontrak tersebut, telah termaktub di bawah satu seksyen ‘Standard Terms and Conditions’ yang melarang para peserta daripada berkelakuan kurang sopan, tidak senonoh atau melakukan apa jua perbuatan dan membuat kenyataan yang boleh menjejaskan kredibiliti dan reputasi penganjur dan pemilik jenama iaitu Nu Ideaktiv Sdn Bhd dan yang reputasi para peserta sendiri.
Akur dengan keputusan tersebut sejak minggu lalu lagi, Fazreen dan Ernisha yang tidak ditemani oleh sesiapa pada tengah hari tadi telahpun mengemukakan permohonan maaf secara terbuka kepada pihak media.
“Di sini saya ingin memohon maaf kerana saya akui perbuatan melanggar kontrak itu adalah kesalahan saya. Saya berharap dengan pengakuan ini, isu ini tidak akan dipanjangkan,” katanya yang tampil serba hijau.
“Kami pun tidak mahu fikirkan mengenai apa-apa pertuduhan yang saya muat naik sebelum ini. Past is past, saya hanya ingin fikir secara positif. Mungkin ada hikmah kejadian ini berlaku.”
Fazreen turut meluahkan permohonan maaf dengan berkata, “Saya memohon maaf, saya tahu ia kesalahan saya dan ia boleh menjejaskan nama saya serta syarikat. Saya berharap perkara yang lepas itu tidak lagi dikenang, dan semoga selepas ini hanya perjalanan karier saya yang diperkatakan.”
Apabila ditanya mengenai perancangan seterusnya, ini yang Fazreen dan Ernisha ingin kongsikan.

“Saya ingin gunakan waktu terdekat ini untuk memperbaiki diri sendiri dari dalaman. InsyaAllah hanya kemudian, saya akan menyertai kelas lakonan untuk memantapkan skil lakonan,” kata Ernisha.
Bagi Fazreen pula, “Segala kelemahan yang akan cuba saya atasi. Mana yang jernih itu kita bawa ke depan, yang keruh itu kita tinggalkan. Dari segi karier itu, ada tawaran yang datang tetapi saya perlukan masa dulu untuk fokus untuk diri sendiri. But not too long.”
Akhir kata buat para pengikut mereka, Fazreen mewakili Ernisha berkata, “Kepada followers kami berdua, masih ramai yang memberikan kata-kata semangat dan mendoakan kejayaan kami. Untuk itu, kami berterima kasih. Diharap kalian semua masih boleh menerima bakat kami di dalam industri ini.

“Kami belajar daripada kesilapan ini, sama juga seperti kita yang pernah melakukan kesalahan sebelum ini. Bagi yang mengecam, kami ambil jalan untuk tidak menghantar reply kepada mereka.”
Video:

Sumber: remaja via soulusi.com
The post “Saya Onn Off, Akui Iman Jadi Goyang Walaupun Saya Berhijab”-Rintihan Hati Ernisha Apabila Dikecam Netizen appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/saya-onn-off-akui-iman-jadi-goyang-walaupun-saya-berhijab-rintihan-hati-ernisha-apabila-dikecam-netizen/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Iman Goyang Ragui Keputusan Berhijab Ernisha Akui On Off Bertudung

Iman Goyang Ragui Keputusan Berhijab Ernisha Akui On Off Bertudung

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 727 hits
Iman Goyang Ragui Keputusan Berhijab Ernisha Akui On Off Bertudung Nama Erni Nurshahira mula menjadi bualan ramai selepas videonya berhibur bersama dua lagi bekas Dewi Remaja tersebar Ramai yang terkejut melihat aksi tambahan pula Erni dike...
Hiburan Saya Memang On Off Berhijab Iman Goyang Bila Dikecam Ernisha

Hiburan Saya Memang On Off Berhijab Iman Goyang Bila Dikecam Ernisha

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 344 hits
Dikenali dengan imej bertudung masih ramai netizen yang sukar untuk melupakan aksi bekas finalis Dewi Remaja Erni Nurshahira ataupun Ernisha meminum arak dan berpakaian sangat daring di kelab malam Namun kata Ernisha memang sebelum ini beli...
Saya Memang On Off Bertudung Ernisha Akui Iman Goyang Ragui Keputusan Bertudung Sebab

Saya Memang On Off Bertudung Ernisha Akui Iman Goyang Ragui Keputusan Bertudung Sebab

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 207 hits
3619 SHARES Erni Nurshahira Khairul Zaman atau Ernisha bekas finalis Dewi Remaja 2018 2019 akui kontroversi video kelab malam dan minuman keras merupakan detik sukar dalam hidupnya lapor Astro Awani Namun perkara itu bukannya alasan untuk d...
Saya Akui Memang On And Off Berhijab Ernisha

Saya Akui Memang On And Off Berhijab Ernisha

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 206 hits
Bekas finalis Dewi Remaja 2018 2019 Erni Nurshahira Khairul Zaman atau Ernisha akui kontroversi video kelab malam dan minuman keras merupakan detik sukar dalam hidupnya Namun perkara itu bukannya alasan untuk dia membuka tudung Saya akui se...
Masuk Belakang Sodap Ni Netizen Busuk Hati Bagi Komen Ayat Kotor Pada Gadis Comel Yang Viral Di Instagram

Masuk Belakang Sodap Ni Netizen Busuk Hati Bagi Komen Ayat Kotor Pada Gadis Comel Yang Viral Di Instagram

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 735 hits
Benarlah kata orang wanita cantik ni sering dicemburui Baru baru ni seorang gadis viral di Instagram kerana kecomelannya dalam satu video sesi Instagram live Dalam dia sibuk tengah melayan followers tetiba pulak emaknya online sama dan teng...
Drama Pujaan Hati Kanda Bikin Kecoh Lagi Kali Ini Karpet Pula Jadi Bahan Troll Netizen

Drama Pujaan Hati Kanda Bikin Kecoh Lagi Kali Ini Karpet Pula Jadi Bahan Troll Netizen

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 642 hits
Drama Pujaan Hati Kanda Bikin Kecoh Lagi Kali Ini Karpet Pula Jadi Bahan Troll Netizen Drama Pujaan Hati Kanda yang sedang ditayangkan di TV3 jam 7 ini memang bikin kecoh di laman sosial sejak akhir akhir ini Kalau sebelum ini viral dengan ...
Sayu Hati Apabila Anak Melihat Ibunya Sendiri Digilis Lori Depan Mata Sejurus Selesai Urusan Di Tabung Haji

Sayu Hati Apabila Anak Melihat Ibunya Sendiri Digilis Lori Depan Mata Sejurus Selesai Urusan Di Tabung Haji

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 492 hits
Siapa sangka saat menunggang motor dan dibonceng oleh ibu adalah kali terakhir dia dapat lihat wanita itu di dunia ni Itulah yang terjadi kepada Zulfianshah Syaifullah 18 apabila dia kehilangan ibunya dalam kejadian menyayat hati itu Menuru...
Ernisha Dakwa Ada Pengkhianat Anna Jobling Diserang Netizen

Ernisha Dakwa Ada Pengkhianat Anna Jobling Diserang Netizen

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 627 hits
Nampaknya kontroversi finalis Dewi Remaja berparti sakan di kelab malam dan mengambil alkohol di kelab malam tempoh hari masih lagi hangat diperkatakan Hari ini nama Ernisha pula menjadi bualan ramai dan dikecam teruk berhubung video terseb...
Unik Pengantin Kristian Dan 6 Pengapit Berhijab Buat Netizen Terpukau

Unik Pengantin Kristian Dan 6 Pengapit Berhijab Buat Netizen Terpukau

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 422 hits
Minggu lalu tular di media sosial mengenai kisah perkahwinan seorang jejaka berketurunan India dan kesemua pengapit lelakinya keturunan lelaki Melayu yang juga sahabat baiknya Kini sebuah lagi perkahwinan unik dengan pengapit berlainan bang...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan