Saya Bukan Cakap Kosong Hendak Tangkap Polis Terlibat Datuk Seri Nicky


Syahril A. Kadir Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay bercakap semasa temubual ekslusif Malaysia Gazette di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Kuala Lumpur. Foto SYAFIQ AMBAK, KUALA LUMPUR – “Bila siasatan kita terhadap mereka dah lengkap, kita akan tangkap, kita tak akan lepas, saya bukan cakap kosong.”
“Saya bagi jaminan, ‘tunggu masa’ sahaja!”
Begitulah reaksi segera Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador terdapat 34 orang pegawai dan anggota penguatkuasa yang dipercayai terlibat sebagai ahli Geng Nicky, kumpulan yang dikaitkan dengan Pengasas Winner Dynasty Group, Nicky Liow Soon Hee.
Nicky dipercayai mengetahui maklumat mengenai operasi yang bakal dibuat pada 20 Mac lalu itu daripada pegawai dan anggota polis serta agensi penguat kuasa lain yang berada di bawah kawalannya.
Turut disyaki terlibat seorang bekas Timbalan Pendakwa Raya.
Susulan dari kebocoran maklumat itu, Nicky sempat membawa bersama-samanya lapan beg besar mengandungi wang tunai dianggarkan jutaan ringgit.
Menurut Ayob, Polis Johor sebelum ini telah membuktikan keseriusan mereka dengan menangkap dan menuduh 24 pegawai dan anggota dari polis, tentera serta Imigresen yang terlibat dalam sindiket pendatang asing tanpa izin (PATI) di negeri tersebut.
“Bila Ketua Polis Negara mengeluarkan kenyataan itu, beliau bukan mencari publisiti, betul, memang ada pegawai dan anggota kita yang terlibat.
“Kalau kita buat siasatan yang lengkap…bila bawa kertas siasatan ke pejabat Peguam Negara…Timbalan Pendakwaraya (DPP) pun akan puas hati untuk tuduh mereka (yang terlibat).
“Saya tak mahu lepas tangkap, kita hebah satu dunia tetapi tidak dituduh pun, terus senyap,” tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemubual secara eksklusif dalam program Owh!MG terbitan Malaysia Gazette di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini kelmarin.
Baru-baru ini Abdul Hamid turut mengumumkan dua individu berpangkat Datuk Seri termasuk adik kepada Nicky dan enam berpangkat Datuk antara 68 individu yang ditahan kerana terlibat dipercayai terlibat dalam aktiviti pengubahan wang haram.
Dalam serbuan tersebut, polis juga merampas sepucuk pistol jenis Glock 17 bersama satu kelopak peluru berisi sembilan butir peluru.
Pihak polis juga telah membekukan 41 akaun bank bernilai RM4,053,809.49 dan 35 unit kenderaan bernilai RM8,863,759.00 melibatkan 21 individu dan 16 entiti termasuk Yayasan Winner Emperor Sedunia dan Pertubuhan Integriti Nicky Liow Malaysia.
 Reaksi Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay semasa temubual ekslusif Malaysia Gazette di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Kuala Lumpur. Foto SYAFIQ AMBAKDalam perkembangan berkaitan, Ayob mengakui yang Nicky mempunyai ‘jaringan’ yang luas termasuk dengan pihak berkuasa.
“Andai kata ada satu saja laporan polis dibuat (terhadapnya), dia akan dapat tahu sebagai contoh siapa yang buat laporan, di mana laporan dibuat dan kes apa.
“Contohnya seminggu sebelum operasi terhadapnya hendak dilancarkan, kita baru buat ‘report’ sahaja yang kita akan buat siasatan terhadapnya, dia dah tahu, maknanya ada ‘orang dalam’.
“Saya akan cari mereka yang terlibat sampai ke lubang cacing, saya tak akan lepaskan tak kira mereka pegawai ke, anggota polis ke atau pegawai agensi lain penguatkuasa lain, itu jaminan saya,” tambah Ayob. – Malaysia Gazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/04/saya-bukan-cakap-kosong-hendak-tangkap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Datuk Seri Nicky Terlepas Sebab Maklumat Operasi Bocor Pegawai Terlibat Dikenal Pasti Ayob Khan

Datuk Seri Nicky Terlepas Sebab Maklumat Operasi Bocor Pegawai Terlibat Dikenal Pasti Ayob Khan

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 215 hits
Oleh Ayob Khan menunjukkan gambar suspek Datuk Seri Nicky Liow yang sedang diburu Gambar FB Polis Johor KETUA Polis Johor Datuk Ayob Khan Ali Pitchay berkata beliau tidak akan melepaskan anggota atau pegawai polis yang bersekongkol dengan D...
2 Datuk Seri 6 Datuk Antara 118 Ahli Geng Nicky Ditahan

2 Datuk Seri 6 Datuk Antara 118 Ahli Geng Nicky Ditahan

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 265 hits
Kuala Lumpur Seramai 118 individu ditahan menerusi 70 serbuan dalam Operasi Pelican 3 0 yang dilakukan bagi mengesan dan menahan anggota kumpulan Geng Nicky yang didalangi Pengasas Winner Dynasty Group Datuk Seri Nicky Liow Soon Hee pada 20...
Cops Tracking Down Former Dpp For Suspected Ties To Datuk Seri Nicky

Cops Tracking Down Former Dpp For Suspected Ties To Datuk Seri Nicky

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 241 hits
Johor police are tracking down a former deputy public prosecutor to assist in the investigation into several money laundering cases and commercial crimes in the state The man has been identified as Md Azar Izwan Mohd Arifin Datuk A Janus 42...
Businessman Bergelar Datuk Seri Diburu Polis Disyaki Terbabit Dalam Sindiket Penipuan Scam

Businessman Bergelar Datuk Seri Diburu Polis Disyaki Terbabit Dalam Sindiket Penipuan Scam

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 282 hits
Businessman bergelar Datuk Seri diburu polis disyaki terbabit dalam sindiket penipuan scamAhli Perniagaan yang bergelar Datuk Seri sebelum ini yang dilaporkan pernah mencederakan dua anggota RELA pada empat tahun lalu kini sedang giat dikes...
Gerakan Memburu Datuk Seri Nicky

Gerakan Memburu Datuk Seri Nicky

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 260 hits
1 Op Pelican 3 0 yang dilancarkan bagi memburu Geng Nicky dilaksanakan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Johor Jabatan Siasatan Jenayah Johor dan Pasukan Gerakan Am Batalion 4 melibatkan 220 pegawai dan anggota polis 2 Lapan orang ken...
Polis Kesan Datuk Seri Siasatan Kes Sindiket Pengubahan Wang Haram Jenayah Komersial

Polis Kesan Datuk Seri Siasatan Kes Sindiket Pengubahan Wang Haram Jenayah Komersial

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 705 hits
JOHOR BAHRU Polis mengesan seorang nbsp Datuk Seri nbsp bagi membantu siasatan berhubung nbsp sindiket pengubahan wang haram serta jenayah komersial nbsp Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata Datuk Seri Nicky Liow Soon Hee...
Datuk Seri Bekas Timbalan Menteri Dipanggil Polis

Datuk Seri Bekas Timbalan Menteri Dipanggil Polis

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 232 hits
SUNGAI SIPUT Bekas timbalan menteri bergelar Datuk Seri antara individu yang akan dipanggil memberi keterangan berkaitan kes tular kononnya polis menahan perarakan pengebumian mayat dengan kenderaan di Jalan Lintang dekat sini Khamis lalu K...
Datuk Seri Nicky A Triad Leader Who Has Links To International Crime Lords

Datuk Seri Nicky A Triad Leader Who Has Links To International Crime Lords

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 285 hits
From having a net worth of RM1 billion to having connections with the world s most wanted individuals here is what has been revealed about Datuk Seri Nicky Liow Soon Hee Over the past few weeks news of businessman Datuk Seri Nicky Liow Soon...
Datuk Seri Diburu Polis Bagi Kes Pengubahan Wang Haram

Datuk Seri Diburu Polis Bagi Kes Pengubahan Wang Haram

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 300 hits
JOHOR BAHRU Polis mengesan seorang ahli perniagaan berpangkat Datuk Seri bagi membantu siasatan berhubung sindiket pengubahan wang haram serta jenayah komersial Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata Datuk Seri Nicky Liow S...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu