Sambung Bayar Superbike Risiko Atau Tidak Ini Jawapan Nya


Perhatian kepada semua pemilik superbike..!!!
Sila fahami dan hadam apa yang admin ingin sampaikan..
Gejala trend "Superbike Sambung Bayar" sekarang semakin menjadi-jadi dan mendapat permintaan yang tinggi kerana berlambaknya superbike yang murah serta ramai pengguna motorsikal sudah beralih arah menggunakan motorsikal berkuasa tinggi di Malaysia...ramai yang mengambil jalan mudah untuk melepaskan tanggungan kepada orang lain demi mencapai impian yang dihajati...Tahukan anda memberikan atau menggunakan kenderaan sambung bayar adalah salah menurut undang-undang di Malaysia. Hukuman yang boleh dikenakan adalah denda sehingga RM 25,000 atau penjara 3 tahun atau kedua-duanya..
Mari kita kenali lebih mendalam lagi apa itu "Superbike Sambung Bayar", faktor ramai terjebak, kesan membeli atau menjual serta dalang sindiket orang tengah yang cuba mengaut keuntungan..
"Superbike Sambung Bayar" sebenarnya adalah salah satu cara teknik mudah untuk membenarkan sesiapa sahaja boleh membeli superbike dengan kaedah pinjaman tanpa melalui bank atau disemak kelayakan membelinya...kekerapan pembelinya adalah dari golongan yang berstatus HIGH COMMITMENT/ CCRIS/ CTOS/ BLACKLIST dimana mereka memang sukar untuk mendapat kelayakan pinjaman dari bank@kredit disebabkan mempunyai rekod bayaran yang buruk sebelum ini atau mempunyai terlalu banyak tanggungan pinjaman..
Mengapa perlu buat buat "Sambung Bayar"..??
- Faktor yang menyebabkan mereka membuat "sambung bayar" adalah ingin melepaskan tanggungan yang semakin tinggi, mungkin sebelum ini pendapatan cukup untuk menaggung perbelanjaan tetapi sekarang terlalu banyak tanggungan seperti anak semakin membesar perlu kos belanja yang tinggi, pedapatan tidak tetap, berpindah tempat kerja gaji yang rendah dari sebelum ini, keuntungan perniagaan tidak beberapa baik dan sebagainya..
- Maka dari dia hendak meneruskan bayar bulanan dan bertambah pula hendak maintain superbike, mereka jual dengan cara "sambung bayar" untuk mengelakkan lagi kerugian yang bertambah..
- Mereka mengambil jalan mudah untuk jual superbike mereka yang masih dalam tempoh pinjaman dengan tanpa kerugian. Ye lah, kalau kata nak buat settelment, lepastu jual, pasti rugi kerana perlu perjelaskan interest yang dikenakan...silap-silap nak kena tambah duit lagi untuk jual selepas buat settelment.. Jadi pemilik superbike yang jual cara "sambung bayar" nie terlepas lah dari nak bayar interest, pemilik baru pulak yang akan tanggung bayar bulanan sehingga habis tempoh pinjaman..
- Pemilik asal pulak yang untung coz masa buat pinjaman dengan bank hanya bayar 20k deposit, masa nak jual pulak dia caj pada pemilik baru 28k deposit konon dah pakai 3 tahun dan tempoh baki bayaran bulanan dah kurang..
Apakah kesan buruk kepada pemilik membuat "Sambung Bayar"..??
- Pemilik asal boleh dikenakan tindakan polis sekiranya didapati pembeli "sambung bayar" menggunakan kenderaan untuk melakukan jenayah kerana nama dalam geran masih lagi pada pemilik asal.
- Nama pemilik asal akan disenarai hitam@blacklist jika pembeli "sambung bayar" tidak membayar bulanan..boleh jadi di "sambung bayar" pula pada pihak ketiga..
- Pemilik asal mungkin akan menanggung kerugian disebabkan pembeli "sambung bayar" menjual secara piang kepada pihak ketiga.
Apakah pula kesan buruk pada pembeli "Sambung Bayar"..??
- Sukar untuk membuat tuntutan insuran jika berlaku kemalangan jika pemilik asal tidak memberi kerjasama..lagi-lagi jika melibatkan kematian..
- Boleh dikenakan tindakan polis diatas kesalahan menggunakan kenderaan curi sekiranya pemilik asal membuat report hilang..
- Selepas habis tempoh bayar, pemilik asal tidak mahu beri kerjasama untuk membuat pertukaran nama geran, lebur je la bayar bulan-bulan..
Sindiket orang tengah cuba ambil kesempatan untuk mengaut keuntungan..!!
- Kebiasaan orang tengah akan offer kepada pemilik superbike yang terdesak hendak jual superbike dengan cara "sambung bayar"...kononnya mereka akan siapakan sekali dokumen-dokumen pengesahan berkaitan sambung bayar seperti perjanjian jual beli, cover report polis dan pesuruhanjaya sumpah..
- Cara mereka kaut keuntungan adalah dengan ambil sedikit untung dari deposit, sebagai contoh pemilik asal mahu deposit 10k, tetapi orang tengah akan naikkan harga sehingga 18k, bila sudah dapat pembeli, maka lebihan 8k itu adalah milik pada orang tengah..
- Orang tengah langsung tiada risiko, mereka bukan pemilik, tidak perlu risau superbike hilang atau tidak bayar bulanan...mereka bukan pembeli, tidak perlu risau jika nama tidak tukar bila tamat tempoh bayaran...mereka hanya kaut keuntungan sahaja dengan cara mencari pembeli..
Nampak tak disitu, siapa yang untung dan siapa yang rugi..berhati-hatilah dalam urusan jual beli lagi-lagi melibatkan kaedah "sambung bayar"..
Sumber : Fb/ayah pong



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alimursi.my/2016/08/sambung-bayar-superbike-risiko-atau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Peminum Alkohol Di Indonesia Bakal Didenda 50 Juta Atau Penjara 2 Tahun Sudah Ada Ruu Nya

Peminum Alkohol Di Indonesia Bakal Didenda 50 Juta Atau Penjara 2 Tahun Sudah Ada Ruu Nya

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 254 hits
Rancangan Undang undang Larangan Minuman Beralkohol mengatur sanksi pidana bagi para peminum atau orang yang mengonsumsi minuman beralkohol berupa pidana penjara maksimal dua tahun atau denda maksimal Rp50 juta Sanksi pidana atau denda ters...
Moratorium Sambung Atau Tidak Diketahui Jumaat

Moratorium Sambung Atau Tidak Diketahui Jumaat

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 211 hits
KUALA LUMPUR Timbalan Menteri Kewangan I Abdul Rahim Bakri berkata sama ada moratorium diteruskan atau tidak akan diketahui pada pembentangan Belanjawan 2021 pada Jumaat Untuk menentukan sama ada inisiatif ini dilaksanakan atau tidak kita k...
Mitos Atau Fakta Potong Rambut Adalah Move On Tertinggi Bagi Para Wanita

Mitos Atau Fakta Potong Rambut Adalah Move On Tertinggi Bagi Para Wanita

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 215 hits
Amalan memotong rambut setelah putus cinta menjadi trend di kalangan wanita hari ini Para wanita ini sebenarnya berusaha untuk menggembirakan dan menenangkan hati mereka dari rasa sedih dan kecewa yang akhirnya memutuskan untuk memotong ram...
Melancong Atau Tidak Selepas Covid 19

Melancong Atau Tidak Selepas Covid 19

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 222 hits
SINGAPURA Lebih 40 peratus orang di Singapura akan kurangkan kekerapan mereka bercuti meskipun selepas pandemik COVID 19 berakhir menurut satu tinjauan oleh Inmarsat Aviation yang berpangkalan di London Tinjauan ke atas 500 orang di Singapu...
Perlu Atau Tidak Supplemen Untuk Anak Anak

Perlu Atau Tidak Supplemen Untuk Anak Anak

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 266 hits
Perlu Atau Tidak Supplemen Untuk Anak Anak Umi pun tak pasti sebenarnya bagus atau tidak untuk berikan mereka ni makanan tambahan Tapi apa yang umi baca ianya sangat perlu jika Jika apa Jika mereka kekurangan vitamin yang diperlukan dalam b...
Pengalaman 2 Bulan Buat Pelaburan Duit Baki Atau Auto Bundar

Pengalaman 2 Bulan Buat Pelaburan Duit Baki Atau Auto Bundar

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 414 hits
Dah nak masuk 2 bulan aku join Raiz Tu pun selepas diperkenalkan oleh ofismate aku yang dah bermula lebih awal Awal awal dengar tentang Raiz ini
Ezjob Scam Atau Legit

Ezjob Scam Atau Legit

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 2490 hits
Ezjob Scam atau Legit Assalamualaikum Selepas iSharefans ada satu lagi website yang tengah viral di social media sekarang ni dimana anda boleh buat duit dari rumah sepanjang tempoh PKPP di Malaysia ni Nak tahu apa dia Haa website yang Ayue ...
Jadikan Lakaran Capal Atau Barangan Lain Milik Rasulullah Untuk Raih Untung Perlu Dielakkan

Jadikan Lakaran Capal Atau Barangan Lain Milik Rasulullah Untuk Raih Untung Perlu Dielakkan

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 446 hits
Gambar hiasan CYBERJAYA 8211 Perbuatan menjadikan lakaran capal Nabi Muhammad SAW sebagai bahan untuk meraih keuntungan duniawi sehingga menimbulkan fitnah kepada orang awam perlu dielakkan oleh mana mana pihak Mufti Wilayah Persekutuan Dr ...
Kekurangan Atau Kelebihan Vios Generasi Ke 4

Kekurangan Atau Kelebihan Vios Generasi Ke 4

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 781 hits
AssalamualaikumLama betul tak menulis dalam blog ni Bersawang teruk dah ni kahkah Kali ini aku nak membincangkan sedikit perihal kereta yang dah lebih setahun aku drive setiap hari Toyota Vios Generasi ke 4 atau digelar Vios Jerung Banyak b...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h

3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand