Sambal Goreng Padu Boleh Simpan Lama Sungguh Enak Di Makan Dengan Apa Saja


SAMBAL GORENG PADU BOLEH SIMPAN LAMA & SUNGGUH ENAK DI MAKAN DENGAN APA SAJA. Tu dia tagline ala ala roti gardenia katanya. Ala ala je bukan sama.. Hope tak kena saman lah yer hahahaha. Bukan apa tagline tu untuk mengambarkan apa keistimewaan sesuatu produk tu. So dari tagline tu kadang kadang boleh menceritakan semua perkara yang kita nak cerita kan? So dapat la hangpa gambarkan apa yang kami nak cerita pasal satu produk sambal goreng ni.


Isu pelajar universiti terpaksa berlapar kerana kekurangan bajet untuk beli makanan memang isu dah lama & sampai sekarang isu ni masih di perkatakan. Ada yang terpaksa makan sebungkus mee segera untuk 2 hari atau 2 kali. Ada yang terpaksa makan biskut & ada juga tak makan langsung. Minum air kosong je sebagai alas perut.

Yelah.. makanan kat luar atau cafeteria agak mahal kalau harga standard pun dah namanya student kan. Dapat PTPTN ada yang tak reti nak manage.. Tukar enpon la, belanja pakwe/makwe, joli, pergi holiday.. tak sempat habis semester duit dah tak cukup. Nak minta mak ayah.. Tak sampai hati. Adik beradik ramai nak tanggung. So sahaja aku berpuasa kerana bajet dah lari je la..

Sebab tu la penting merancangan kewangan ni lebih lebih student. Melainkan yang betul betul tak mampu.. Jimat macam mana pun tetap tak cukup. Tu lain cerita. Kesian memang kesian. Hope banyak la program program yang di buat untuk menyediakan food bank bagi golongan pelajar yang tak berkemampuan ni. Kesian.. Bayangkan nak study dengan perut lapar. Terganggu juga la focus tu.

Tapi bila ada duit tu.. Jangan habiskan makan mewah mewah, fastfood la, cafe hipster la, makan western food la.. Beli stok makanan kering yang boleh di simpan lama contoh macam sekarang banyak makanan kering yang di hasilkan secara homemade yang boleh di simpan lama kalau cara penyimpananya betul & tak perlu di sejuk beku dalam peti sejuk pun. Macam sambal goreng padu ni..

Ni salah satu contoh makanan yang boleh simpan lama. Bila emergency at least ada juga benda nak di makan. Tak semestinya di makan dengan nasi.. Makan dengan roti pun sedap. Alah roti gardenia tu sebungkus baru RM2.50. Tahan la 3 - 4 hari ye dak? Tak mampu makan nasi roti pun boleh jadi penganti karbohidrat. Macam makan nasi juga.. Roti boleh buat kita kenyang lama.


Selain roti sambal goreng ni.. Boleh makan dengan apa saja.. bubur nasi ke, nak buat rencah nasi goreng ke, nak tabur atas mee, bihun, megi goreng ke. Takde masalah memang sedap ok!

Pendek kata sambal goreng padu ni hangpa nak makan dengan apapun semuanya boleh. Rasa dia boleh ngam dengan apa saja makanan. Tak semestinya kena makan dengan nasi je kan? Nasi pun tak semestinya nasi putih yang plain tu.. Nasi apapun boleh je makan dengan sambal goreng padu ni.

Rupanya dia sekali tengok macam serunding tapi bukan serunding yer. Sambal padu ni menggunakan ikan bilis & bahan bahan lain nak buat sambal di goreng sampai kering so dia boleh di simpan lama la. Tapi kena simpan di dalam bekas kedap udara selepas di buka untuk elakkan dia jadi berkulat.

Makanan @ Lauk kering macam ni sebenarnya membantu memudahkan kita. Terutama pelajar yang tinggal di asrama, rumah bujang yang kita sedia maklum bajet depa ni selalu je kena cut atas faktor nak berjimat kan? Yelah tak semua student tu datang dari keluarga yang senang lenang & di mewahkan dengan wang ringgit. At least tak perlu la sampai kena berlapar.

Sambal goreng padu ni di hasilkan di rumah. Nak dapatkan pun mudah sebab boleh di hantar secara pos.

Yang mana berminat nak dapatkan sambal Goreng Padu ni Boleh hubungi :
Boleh di tabur untuk makanan bergoreng macam megi goreng, bihun goreng, mee goreng & sebagainya sebagai penambah perisa
 ☏Call/Whatsapp ☛ 016 6379695 (Wan) 
Mak dia yang buat tapi anak dia tolong pasarkan secara online katanya. Jangan risau sambal goreng padu dia ni Insya Allah.. cukup semua rasa. Mana tahu? Sebab saya pun dah rasa ok!

Moral of the story.. student student IPT tu.. apa lagi order la bukan mahal pun. Sesak sesak ada jugak benda nak makan ye dak? Nak nak lagi tak lama lagi nak puasa.. Bukan je student.. Kita kita yang kat rumah ni pun sedang elok simpan stok sambal goreng ni. Kalau terlewat bangun masa tak cukup nak masak.. bedal dengan nasi pun sodap pepagi buta.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.lekatlekit.com/2019/04/sambal-goreng-padu-boleh-simpan-lama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Benda Dah Halal Tapi Tidak Boleh Bersama Geram Saja Kadang Kadang Tengok Isteri Walaupun Kami Dah 6 Bulan Kahwin

Benda Dah Halal Tapi Tidak Boleh Bersama Geram Saja Kadang Kadang Tengok Isteri Walaupun Kami Dah 6 Bulan Kahwin

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 719 hits
Assalamualaikum semua aku Ameer Aku dah berkahwin hampir 6 bulan Tapi sampai sekarang aku dan wife aku tidur asing2 Sebelum kitaorang kahwin kami masing2 tak kenal antara satu sama lain Kira wife aku ni mak ayah aku tolong carikan sebab aku...
Suka Makan Popia Lumpia Sedap Ini Resipi Mudah Anda Boleh Cuba

Suka Makan Popia Lumpia Sedap Ini Resipi Mudah Anda Boleh Cuba

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 524 hits
Rasa Jelajah Rasa Nusantara sekali lagi membawa anda menjelajah negara seberang Indonesia bersama Adam Didam dan Ili Sulaiman untuk belajar cara cara menghasilkan hidangan Lumpia yang sangat sedap dan enak Lumpia ini sekali pandang seakan a...
Yang Naik Lif Muda Sado Mak Ayah Bawak Stroller Kena Tunggu Lama Baru Boleh Naik

Yang Naik Lif Muda Sado Mak Ayah Bawak Stroller Kena Tunggu Lama Baru Boleh Naik

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 499 hits
Dengan adanya lif di mana mana bangunan memang memudahkan Namun kurang keprihatinan membuatkan sesetengah ibu bapa yang membawa bayi dan anak menggunakan stroller terpaksa menunggu lama hingga kadang kala mengambil jalan pintas menggunakan ...
Masuki Masa Tenang Pemilu 2019 Yuk Ketahui Apa Saja Yang Tidak Boleh Dilakukan Di Masa Ini

Masuki Masa Tenang Pemilu 2019 Yuk Ketahui Apa Saja Yang Tidak Boleh Dilakukan Di Masa Ini

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 236 hits
Baca dulu yuk biar nggak bingung kenapa tiba tiba baliho dan spanduk kampanye pinggir jalan pada ramai ramai diturunkan
3 Menu Ikan Ni Padu Sedapnya Tak Jumpa Kat Restoran Boleh Cuba Ye

3 Menu Ikan Ni Padu Sedapnya Tak Jumpa Kat Restoran Boleh Cuba Ye

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 444 hits
Tiga menu ni memang rare tak jumpa kalau nak cari di mana mana restoran hanya orang orang lama kat kampung yang masih masak itupun sekali sekala Disebabkan sekali sekala tulah tiga menu ni sangat sedap tengok pada resipi taklah susah mana n...
Resipi Satay Versi Baby Bersama Kuah Kacang Boleh Tambat Selera Makan Si Kecil

Resipi Satay Versi Baby Bersama Kuah Kacang Boleh Tambat Selera Makan Si Kecil

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 915 hits
Kadang kadang si kecil hilang selera bila terlalu lama makan makanan yang sama Apa kata mama cuba menu yang baharu untuk menambat selera si manja Selain itu resipi ini juga boleh diguna ketika hari raya menjelang Hi mommies nak menu Hari Ra...
Kedai Makan Non Muslim Di Klang Lama

Kedai Makan Non Muslim Di Klang Lama

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 798 hits
Assalamualaikum Salam Sejahtera Ada kawan dari luar Kuala Lumpur bertanya di mana Kedai Makan Non Muslim sedap di Kuala Lumpur Adalah survey survey dan bertanya pada rakan rakan dan diberitahu kedai Non Muslim banyak di sepanjang Jalan Klan...
Macam Mana Nak Simpan Buah Strawberry Supaya Tahan Segar Lebih Lama

Macam Mana Nak Simpan Buah Strawberry Supaya Tahan Segar Lebih Lama

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 479 hits
Macam mana nak simpan buah strawberry supaya tahan segar lebih lama Assalamualaikum wbt Kadang kadang buah buahan yang kita beli mesti cepat rosak atau busuk kan bila kita bawak balik ke rumah Masa dekat kedai memang cantik ranum berkilat j...
Bahan Masak Cepat Busuk Ini Petua Simpan Sayur Agar Segar Tahan Lama

Bahan Masak Cepat Busuk Ini Petua Simpan Sayur Agar Segar Tahan Lama

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 322 hits
Nak tahu petua simpan sayur agar tahan lama Ini caranya Maklumlah barang masak seperti sayur sayuran segar agak sukar untuk disimpan dalam tempoh masa yang lama Biasanya dalam dua atau tiga hari sayur yang dibeli mula layu dan membusuk Mene...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo