Kedai Makan Non Muslim Di Klang Lama


Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Ada kawan dari luar Kuala Lumpur bertanya di mana Kedai Makan Non Muslim sedap di Kuala Lumpur.Adalah survey-survey dan bertanya pada rakan-rakan dan diberitahu kedai Non Muslim banyak di sepanjang Jalan Klang Lama.Tapi memang betullah aku ada ronda ada juga ternampak kedai-kedai makanan Cina di situ.

Untuk pengetahuan Jalan Klang Lama adalah tempat pembangunan yang makin naik hartanahnya terletak di kawasan strategik bersebelahan Lebuhraya Persekutuan.Di bawah disenaraikan 6 kedai Non Muslim di Jalan Klang Lama.


1. Big Tree Fried Pan Mee

Sebuah gerai di bawah pokok besar, dengan itu namanya diberi. Pan Mee adalah salah satu makanan ruji untuk kebanyakan penduduk di Kuala Lumpur. Sama ada dalam bentuk Pan Mee kering, atau sup, Pan Mee adalah salah satu makanan yang dikehendaki oleh orang ramai. Walau bagaimanapun, Pan Mee di sini di Big Tree tidak seperti Pan Mee di tempat lain.. Pan Mee di sini di Big Tree digoreng dengan saus gelap, mirip dengan Hokkien Mee. Daripada menggunakan Mi Kuning dan digoreng dengan Pan Mee. Selain daripada menu utama Pan Mee, pengunjung boleh mencuba Loh Mee juga.

Alamat : Jalan Sepadu, Taman United, Seputeh, 58200 Kuala Lumpur



2. Kung Fu Smooth Ban Mee
Seperti namanya, Kung Fu Smooth Ban Mee terkenal dengan Mi lembut dan halusnya. Mi di sini mengguna tarikan tangan sambil ditarik-tarik untuk membuat tekstur halus seperti sutera. Tambah beberapa sos cili yang disediakan kepada Pan Mee anda untuk rasa pedas tambahan jika anda suka pedas.
Pan Mee kering jika anda lebih suka sesuatu yang kering. Mie juga sutera, dibuang dengan kicap hitam dan dihiasi dengan ikan bilis.
Selain daripada Pan Mee menu utama mereka, pengunjung boleh mencuba Sui Kow dan Wonton juga.
Alamat : 28, Jalan Seri Sentosa 9A, Off Jalan Klang Lame, Taman Sri Sentosa, Seputeh, 58000 Kuala Lumpur
3. Lian Kee Pan Mee
Satu lagi gerai makanan terkenal yang menjual Pan Mee di Jalan Klang Lama. Lian Kee Pan Mee telah telah berusia selama lebih kurang 40 tahun. Menu penuh padat dengan Mi yang lembut, cendawan dan ikan bilis goreng. Sudah pasti anda menjadi kemestian melawat gerai ini jika anda mahukan beberapa mi soupy panas, terutamanya pada hari hujan yang sejuk di mana anda memerlukan makanan. Boleh juga memilih antara satu mangkuk sup Pan Mee atau Pan Mee kering.
Alamat : Batu 4 ½, Petaling Jaya, Jalan Klang Lama, 58000 Kuala Lumpur
4. Front Room & The Kneady Baker
Front Room & The Kneady Baker dikendalikan oleh Jo & Pete. Semua kek di sini dibakar oleh Jo. Di samping itu, Front Room & The Kneady Baker adalah salah satu kafe popular di Kuala Lumpur yang menawarkan Cheesecake Bakar. Cheesecake yang dibakar di sini mempunyai keseimbangan kelazatan dan kemanisan. Kek keju yang dibakar dengan bahan krim, pasti bernilai. Selain cheesecake bakar yang terkenal, anda juga perlu mencuba kek lain, roti dan menu utama yang terdapat di Front Room & The Kneady Baker.
Alamat : 16-1, Jalan 1/109E, Desa Business Park, Taman Desa, Old Klang Road, Kuala Lumpur
5. Restoran Yan Yan A One
Restoran Yan Yan A One adalah sebuah restoran yang menawarkan Dim Sum yang lazat di Jalan Klang Lama. Paling sempurna bagi mereka yang menyukai Dim Sum pada lewat malam kerana Restoran Yan Yan A One ini beroperasi 24 jam. Juga sesuai untuk mereka yang suka makan lewat malam dan memerlukan makanan untuk mengisi perut. Pasti tempat yang bagus untuk anda mengisi kelaparan di waktu tengah malam. Paling penting, makanan di sini cukup murah dan berpatutan bagi mereka yang mempunyai bajet yang sederhana.
Alamat : Jalan Klang Lama, Taman Shanghai, 58100 Kuala Lumpur
6. Chunciou Hot Pot
Salah satu kedai mesti dikunjungi restoran hotpot di Jalan Klang Lama. Chunciou Hot Pot adalah sub jenama yang dicipta di bawah Taiwan Chien Yen Group, dengan keistimewaan utama All You Can Eat Sukiyaki. Chunciou Hot Pot dikenali hanya menggunakan bahan-bahan segar untuk menjamin kesegaran, terutama pilihan daging untuk memenuhi tastebuds pengunjung. Chunciou Hot Pot juga terkenal dengan perkhidmatan berkualiti tinggi dan paling terbaik supaya pengunjung dapat menikmati budaya makanan Taiwan yang terbaik.
Tetamu boleh memilih dari enam jenis sup yang disediakan - Sukiyaki, Spicy, Herbal, Tonkotsu, Tomyam dan Salt Lake.
Alamat : Lot 306, Jalan Klang Lama, Batu 3, 58000 Kuala Lumpur.
Sebagai kesimpulannya, Jalan Klang Lama pastinya bukan sebuah bandar yang membosankan kerana terdapat banyak kedai makanan dan kawasan hotspot untuk hartanah untuk diterokai. Sudah pasti menjadi salah satu tempat makanan di Kuala Lumpur jika berkunjung orang luar ingin melawat Kuala Lumpur.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.faizalpj.com/2019/04/kedai-makan-non-muslim-di-klang-lama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saman Merokok Di Kawasan Kedai Makan Bermula Ogos Ini

Saman Merokok Di Kawasan Kedai Makan Bermula Ogos Ini

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 301 hits
Setelah ia mula dilaksanakan pada Januari lalu Kementerian Kedihatan telah mengumumkan bulan Ogos sebagai permulaan kepada kutipan denda kepada individu yang merokok di kawasan larangan merokok termasuk kawasan sekitar restoran Selama enam ...
Sambal Goreng Padu Boleh Simpan Lama Sungguh Enak Di Makan Dengan Apa Saja

Sambal Goreng Padu Boleh Simpan Lama Sungguh Enak Di Makan Dengan Apa Saja

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 763 hits
Tu dia tagline ala ala roti gardenia katanya Ala ala je bukan sama Hope tak kena saman lah yer hahahaha Bukan apa tagline tu untuk mengambarkan apa keistimewaan sesuatu produk tu So dari tagline tu kadang kadang boleh menceritakan semua per...
Cepat2 Ambil Makanan Tak Habis Masuk Dalam Plastik Netizen Sebak Lihat Pakcik Kutip Sisa Makanan Di Kedai Makan

Cepat2 Ambil Makanan Tak Habis Masuk Dalam Plastik Netizen Sebak Lihat Pakcik Kutip Sisa Makanan Di Kedai Makan

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 356 hits
Dalam kita menjalani kehidupan seharian yang serba lengkap sebenarnya masih ada insan yang nasibnya kurang baik Kehidupan mereka diibaratkan kais pagi makan pagi kais petang makan petang Baru baru ini tular di laman Twitter sebuah perkongsi...
Hukum Membaca Kitab Agama Lain Atau Buku Karangan Non Muslim

Hukum Membaca Kitab Agama Lain Atau Buku Karangan Non Muslim

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 334 hits
Soalan Apakah hukum kita membaca kitab kitab agama lain seperti New Testament atau kitab Veda Bagaimana pula jika kita membaca buku buku karangan penulis yang bukan beragama Islam Jawapan Dalam isu ini terdapat dua isu 1 Membaca kitab agama...
Sonic System Solution Kedai Pembekal Sistem Keselamatan Milik Muslim

Sonic System Solution Kedai Pembekal Sistem Keselamatan Milik Muslim

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 872 hits
PEMBEKAL INSTALLER ALATAN KESELAMATAN MUSLIM YANG TERBESAR DAN BERPENGALAMAN DI KELANTAN Kepada mereka yang sedang mencari syarikat milikan penuh Bumiputera MUSLIM yang menyediakan perkhidmatan pemasangan serta membekal alatan keselamatan s...
Jumpa Bawah Kedai Akak Aku Patutlah Orang Selal Utanya Kenapa Tutup Lama Sangat

Jumpa Bawah Kedai Akak Aku Patutlah Orang Selal Utanya Kenapa Tutup Lama Sangat

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 248 hits
Sukarnya hendak berniaga kedai makan di zaman ini Ada saja pihak yang tidak berpuas hati dan sanggup menggunakan sihir untuk merosakkan perniagaan orang nbsp Beberapa hari lalu viral di Twitter gambar penemuan bendasing yang dipercayai bara...
Macc Raids Maika Offices In Klang Brickfields Over Alleged Corruption Abuse Of Power

Macc Raids Maika Offices In Klang Brickfields Over Alleged Corruption Abuse Of Power

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 201 hits
PETALING JAYA The Malaysian Anti Corruption Commission raided Maika Holdings offices Tuesday as part of its investigation into alleged corruption and abuse of power According to MACC sources the MACC officers raided the Maika Holdings offic...
Pengalaman Menginap Di The Regency Hotel Seri Warisan Taiping Hotel Mesra Muslim

Pengalaman Menginap Di The Regency Hotel Seri Warisan Taiping Hotel Mesra Muslim

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 678 hits
Assalamualaikum Lama Fiza tinggalkan diari ini semata mata untuk memberi laluan kepada job review yang datang Hari ini Fiza tangguhkan job review yang ada demi untuk menceritakan pengalaman kami bercuti bulan lepas yang masih tertangguh Pen...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

10 Amazing Wordpress Design Resouces



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang