Saman Felda Mencurigakan Suara Tv



Tindakan Lembaga Pembangunan Tanah Persekutuan (Felda) dan anak syarikatnya memfailkan saman terhadap dua bekas pengerusi Felda, Mohd Isa Abdul Samad dan Shahrir Abdul Samad, syarikat pemaju hartanah Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB) serta 18 yang lain untuk mendapatkan perintah bagi membatalkan dengan serta-merta semua instrumen pindah milik tanah di Jalan Semarak sangat mencurigakan.
Menurut Penganalisis Politik dan Kolumnis Sinar Harian, Ab Jalil Backer, pengumuman saman yang kononnya berbilion ringgit dibuat pada hari terakhir kempen PRK Tanjung Piai merupakan langkah terdesak untuk mempengaruhi orang Melayu. 
Ab Jalil menulis dalam hantaran Facebooknya, 
Isu pembangunan Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) bukan perkara baharu. Ia telah berlarutan sejak sebelum PRU lepas lagi. Selepas PRU keadaan menjadi lebih buruk apabila pengurusan baharu tampak seperti mahu turut mengambil kesempatan.
Yang agak melucukan mengapa Felda memfailkan saman hari ini? Sehari sebelum pengundian PRK Tanjung Piai?
Saman pula bukan sahaja antara Felda dengan Pemaju tetapi juga ke atas bekas Pengurus Besar Felda dan dua orang bekas Pengerusi Felda yang mempunyai pandangan berlainan mengenai projek ini.
Dengan menamakan Tan Sri Isa Samad dan Tan Sri Shahrir Samad dalam saman sivil yang kononnya mencecah berbilion ringgit mereka berharap rakyat akan terpengaruh dengan sandiwara ini dan mengundi Pakatan Harapan.
Hentikanlah menguruskan Felda mengikut keadaan politik.
Hidup peneroka kian susah, bantuan semua ditarik balik, malangnya Felda boleh membelanjakan jutaan ringgit untuk kos guaman projek yang sepatutnya memberi keuntungan jika ia berjaya disiapkan seperti dirancang.
Kalau orang kampung di Tanjung Piai mahu tertipu lagi dengan sandiwara lapuk kerajaan Pakatan Harapan ini terserahlah.
Pisau dan mentimun di tangan anda esok.
Bernama hari ini melaporkan Felda dan Felda Investment Corporation Sdn Bhd (FIC) selaku plaintif memfailkan saman itu melalui e-filing Mahkamah Tinggi Sivil di sini menerusi firma guaman Lee Hishammuddin Allen & Gledhill dengan menamakan 21 mereka sebagai defendan.
Antara yang dinamakan sebagai defendan ialah ialah bekas Pengarah Besar Felda Datuk Faizoull Ahmad; bekas Ketua Pegawai Eksekutif FIC Mohd Zaid Abdul Jalil; Pengarah SPSB Abd Rahmas Soltan dan Noraini Soltan; SPSB dan Synergy Promenade KLVC Sdn Bhd (SPKLVC) ; bekas Pengarah Besar Felda Datuk Hanapi Suhada; bekas Pengarah Besar Felda Datuk Ab Ghani Mohd Ali; bekas Pengarah Tanah Felda Shahrizal Mohd Saleh; dan Pengarah Tanah dan Galian Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.
Dalam writ saman dan penyataan tuntutannya, Felda memohon perintah untuk mengarahkan Pengarah Tanah dan Galian Wilayah Persekutuan membatalkan dengan serta merta semua instrumen pindah milik tanah Semarak Felda daripada agensi itu kepada SPSB dan SPKLVC dalam tempoh 30 hari dari tempoh perintah tersebut.
Plaintif juga memohon deklarasi bahawa Surat Tawaran FIC, Surat Tawaran Felda, Perjanjian Pembangunan, Surat Kuasa Wakil, Perjanjian Sewa, empat Perjanjian Sewa Beli (empat SPAs) dan Memorandum Persefahaman tidak boleh dikuatkuasakan, batal atau tidak sah.
Dalam saman itu, Felda dan FIC menuntut ganti rugi rugi dan pampasan terhadap kesemua defendan untuk pelanggaran kewajipan fidusiari yang ditanggung terhadap Felda iaitu ganti rugi berjumlah RM1.062 bilion bagi nilai komersial tanah Semarak yang boleh diterima secara langsung daripada jualan tanah berkenaan.
Turut dimohon, antaranya pampasan dalam ekuiti untuk kerugian peluang komersial berjumlah RM562 juta sekiranya Felda menerima “MGR” berjumlah RM500 juta daripada Perjanjian Pembangunan itu.
Ia juga menuntut pampasan dalam ekuiti atas segala kos dan perbelanjaan yang akan ditanggung untuk merobohkan struktur yang dibina oleh SPSB dan untuk mengembalikan semula tanah kepada keadaan asal.
Kedua-dua plaintif turut menuntut ganti rugi RM1.5 bilion bagi keseluruhan liabiliti sewa di bawah Perjanjian Sewa jika ia tidak diketepikan, ganti rugi RM2.062 bilion selain menuntut ganti rugi bagi nilai komersial 17 lot tanah yang kononnya dijual di bawah empat SPAs itu serta kos.
Sila kongsi artikel ini. Terima Kasih!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mediaterjah.com/2019/11/saman-felda-mencurigakan-suara-tv/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Klvc Saman Felda Macam Orang Pening Lalat

Klvc Saman Felda Macam Orang Pening Lalat

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 208 hits
MULA MULA kita percaya saman yang dikemukakan Felda ke atas syarikat Synergy Promenade Sdn Bhd dan 20 individu yang lain berhubung kontroversi tanah di Jalan Semarak ada kaitan dengan laporan forensic audit berhubung isu sama yang dijalanka...
Felda Saman Isa Shahrir Atas Dakwaan Konspirasi Penipuan

Felda Saman Isa Shahrir Atas Dakwaan Konspirasi Penipuan

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 296 hits
KUALA LUMPUR FELDA telah memfailkan satu tuntutan saman sivil terhadap dua bekas pengerusinya Tan Sri Mohd Isa Samad dan Tan Sri Shahrir Samad Selain itu kontraktor Synergy Promenade Sdn Bhd serta dua pemiliknya Abd Rahman Soltan dan Norain...
Isu Tanah Jalan Semarak Felda Saman Isa Samad 19 Yang Lain

Isu Tanah Jalan Semarak Felda Saman Isa Samad 19 Yang Lain

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 280 hits
Projek Kuala Lumpur Vertical City dibangunkan di tanah milik Felda di Jalan Semarak KUALA LUMPUR Lembaga Pembangunan Tanah Persekutuan dan anak syarikatnya memfailkan saman terhadap dua bekas pengerusi Felda Mohd Isa Abdul Samad dan Shahrir...
Quot Saya Berserah Dan Tawakal Je Lah Quot Sham Visa Disahkan Alami Kecederaan Peti Suara

Quot Saya Berserah Dan Tawakal Je Lah Quot Sham Visa Disahkan Alami Kecederaan Peti Suara

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 551 hits
Hiburan Bintang Gegar Vaganza 2019 Sham Visa memberitahu bahawa doktor mengesahkan dirinya mengalami masalah Chronic Laryngitis iaitu kecederaan pada bahagian peti suara Menurut Sham 47 dia juga dimaklumkan bahawa masalah kecederaan it
Pengundi Tp Sokong Dan Mahu Suara Non Muslim Kuat Di Parlimen

Pengundi Tp Sokong Dan Mahu Suara Non Muslim Kuat Di Parlimen

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 261 hits
Itulah hakikatnya bagi pengundi melayu yang pilih mca di TP sumbangan mereka bekalan mereka ke alam kubur Pilih mca LANGSUNG tidak MENJEJASKAN DAP Takut persepsi kena kencing yang dibisik munafik politik mereka pilih yang lebih mudarat risi...
Tiada Lagi Aki Bercerita Pemilik Suara Watak Animasi Pada Zaman Dahulu Meninggal Dunia

Tiada Lagi Aki Bercerita Pemilik Suara Watak Animasi Pada Zaman Dahulu Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 799 hits
Pasti ramai yang pernah menonton siri animasi bertajuk Pada Zaman Dahulu bukan Siri ini mengisahkan Aris dan Ara kanak kanak dari bandar yang tinggal di kampung bersama Aki dan Wan Ia ditonton oleh segenap lapisan masyarakat bukan sahaja di...
Wacana Aklamasi Di Munas Golkar Dinilai Jalan Pintas Airlangga Potong Suara Dpd Ii

Wacana Aklamasi Di Munas Golkar Dinilai Jalan Pintas Airlangga Potong Suara Dpd Ii

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 137 hits
Rencana untuk mengupayakan aklamasi menunjukkan Airlangga tidak mau melakukan konsolidasi ke pengurus di bawah
Sham Visa Resah Masalah Kotak Suara

Sham Visa Resah Masalah Kotak Suara

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 711 hits
Sham Visa akan meneruskan perjuangannya dalam program realiti Gegar Vaganza musim keenam walaupun doktor mengesahkan dia mengalami masalah pada kotak suara dan mengambil masa lama untuk sembuh Sham yang juga bekas penyanyi kumpulan Visa ber...
Sekolah Vernakular Tidak Akan Ada Ahli Politik Berani Suara Bila Berkuasa

Sekolah Vernakular Tidak Akan Ada Ahli Politik Berani Suara Bila Berkuasa

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 382 hits
Netizan muak sikap pemerintah tak usaha laksana sekolah satu aliranBANGI Tidak akan ada mana mana ahli politik yang berani bersuara memansuhkan sekolah vernakular dan mewujudkan sistem pendidikan satu aliran ketika berkuasa Demikian luahan ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan