Salah Guna Kuasa Dana Th Mana Asyraf Wajdi


Oleh Rizanizam Abdul Hamid
[email protected]
Ketua Penerangan ARMADA, Ulya Aqamah Husamudin. - NSTP/Rohanis Shukri
KUALA LUMPUR: Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) mempersoalkan pendirian Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berhubung isu salah guna kuasa dilakukan bekas pengurusan tertinggi Lembaga Tabung Haji (TH).

Ketua Penerangan ARMADA, Ulya Aqamah Husamudin, berkata sayap BERSATU itu mahu UMNO terutama Asyraf Wajdi yang juga bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwa Agama) bersuara mengenai dakwaan penyelewengan dalam TH.

“Mana pergi Pemuda UMNO dan Dr Asyraf sewaktu penyelewengan ini berlaku? Kenapa terus diam dan tidak bersuara menegakkan keadilan demi agama dan bangsa?

“Dr Asyraf sebelum ini adalah Timbalan Menteri Agama, beliau bertanggungjawab untuk memastikan hak agama Islam seperti ini terjaga, mengapa biarkan dan berdiam diri melihat kemungkaran di depan mata?” soalnya dalam satu kenyataan melalui Facebook rasminya hari ini.

Menurut Ulya Aqamah, laporan polis dibuat TH terhadap bekas pengurusan tertinggi lembaga itu termasuk Ahli Parlimen Baling yang juga bekas Pengerusi TH, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim, amat memeranjatkan dan tidak boleh dimaafkan.

“Kemungkaran yang berlaku adalah di bawah tanggungjawab dan amanah yang diberikan kepada Asyraf sewaktu beliau menjadi Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama).

“Usah hipokrit dan memilih isu, nyatakan sama ada Pemuda UMNO bersetuju atau tidak dengan salah guna dana yang berlaku di dalam Tabung Haji.

“Mengapa biarkan nasib pencarum yang rata-ratanya orang Islam dan Melayu diperkotak-katikkan oleh permainan rakus ahli politik UMNO?” soalnya lagi.

Semalam TH membuat dua laporan polis terhadap Abdul Azeez, dua bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Tan Sri Ismee Ismail dan Datuk Seri Johan Abdullah serta pengurusan kanannya.

Pengurusan kanan ialah Ketua Pegawai Operasi, Datuk Adi Azuan Abdul Ghani; Ketua Pegawai Kewangan, Datuk Rozaida Omar; Penasihat Undang-Undang, Hazlina Mohd Khalid dan Pengurus Besar Kanan Perkhidmatan Korporat dan Hartanah, Rifina Md Ariff.

Dalam kenyataan dikeluarkan TH, laporan polis pertama berkaitan Program Yayasan Tabung Haji (YTH) 2017 apabila dana sejumlah RM22 juta dikeluarkan untuk aktiviti yang mempunyai kecenderungan politik.

Laporan polis kedua dibuat terhadap Ismee, Hazlinda dan Rifina berkaitan salah nyata dan menyembunyikan maklumat penting membabitkan penjualan saham TH pada 2012 sebanyak 95 peratus dalam PT TH Indo Plantations yang dipegang dua anak syarikatnya iaitu TH Indopalms Sdn Bhd (THI) dan TH Indo Industries Sdn Bhd (THII) kepada PT Borneo Pacific (PT Borneo) untuk AS$910 juta (RM3.8 billion) pada 2012.

Mengulas lanjut, Ulya Aqamah berkata, terdapat kira-kira 9.3 juta pencarum TH yang rata-ratanya adalah orang Islam bergantung harap kepada TH bagi menyempurnakan ibadah haji mereka.

“Malangnya, lebih RM22 juta wang digunakan untuk program politik. Maklumat sebenar mengenai penjualan 95 peratus pegangan dalam syarikat PT TH Indo Plantations pula disembunyikan.

“Ini adalah penyelewengan dan penipuan yang terang-terangan mencuri duit rakyat dan saya pasti ini baru yang permukaan sahaja, masih banyak kebobrokan yang berlaku jika didalami,” katanya.

Justeru, katanya ARMADA menggesa pihak berkaitan untuk menjalankan siasatan menyeluruh penyelewengan dan mengembalikan hak dan wang rakyat yang disalah gunakan.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2018/12/salah-guna-kuasa-dana-th-mana-asyraf.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Seleweng Dana Tabung Haji Asyraf Wajdi Pergi Mana Soal Armada Bersatu

Seleweng Dana Tabung Haji Asyraf Wajdi Pergi Mana Soal Armada Bersatu

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 792 hits
Menteri menteri yang bertanggung jawab terhadap Tabung Haji Dato Seri Jamil Khir Baharom dan Dato Dr Asyraf Wajdi Dusuki Foto MalaysiaDatelineAngkatan Bersatu Anak Muda Parti Pribumi Bersatu Malaysia mempersoalkan pendirian Ketua Pemuda UMN...
Biar Masuk Penjara Kerana Politik Jangan Kerana Salah Guna Kuasa Nik Nazmi

Biar Masuk Penjara Kerana Politik Jangan Kerana Salah Guna Kuasa Nik Nazmi

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 400 hits
SHAH ALAM Biar masuk penjara kerana perjuangkan keadilan dan demokrasi jangan masuk penjara kerana salah guna kuasa itu peringatan yang disampaikan Ketua Angkatan Muda Keadilan Nik Nazmi Nik Ahmad kepada semua ahli Parti Keadilan Rakyat har...
Kenyataan Golongan Lengit Dan Kleptokrasi Serta Kumpulan Yang Beroleh Faedah Salah Guna Kuasa Dan Rasuah 8717

Kenyataan Golongan Lengit Dan Kleptokrasi Serta Kumpulan Yang Beroleh Faedah Salah Guna Kuasa Dan Rasuah 8717

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 606 hits
Kemenangan Mahathir Hangatkan Politik IndonesiaSabtu 12 Mei 2018 09 59 WIB Kemenagan Mahathir Hangatkan Politik Indonesia JAKARTA Kemenangan oposisi koalisi Pakatan Harapan yang menumbangkan Koalisi Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum ...
Lapor Kepada Dbkl Jika Ada Salah Guna Kuasa Penguatkuasa Khalid Samad

Lapor Kepada Dbkl Jika Ada Salah Guna Kuasa Penguatkuasa Khalid Samad

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 369 hits
THE MALAYSIAN TIMES KUALA LUMPUR Orang ramai diminta tampil membuat laporan kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur jika mendapati berlakunya sogokan wang antara anggota penguatkuasa dengan pengusaha restoran di sekitar ibu kota Menteri Wilayah...
Perhimpunan Icerd Kami Mahukan Hak Yang Sama Asyraf Wajdi

Perhimpunan Icerd Kami Mahukan Hak Yang Sama Asyraf Wajdi

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 290 hits
KUALA LUMPUR Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki menuntut hak yang sama dari pihak kerajaan Pakatan Harapan untuk parti UMNO dan Pas berhimpun bagi membantah ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk D...
Subsidi Petrol B40 Maklumat Agensi Mana Kerajaan Akan Guna Itu Persoalannya

Subsidi Petrol B40 Maklumat Agensi Mana Kerajaan Akan Guna Itu Persoalannya

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 317 hits
Dasar subsidi petrol secara bersasar akan dilaksanakan oleh kerajaan bermula suku kedua 2019 Pelaksanaan dasar baharu ini dikatakan akan memberikan faedah kepada isi rumah berpendapatan rendah Tahukah anda di India terdapat sejuta rakyat se...
Menteri Jangan Salah Guna Portfolio Tegur Zahid

Menteri Jangan Salah Guna Portfolio Tegur Zahid

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 195 hits
KUALA LUMPUR Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan Menteri PH agar tidak menggunakan kedudukan untuk mencetuskan provokasi kaum dan agama lain Beliau yang merujuk insiden keganasan meletus di luar kuil Seafield Sri Mah...
Dakwa Islam Punca Rusuhan Adun Salah Guna Tatabahasa Mb Selangor

Dakwa Islam Punca Rusuhan Adun Salah Guna Tatabahasa Mb Selangor

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 265 hits
SHAH ALAM Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Kemuning V Ganabatirau akan memperbetulkan kenyataan beliau mengenai kejadian rusuhan di tapak Kuil Sri Mariamman Putra Heights Subang Jaya hari ini Menteri Besar Selangor Amirudin Shari berkata ken...
Kasus Dana Kemah Kuasa Hukum Minta Jangan Hanya Muhammadiyah Diperiksa

Kasus Dana Kemah Kuasa Hukum Minta Jangan Hanya Muhammadiyah Diperiksa

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 219 hits
Kuasa hukum Pemuda Muhammadiyah dalam kasus dugaan penyelewengan Dana Kemah Kebangsaan ini menyebut bahwa anggaran yang dipakai dalam Kemah Kebangsaan itu berasal dari nomenklatur yang sama Sehingga kata Trisno polisi harus melakukan penyel...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Misteri Surat Addendum Pengampunan Najib

Aksi Tfc Tempang Tanpa Akhyar

Prk Kuala Kubu Bharu Sock Tao Garis Lima Teras Dalam Manifesto

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Kento Momota Tak Berjaya Masuk Gelanggang Buat Kali Terakhir Sebelum Gantung Raket

Pegawai Perbendaharaan As Jumpa Pihak Berkuasa Malaysia Berhubung Sekatan