Saifuddin Umum Pelantikan Dua Penasihat Baharu



KUANTAN – Naib Presiden Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan), Datuk Randy Yap Kim Heng dan Pengurus Besar Yayasan Felda, Datuk Mohd Banuri Aris dilantik sebagai penasihat kepada Menteri Luar, Datuk Seri Saifuddin Abdullah.
Randy Yap yang juga Pengerusi Gerakan Pahang dilantik sebagai Penasihat Khas Menteri Mengenai Asia Timur manakala Mohd Banuri sebagai Perunding Hal Ehwal kebajikan Antarabangsa berkuat kuasa Oktober tahun lalu.
Pelantikan itu diumumkan Saifuddin pada satu sidang akhbar di Pusat Khidmat Parlimen Indera Mahkota di sini pada Jumaat.
Saifuddin berkata, perlantikan itu dibuat berdasarkan latar belakang dan pengalaman masing-masing.
Menurut beliau, Randy Yap mempunyai hubungan rapat dari segi perniagaan dengan China manakala Banuri pula berpengalaman luas dalam menghulurkan bantuan kemanusiaan ke luar negara.
“Melalui pelantikan itu, kedua-dua mereka dapat membantu tugas saya di Kementerian Luar Negeri mengenai dua aspek itu,” jelasnya.
Beliau berkata, dalam menjalankan tugasnya sebagai Menteri Luar, perlu ada kerjasama akrab antara kerajaan, swasta dan masyarakat sivil.
“Sebab itu saya turut melantik penasihat bukan daripada kerajaan untuk mendapatkan input daripada dua sektor lain yang tiada di Wisma Putra.
“Pelantikan secara rasmi itu juga sebagai pengiktirafan pengalaman dan kepakaran masing-masing.
“Ia juga bagi meningkatkan profesionalisme kami di Wisma Putra dengan menerima pandangan daripada pelbagai pihak melalui perundingan dalam membuat sebarang keputusan,” katanya.
Sementara itu, Saifuddin berkata, Pusat Khidmat Parlimen Indera Mahkota telah menghulurkan pelbagai bantuan kepada mangsa banjir di kawasan Indera Mahkota sejak bencana itu bermula pada 17 Disember tahun lalu.
Saifuddin menyampaikan bantuan kotak.makanan kepada wakil Pas Indera Mahkota untuk diagihkan kepada mangsa banjir yang terjejas dalam majlis penyerahan di Pusat Khidmat Parlimen Indera Mahkota di sini pada Jumaat.
Menurut beliau, pasukan petugas banjir turut ditubuhkan melibatkan pelbagai pihak untuk kerja-kerja pembersihan pasca banjir di kawasan Parlimen itu.
“Bagi tujuan itu, selain menyediakan tenaga sukarelawan, kita turut menyewa jengkaut, lori dan tong sampah bagi melancarkan proses pembersihan rumah mangsa dan pembuangan sisa banjir.
“Pada masa sama, bantuan tunai turut diberikan kepada mangsa yang mengalami kerosakan rumah dan premis perniagaan,” katanya.
Tambah beliau, Pusat Khidmat Parlimen Indera Mahkota turut mengeluarkan peruntukan untuk empat buah sekolah di kawasan itu yang mengalami kerosakan atap akibat ribut baru-baru ini.
Saifuddin umum pelantikan dua penasihat baharu
 
Baca Artikel Menarik:
Azam ‘sembang’ dulu cakap sokong pemberi maklumat – C4 Banjir: E-rebat RM500 bantu mangsa banjir beli peralatan elektrik Caj RM600 sekali servis, 6 pelajar Afrika melacur ditahan Adik guna akaun Azam: Ini bukan akaun Shopee – Fahmi Keladi emas 916 sama harga Honda Civic Anya kena kecam bercium dengab Reza Sharnaaz risau, Emma pula obses Ameera Khan dikecam jual kek batik Maut Angkara Buat Pusingan U Mengejut Khalid jangan sibuk tanah orang Wanita letak ikan mati dalam peti surat bekas teman lelaki setiap hari Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Ada apa dengan 11 Mac, 19 April dan 17 September?

Pelakon Indonesia, Cassandra Angelie kantoi melacur

The post Saifuddin umum pelantikan dua penasihat baharu appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/08/saifuddin-umum-pelantikan-dua-penasihat-baharu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Who Syor Dua Rawatan Baharu Untuk Covid 19

Who Syor Dua Rawatan Baharu Untuk Covid 19

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 152 hits
PARIS Pertubuhan Kesihatan Sedunia meluluskan dua rawatan baharu untuk Covid 19 pada Jumaat untuk mencegah penyakit teruk serta kematian akibat pandemik itu Berita tersebut muncul ketika kes Omicron memenuhi hospital di seluruh dunia dengan...
Fromis 9 Umum Tarikh Comeback Rilis Trailer Baharu

Fromis 9 Umum Tarikh Comeback Rilis Trailer Baharu

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 231 hits
Siap sedia untuk kemunculan semula FROMIS 9 Pada 30 Disember FROMIS 9 mengeluarkan trailer konsep menarik untuk kemunculan semula mereka yang akan datang dengan album mini keempat mereka Midnight Guest Kumpulan itu juga secara rasmi mengumu...
Patuhi Sop Di Sekolah Elak Sebar Varian Baharu

Patuhi Sop Di Sekolah Elak Sebar Varian Baharu

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 136 hits
KUALA TERENGGANU Semua pihak diminta mengamalkan pematuhan prosedur operasi standard yang tinggi bagi mengelak berlakunya penularan Covid 19 terutama melibatkan varian baharu dalam kalangan murid dan kakitangan sekolah Exco Pelaksanaan Syar...
The Weeknd Bagi Hint Sedang Bercinta Dengan Angelina Jolie Dalam Lagu Baharu

The Weeknd Bagi Hint Sedang Bercinta Dengan Angelina Jolie Dalam Lagu Baharu

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 188 hits
The Weeknd bagi hint sedang bercinta dengan Angelina Jolie dalam lagu baharuSource https www mstar com my spotlight bintang global 2022 01 09 bila dah bersedia nanti saya akan kembali ke set TheWeeknd bagi hint sedang bercinta denganAngelin
Taeyeon Snsd Akan Comeback Dengan Album Penuh Ke 3 Rilis Single Baharu

Taeyeon Snsd Akan Comeback Dengan Album Penuh Ke 3 Rilis Single Baharu

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 109 hits
Tae yeon GIRLS GENERATION sedang bersiap sedia untuk kemunculan semula yang telah lama ditunggu tunggu Menurut pelbagai laporan media pada 11 Januari Tae yeon akan rilis single pra keluaran pada 17 Januari ini jam 5 petang yang membawa kepa...
Kim Chaehyun Kep1er Dipilih Jadi Mc Baharu Di Sbs Mtv The Show

Kim Chaehyun Kep1er Dipilih Jadi Mc Baharu Di Sbs Mtv The Show

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 155 hits
Kim Chae hyun KEP1ER akan menjadi MC baharu di program The Show Ia hanya kira kira seminggu sejak KEP1ER membuat penampilan sulung mereka yang ditunggu tunggu Semasa kumpulan itu sibuk menjalankan promosi bagi lagu mereka WA DA DA dan terus...
253 Kes Baharu Covid 19 Jangkitan Bagi Kanak Kanak Membimbangkan

253 Kes Baharu Covid 19 Jangkitan Bagi Kanak Kanak Membimbangkan

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 203 hits
Covid 19 Peningkatan kes di Sabah membimbangkan hampir 20 melibatkan kanak kanak di bawah 12 tahun kata Masidi Sabah Peningkatan mendadak kes Covid 19 kepada 253 KOTA KINABALU Sabah merekodkan kenaikan mendadak kes baharu COVID 19 hari ini ...
Nsk Grocer Kedai Runcit Terbesar Dan Moden Baharu Yang Pertama Di Quill City Mall

Nsk Grocer Kedai Runcit Terbesar Dan Moden Baharu Yang Pertama Di Quill City Mall

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 253 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi dan dirindui sekalian Selalu kalau korang beli barang dapur atau keperluan rumah kat mana Macam Maha memang suka beli kat satu sahaja k...
Bayi Antara 199 Pesakit Baharu Covid 19 Di Sabah

Bayi Antara 199 Pesakit Baharu Covid 19 Di Sabah

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 197 hits
Masidi bercakap kepada media di lapangan terbang pada hari Sabtu 199 kes baharu COVID 19 di Sabah KOTA KINABALU Sabah hari ini merekodkan 199 kes baharu COVID 19 dengan pengurangan sebanyak 43 kes berbanding hari sebelumnya Jabatan Kesihata...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord