Sabah Perlu Menang Di Stadium Likas Malam Ini


Pertahanan Pahang, Herold Goulon mengekang asakan pemain Sabah pada aksi musim pertama Liga Super di Stadium Darul Makmur.


KOTA KINABALU: Sabah FC perlu menang dalam perlawanan menentang pasukan Sri Pahang di Stadium Likas dalam saingan Liga Super malam ini.

Pengarah Sabah FC, Datuk Dr Jelani Hamdan, berkata kelebihan bermain di tempat sendiri sewajarnya dimanfaatkan sepenuhnya oleh pasukan untuk mengutip mata penuh.

Katanya, perlawanan malam ini, peluang terbaik dan tidak harus dipersia-siakan untuk meraih tiga mata penuh.

"Para pemain seharusnya menggunakan setiap peluang yang hadir bagi memastikan kemenangan memihak pasukan kita," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Jelani berkata, pasukan harus melupakan kekalahan dengan pasukan PJ City FC di Stadium MBPJ Petaling Jaya, Sabtu lepas dan fokus dengan perlawanan malam ini.

Pengarah Sabah FC, Datuk Dr Jelani Hamdan "Kesilapan di penghujung perlawanan dengan PJ City FC tidak harus berulang. Gol tunggal pada minit akhir itu menyebabkan pasukan kehilangan mata," tegasnya.

Gol kemenangan PJ City FC itu dijaringkan pemain gantiannya Sunil Chandran pada minit ke-89 sekali gus memusnahkan impian Sabah FC untuk membawa pulang mata.

Menurut Pengarah Sabah FC itu, pemain juga harus menunjukkan prestasi memberangsangkan dalam setiap perlawanan untuk membolehkan pasukan mampu memberi saingan kepada pasukan lawan.

"Kita mengharapkan mereka melakukan yang terbaik untuk pasukan dan kalau boleh sentiasa berusaha untuk mencatatkan kemenangan," ujarnya.

Jelani menambah persembahan menyakinkan daripada para pemain sudah tentu sangat diharapkan pihak pengurusan kelab, yang sentiasa menghargai sumbangan mereka dalam pasukan.

"Di pihak pengurusan sentiasa menyuburkan suasana kondusif kepada para pemain termasuk menyediakan gaji yang berbaloi dengan keperluan dan khidmat mereka.

"Sebab itu, kita mengharapkan prestasi yang menyakinkan daripada mereka. Sekiranya keadaan yang sebaliknya, secara jujurnya ia sudah tentu mendorong kita untuk membuat semakan semula status pemain termasuk lah penamatan kontrak mereka selepas ini," katanya.

Selepas perlawanan dengan Sri Pahang, Sabah FC sekali lagi akan beraksi di luar menentang pasukan Terengganu FC di Stadium Sultan Zainal Abidin di Gong Badak, Terengganu pada Ahad ini.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/07/sabah-perlu-menang-di-stadium-likas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Badi Seri Kini Masih Menghantui Sri Pahang Kali Ini 2 2 Lawan Sabah Fc Di Stadium Likas

Badi Seri Kini Masih Menghantui Sri Pahang Kali Ini 2 2 Lawan Sabah Fc Di Stadium Likas

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 274 hits
KUANTAN Sri Pahang sekali lagi kempunan untuk mengutip 3 mata penuh selepas terikat 2 2 dengan Sabah di Stadium Likas Kota Kinabalu semalam Ini merupakan keputusan seri kedua berturut turut buat pasukan kendalian Gianluigi Dollohrumma Tok G...
Covid 19 Kluster Penjara Kepayan Penyumbang Utama Kes Positif Di Sabah

Covid 19 Kluster Penjara Kepayan Penyumbang Utama Kes Positif Di Sabah

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 249 hits
Anggota keselamatan Penjara berkawal di pintu utama laluan keluar masuk di Penjara Kepayan Kota Kinabalu Kluster Penjara Kepayan di Kota Kinabalu dilaporkan menjadi penyumbang kepada peningkatan kes positif COVID 19 di negeri Sabah Perkara ...
Sabah Catat Lonjakan Tinggi 647 Kes Jangkitan Baru Covid 19

Sabah Catat Lonjakan Tinggi 647 Kes Jangkitan Baru Covid 19

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 269 hits
Bilangan kes melebihi 300 dalam tempoh dua hari lalu dalam pada pihak berkuasa Sabah meningkatkan saringan dalam komuniti dan ujian dalam kluster sedia ada KOTA KINABALU Jumlah kes baharu COVID 19 Sabah hari ini amat tinggi dengan sejumlah ...
Sabah Tambah Baik Strategi Percepat Proses Vaksinasi

Sabah Tambah Baik Strategi Percepat Proses Vaksinasi

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 331 hits
Penambahbaikan itu dilihat mampu menggandakan jumlah pemberian vaksin sehingga dua kali ganda di Sabah Foto fail KOTA KINABALU Jabatan Kesihatan Negeri Sabah akan menambah baik proses vaksinasi COVID 19 di pusat pemberian vaksin di seluruh ...
Sabah Stops Open Houses Or Visits For Aidiladha

Sabah Stops Open Houses Or Visits For Aidiladha

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 238 hits
Congregations for prayers have been reduced to a maximum of 30 people KOTA KINABALU The Sabah government has amended the SOPs for Aidiladha celebrations after the high number of infections in the state today State local government and housi...
Sabah Bakal Perkenalkan Hanya Satu Dos Vaksin Cansino

Sabah Bakal Perkenalkan Hanya Satu Dos Vaksin Cansino

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 242 hits
CanSino Sesuai digunakan untuk kawasan pedalaman di Sabah Faktor geografi tempat tinggal berselerak di pedalaman Sabah dilihat memberi cabaran kepada Program Imunisasi COVID 19 di negeri ini Namun Ada khabar gembira yang boleh diambil keraj...
Sabah Fc Berlatih Di Johor

Sabah Fc Berlatih Di Johor

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 347 hits
Kurniawan Dwi Yulianto berkata mereka tiba di Johor Bahru sejak Jumaat lalu Sabah FC berlatih di Johor Sabah FC berharap dapat memanfaatkan kem latihan berpusat di Johor bagi mencari keserasian dalam kalangan pemain di samping mengekalkan k...
Covid 19 Lebih 50 Peratus Kes Di Sabah Berpunca Dari 2 Penjara

Covid 19 Lebih 50 Peratus Kes Di Sabah Berpunca Dari 2 Penjara

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 255 hits
ISI SINI KOTA KINABALU Sabah mencatatkan jumlah kes harian Covid 19 tertinggi setakat ini iaitu 666 kes dengan 50 3 peratus kes berpunca jangkitan dari dua penjara di negeri itu kata Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah Datuk Masid...
Kes Harian Di Sabah Kekal Tinggi Hingga Saringan Besar Besaran Selesai

Kes Harian Di Sabah Kekal Tinggi Hingga Saringan Besar Besaran Selesai

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 258 hits
Saringan besar besaran akan dilakukan Jabatan Kesihatan Negeri Sabah termasuk di lokaliti yang mempunyai kluster serta kontak rapat KOTA KINABALU Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah Masidi Manjun berkata jumlah kes harian Covid 19...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024