Sabah Fc Mampu Kutip 3 Mata Lawan Jdt


Pemain JDT, Mohd Afiq Faizal (2, kanan) cuba melepasi kawalan pemain Sabah FC Mohd Syukri Baharun (kanan) dalam pertemuan lalu saingan Liga Super di Stadium Likas pada perlawanan. - Foto BERNAMA
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt) Tugas berat jumpa JDT Jumaat ini – Ong Kim Swee Kota Kinabalu: 3 tonggak Sabah FC yakin pasukan mereka mampu meraih 3 mata penting jika semua pemain mengekalkan disiplin dan semangat juang tinggi ketika bertemu JDT, dalam saingan TM Piala Malaysia di Stadium Likas, Jumaat ini.


Pemain tengah, Hamran Peter, berkata kehadiran Ketua Jurulatih, Datuk Ong Kim Swee membawa semangat baharu kepada pasukan untuk bermain lebih cemerlang dalam mengharungi baki saingan TM Piala Malaysia 2021.


“Kita lebih berkeyakinan berbanding sebelum ini. Bukan saya seorang saja tetapi semua pemain yakin dengan perubahan besar yang dilakukannya (Kim Swee),” katanya.


Sementara itu, pemain import dari Korea Selatan, Park Taesu menyifatkan corak latihan yang diterapkan Kim Swee sangat berkualiti dan berintensiti tinggi serta berjalan dalam suasana yang sangat baik.


Bagi pemain pertahanan muda Sabah FC, Abd Hanafie Tokyo Abd Hasim pula, beliau menyifatkan kehadiran Kim Swee sebagai penyelamat kepada pasukan Sabah FC.


“Sebagai pemain, saya nampak semua pemain banyak menunjukkan prestasi yang sangat baik dalam latihan. Ini yang kita mahukan sebagai pemain. Lagi pun corak latihan pun bagus, berintensiti tinggi.

“Kalau saya diturunkan insyaAllah saya buat yang terbaik untuk Sabah. Kami sudah buat ‘training’ yang bagus, jadi tidak mustahil kita dapat tiga ‘point’, insyaAllah,” katanya.


Pengendali Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee mengakui tugas berat menanti skuad Sang Badak bertemu Johor Darul Ta’zim (JDT) pada saingan TM Piala Malaysia 2021 di Stadium Likas, Jumaat ini.


Beliau turut mengakui perlawanan itu adalah cabaran besar pertama yang perlu dihadapinya selepas secara rasmi dilantik sebagai Ketua Jurulatih Sabah FC bermula pada 1 Oktober lalu.

Ketua Jurulatih Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee. Gambar ihsan Sabah FC Kim Swee berkata pasukannya hanya bersandarkan kepada persiapan latihan selama sebulan yang diharap dapat diterjemahkan dengan keputusan yang positif ketika berdepan kunjungan pemain JDT nanti.

Ketua Jurulatih Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee. Gambar ihsan Sabah FC
Beliau berkata, setiap perlawanan pasti ada kelemahan dan kekuatan, namun tegasnya semua pemain perlu fokus agar dapat menyaingi kekuatan pasukan JDT.

“Kita mengakui pasukan Sabah FC mempunyai banyak kelemahan dan ada juga kekuatan tetapi kelemahan paling ketara ialah dibolosi begitu banyak gol dalam saingan Liga Super lalu.

“Kita tidak boleh mengulangi kesilapan dan kelemahan yang ada ketika bertemu JDT nanti dan percayalah banyak perkara telah diperbaiki sepanjang tempoh rehat sebulan ini,” katanya.


Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas sesi latihan skuad Sang Badak di padang sintetik Universiti Malaysia Sabah (UMS) hari ini.

Kim Swee berkata ketika ini Sabah FC boleh meletakkan sasaran yang positif sekali gus tidak boleh membenarkan JDT untuk menguasai perlawanan Jumaat nanti.

“Kita perlu yakin bahawa bermain di laman sendiri adalah salah satu kekuatan yang kita ada di samping sokongan daripada penyokong selepas dibenarkan hadir ke stadium bagi menyaksikan perlawanan Piala Malaysia 2021 bermula Jumaat ini,” katanya.

SOURCE: Deasoka

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/10/sabah-fc-mampu-kutip-3-mata-lawan-jdt.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gembira Air Terjun Bertukar Duka Air Mata

Gembira Air Terjun Bertukar Duka Air Mata

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 305 hits
Gembira air terjun bertukar duka air mata HULU SELANGOR Kegembiraan lima remaja lelaki mandi di Air Terjun Ulu Yam dekat sini hari ini bertukar air mata selepas seorang daripada mereka ditemui lemas Mangsa dikenali sebagai Muhammad Hafiz Kh...
Yang Pi Bai Bai Pasaipa Video Comel Anak Khusyuk Tengok Tv Sampai Tak Perasan Ayah Merangkak Depan Mata

Yang Pi Bai Bai Pasaipa Video Comel Anak Khusyuk Tengok Tv Sampai Tak Perasan Ayah Merangkak Depan Mata

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 193 hits
Ger4m Ada anak kecil terutamanya bila berumur dari 6 bulan sampai 3 tahun ni memang suka tenaok kerenah dia kan Buat lah apa saja mesti nampak comel Macam dalam satu video yang dikongsikan oleh shafinahhasan yang dah raih 80K jumlah tontona...
Syj Mimpi Dan Air Mata Chord

Syj Mimpi Dan Air Mata Chord

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 405 hits
Am Am Am AmAm Am Am AmF Am F C Hendak kemana lagi G AmBila engkau pergi F C Kau tinggalku begini GTinggal ku disini Am FBersama sepi C G Lesunya ku menanti Am FBersama C G mimpi dan airmataAm F Aku tetapkan menanti C G Dengan hati yang sedi...
Telur Mata Dengan Kicap Lauk Emergency Yang Lazat

Telur Mata Dengan Kicap Lauk Emergency Yang Lazat

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 492 hits
Telur Mata Dengan Kicap Lauk Emergency Yang Lazat Dalam banyak banyak lauk mana satu lauk yang akan tercipta ketika emergency Cuba jawab heheBagi saya lauk emergency paling sedap adalah telur mata dengan kicap Satu pinggan nasi habis kita t...
Tun Mahathir Nafi Guna Mata Wang Crypto

Tun Mahathir Nafi Guna Mata Wang Crypto

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 194 hits
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad manafikan beliau pernah menggunakan mata wang crypto Ahli Parlimen Langkawi itu menegaskan beliau juga tidak menggalakkan orang ramai menggunakan mata wang tersebut sebaliknya berpegang kepada f...
Pandangan Teknikal Jangka Pendek Pada Pasangan Mata Wang Gbpusd

Pandangan Teknikal Jangka Pendek Pada Pasangan Mata Wang Gbpusd

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 186 hits
Pasangan mata wang GBPUSD minggu lepas menamatkan dagangan berhampiran paras terendah mingguan Harga penarikan semula ke arah sasaran anjakan semula Fibonacci 38 sekitar 1 3670 Ini adalah sasaran awal kami selepas harga menembusi saluran ke...
Air Mata Bonda Gugur Lagi Baru 3 Bulan Baby Sayf Dah Pandai Meniarap Yatt Hamzah Terharu

Air Mata Bonda Gugur Lagi Baru 3 Bulan Baby Sayf Dah Pandai Meniarap Yatt Hamzah Terharu

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 196 hits
Berat untuk berpisah seketika namun demi rindunya pada Tanah Suci sekian lama membuatkan Yatt Hamzah tekad meninggalkan kelima lima anaknya untuk mengerjakan umrah Kegembiraan Yatt menjejakkan kaki ke Tanah Suci semakin bertambah bahagia bi...
Hiburan Kini Sudah Jelas Peminat Mengalir Air Mata Doakan Yang Baik Baik Buat Neelofa Dan Kandungan

Hiburan Kini Sudah Jelas Peminat Mengalir Air Mata Doakan Yang Baik Baik Buat Neelofa Dan Kandungan

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 181 hits
Selebriti terkenal dan juga usahawan Neelofa yang dilihat hadir di majlis Malam Cahaya Rasulullah 2021 1443H anjuran pertubuhan miliknya iaitu Pertubuhan Kasih Neelofa di Bizmilla Grand Place One City Subang baru baru ini ternyata telah men...
Ayang Mak Balik Video Ibu Teruja Lihat Anak Depan Mata Selepas Lama Berpisah Sebab Pkp

Ayang Mak Balik Video Ibu Teruja Lihat Anak Depan Mata Selepas Lama Berpisah Sebab Pkp

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 228 hits
Sejak negara kita dah dibenarkan untuk rentas negeri pada 11 Oktober lalu tak dapat dinafikan memang ramai yang pulang ke kampung halaman masing masing apatah lagi untuk berjumpa dengan ibu bapa Mana taknya nak dekat 2 tahun kita kena stay ...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord