Rupanya 8 Adik Beradik Selebriti Ini Popular Tapi Mungkin Ramai Tidak Tahu Yang Mereka Adik Beradik


Dunia seni ini kecil sahaja dan tarikan popularitinya cukup kuat. Jadi tidak hairanlah adik kepada beberapa selebriti tempatan ini turut sama menjerumuskan diri ke dunia seni yang penuh cabaran ini. Jika disebut adik beradik KRU, Ziana dan Anuar Zain, adik beradik Senrose, anak-anak gadis Maembong mahupun Fatimah Abu Bakar dan Sam serta Siti Saleha; mereka sudah cukup dikenali sebagai selebriti adik-beradik yang membina nama dalam industri. Namun kami senaraikan 8 bintang ini yang turut tidak terkecuali mempunyai saudara dalam industri.
1)

(Kredit Gambar: Instagram @nur_risteena)
Ruhainies dan Risteena: Risteena yang dilahirkan pada tahun 1989 merupakan kakak kepada pelakon cantik Ruhainies yang sebelum ini pernah dilanda kontroversi atas hubungannya dengan Datuk Red dan pelakon Azrel Ismail. Risteena mula dikenali melalui lakonannya dalam drama Playboy itu Suami Aku, Friday… I’m In Love, Cinta Teruna Kimchi, Karlos, Menjinak Ombak dan Diandra. Ruhainies pula baru sahaja mencipta nama melalui lakonannya dalam drama Hello Mr. Perfect disamping Fattah Amin dan drama Si Montel serta terbaharu drama Jejak Karmila.

2)

(Kredit Gambar: Instagram @bettyrahmad)
Umie Aida, Erma Fatima dan Betty Rahmad: Pertalian darah antara Umie Aida dan Erma Fatima tentunya sudah diketahui umum, namun masih ramai yang tidak mengetahui mereka mempunyai seorang lagi adik yang turut terjun dalam bidang seni. Betty Rahmad pernah berlakon dalam drama Adam dan Hawa, Ammara Batrisya, Pengantin Untuk Dijual dan Andalusia. Namun Betty lebih meminati bidang nyanyian dan pernah menyumbangkan suara untuk lagu tema filem Suami Aku Ustaz, Mak Cun dan Ammara Batrisya. Minat yang mendalam dalam bidang nyanyian membawa adik bongsu Erma Fatima ini ke uji bakat rancangan realiti Akademi Fantasia musim kedua dan ke-9.

3)

(Kredit Gambar: Instagram @fazlinaahmaddaud)
Ogy Ahmad Daud dan Fazlina Ahmad Daud: Sejak kebelakangan ini wajah Fazlina Ahmad Daud, adik bongsu Ogy Ahmad Daud sering memenuhi kaca TV dengan lakonan mantapnya dalam drama. Fazlina mula berlakon pada tahun 1993 sebagai watak tambahan dalam drama Mat Gabrah. Diikuti dengan drama Kelab Buku Bukit Cheri, Mencari Az Zahrah, Bukan Yang Pertama, Tetamu tetamu, Sayang Maria dan Kamelia. Fazlina membawa diri daripada dunia seni selama 20 tahun lamanya demi memberi tumpuan kepada keluarga. 2010 dia kembali aktif berlakon drama dan teater. Antara drama yang dilakonkannya ialah Cermin Kasih, Teman Lelaki Upahan, Asam Pedas Untuk Dia, Tuan Anas Mikael dan Mahligai Kaca.

4)

(Kredit Gambar: Instagram @elisyasandha)
Fasha Sandha dan Elisya Sandha: Kehebatan Fasha Sandha dalam bidang lakonan tidak perlu diceritakan, malah dia merupakan pelakon wanita yang mampu mempertahankan rekod disiplin yang tinggi sepanjang penggambaran. Kini, adik bongsunya Elisya mengikut jejak langkah kakaknya untuk terjun ke bidang lakonan. Elisya turut berlakon bersama Fasha dalam filem Anak Mami Nasi Kandar (AMNK), selain filem Perjanjian Syaitan dan drama Destinasi 4G. Malah Elisya turut mencuba nasib dalam bidang pengacaraan menerusi program televisyen Misi Kita.

5)

(Kredit Gambar: utusan.com.my)
Kuza, Kuna dan Kunie: Tengku Sariwani Tengku Muzani atau Kunie, mungkin tidak cukup terkenal seperti dua kakaknya pelakon Kuza dan Kuna. Namun kehadirannya mewarnai industri seni. Lebih 24 tahun bergelumang dalam industri, pelakon yang juga seorang kerabat diraja Kelantan ini pernah membintangi filem Lang Buana dan Amir & Loqman Pergi Ke Laut selain drama Projek Memikat Suami, Cik Mek Molek dan Sesuci Kelopak Mawar.
6)

(Kredit Gambar: Instagram @eirasyaziralouis)
Eira Syazira dan Syafnida Shuhaimi: Nama Eira Syazira telah dikenali sejak penglibatannya dalam bidang lakonan tahun 2004. Sepanjang kerjayanya Eira pernah membintangi drama Assignment, Meniti Bara, Gerak Khas, Elly, Ku Milikmu, Dingin Lavender dan Cinta Balqis. Pelakon ini turut membintangi filem Bisikan Remaja, Ngangkung dan Aku Bukan Tomboy. Selain itu, Eira turut mencuba nasib dalam bidang nyanyian menerusi album Di Hati Ini dengan lagu Istana Cinta sebagai lagu tema Cinta Balqis. Kini adiknya, Syafnida turut mengikut jejak langkah kakaknya apabila wajahnya mula kelihatan dalam drama Cinta Illahi, Memori Cinta Suraya, Sweetie Nannie, telefilem Di Pintu Syurga serta filem Fobia Malam Pertama.
7)

(Kredit Gambar: Instagram @amiraaothman)
Amira Othman dan Irfan Haris: Penyanyi ini mula dikenali setelah mendapat tempat ketiga dalam rancangan realiti Akademi Fantasia 2013. Bertitik tolak daripada itu, Amira mula mula mengeluarkan single Sesaat Untukku, namun kurang mendapat sambutan. Lagu Hati-Hati dan Jaga-Jaga telah melonjakkan nama pelakon Abang Bomba I Love You yang juga penyampai di rancangan Nasi Lemak Kopi O di TV 9 Ini. Siapa sangka Irfan Haris yang cukup terkenal dengan lagu Redha dimainkan dalam drama Suri Hati Mr. Pilot merupakan adik kepada penyanyi, pelakon dan pengacara berbakat ini. Bakat Irfan mula dicungkil menerusi program realiti Idola Kecil 4 (2011) dan Ceria Popstar (2016).
8)

(Kredit Gambar: Instagram @abbynadzri)
Ahmad Idham & Abby Nadzri: Ahmad Idham mula dikenali menerusi drama Cinta Antara Benua, Cinderella dan Romeo & Juliet. Kini pelakon ini lebih selesa bergelar pengarah untuk filem-filem terkenal seperti Impak Maksima, Niyang Rapik, Adnan Sempit dan Gengster Celop. Berbeza dengan adiknya Abby Nadzri yang pernah mengacarakan beberapa program TV seperti Simply Bollywood dan Pop Bollywood, Mango TV, Gametime, Bintang RTM dan Fulus Mania. Abby turut disunting sebagai pelakon telefilem Mimi Amah Diva serta drama Puteri Salju dan Bicara Hati.

Khalid merupakan adik kandung kepada pengarah filem terkenal, Ahmad Idham yang mengemudi empayar Excellent Pictures Sdn Bhd. Khalid juga telah membuat beberapa siri pengarahan yang ternyata menjadi dalam drama Apa Celop! dan juga yang terbaru, Runtun Qalbu.
Berbeza dengan Idham yang berlatar belakang pemegang ijazah perakaunan, Khalid pula lebih tepat kerana memegang ijazah dalam bidang pengarahan. Pastinya kita mengharapkan hasil yang begitu padu daripada Khalid Nadzri ini.
Sumber:
https://www.rojakdaily.com
The post Rupanya 8 Adik Beradik Selebriti Ini Popular Tapi Mungkin Ramai Tidak Tahu Yang Mereka Adik Beradik appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/12/12/rupanya-8-adik-beradik-selebriti-ini-popular-tapi-mungkin-ramai-tidak-tahu-yang-mereka-adik-beradik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kawan Baik Isteri Rupanya Bekas Teman Wanita Tapi Kami Bahagia

Kawan Baik Isteri Rupanya Bekas Teman Wanita Tapi Kami Bahagia

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 535 hits
Kawan Baik Isteri Rupanya Bekas Teman Wanita Tapi Kami Bahagia Pernah tak masa zaman sekolah anda terlibat dengan cinta monyet Ataupun bercinta dengan seseorang selepas tamat sekolah tapi jodoh tak panjang lalu putus di tengah jalan Selepas...
Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri

Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 367 hits
Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi NgeriIngat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri
Walaupun Sudah Ada Isteri 5 Artis Popular Ini Pilih Wanita Lain Untuk Mengandung Anak Mereka

Walaupun Sudah Ada Isteri 5 Artis Popular Ini Pilih Wanita Lain Untuk Mengandung Anak Mereka

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 420 hits
Artis yang mempunyai anak dari ibu tumpang bukanlah perkara aneh Sebenarnya ada banyak artis terkenal yang menggunakan kaedah penyewaan ini Ada pelbagai alasan kenapa mereka menggunakan khidmat ibu tumpang Salah satu sebabnya adalah kerana ...
Adik Hanya Hilang Disisi Ibu Tapi Adik Tak Hilang Dalam Hati Ibu

Adik Hanya Hilang Disisi Ibu Tapi Adik Tak Hilang Dalam Hati Ibu

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 581 hits
Adik Hanya Hilang Disisi Ibu Tapi Adik Tak Hilang Dalam Hati Ibu Ucapan Happy Birthday dari seorang ibu yang dikenali sebagai Puan Nur Aufa Syaza ini berbeza sebagaimana ibu ibu lain mengucapkan dengan penuh rasa ceria dan bahagia Melalui p...
10 Anak Selebriti Malaysia Era Baru Yang Popular Seiring Perkembangan Media Sosial

10 Anak Selebriti Malaysia Era Baru Yang Popular Seiring Perkembangan Media Sosial

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 396 hits
Generasi Budak budak baru nak up dilabel pada artis artis baru industri hiburan Malaysia Tapi ada satu genarasi lain lagi yang menjadi perhatian dan mempunyai pengikutnya yang tersendiri di laman media sosial Artis tempatan akan sentiasa me...
Inilah 7 Selebriti Cantik Popular Wanita Malaysia Yang Memiliki Bentuk Tubuh Bak Biola Body Goals

Inilah 7 Selebriti Cantik Popular Wanita Malaysia Yang Memiliki Bentuk Tubuh Bak Biola Body Goals

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 1086 hits
menjadi selebriti zaman sekarang tidak hanya bergantung pada bakat dan wajah semata mata Penampilan yang menawan juga menjadi daya tarikan Tak hairanlah kebanyakkan selebriti rela melakukan apa sahaja demi memiliki tubuh ideal Gara gara pun...
Anda Mungkin Tak Suka Tapi Daun Pokok Ini Memang Sangat Mujarab Merawat 4 Jenis Penyakit Paling Ditakuti Di Dunia

Anda Mungkin Tak Suka Tapi Daun Pokok Ini Memang Sangat Mujarab Merawat 4 Jenis Penyakit Paling Ditakuti Di Dunia

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 738 hits
Sukun adalah salah satu jenis buah yang sering dimasak menjadi berbagai macam sajian Salah satu hidangan yang paling popular adalah sukun goreng atau sukun rebus Buah sukun memiliki karakter yang manis lembut dan mengenyangkan Namun terbukt...
Selebriti Popular Diana Danielle Sambung Belajar Di Amerika Bawa Suami Dan Anak Anak

Selebriti Popular Diana Danielle Sambung Belajar Di Amerika Bawa Suami Dan Anak Anak

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 369 hits
PELAKON Datin Diana Danielle memberitahu dia kembali menyambung pelajaran menerusi kursus jangka pendek di Amerika Syarikat sekitar Julai tahun hadapan Diana 27 memberitahu dia akan mengambil kursus dalam bidang penerbitan filem di New York...
Inilah Barisan Selebriti Wanita Yang Bergelar Datin Segera Dan Popular Di Malaysia

Inilah Barisan Selebriti Wanita Yang Bergelar Datin Segera Dan Popular Di Malaysia

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 1142 hits
Bila suami sudah menjadi Datuk maka secara automatik si isteri pun bergelar datin Ini dia barisan selebriti wanita yang menerima gelaran Datin segera dan digelar Datin Glamor di instagram Ada yang menerima gelaran tersebut pada usia yang sa...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping