Rumah Terbuka Jana Pendapatan Rakyat









 Potongan gaji Anwar sudah cukup biayai Rumah Terbuka




Bila kerajaan ini bersih, bila kerajaan ini berjaya meningkatkan KDNK diluar jangkaan, bila kerajaan ini halang direct nego, bila kerajaan ini lawan rasuah… apa akn terjadi?


Maka pembangkang hanya boleh menyerang songkok PM, sampin PM, capal PM, nyanyian PM, konsert, Madani, menu Rahmah yg menampakkan tiada daya intelektual pembangkang utk menyerang kerajaan.


Bila MB dia melalak menyanyi boleh, bila tarian seksi waktu kempen mereka boleh, bila mereka jemput Billie Elish pengamal LGBT boleh, bila mereka masuk panggung wayang menonton Mat Kilau boleh, bila mereka buat majlis Rumah Terbuka boleh… pendek kata mereka boleh org lain tak boleh.


Bak kata mendiang Sammy Vellu ini semua kerja org gila. Bab kebaikan seperti Anwar Ibrahim, Perdana Menteri pertama membuat kerja dan memikul tanggungjawab secara pro bono (tanpa bayaran) tidak langsung dipuji. 


Jauh akhlak mereka berbanding Anwar yg sdg berdepan dgn kes saman oleh Tun Mahathir tetap memuji Tun yg memperkenalkan jenama kereta  Proton milik negara ketika melancarkan Proton X90 baru2 ini. Anwar tidak menidakkan jasa Tun walaupun sdg bertarung dgn seteru politiknya itu.


Anwar juga membuat keputusan Menteri Kabinet mengalami pemotongan gaji dan elaun sebanyak 20 peratus dan mengecilkan kabinetnya membuktikan beliau bukan retorik atau 'lip service.’ Langkah ini sahaja negara dpt berjimat ratusan juta ringgit.


———————————————————————————


Terbaru isu yg mereka bawa selepas Madani dan Menu Rahmah ialah Rumah Terbuka. Walaupun hakikatnya kita tahu mereka gentar dgn kehadiran puluhan ribu rakyat ke rumah terbuka akn membuatkan penyokong mereka mulai resah dan berubah arah. 


Tanya saya jika mengambil kira dari sudut perbelanjaan dlm kerangka ekonomi itu sendiri cuba kita ambil calculator. Pendapatan Anwar jika beliau mengambil gajinya sebagai PM dan Menteri Kewangan barangkali sekitar RM 200k sebulan.


Kini hampir 6 bulan bermakna kerajaan sudah jimat RM 1.2 juta. Jika setahun RM 2.4 juta. Andaikata 3 negeri pembangkang yg dibelanjakan sebuah negeri RM 400 ribu kos keseluruhan RM 1.2 juta. Ia sudah mencukupi utk gaji beliau membiayai kos utk memberi rakyatnya meraikan rumah terbuka hari raya.


Kita ambil kira separuh dari kos tersebut sekitar RM 200 ribu dibelanjakan utk katering berapa banyak peniaga2 makanan di sesebuah negeri mendapat keuntungan. 


Penjual satay, mee, apam balik, laksa, lemang dan lain2 lagi mendapat keuntungan. Itu belum lagi keuntungan kpd penyewa khemah, sound systerm dan lain2. Malah abg2 RELA dpt byk job.


Jika dahulu hanya dibuat di Kuala Lumpur, hanya peniaga2 di Lembah Klang dpt menikmati keuntungan tersebut. Tapi kali ini 6 negeri peniaga2 Melayu mendapat keuntungan daripada rumah terbuka.


PMX belanja wang tersebut utk menjamu makanan kpd ratusan ribu rakyat Malaysia (bukan mencuri duit rakyat utk diberikan kpd anak bini berbelanja) , kemudian perbelanjaan tersebut diberikan kembali kpd peniaga2 Melayu utk menjana pendapatan atau mendapat durian runtuh. Tidak percaya tanyalah peniaga2 tersebut.


Formula ekonominya sgt mudah di mana kerajaan berbelanja utk rakyat bagi meransangkan ekonomi rakyat itu sendiri.


Membazir itu bila lantik mereka yg bertaraf Menteri tetapi tak buat kerja, membazir lantik ramai penasihat2 dgn gaji ratusan ribu sebulan, membazir itu bila buat byk projek direct nego, membazir itu bila lantik lebih 70 Menteri…!






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/05/rumah-terbuka-jana-pendapatan-rakyat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Meriahkan Lagi Rumah Terbuka Anda Dengan Pizza Hut Loooooooooongest Party Box Confirm Puas

Hiburan Meriahkan Lagi Rumah Terbuka Anda Dengan Pizza Hut Loooooooooongest Party Box Confirm Puas

papar berkaitan - pada 3/5/2023 - jumlah : 124 hits
Dah masuk minggu kedua lebaran ni so far macam mana sambutan Raya anda Meriah ke tak Kalau tanya kami kami tak menang tangan tau melayan tetamu yang berkunjung dengan jemputan open house lagi Perghhh penat tapi best Advertisement Alang alan...
Spageti Sardin Sesuai Dijadikan Hidangan Rumah Terbuka

Spageti Sardin Sesuai Dijadikan Hidangan Rumah Terbuka

papar berkaitan - pada 3/5/2023 - jumlah : 244 hits
Spageti sardin ini tak kurang sedapnya Sesuai kalau dijadikan hidangan rumah terbuka Lain daripada yang lain Boleh cuba resipi yang dikongsikan oleh Encik ini ye Spageti Sardin Bahan Bahan Fettucini Sardin tin Bawang Holland Capsicum Garam ...
Makan Di Rumah Terbuka Hari Raya Pulai Springs Resort 2023

Makan Di Rumah Terbuka Hari Raya Pulai Springs Resort 2023

papar berkaitan - pada 12/5/2023 - jumlah : 376 hits
Assalamualaikum WBTSEMALAM tengahari Sk dan Pak Inche memenuhi jemputan Rumah Terbuka Hari Raya Pulai Springs Resort 2023 Tiap tahun Pulai Springs Resort pasti mengadakan Rumah Terbuka untuk klien dan media kecuali semasa PKP Terserlah kege...
9 Adab Ketika Menghadiri Rumah Terbuka

9 Adab Ketika Menghadiri Rumah Terbuka

papar berkaitan - pada 3/5/2023 - jumlah : 225 hits
Sumber GoogleAssalamualaikum Raya kana sebulan selagi belum habis bulan Syawal mesti ramai lagi yang ingin membuat rumah terbuka Pergi rumah terbuka memang best tapi kena ingat adab adab ketika menghadiri rumah terbuka Meh Cik Nor kongsi ad...
Tuduh Rakyat Selangor Tiada Rumah Pas Mengarut

Tuduh Rakyat Selangor Tiada Rumah Pas Mengarut

papar berkaitan - pada 3/5/2023 - jumlah : 159 hits
Menjelang Pilihan Raya Negeri pada Julai ini Pas Selangor mula melancarkan serangan ke atas kerajaan Pakatan Harapan Selangor yang memerintah negeri sejak 3 penggal lalu Serangan terbaharu datangnya dari Setiausaha Badan Perhubungan Pas Neg...
9 Lokasi Rumah Terbuka Jelajah Kitaselangor Aidilfitri

9 Lokasi Rumah Terbuka Jelajah Kitaselangor Aidilfitri

papar berkaitan - pada 6/5/2023 - jumlah : 262 hits
Program Jelajah Kita Selangor Aidilfitri anjuran Kerajaan Negeri akan menjelajah setiap daerah bermula minggu pertama sambutan hari raya pada 28 April Bermula di tapak pasar pagi Pekan Salak Sepang program yang dijadual berlangsung sehingga...
8 Etika Penting Ke Rumah Terbuka

8 Etika Penting Ke Rumah Terbuka

papar berkaitan - pada 9/5/2023 - jumlah : 242 hits
Masih dalam mood Raya dan dalam masa tinggal berbaki beberapa hari di bulan Syawal ini banyak juga layangan undangan rumah terbuka diterima Namun ada beberapa syarat atau panduan etika yang kadang kadang kita alpa mematuhinya EH bariskan la...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Puasa Ayyamul Bidh Niat Keutamaan Jadwal 2024

Belajar Menerima Keluarga Pasangan Anda

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan