Rider Penghantar Makanan Paling Comel Dan Peramah


 Kenali Akhmal, Rider Penghantar Makanan Paling Comel Dan Peramah!

Baru-baru ini ada terbaca satu artikel di mStar berkaitan dengan rider penghantar makanan. Di dalam artikel tersebut, dikongsikan tentang seorang pemuda bernama Akhmal Abdul Rashid. Pada mulanya hanya baca sepintas lalu tetapi akhirnya baca hingga habis kerana tertarik dengan cara penampilan beliau yang sangat comel. 


Akhmal menceritakan bagaimana beliau boleh membuat keputusan untuk kelihatan comel begini sebagai salah seorang rider penghantar makanan. Menurutnya, beliau telah menjadi peminat panda sejak masih kecil kerana panda ini sangat comel dan tampak selesa jika dipeluk. 


Akhmal sebenarnya telah menggemari haiwan tersebut yang disifatkannya comel dan jinak, sejak di bangku sekolah. Pemuda berusia 29 tahun ini sangat suka dengan ciri-ciri pada panda dan kasih sayangnya terhadap spesies yang terancam itu membuatkan dirinya terasa semakin dekat apabila berjaya diterima berkerja sebagai salah seorang penghantar makanan (rider) di dalam syarikat Foodpanda. 





Bercakap dengan mStar, Akhmal mengatakan bahawa bekerja sebagai penunggang makanan Foodpanda membuatkan hatinya terasa sangat gembira, ditambah lagi dengan logo Foodpanda itu sendiri yang turut memilih haiwan panda sebagai trademark mereka. Secara tidak langsung membuatkan Akhmal nekad dan berani untuk menghiasi dirinya dengan mainan berbentuk beruang panda, dua bulan setelah berkerja di sana. 


Berpusat di Muar, Johor, dia mengatakan pada awalnya dia menggantungkan mainan di beg pemanas makanan yang diletakkan di belakang motosikalnya tetapi ia dicuri jadi beliau memutuskan untuk menggantungnya di t-shirt yang sedang beliau pakai. 


Saat ini dia juga mempunyai 18 aksesori berkaitan dengan beruang panda. Dia juga akan mengenakan aksesori tersebut di badannya sepanjang tempoh dia bekerja, kecuali ketika dia mengganti baju untuk mandi dan solat.


"Saya juga merancang untuk menjahit mainan panda mini di seluar saya dan membuat kebun binatang mini di beg ransel saya," katanya yang sedang merancang untuk menambah dan mempelbagaikan lagi koleksinya.





Akhmal mengatakan bahawa dia sebelumnya membeli sepasang kasut baru dan mengambil masalah untuk mengubahnya agar kelihatan seperti cakar panda. "Tetapi sebelum saya dapat memakainya, kasut itu dicuri ketika ia sedang dikeringkan di rumah," tambahnya lagi. 


Penampilan Akhmal saat sedang bertugas dengan penampilannya yang sarat dihiasi aksesori beruang panda bermula dari topi, anak patung, beg, sarung tangan hingga topeng muka, ternyata benar-benar mendapat perhatian orang ramai dan rata-rata memuji kreativiti dan keberaniannya untuk tampil dikhalayak ramai dalam penampilan sebegitu. 


Kehadiran rider Foodpanda tersebut turut dirakamkan oleh orang ramai dan dikongsikan mereka di media sosial sehingga membuatkan Akhmal mula dikenali sebagai seorang rider Foodpanda yang sangat comel! 


Akhmal turut berkata yang dia tidak mempunyai masalah sekiranya orang awam mahu mengambil gambar atau selfie bersamanya disebabkan tarikan aksesori beruang panda yang ada pada tubuhnya. 


“Ada juga yang tegur sebab nak anak patung panda saya. Jawapan saya mudah saja, saya balas dengan ungkapan maaflah ini koleksi peribadi saya. Jawapan tu dah biasa saya bagi sambil tersenyum,” katanya.


Bila melihat rider Foodpanda yang comel dan peramah sebegini, terdetik pula di hati untuk guna servis online food delivery dari pihak Foodpanda. Manalah tahu, kalau-kalau yang datang tu secomel dan seramah Akhmal. 


Lagi pula, makanan yang ditawarkan di dalam website Foodpanda memang ada banyak hingga rambang mata jadinya. Seperkara lagi, variasi makanan yang ada juga sangat pelbagai terdiri dari makanan melayu tempatan, makanan cina, makanan barat, makanan menu citarasa india, minuman yang best-best termasuk juga pencuci mulut seperti kek dan lain-lain lagi. 





Itu belum di kira dengan menu makanan segera seperti KFC, McDonald’s, pizza hut dan sebagainya. Pendek kata, dengan Foodpanda nak makan apa semuanya ada. Nak order untuk sarapan, makan tengahari dan makan malam juga boleh! Harga yang ditawarkan pula tak adalah di tahap keterlaluan walaupun makanan yang dipesan itu dihantar sehingga ke depan pintu rumah pelanggan itu sendiri. 


Moga Foodpanda terus dapat memberi peluang pekerjaan yang banyak untuk mereka yang seperti Akhmal dan semoga servis yang diberikan sentiasa dijaga supaya berada pada tahap yang baik selalu. 


Sumber : mStar 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://eryati.blogspot.com/2020/11/rider-penghantar-makanan-paling-comel-dan-peramah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Naya Rider Salah Hantar Makanan Budak2 Terjamah Khinzir Panggang

Naya Rider Salah Hantar Makanan Budak2 Terjamah Khinzir Panggang

papar berkaitan - pada 4/6/2024 - jumlah : 60 hits
Seorang lelaki yang dikenali sebagai Izham Nayan mendedahkan anak anak kawannya terjamah khinzir panggang yang disebabkan oleh kesilapan penghantar makanan Menerusi hantaran yang dimuat naik oleh Izham di laman Facebooknya dia berkata kawan...
Video Prabowo Soroti Serangan Israel Ke Rafah Tragedi Paling Memilukan

Video Prabowo Soroti Serangan Israel Ke Rafah Tragedi Paling Memilukan

papar berkaitan - pada 3/6/2024 - jumlah : 78 hits
Menteri Pertahanan Prabowo Subianto menjadi pembicara di Shangri La Dialogue 2024 Sabtu
Foto Ini Tampang Buronan Paling Dicari Thailand Yang Ditangkap Polri Di Bali

Foto Ini Tampang Buronan Paling Dicari Thailand Yang Ditangkap Polri Di Bali

papar berkaitan - pada 4/6/2024 - jumlah : 37 hits
Chaowalit Thongduang diburu atas berbagai tuduhan termasuk pembunuhan dan kejahatan terkait narkoba
Tiga Penyakit Ini Paling Banyak Diderita Jemaah Haji Indonesia

Tiga Penyakit Ini Paling Banyak Diderita Jemaah Haji Indonesia

papar berkaitan - pada 30/5/2024 - jumlah : 82 hits
Dalam sehari ada sekira 60 jemaah haji yang mendapatkan pelayanan rawat jalan
Malaysia Negara Paling Disayangi Di Asia Pelancong Suka Pantai Cantik Amp Budaya Tempatan

Malaysia Negara Paling Disayangi Di Asia Pelancong Suka Pantai Cantik Amp Budaya Tempatan

papar berkaitan - pada 5/6/2024 - jumlah : 88 hits
Menerusi satu kajian yang dijalankan Malaysia dilaporkan menduduki tempat pertama dalam senarai 20 negara paling disayangi di benua Asia Berdasarkan laman web Insider Monkey Malaysia meninggalkan negara jiran iaitu Taiwan dan Singapura masi...
Buronan Paling Dicari Thailand Chaowalit Thongduang Ditangkap Di Bali Pakai Ktp Aceh Dan Pura Pura Bisu

Buronan Paling Dicari Thailand Chaowalit Thongduang Ditangkap Di Bali Pakai Ktp Aceh Dan Pura Pura Bisu

papar berkaitan - pada 1/6/2024 - jumlah : 71 hits
Buronan Paling Dicari Thailand Chaowalit Thongduang Ditangkap di Bali Pakai KTP Aceh dan Pura Pura Bisu
Telefilem Perempuan Paling Merana Lakonan Mimi Lana Zamarul Hisham

Telefilem Perempuan Paling Merana Lakonan Mimi Lana Zamarul Hisham

papar berkaitan - pada 5/6/2024 - jumlah : 103 hits
Saksikan Perempuan Paling Merana lakonan Mimi Lana Fikry Ibrahim dan Zamarul Hisham di Tonton mulai 5 Jun 2024 Judul Perempuan Paling Merana perempuanpalingmeranaTayangan di Tonton 5 Jun 2024Pengarah Syed FarizProduksi Ano FilmsBarisan Pela...
Laws On Caning Make Ratifying Un Convention Hard Says Saifuddin

Unseen Power Of The Administrative State

Ada Apa Sebenarnya Dengan Ikhlas

Seludup Dadah Dari Luar Negara Guna Kurier

Aeon Bank Bank Digital Patuh Syariah Pertama Malaysia

Anwar Lebih Untung Dari Sunak Dan Biden

Malaysia Perlu Anjakan Sektor Pelancongan Kata Pm

Palestin Hancur M Sia Masih Konsert S Norhaliza



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


Aeon Bank Bank Digital Patuh Syariah Pertama Malaysia

Menyemai Literasi Di Era Artificiai Intelligence

Pemandu E Hailing Didakwa Heret Penumpang Keluar Tinggalkan Di Tengah Lebuh Raya

Happy Birthday Rania Izzara Turns One

Kerajaan Tak Kawal Tiktok Kementerian Komunikasi

42 Wanita Warga Asing Ditahan Dalam Op Noda Khas Di Seremban