Richworks Bantu Usahawan Untuk Bangkit Semula


2021 kini berlalu pergi meninggalkan kita semua. Pelbagai kisah suka dan duka telah rakyat Malaysia lalui bersama-sama. COVID-19 belum usai, banjir pula menyusul pada pengakhiran tahun 2021. Namun kita sebagai hamba-Nya harus menerima ujian ini dengan penuh tabah dan redha.
Golongan peniaga paling terkesan dengan dugaan ini. Rata-rata daripada mereka berasa “down” dengan apa yang berlaku. Mereka tiada modal untuk membina balik perniagaannya. Menyedari golongan-golongan ini terkesan, RichWorks tampil menghulurkan bantuan.
Kematian Orang Tersayang Menjadi Pembakar Semangat
Allah Tidak Akan Menguji Hamba-Nya Kecuali Sesuai Dengan Kemampuannya. Datuk Wira Dr Azizan Osman Pengasas RichWorks International Sdn. Bhd. (RichWorks) pun tidak lepas daripada ujian Allah. 
Beliau diuji dengan dijangkiti COVID-19 bersama 31 ahli keluarganya. Apa yang turut menyedihkan ialah ibu mertuanya meninggal dunia akibat penyakit ini. Malah keadaan Dr Azizan juga dikatakan hampir maut dan peluang untuk hidup amat nipis sekiranya masih tiada perubahan positif selepas diberikan bantuan mesin pernafasan. 
Sejak peristiwa menyayat hati itu, Dr Azizan bangkit tanpa menoleh ke belakang. Alhamdulillah, keadaan beliau semakin baik dan bagi Dr Azizan, peluang kedua diberikan Allah SWT akan digunakan sebaiknya untuk memberikan lebih lagi kepada bangsa usahawan terutama dalam bimbingannya.
Program Percuma Untuk Bantu Usahawan
Setelah beliau sembuh dari Penyakit COVID-19, beliau begitu komited untuk membantu usahawan dengan membuat program secara percuma dan dihadiri ribuan orang. Hal ini bertujuan untuk memberi motivasi dan menaikkan semangat usahawan-usahawan untuk terus maju walaupun negara dilanda musibah.
Sebanyak 7 program percuma bersamaan 98 jam masa yang beliau berikan bagi memberikan tunjuk ajar dan kekuatan kepada orang ramai dalam soal keusahawanan. 
Secara keseluruhan pada tahun lalu, RichWorks dapat membantu hampir 605,000 orang melalui 13 program keusahawanan yang ditaja sepenuhnya RichWorks pada tahun lalu.
Program Wanita Bangkit Berniaga , Program Berjaya Membuka Mata Pelbagai Pihak
Ujian yang melanda menyaksikan begitu ramai usahawan membabitkan golongan wanita dalam sektor industri kecil dan sederhana begitu terkesan. Oleh sebab itu, RichWorks memainkan peranan penting untuk membantu golongan ini.
Hasilnya, program ini mendapat pengiktirafan kerajaan apabila disebut dalam Dewan Rakyat sebagai rakan kolaborasi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.
Aktiviti kemasyarakatan dan sumbangan turut tidak dilupakan. Ketua Pegawai Perniagaan RichWorks, Radz Mohd. memberitahu, pihaknya tak ketinggalan dalam menyumbang kembali kepada masyarakat melalui Pertubuhan Kebajikan RichWell (RichWell). 
Beliau berkata lagi, kempen #RichWellBantu yang digerakkan Dr. Azizan bermula Julai tahun lalu, berjaya mengumpulkan RM 501,497 untuk bantu lebih 2,000 keluarga. Malah, mereka juga membuat sumbangan kilat 24 jam (RM500,000) untuk mangsa banjir di Selangor dan sumbangan itu hasil daripada usahawan mereka dan RichWorks sendiri. 
Semasa ibadah korban 2021 yang lalu, RichWorks bersama ahli Titanium & Spire turut menyumbang sebanyak 762 ekor kambing dan 84 ekor unta bernilai RM 824,160. 
Selain itu, ahli Titanium dan anak didik RichWorks menaja 9 pelajar ke Tarim Yemen dengan sumbangan sebanyak RM180,000 sempena Maulidur Rasul.
Richworks Lahirkan Ramai Usahawan Berjaya
Dalam pada itu, syarikat bimbingan dan latihan pembangunan usahawan paling berjaya di negara ini, RichWorks tetap meneruskan misi dalam membangun dan mengembangkan usahawan ke tahap lebih tinggi.
Pada tahun lepas, jumlah keseluruhan peserta mentoring RichWorks iaitu Titanium, Spire dan EliteX berjumlah 1,855 orang dengan jualan terkumpul RM3.7 billion.
Bagi ahli Titanium saja, sebanyak 312 usahawan berjaya hasilkan RM3.2 billion, RM495 juta (519 ahli Spire) dan RM46.9 juta (1,024 ahli EliteX).
Melalui program bimbingan Spire, sebanyak 72 usahawan yang berjaya capai jualan RM1 juta yang pertama dalam setahun.
Bukan itu saja, 77 bisnes di bawah bimbingan RichWorks mencapai jualan lebih RM10 juta, lima bisnes (RM50 juta ke atas) dan lima bisnes (RM100 juta ke atas) pada 2021.
Itu sedikit sebanyak perjalanan RichWorks. Anda boleh tonton video ini untuk menjadi saksi perjalanan RichWorks 2021.
Tentang Richworks
Richworks International Sdn. Bhd. merupakan syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar dan paling berjaya di Malaysia khususnya dari segi penjenamaan & pemasaran serta kepimpinan. Sejak 2008, RichWorks telah melatih lebih dari 10,000 syarikat menerusi Master Coach Azizan Osman dan menarik lebih daripada 1,500,000 peserta dalam lebih 1,500 acara dan seminar live dan dalam talian (virtual online). 
Dengan rekod prestasi terbukti, strategi perniagaan dan program mentoring, RichWorks berjaya membantu membina beribu-ribu usahawan dan jutawan yang berjaya dalam tempoh 6-24 bulan.
Visi RichWorks adalah menjadi 'Netflix' Pendidikan Usahawan dengan 100 juta pelanggan menjelang 2025 dengan akses mudah ke kandungan berorientasikan results dan penyelesaian yang dipercayai di platform dalam talian - RichWorks.com untuk Inspire, Educate & Add Value kepada komuniti di seluruh dunia.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.kisahrissaziela.com/2022/01/richworks-bantu-usahawan-untuk-bangkit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Richworks Komited Bantu 605 000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula Tahun 2021

Richworks Komited Bantu 605 000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula Tahun 2021

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 221 hits
Assalamualaikum dan Selamat Pagi Hai Pembaca semua Bonde ingin kongsikan kepada anda semua tentang RichWorks Komited Bantu 605 000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula Tahun 2021 ini adalah This is a content summary only Visit my website for full...
Richworks Prihatin Perjuangan Richworks 2021 Berjaya Bantu 605k Usahawan Bangkit Semula

Richworks Prihatin Perjuangan Richworks 2021 Berjaya Bantu 605k Usahawan Bangkit Semula

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 282 hits
RichWorks Prihatin Perjuangan Richworks 2021 Berjaya Bantu 605K Usahawan Bangkit Semula l Assalamualaikum Tahun 2021 merupakan satu lagi tahun yang sukar buat semua terutama para usahawan Malaysia Tahun lepas bermula dengan isu pandemik yan...
Richworks Bantu Usahawan Bangkit Akibat Pandemik

Richworks Bantu Usahawan Bangkit Akibat Pandemik

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 205 hits
Perjuangan Richworks 2021 Bantu Usahawan Bangkit Akibat Pandemik Dan BanjirPenutup tahun 2021 bukanlah semudah yang digambarkan Pada ketika kita baru sahaja mahu berlapang dada dengan ketiadaan PKP dan rakyat kembali kepada kehidupan sepert...
Fenomena 2021 Richworks Bantu Rakyat Dan Usahawan

Fenomena 2021 Richworks Bantu Rakyat Dan Usahawan

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 252 hits
Cabaran Pandemik Covid19 Pada Tahun 2021 Seriuslah nak suruh buat bisnes dalam keadaan pandemik ni Kedai tak leh buka weh apa nya nak buat bisnes pula Kalau dulu kita sering dengar anasir anasir negatif seperti itu ketika PKP dan Pandemik R...
Richworks Bantu 605 000 Usahawan Yang Terkesan Pandemik Dan Banjir Dengan Pelbagai Usaha

Richworks Bantu 605 000 Usahawan Yang Terkesan Pandemik Dan Banjir Dengan Pelbagai Usaha

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 228 hits
Nama RichWorks sudah lama kita dengar di sana sini Nama RichWorks ini bukan baru malah sudah bertahan sejak belasan tahun lalu RichWorks merupakan sebuah syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar dan paling berjaya di Malaysia kh...
Perjalanan Richworks Sepanjang Tahun 2021 Dalam Usaha Membantu 60k Usahawan Bangkit Dari Pandemik

Perjalanan Richworks Sepanjang Tahun 2021 Dalam Usaha Membantu 60k Usahawan Bangkit Dari Pandemik

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 198 hits
Perjalanan Richworks Sepanjang Tahun 2021 Dalam Usaha Membantu 60K Usahawan Bangkit Dari Pandemik Sepanjang tahun 2021 pelbagai ujian dan dugaan yang perlu kita tempuhi dan menjadi ikhtibar buat kita semua Kami sekeluarga juga pernah berada...
Perjalanan Richworks 2021 Tempuh Ujian Bantu 605 000 Usahawan Untuk Berjaya

Perjalanan Richworks 2021 Tempuh Ujian Bantu 605 000 Usahawan Untuk Berjaya

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 225 hits
Assalamualaikum hai semua Sekekelip mata masa berlalu kini kita berada di tahun 2022 Apa yang berlaku di tahun 2021 banyak suka dan duka Tidak hanya pada kehidupanp personal kita tapi melibatkan negara Tahun 2021 negara kita dan kita sendir...
Richworks Komited Bantu Rakyat Daripada Zero Kepada Millionaire

Richworks Komited Bantu Rakyat Daripada Zero Kepada Millionaire

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 1355 hits
2021 Tahun yang penuh pancaroba bagi kebanyakan rakyat Malaysia di mana Covid 19 semakin mengganas menyebabkan PKP dilaksanakan dan ramai antara kite yang kehilangan punca pendapatan Bukan tu sahaja penutup 2021 menyaksikan hampir seluruh M...
Bangkit Bersama Richworks Di Kala Pandemik

Bangkit Bersama Richworks Di Kala Pandemik

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 162 hits
Bangkit Bersama Richworks di Kala Pandemik Selama ini Rawlins hanya mengenali RichWorks International Sdn Bhd melalui siri seminar pembangunan usahawan dan juga barisan usahawan berjaya yang terhasil dari didikan dan siri seminar tersebut G...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo