Bangkit Bersama Richworks Di Kala Pandemik


Bangkit Bersama Richworks di Kala Pandemik | Selama ini, Rawlins hanya mengenali RichWorks International Sdn. Bhd (Richworks) melalui siri seminar pembangunan usahawan dan juga barisan usahawan berjaya yang terhasil dari didikan dan siri seminar tersebut.
Gara-gara satu tugasan, Rawlins menyelusuri sejarah dan juga kegiatan Richworks. Terpegun sekejap setelah membaca lembaran demi lembaran kisah berkenaan Richworks. 



Apakah Richworks?
Merupakan syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar dan paling berjaya di Malaysia.Mengkhusus kepada penjenamaan dan pemasaran serta kepimpinan.Telah berjaya melatih lebih daripada 10,000 syarikat menerusi Master Coach Azizan Osman semenjak 2008.Sehingga kini, telah berjaya menarik perhatian dan kehadiran lebih daripada 1,500,000 peserta melalui lebih daripada 1,500 acara dan live seminar serta dalam talian.Visi Richworks adalah untuk menjadi 'Netflix' Pendidikan Usahawan dengan 100 juta pelanggan menjelang 2025 dengan akses mudah ke platform dalam talian Richworks.com untuk komuniti usahawan di seluruh dunia.



Tahun 2021 Yang Mencabar
Tahun 2021 menyaksikan kebangkitan perusahaan di seluruh dunia, sedikit demi sedikit. Sungguhpun begitu, masih banyak perusahaan, kecil dan besar yang masih merasai impak akibat pandemik global Covid-19 yang melanda dunia semenjak 2020. 
Belum selesai usaha kita untuk memerangi pandemik global, beberapa negeri di tanah air kita mengalami banjir besar pada penghujung tahun lepas. Kejadian banjir luar biasa yang meragut nyawa, merosakkan kediaman dan juga perniagaan dan banyak lagi kemusnahan. 
Pada ketika ini sekali lagi kita melihat masyarakat Malaysia berganding bahu membantu satu sama lain dalam menangani malapetaka yang melanda. 


Salah satu yang tampil membantu adalah Richworks. Memahami para usahawan perlu bangkit dari kegawatan ini, Richworks telah menganjurkan 13 program keusahawanan secara percuma pada tahun 2021. Alhamdulilah, keseluruhan program selama 98 jam itu membantu kebangkitan sejumlah hampir 605,000 usahawan dalam menghadapi krisis dan pandemik.
Fakta: Datuk Wira Dr Azizan Osman adalah komited dalam janji beliau untuk membantu usahawan. Pada satu sesi, beliau tetap menjalankan sesi bimbingan walaupun masih dalam proses pemulihan dari jangkitan Covid-19. 
Dimaklumkan bahawa bagi tahun 2021 sahaja, jumlah keseluruhan peserta mentoring Richworks (Titanium, Spire dan EliteX) adalah sebanyak 1,855 orang dengan jualan terkumpul sebanyak RM3.7 bilion. Bilion ye, bukannya juta!
Program bimbingan yang disampaikan telah membolehkan 72 usahawan Spire berjaya mencecah jualah sebanyak  RM1 juta pada tahun pertama! 
Ada lagi pencapaian guys! Sebanyak 77 bisnes yang telah mendapatkan bimbingan dari Richworks berjaya mencecah jualan sebanyak RM10 juta, lima perusahaan mencecah RM50 juta dan RM100 juta masing-masing. Dan kejayaan ini terjadi pada tahun 2021 ye, di kala dunia masih memerangi pandemik global Covid-1.
Maka terbukti ye, jika ingin berguru, biar pada yang betul dan terbukti nyata kejayaannya. 



Membantu Wanita 
Salah satu inisiatif Richworks dalam membantu masyarakat adalah turut membantu wanita agar bangkit dan menjana pendapatan untuk diri sendiri dan keluarga.
Program yang dikenali sebagai Wanita Bangkit Berniaga mendapat pengiktirafan dari kerajaan apabila inisiatif ini disebut di dalam Dewan Rakyat sebagai rakan kolaborasi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.


Sewajarnya Datuk Wira Dr Azizan Osman menerima anugerah Nona Superhero Award. Tahniah!





Bantuan Banjir 
Richworks turut menyampaikan bantuan kepada mangsa banjir melalui Pertubuhan Kebajikan Richwell (Richwell). 
Pada sekitar Julai 2021, melalui kempen #RichWellBantu, bantuan sebanyak RM501,497 telah disampaikan kepada lebih daripada 2,000 keluarga yang memerlukan.
Manakala untuk bantuan banjir, para usahawan dan ahli Richworks telah berjaya mengumpulkan sejumlah RM500,000 melalui sumbangan kilat untuk disampaikan kepada mangsa bencana banjir di Selangor. 



Tajaan Pelajar & Ibadah Korban
Syukur, melalui sumbangan ahli-ahli Titanium dan anak didik Richworks, Richworks juga telah menaja seramai 9 orang pelajar untuk menyambung pendidikan mereka di Tarim, Yemen. Sumbangan tajaan yang berjumlah sekitar RM180,000 telah disampaikan bersempena dengan sambutan Maulidur Rasul 2021. 
Ahli-ahli Titanium dan Spire juga turut menyumbang 762 ekor kambing dan 84 ekor unta untuk dikorbankan pada ibadan korban tahun lepas.
Alhamdulilah, ternyata Richworks bukan hanya membina usahawan, malah turut memberi semula kepada masyarakat. 
Meriah kan sharing berkenaan Richworks ini? 
Jom saksikan video perjalanan Richworks sepanjang 2021 - the ups and downs of Richworks.


Berguru pada yang betul dan rujuk pada yang pakar. 

#Richworks #RichWell #RawlinsLifestyle #RawlinsGLAM #RichworksAcademy #PerjuanganRichworks #PerjalananRichWorks2021 #UsahawanJutawan #BitersXRichworks


 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.byrawlins.com/2022/01/bangkit-bersama-richworks-di-kala.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Richworks Bantu Usahawan Bangkit Akibat Pandemik

Richworks Bantu Usahawan Bangkit Akibat Pandemik

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 211 hits
Perjuangan Richworks 2021 Bantu Usahawan Bangkit Akibat Pandemik Dan BanjirPenutup tahun 2021 bukanlah semudah yang digambarkan Pada ketika kita baru sahaja mahu berlapang dada dengan ketiadaan PKP dan rakyat kembali kepada kehidupan sepert...
Perjalanan Richworks Sepanjang Tahun 2021 Dalam Usaha Membantu 60k Usahawan Bangkit Dari Pandemik

Perjalanan Richworks Sepanjang Tahun 2021 Dalam Usaha Membantu 60k Usahawan Bangkit Dari Pandemik

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 201 hits
Perjalanan Richworks Sepanjang Tahun 2021 Dalam Usaha Membantu 60K Usahawan Bangkit Dari Pandemik Sepanjang tahun 2021 pelbagai ujian dan dugaan yang perlu kita tempuhi dan menjadi ikhtibar buat kita semua Kami sekeluarga juga pernah berada...
Disebalik Pandemik Dan Musibah Perjuangan Richworks 2021 Membangkitkan Mereka Yang Terkesan

Disebalik Pandemik Dan Musibah Perjuangan Richworks 2021 Membangkitkan Mereka Yang Terkesan

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 209 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi serta dirindui sekalian Tahun 2021 telah meninggalkan kita dengan pelbagai kenangan dan pengalaman yang menjadikan kita lebih kuat hari...
Richworks Komited Bantu 605 000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula Tahun 2021

Richworks Komited Bantu 605 000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula Tahun 2021

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 226 hits
Assalamualaikum dan Selamat Pagi Hai Pembaca semua Bonde ingin kongsikan kepada anda semua tentang RichWorks Komited Bantu 605 000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula Tahun 2021 ini adalah This is a content summary only Visit my website for full...
Richworks Prihatin Perjuangan Richworks 2021 Berjaya Bantu 605k Usahawan Bangkit Semula

Richworks Prihatin Perjuangan Richworks 2021 Berjaya Bantu 605k Usahawan Bangkit Semula

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 285 hits
RichWorks Prihatin Perjuangan Richworks 2021 Berjaya Bantu 605K Usahawan Bangkit Semula l Assalamualaikum Tahun 2021 merupakan satu lagi tahun yang sukar buat semua terutama para usahawan Malaysia Tahun lepas bermula dengan isu pandemik yan...
Richworks Bantu 605 000 Usahawan Yang Terkesan Pandemik Dan Banjir Dengan Pelbagai Usaha

Richworks Bantu 605 000 Usahawan Yang Terkesan Pandemik Dan Banjir Dengan Pelbagai Usaha

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 243 hits
Nama RichWorks sudah lama kita dengar di sana sini Nama RichWorks ini bukan baru malah sudah bertahan sejak belasan tahun lalu RichWorks merupakan sebuah syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar dan paling berjaya di Malaysia kh...
Richworks Bantu Usahawan Untuk Bangkit Semula

Richworks Bantu Usahawan Untuk Bangkit Semula

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 298 hits
2021 kini berlalu pergi meninggalkan kita semua Pelbagai kisah suka dan duka telah rakyat Malaysia lalui bersama sama COVID 19 belum usai banjir pula menyusul pada pengakhiran tahun 2021 Namun kita sebagai hamba Nya harus menerima ujian ini...
Zero To Million Richworks Year 2021 Journey

Zero To Million Richworks Year 2021 Journey

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 239 hits
Zero To Million Richworks Year 2021 Journey Sesungguhnya tahun 2021 adalah tahun yang serba sukar bagi semua orang Dengan keadaan pandemik yang menular diikuti dengan kejatuhan ekonomi dan dituruti pula dengan bencana alam yang menimpa sepe...
Perjalanan Richworks 2021 Tempuh Ujian Bantu 605 000 Usahawan Untuk Berjaya

Perjalanan Richworks 2021 Tempuh Ujian Bantu 605 000 Usahawan Untuk Berjaya

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 230 hits
Assalamualaikum hai semua Sekekelip mata masa berlalu kini kita berada di tahun 2022 Apa yang berlaku di tahun 2021 banyak suka dan duka Tidak hanya pada kehidupanp personal kita tapi melibatkan negara Tahun 2021 negara kita dan kita sendir...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Pusing Bandar

Persiapan Dajjal Mengambil Alih Dunia

Sejarah Ringkas Siapa Yahudi Israel Dan Zionis

Aktiviti Undangan Menghadiri International Conference Of Religious Leaders 2024 Ppim 07 05 2024

Kecederaan Acl Gejala Diagnosis Dan Rawatan Pemulihan

Eli Eli Lama Sabactani Matius 27 Ayat 46 By Dr Haji Murariau Dosen A