Richard Branson 10 Tips Untuk Berjaya




Seperti sebelum ini saya kongsi tentang hartawan bernama Richard Branson, mari kita selami tips untuk berjaya yang dikongsi beliau. Seperti ramai orang, Branson belajar dengan lebih baik melalui pengalaman daripada teori. Juga, jika dibentangkan dengan sejumlah besar besar teks, Branson cenderung untuk hilang minat agak cepat. Banyak antara kita pelajari adalah lebih kepada visual, jadi di bawah adalah 10 tips utama kejayaan yang dikongsi Branson sendiri. Diharap kita dapat manfaat dari tips ini. Mari kita baca.

1. Ikut impian anda dan lakukannya

Anda akan menjalani kehidupan yang lebih baik jika anda hanya melakukannya dan mengejar minat anda. Orang-orang yang menghabiskan masa mereka mengejar perkara-perkara yang mereka suka adalah orang-orang yang paling menikmati kehidupan. Mereka juga adalah orang-orang yang berani untuk mengambil risiko dan mengejar impian mereka.

2. Buat perbezaan yang positif dan berbuat baik

Jika anda tidak membuat perubahan positif kepada kehidupan orang lain, maka anda tidak seharusnya berada di dalam perniagaan. Syarikat mempunyai tanggungjawab untuk memberi sesuatu yang berbeza kepada dunia, untuk kakitangan mereka, pelanggan mereka - kepada semua orang.

3. Percaya pada idea-idea anda dan menjadi yang terbaik

Percayaan pada diri sendiri dan dalam idea-idea perniagaan anda boleh menentukan antara kejayaan dan kegagalan. Jika anda TIDAK berbangga dengan idea anda dan percaya dalam rancangan anda, kenapa orang lain?

4. Berseronok dan menjaga pasukan anda

Berseronok dengan apa yang dilakukan merupakan salah satu perkara paling penting - sesuatu yang mustahak  dalam apa jua usaha kejayaan dan tidak ternilai. Jika anda tidak seronok, maka ia mungkin masa untuk berhenti dan cuba sesuatu yang lain.

Jika kakitangan anda seronok dan benar-benar mengambil berat tentang orang lain, mereka akan menikmati kerja mereka lebih banyak dan melakukan kerja yang lebih baik. Mencari seseorang yang mencari yang terbaik pada orang lain, memuji dan bukan mengkritik, dan cinta apa yang mereka lakukan.

5. Jangan MENYERAH

Pada setiap pengembaraan yang saya telah lakukan, sama ada dari memulakan perniagaan, terbang ke seluruh dunia dalam belon atau merentasi lautan dalam bot - terdapat saat-saat apabila perkara yang paling mudah untuk dilakukan adalah untuk MENYERAH.

Dengan hanya tidak berputus asa, terus mengasah diri anda dari bawah dan cuba lagi, anda akan terkejut apa yang anda boleh capai.

6. Buat banyak senarai dan menetapkan diri cabaran baru

Jika anda tidak menulis idea-idea anda, mereka boleh berlalu begitu saja. Senaraikan idea anda bagi mengesan matlamat dan catat pencapaian anda, dan anda akan terkejut apa cabaran yang anda telah berjaya atasi.

7. Luangkan masa dengan keluarga anda dan belajar untuk delegasi

Seni delegasi adalah salah satu kemahiran utama mana-mana usahawan boleh kuasai. Jika anda mencari orang yang boleh mengambil tugas yang anda tidak pandai, ia membebaskan anda untuk merancang untuk masa depan.

Ia juga memberikan anda masa untuk menghabiskan dengan keluarga anda, yang merupakan perkara yang paling penting sekali.

8. Cuba matikan TV dan pergi di luar sana dan lakukan sesuatu

Daripada duduk di hadapan skrin tv sepanjang kehidupan anda, matikan TV atau komputer dan keluar melihat dunia. Terdapat begitu ramai orang yang menarik untuk bertemu, memulakan pengembaraan yang hebat dan menarik dan ganjaran dari cabaran yang ditempuhi sangat tidak ternilai.

9. Apabila orang mengatakan perkara yang buruk tentang anda, hanya membuktikan yang mereka SALAH
Sesetengah orang akan bertindak balas terhadap kejayaan dengan mencuba untuk memberi kata-kata negatif. Perkara terbaik yang anda boleh lakukan adalah untuk bukan mengabaikan mereka, tetapi untuk membuktikan yang mereka salah dalam setiap cara. Kami telah mempunyai seorang penulis tertentu yang mendakwa Virgin Galactic adalah gajah putih - kami akan membuktikan yang mereka salah apabila kita pergi ke ruang angkasa kelak.

10. Melakukan apa yang anda suka dan menikmatinya

Selagi anda dikelilingi oleh orang yang anda suka, melakukan apa yang anda suka, ia benar-benar tidak kira nilainya walau di mana anda berada. Apabila kita menghabiskan sebahagian besar masa kita bersama seseorang yang anda suka, anda benar-benar tidak perlu benda lain.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://storyinmywall.blogspot.com/2015/11/richard-branson-10-tips-untuk-berjaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenali Billionair Richard Branson

Kenali Billionair Richard Branson

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 80 hits
Siapakah orang ini Mungkin ada orang tertanya kenapa saya bercerita tentang ini Beliau dilahirkan pada 18 Julai 1950 di Surrey England Richard Branson bergelut di sekolah dan tercicir pada usia 16 keputusan yang akhirnya membawa kepada penc...
Tips Photography Fireworks

Tips Photography Fireworks

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 257 hits
Visualization of a spectacular fireworks in the sky is very interesting to do Although he must somehow different compared to traditional methods it is not too hard to do One good thing about shooting fireworks in the background is always bl...
King Of Fruit Comeback Get Tips To Identify Durian Musang King

King Of Fruit Comeback Get Tips To Identify Durian Musang King

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 86 hits
Turmeric MUSANG Durian KING KING Durian Varieties of Turmeric Or also called Durian Musang King has been registered with the register D197 in the registration list of the Department of Agriculture crop varieties Durian is a very popular var...
50 Tips Terbaik Membina Keluarga Bahagia Oleh Dr Fadzilah Kamsah

50 Tips Terbaik Membina Keluarga Bahagia Oleh Dr Fadzilah Kamsah

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 430 hits
Disini admin ingin kongsikan kepada pembaca semua rahsia rumahtangga untuk membina keluarga bahagia khas dari Fr Fadzila Hamsah Berikut adalag 50 Tips terbaik membina keluarga bahagia 1 Pasang niat dan berdoa untuk menjadi suami terbaik Tan...
Inilah 10 Tips Pasangan Suami Isteri Patut Amalkan Untuk Dimurahkan Rezeki

Inilah 10 Tips Pasangan Suami Isteri Patut Amalkan Untuk Dimurahkan Rezeki

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 306 hits
Tiada yang paling bernilai dalam hidup ini selain memiliki sebuah keluarga bahagia Tambah menggembirakan lagi apabila keluarga kita dikurniakan Ilahi rezeki yang melimpah ruah pula Sesungguhnya rezeki amat berkait rapat dengan cara kita men...
Trick And Tips To Travel With Low Budget To Historic Villages Of Shirakawago And Gokayama Japan

Trick And Tips To Travel With Low Budget To Historic Villages Of Shirakawago And Gokayama Japan

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 153 hits
Historic Villages of Shirakawa go and GokayamaLocated in a mountainous region that was cut off from the rest of the world for a long period of time these villages with their Gassho style houses subsisted on the cultivation of mulberry trees...
Full Smart Tips How To Travel To Japan With Low Budget And Easy Way

Full Smart Tips How To Travel To Japan With Low Budget And Easy Way

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 163 hits
JEPUN DALAM TANGAN ANDAI ANDA MEMAHAMI 10 SOALAN INIDikongsi oleh Fb TravelogKamiKalau dulu time Sejarah SPM kita belajar Dasar pandang ke Timur kan tapi kalini jom kita ubah sikit ayat Dasar Jelajah Ke Timur Mana lagi kalau bukan Negara Ma...
Tips Travel To World Paradise At Hallstatt Austria

Tips Travel To World Paradise At Hallstatt Austria

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 128 hits
INI KAMPUNG KE SYURGA Hallstatt ni memang tak dinafikan cantiknya Time first time sampai sini terkejut dengan kecantikannya sampai rasa takmau balik rumah dah Hallstatt merupakan sebuah kampung yang terletak di Austria dan mengadap Hallstat...
Tips And Smart Trick How To Pack Light Luggage

Tips And Smart Trick How To Pack Light Luggage

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 162 hits
13 TRAVEL HACK UNTUK LIGHT PACKING TERUTAMA BAGI WANITAShare oleh Fb TravelogKami Kebelakangan ini kecoh pasal isu cabin baggage 7 kg kadang kadang kita usung beg 10 kg tapi nak check in kat kaunter macam tak berbaloi Iya lah kalau bayar me...
Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Jangan Pandang Belakang 2

Kaya Raya Bayar Rm17 Juta Secara Tunai Rumah Mewah Jennie Bp Didedahkan



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Ex Manager S Jail Term Set Aside Fined Rm100 000 For Deposit Taking

Spm Candidates To Receive Results On May 27

Tagap Nama Jersi Baru Sabah

Lunch Treat Di Woodfire Shah Alam

Pg Pg 24 Top 74 By Jenny Pgslotth Games 1 67