Riadah Di Pantai Batu Hitam Pantai Yang Unik


Riadah Petang di Pantai Batu Hitam | Akhirnya setelah hampir setengah tahun tak ke pantai, pergi juga bawa anak-anak beriadah di pantai ahad baru-baru ini.


Ikutkan banyak je pantai sepanjang Kuantan ni. Belakang rumah pun ada pantai. Pantai Pelindung, jauh sikit pantai Beserah. Dan jauh lagi dari jarak rumah Ina ialah pantai Batu Hitam. Memandu 15minit juga.


Kesian kat anak-anak je.Asyik terperap bila abah dia asyik bekerja weekend pun. Nak keluar jalan-jalan ke bandar memang tak larat dah bawa perut yang dah mencecah 7 bulan kandungan ni. Tak larat nak duduk je drive kereta. Sakit pinggang.. sakit perut bila baby mengeras.


Tanpa melengahkan masa, selepas je selesai menunaikan solat asar lantas bersiap untuk ke pantai. walaupun cuaca petang semalam acah-acah nak hujan. Nasib baiklah tak terpedaya dengan cuaca petang tu. Beberapa minit duduk dalam kereta cuaca kembali cerah. Nasib baiklah, kami anak beranak dah bersiap nak keluar. Bukan apa, bila berjanji dengan anak-anak ni. Mereka akan ingat sampai bila-bila. Selagi janji tak dilunaskan, selagi itulah asyik bertanya dan terus bertanya..stress nanti mama tau! Setiap minit akan bertanya..


Pantai Batu Hitam yang Unik


Paling Ina suka datang ke sini disebabkan suasana nya meriah. Penuh dengan dengan orang ramai yang bersantai pada hujung minggu. Lagi-lagi cuti sekolah, lagi lah penuh. Takdelah risau akan keselamatan bila berkunjung ke sini walau tanpa suami disisi.


Pantai Batu Hitam,Kuantan


Dan, makanan pula mudah didapati. Terdapat pelbagai gerai makanan dari peniaga disini. Janji korang standby duit je. Layang - layang dan pelampung pun turut dijual disini. Cuma operasi bermula dari tengahari sehingga lewat petang sahaja. Malam takdelah operasinya. Macam di Pantai Teluk Cempedak tu yee.


Pantai Batu Hitam ni memang unik, kalau korang nak tau. Pantai disini ada banyak batu-batu di tepian pantai. Nak jumpa batu hitam ni, korang boleh lah ke bahagian tepi pantai. Ramai pengunjung yang berkumpul disini kerana terdapat banyak anak-anak ikan berkumpul di celahan batu-batu tersebut. Seronok sangat tau! Anak-anak memang suka sangat. Tetapi awas! Kerana batu-batu disini ada segelintir yang tajam dan sudah tentulah licin keadaan batu tersebut.





Sambil makan mangga asam boi bersama anak-anak serta melayan karenah mereka. Best pula, bila tengok  anak-anak gembira je bila berada di pantai ni. Plan dari rumah nak bagi anak-anak mandi pantai. Tetapi seperti yang Ina katakan, memang tak larat nak handle 3 orang ni. Jadinya, cukuplah setakat main pasir pantai dan main air pantai sahaja. Memang happy sangat mereka ni. Berlari berkejaran di pantai.


Macam biasalah, kamera mirrorless memang tak lupa bawa Ina ni. Hihi.. kemana sahaja, wajib bawa. Mudah untuk memotret kenangan orang kata.Ahaks!!





Pantai Batu Hitam ni, memang tak pernah buat kami anak beranak jemu tau. Best jee. Boleh tengok keletah pengunjung yang datang kesini. Ada bermain layang-layang,  wau pun ada haritu dan ada yang menyewa ATV.


Pantai Batu Hitam ni juga tempat naiknya kerang-kerang dan juga kepang. Kalau rezeki korang , dapatlah  melihat sendiri depan mata.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2019/12/riadah-di-pantai-batu-hitam-pantai-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lembaga Hitam Mengilai Dari Dapur Apartment Cocobay Port Dickson Negeri Sembilan

Lembaga Hitam Mengilai Dari Dapur Apartment Cocobay Port Dickson Negeri Sembilan

papar berkaitan - pada 25/12/2019 - jumlah : 2170 hits
YUSSUF terlentang selepas diserang histeria FOTO ihsan Siti Fatimah Habib Mujahidin Lembaga hitam mengilai dari dapur pangsapuri di Port Dickson Negeri Sembilan KELIBAT lembaga hitam berbadan besar mengilai dari dapur pangsapuri di Port Dic...
Propaganda Murahan Menggilap Menteri Kasut Hitam

Propaganda Murahan Menggilap Menteri Kasut Hitam

papar berkaitan - pada 25/12/2019 - jumlah : 325 hits
oleh Ab Jalil Backer Hebat juga propaganda Menteri Pendidikan oleh seorang guru yang menulis surat kepada Malaysiakini Panjang beliau menulis seolah olah Maszlee Malik ini agen perubahan luar biasa di Kementerian Pendidikan Antaranya beliau...
Percutian Satu Keluarga Diganggu Lembaga Hitam Yang Mengilai Dari Dapur Pangsapuri

Percutian Satu Keluarga Diganggu Lembaga Hitam Yang Mengilai Dari Dapur Pangsapuri

papar berkaitan - pada 25/12/2019 - jumlah : 2344 hits
AdvertisementAdvertisementSatu keluarga daripada 22 orang sedang bercuti terpaksa berdepan dengan saat yang menakutkan apabila kelibat lembaga hitam yang berbadan besar mengilai dari dapur sebuah pangsapuri di Port Dickson Negeri Sembilan d...
Pulut Hitam Melawan Kanser Dan Sakit Jantung

Pulut Hitam Melawan Kanser Dan Sakit Jantung

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 784 hits
Pulut hitam merupakan bahan makanan yang sering diolah menjadi pelbagai menu makanan manis Teksturnya yang manis lemak membuatkan banyak orang menyukai olahan makanan daripada pulut hitam ini Beras pulut ini berwarna hitam sebelum dimasak N...
Perbezaan Tongkat Ali Hitam Dengan Tongkat Ali Putih

Perbezaan Tongkat Ali Hitam Dengan Tongkat Ali Putih

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 872 hits
TONGKAT ALI HITAMRM45 TERMASUK POSTAGE140 gramTONGKAT ALI PUTIHRM38 TERMASUK POSTAGE140 gramBaru iklankan Tongkat Ali Hitam dan Tongkat Ali Putih ni ada prospek yang bertanya APA BEZA TONGKAT ALI HITAM DENGAN TONGKAT ALI PUTIH Cari kat Yout...
Apa Menteri Kasut Hitam Dah Buat

Apa Menteri Kasut Hitam Dah Buat

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 731 hits
Muhd Idris Sani Isa Cerita yang saya akan kongsikan ini semua orang tidak tahu Tetapi wataknya semua orang kenal Dia tidaklah sepopular Jho Low dan dia tidak fikir pun bekas perdana menteri mana yang masuk kandang hari ini yang dia tahu ket...
Tengah Gosok Gigi Sekali Dekat Sebelah Kaki Pelik Lubang Air Terbuka Sendiri Rupanya Si Hitam Lima Kaki

Tengah Gosok Gigi Sekali Dekat Sebelah Kaki Pelik Lubang Air Terbuka Sendiri Rupanya Si Hitam Lima Kaki

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 487 hits
Kebanyakan negeri negeri di Malaysia terutamanya di pantai timur mengalami dua episod hujan yang sangat lebat sejak awal Disember lagi Langkah berjaga jaga perlu diambil kerana air yang bertakung akibat daripada hujan lebat yang berterusan ...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan