Resepi Paling Popular Dan Dicari Sepanjang Tahun 2020


Resepi Paling Popular Dan Dicari Sepanjang Tahun 2020

Sumber dari Google mendedahkan resepi merupakan kata carian paling popular di Malaysia sepanjang tahun 2020. Malaysia memang terkenal dengan kepelbagaian makanan dan budaya serta rakyatnya yang cintakan makanan.

Sepanjang tempoh PKP dari awal tahun lagi banyak sungguh resepi yang trending dan viral di media sosial. Untuk menyesuaikan diri dengan norma baru, dan adanya sekatan pergerakkan jadi rakyat Malaysia mengambil peluang mencuba hobi baru iaitu memasak.

Di awal tempoh PKP, banyak syarikat mengambil keputusan membenarkan pekerja untuk bekerja dari rumah untuk mengelak risiko dijangkiti penyakit. Masa terluang dirumah digunakan sebaik mungkin dan kejayaan mencuba resepi bertukar menjadi punca pendapatan bagi sesetengah golongan.






10 Resepi Paling Banyak Dicari Di Malaysia

#1 Dalgona Coffee

Dalgona Coffee muncul di tangga teratas carian tertinggi dan sempat menjadi fenomena di media sosial. Peminat kopi berlumba-lumba untuk cuba dan tak ketinggalan yang tak minum kopi pun teruja untuk buat. Tak terkecuali, aku pun join the vibe tapi sekali je sebab aku kurang rajin nak buat.  




#2 Dalgona Milo

Selepas Dalgona Coffee jadi sebutan, muncul lah pula Dalgona Milo, resepi kedua paling popular menurut carian di Google. Resepi lebih kurang je cuma gantikan serbuk Milo bagi memenuhi mereka yang tak minum kopi.

#3 Biscoff Cheesecake

Biscoff Cheesecake ni diberi jolokan ‘Kek Kayangan’ kerana bahan-bahannya yang agak mahal membuatkan orang teragak-agak nak beli. Kek ini tak perlu dikukus mahupun dibakar dan cukup hanya disejukkan di dalam peti ais.






#4 Kek Tornado

Tak pastilah sebab apa kek ni dipanggil Kek Tornado. Kalau ikut bentuk dia tak lari jauh dari cheese cake yang biasa orang buat tu.




#5 Kek Marble Jelita

Penggemar kek Marble ni sukakan rasa kek ni kerana tekstur dia yang gebu dan juga kurang manis. Aku memang tak pernah bosan kalau makan kek Marble Gebu Resepi Azlina Ina. Beza kek Marble Jelita dengan kek Marble biasa adalah corak (quilt) yang dilukis di atas kek Marble Jelita yang menambahkan seri kek marble.

#6 Youtiao

Youtiao merupakan makanan diperbuat daripada doh lonjong panjang yang digoreng sehingga perang keemasan apabila siap dimasak. Ia merupakan salah satu masakan masyarakat China dan turut popular di beberapa negara di Asia Timur dan Asia Tenggara. Kebiasaannya, ia dimakan ketika sarapan bersama bubur nasi, kanji atau air kacang soya.

#7 CekMek Molek

Kuih tradisional CekMek Molek ni memang resepi yang sentiasa dicari setiap tahun. Aku pernah kongsikan tips bagaimana nak dapatkan kuih CekMek Molek yang lembut. Itu pun sebab aku selalu uli dan doh menjadi keras. Lepas aku guna resepi CekMek Molek ni memang elok je kejadian kuih aku.

#8 Apam Balik

Aku antara orang Malaysia yang buat carian tentang cara nak buat apam balik yang sedap. Oleh sebab teringin sangat nak makan jadi kena la belajar buat sendiri. Kalau sebelum ni beli dekat Pasar Malam je. Berjaya buat waktu bulan Ramadan lepas untuk berbuka. Senang je rupanya, boleh tengok resepi Apam Balik Senang Nak Buat

#9 Taufufa

Ramai terjebak mencuba resepi Taufufa sebab sangat mudah cara nak membuatnya. Hanya perlukan tiga bahan sahaja dah boleh makan Taufufa buatan sendiri.

#10 Burnt Cheesecake

Kek ini adalah antara kek yang dijual pada harga yang agak mahal disebabkan bahan-bahan yang digunakan. Selain menggunakan oven, Burnt Cheesecake boleh dimasak menggunakan Air Fryer. Jadi masing-masing nak tunjuk bakat dan pastikan Air Fryer berguna. 



Credit: Google


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2020/12/resepi-paling-popular-dan-dicari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
12 Resipi Paling Popular Rasa My Sepanjang 2020 Tahun Penuh Cabaran Buat Ramai Pandai Masak

12 Resipi Paling Popular Rasa My Sepanjang 2020 Tahun Penuh Cabaran Buat Ramai Pandai Masak

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 262 hits
Kurang 4 jam sahaja lagi tahun 2020 akan melabuhkan tirai dan 2021 bakal memulakan ceriteranya Setahun berlalu banyak pahit manis suka duka yang dirasa Ada kisah yang gembira tidak kurang juga mendukakan Awalannya kedatangan 2020 paling din...
10 Entry Blog Dengan Pageviews Paling Tinggi Sepanjang Tahun 2020

10 Entry Blog Dengan Pageviews Paling Tinggi Sepanjang Tahun 2020

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 298 hits
10 Entry Blog Dengan Pageviews Paling Tinggi Sepanjang Tahun 2020 hi there Tahun 2020 akan melabuhkan tirainya dalam beberapa sehari lagi Dan sepanjang tahun ini banyak kenangan suka duka yang dilalui aku dan aku yakin kamu semua juga begit...
Belum Tamat 2020 Pbb Jangkakan 2021 Mungkin Jadi Tahun Paling Kelam Suram Dalam Sejarah

Belum Tamat 2020 Pbb Jangkakan 2021 Mungkin Jadi Tahun Paling Kelam Suram Dalam Sejarah

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 481 hits
loading Ketika dunia masih lagi bergelut untuk menangani pandemik COVID 19 yang menjadikan tahun 2020 penuh cerita duka Pertubuhan Bangsa bangsa Bersatu memberi amaran 2021 mungkin menjadi tahun yang lebih teruk
Daftar 10 Tokoh Paling Berpengaruh Di Dunia Sains Tahun 2020 Versi Nature Research Salah Satunya Peneliti Dari Ugm

Daftar 10 Tokoh Paling Berpengaruh Di Dunia Sains Tahun 2020 Versi Nature Research Salah Satunya Peneliti Dari Ugm

papar berkaitan - pada 25/12/2020 - jumlah : 319 hits
Selamat untuk Prof Adi Utarini dan sembilan tokoh lainnya atas pencapaian dan kontribusi kepada dunia sains di tahun 2020 ini
Ryan Kaki Youtuber Paling Kaya 2020 Yang Baru Berusia 9 Tahun

Ryan Kaki Youtuber Paling Kaya 2020 Yang Baru Berusia 9 Tahun

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 332 hits
Kanak kanak lelaki dari Texas Amerika Syarikat yang baru sahaja berusia 9 tahun Ryan Kaji sekali lagi disenaraikan Youtube sebagai penerima bayaran tertinggi sepanjang tahun 2020 apabila meraih AS 29 5 juta Dalam Senarai Forbes 2020 pendapa...
10 Filem Tempatan Paling Fail Tahun 2020

10 Filem Tempatan Paling Fail Tahun 2020

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 240 hits
Tinggal beberapa hari sahaja lagi sebelum tahun 2020 meninggalkan kita Dan seperti tahun tahun sebelumnya filem tempatan masih lagi mewarnai industri walaupun berhadapan dengan situasi pandemik COVID 19 Seperti biasa Kakimuvee akan menyenar...
Penerbangan Tanpa Tujuan Dianggap Sebagai Tren Wisata Paling Aneh Di Tahun 2020

Penerbangan Tanpa Tujuan Dianggap Sebagai Tren Wisata Paling Aneh Di Tahun 2020

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 234 hits
Penerbangan tanpa tujuan ini hanya akan membawa penumpang mengelilingi rute tertentu kemudian mendarat lagi di bandara semula
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang