Rebut Jawatan Timbalan Presiden Pkr Farhash Sindir Rafizi Ada Jawatan Tak Buat Kerja


 


March 16, 2022 Bekas Ketua PKR Perak Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menyindir Rafizi Ramli berkaitan formula yang dimiliki berikutan keputusannya untuk merebut jawatan timbalan presiden pada pemilihan parti itu bulan depan.
Farhash berkata, Rafizi sebelum ini tidak menjalankan tugas sebagai naib presiden serta menghilangkan diri ketika parti memerlukannya.
“Dia tak jalankan tugas sebagai naib presiden, jadi saya harap ahli-ahli menilailah. Saya tak tahu apa formula dia ada,” katanya kepada FMT.
Beliau berkata demikian ketika mengulas keputusan Rafizi untuk bertanding dengan alasan politik progresif pelbagai bangsa kini berada dalam bahaya jika PKR dan Pakatan Harapan (PH) terus menjadi parti ketiga kerana gagal memikat pengundi atas pagar.
Rafizi berkata, ketaasuban kepada strategi gabungan politik ketika ini semakin menjauhkan PKR dan PH daripada rakyat sehingga membuatkan rakyat beranggapan bahawa semua hanyalah drama “Keluarga 69”.
Malah katanya lagi, keputusan untuk kembali ke gelanggang politik dibuat setelah mendapat desakan daripada pendukung PKR dan PH.
Pada pemilihan lalu, Rafizi tewas kepada Mohamed Azmin Ali bagi merebut jawatan timbalan presiden. Beliau kemudian dilantik sebagai naib presiden dalam Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR bagi sesi 2018-2021.
Bagaimanapun, jawatan timbalan presiden kosong sejak dua tahun lalu selepas Azmin dipecat oleh parti itu pada 24 Feb 2020.
Mengulas lanjut, Farhash berkata, dia menerima keputusan Rafizi itu sebagai proses demokrasi, namun pada masa sama mengingatkan Rafizi untuk menjalankan tugas dan tidak sekali lagi menghampakan penyokong.
“Tak apalah, ini parti demokrasi, dia nak bertanding apapun tidak tak ada masalah, cuma kalau menang nanti jangan hilang lagi sekali.
“Kalau nak buat kerja, buat betul-betul, jangan hampakan penyokong,” katanya.
Pertahan jawatan naib presiden
Sementara itu, Ketua Bahagian PKR Kangar Amin Ahmad mengulangi pendiriannya bahawa Rafizi lebih sesuai bertanding mempertahankan jawatan naib presiden yang disandang buat masa ini.
“Saya pernah komen bahawa dia pimpinan agak popular dan secara umum baik dalam masyarakat, mahupun parti sendiri. Bila dia tinggalkan kedudukan naib presiden, saya cadangkan dia bertanding naib presiden dulu.
“Bukan saya kata dia tak perlu kembali atau jangan bertanding, saya cakap begitu atas kesedaran kerana sebelum ini banyak cakap-cakap dalam parti tapi akhirnya hak demokrasi dia nak bertanding di mana pun, malah jawatan presiden sekalipun,” kata Ahli Parlimen Kangar itu.
Amin yang juga Ketua PH Perlis turut berkata, keputusan Rafizi mungkin berdasarkan keyakinannya terhadap akar umbi bagi membolehkan beliau memenangi jawatan tersebut.
“Jadi kalau siapa-siapa nak tanding sudah tentu ambil banyak perhitungan. Dia tak tanding suka-suka kerana dia perlu lihat sokongan akar umbi dan itu pilihan masing-masing,” katanya.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/03/rebut-jawatan-timbalan-presiden-pkr.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Farhash Sindir Raja Formula Selepas Rafizi Umum Tanding Timbalan Presiden

Farhash Sindir Raja Formula Selepas Rafizi Umum Tanding Timbalan Presiden

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 141 hits
PETALING JAYA Bekas Ketua PKR Perak Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menyindir Rafizi Ramli berkaitan formula yang dimiliki berikutan keputusannya untuk merebut jawatan timbalan presiden pada pemilihan parti itu bulan depan Farhash berka...
Jawatan Timbalan Presiden Pkr Rafizi Bakal Berentap Dengan Saifuddin Nasution

Jawatan Timbalan Presiden Pkr Rafizi Bakal Berentap Dengan Saifuddin Nasution

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 181 hits
Bukan Farhash tapi Saifuddin akan lawan Rafizi jawatan no 2 PKRFMT ReportersSetiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail dilihat akan memberi saingan kepada Rafizi Ramli bagi merebut jawatan timbalan presiden PETALING JAYA Saingan merebut...
Bertanding Jawatan Timbalan Presiden Pkr Selepas Sedar Parti Ph Jadi Gabungan Ketiga

Bertanding Jawatan Timbalan Presiden Pkr Selepas Sedar Parti Ph Jadi Gabungan Ketiga

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 172 hits
RAFIZI RAMLIKeputusan Pilihan Raya Negeri Johor baru baru ini mengesahkan bahawa KEADILAN dan Pakatan Harapan telah menjadi parti ketiga selepas Barisan Nasional dan Perikatan Nasional Keputusan itu perlu diterima dengan terbuka dan tawaduk...
S U Pkr Bertanding Jawatan Timbalan Presiden

S U Pkr Bertanding Jawatan Timbalan Presiden

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 137 hits
MOHD SHAH RIM Setiausaha Agong PKR dijangka bertanding jawatan Timb Presiden parti Semoga pertandingan ini berdasarkan semangat persaudaraan dan keukhwahan demi membawa KEADILAN kehadapan
Rafizi Sah Buat Come Back Umum Tanding Timbalan Presiden Pkr

Rafizi Sah Buat Come Back Umum Tanding Timbalan Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 116 hits
Selepas beberapa ketika meninggalkan gelanggan politik bekas ahli parlimen Pandan Rafizi Ramli mengumumkan akan bertanding jawatan timbalan presiden PKR dalam pemilihan parti pada Mei ini Dalam kenyataan hari ini Rafizi yang memegang jawata...
Rafizi Biadap Farhash Kata

Rafizi Biadap Farhash Kata

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 148 hits
Bekas ketua PKR Perak Farhash Wafa Salvador membidas pemimpin PKR Rafizi Ramli memintanya menghentikan permainan politik murahan dan bersikap jujur Farhash menyentuh kenyataan Rafizi ketika temubual bersama radio BFM 89 9 pagi tadi berhubun...
Farhash Slams Rude Rafizi Over Presidency Claim

Farhash Slams Rude Rafizi Over Presidency Claim

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 123 hits
A former political aide to Anwar Ibrahim has hit out at Rafizi Ramli after Rafizi claimed that he did not want to spark chaos by going for the top post in PKR Farhash Wafa Salvador also labelled the former Pandan MP who recently announced h...
Rafizi Dan Izzah Bergabung Pimpin Pkr

Rafizi Dan Izzah Bergabung Pimpin Pkr

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 109 hits
PETALING JAYA Nurul Izzah Anwar memberi bayangan akan bergandingan bersama bekas Naib Presiden parti itu Mohd Rafizi Ramli bagi mengembalikan zaman kegemilangan PKR seperti sebelum Pilihan Raya Umum ke 14 Bagi mencapai agenda itu beliau ber...
Sindiran Rafizi Terhadap Anwar Dibidas Farhash Salvador

Sindiran Rafizi Terhadap Anwar Dibidas Farhash Salvador

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 112 hits
Bekas ketua PKR Perak Farhash Wafa Salvador membidas pemimpin PKR Rafizi Ramli memintanya menghentikan permainan politik murahan dan bersikap jujur Farhash menyentuh kenyataan Rafizi ketika temubual bersama radio BFM 89 9 pagi tadi berhubun...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses

6 Bulan Sudah Berlalu

Kenapa Media Takut Sebut Gomo Kini Rapat Dengan Mahathir