Farhash Sindir Raja Formula Selepas Rafizi Umum Tanding Timbalan Presiden



PETALING JAYA: Bekas Ketua PKR Perak Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menyindir Rafizi Ramli berkaitan formula yang dimiliki berikutan keputusannya untuk merebut jawatan timbalan presiden pada pemilihan parti itu bulan depan.
Farhash berkata, Rafizi sebelum ini tidak menjalankan tugas sebagai naib presiden serta menghilangkan diri ketika parti memerlukannya.
“Dia tak jalankan tugas sebagai naib presiden, jadi saya harap ahli-ahli menilailah. Saya tak tahu apa formula dia ada,” katanya kepada FMT.
Beliau berkata demikian ketika mengulas keputusan Rafizi untuk bertanding dengan alasan politik progresif pelbagai bangsa kini berada dalam bahaya jika PKR dan Pakatan Harapan (PH) terus menjadi parti ketiga kerana gagal memikat pengundi atas pagar.
Rafizi berkata, ketaasuban kepada strategi gabungan politik ketika ini semakin menjauhkan PKR dan PH daripada rakyat sehingga membuatkan rakyat beranggapan bahawa semua hanyalah drama “Keluarga 69”.
Malah katanya lagi, keputusan untuk kembali ke gelanggang politik dibuat setelah mendapat desakan daripada pendukung PKR dan PH.
Pada pemilihan lalu, Rafizi tewas kepada Mohamed Azmin Ali bagi merebut jawatan timbalan presiden. Beliau kemudian dilantik sebagai naib presiden dalam Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR bagi sesi 2018-2021.
Bagaimanapun, jawatan timbalan presiden kosong sejak dua tahun lalu selepas Azmin dipecat oleh parti itu pada 24 Feb 2020.
Mengulas lanjut, Farhash berkata, dia menerima keputusan Rafizi itu sebagai proses demokrasi, namun pada masa sama mengingatkan Rafizi untuk menjalankan tugas dan tidak sekali lagi menghampakan penyokong.
“Tak apalah, ini parti demokrasi, dia nak bertanding apapun tidak tak ada masalah, cuma kalau menang nanti jangan hilang lagi sekali.
“Kalau nak buat kerja, buat betul-betul, jangan hampakan penyokong,” katanya.
Pertahan jawatan naib presiden
Sementara itu, Ketua Bahagian PKR Kangar Amin Ahmad mengulangi pendiriannya bahawa Rafizi lebih sesuai bertanding mempertahankan jawatan naib presiden yang disandang buat masa ini.
“Saya pernah komen bahawa dia pimpinan agak popular dan secara umum baik dalam masyarakat, mahupun parti sendiri. Bila dia tinggalkan kedudukan naib presiden, saya cadangkan dia bertanding naib presiden dulu.
“Bukan saya kata dia tak perlu kembali atau jangan bertanding, saya cakap begitu atas kesedaran kerana sebelum ini banyak cakap-cakap dalam parti tapi akhirnya hak demokrasi dia nak bertanding di mana pun, malah jawatan presiden sekalipun,” kata Ahli Parlimen Kangar itu.
Amin yang juga Ketua PH Perlis turut berkata, keputusan Rafizi mungkin berdasarkan keyakinannya terhadap akar umbi bagi membolehkan beliau memenangi jawatan tersebut.
“Jadi kalau siapa-siapa nak tanding sudah tentu ambil banyak perhitungan. Dia tak tanding suka-suka kerana dia perlu lihat sokongan akar umbi dan itu pilihan masing-masing,” katanya.
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Hasni Tidak Jadi MB, Shahrir Samad Malu Hadir Perhimpunan Agung UMNO Isu pelantikan MB Johor boleh beri kesan kepada UMNO dan BN – Hamidin ‘Pas Tidak Dijemput Ke Perhimpunan Agung UMNO? Ada Soalan Lain?’ – Ahmad Maslan Puad Zarkashi Cabar Muhyiddin Letak Jawatan Dan Tekan ‘Button’ Penyanyi Sensasi Baby Shima Dituduh Jual Arak Bukan Jamu [VIDEO] ‘Sanggup Berpanas Demi Rezeki’ – Bidadari Cantik Jual Pau Viral Rupanya Penyanyi Bienda [VIDEO] Tarikh semakan tawaran ke sekolah khusus 2021 ditetapkan 15 Mac ini Netizen Marahkan Tindakan Ibu Tangmo Nida Sanggup Maafkan Suspek Selepas Terima Pampasan Pesawat terbesar dunia Antonov musnah di bom Rusia [VIDEO] Zeti dan keluarga terima dana 1MDB, Mahathir kata tidak tahu ‘Seriau Tengok’ Heboh Foto Mayat Tangmo Nida Tular Di Media Sosial, Netizen Malaysia Tolong Siasat. PM sahkan sempadan negara dibuka menjelang Hari Raya Isteri tikam zakar suami guna lembing, mangsa lari ke rumah ibu Muhyiddin Dan Mahathir Punca Kewangan Negara Tenat – Isham Jalil Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Sultan Johor perkenan Onn Hafiz sebagai Menteri Besar Johor

Shafee Abdullah dakwa Hakim Nazlan telah hilang kelayakkan

Pelantikan MB Johor dijangka hari ini – Annuar Musa

The post Farhash sindir ‘Raja Formula’ selepas Rafizi umum tanding timbalan presiden appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/03/15/farhash-sindir-raja-formula-selepas-rafizi-umum-tanding-timbalan-presiden/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rafizi Sah Buat Come Back Umum Tanding Timbalan Presiden Pkr

Rafizi Sah Buat Come Back Umum Tanding Timbalan Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 116 hits
Selepas beberapa ketika meninggalkan gelanggan politik bekas ahli parlimen Pandan Rafizi Ramli mengumumkan akan bertanding jawatan timbalan presiden PKR dalam pemilihan parti pada Mei ini Dalam kenyataan hari ini Rafizi yang memegang jawata...
Rebut Jawatan Timbalan Presiden Pkr Farhash Sindir Rafizi Ada Jawatan Tak Buat Kerja

Rebut Jawatan Timbalan Presiden Pkr Farhash Sindir Rafizi Ada Jawatan Tak Buat Kerja

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 101 hits
March 16 2022 Bekas Ketua PKR Perak Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menyindir Rafizi Ramli berkaitan formula yang dimiliki berikutan keputusannya untuk merebut jawatan timbalan presiden pada pemilihan parti itu bulan depan Farhash berka...
Bertanding Jawatan Timbalan Presiden Pkr Selepas Sedar Parti Ph Jadi Gabungan Ketiga

Bertanding Jawatan Timbalan Presiden Pkr Selepas Sedar Parti Ph Jadi Gabungan Ketiga

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 172 hits
RAFIZI RAMLIKeputusan Pilihan Raya Negeri Johor baru baru ini mengesahkan bahawa KEADILAN dan Pakatan Harapan telah menjadi parti ketiga selepas Barisan Nasional dan Perikatan Nasional Keputusan itu perlu diterima dengan terbuka dan tawaduk...
Jawatan Timbalan Presiden Pkr Rafizi Bakal Berentap Dengan Saifuddin Nasution

Jawatan Timbalan Presiden Pkr Rafizi Bakal Berentap Dengan Saifuddin Nasution

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 180 hits
Bukan Farhash tapi Saifuddin akan lawan Rafizi jawatan no 2 PKRFMT ReportersSetiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail dilihat akan memberi saingan kepada Rafizi Ramli bagi merebut jawatan timbalan presiden PETALING JAYA Saingan merebut...
Pemilihan Umno Hanya Akan Di Adakan Enam Bulan Selepas Pilihan Raya Umum Yang Ke 15

Pemilihan Umno Hanya Akan Di Adakan Enam Bulan Selepas Pilihan Raya Umum Yang Ke 15

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 117 hits
KUALA LUMPUR Perhimpunan Agung UMNO bersetuju pemilihan parti ditangguh selama enam bulan selepas pilihan raya umum Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata keputusan itu akan dimaklumkan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan...
Veteran Dap Lim Kit Siang Umum Persaraan Selepas 56 Tahun Berkecimpung Dalam Politik

Veteran Dap Lim Kit Siang Umum Persaraan Selepas 56 Tahun Berkecimpung Dalam Politik

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 143 hits
SHAH ALAM Veteran DAP Lim Kit Siang mengumumkan persaraannya selepas 56 tahun berkecimpung dalam politik Ahli Parlimen Iskandar Puteri yang kini berusia 81 tahun itu berkata beliau tidak akan bertanding merebut kerusi dalam jawatankuasa eks...
Ikut Tertib Formula Kestabilan Sebenar Ialah Pm Mesti Jadi Presiden Umno

Ikut Tertib Formula Kestabilan Sebenar Ialah Pm Mesti Jadi Presiden Umno

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 82 hits
Melihat kepada kemelut yang sedang berlaku dalam UMNO sekarang ini tidak dapat dinafikan bahawa punca utamanya tidak lain adalah kerana Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob tidak memegang jawatan Presiden UMNO Lebih buruk lagi kerana Preside...
Selepas Kalah Di Johor Pembangkang Diminta Tak Tanding Kawasan Ph

Selepas Kalah Di Johor Pembangkang Diminta Tak Tanding Kawasan Ph

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 97 hits
March 16 2022 Beberapa perkara akan dilaksanakan termasuk konvensyen dan pemukiman pimpinan untuk menggilap semula idealisme perjuangan parti dan penyokong menurut Majlis Presiden Pakatan Harapan PETALING JAYA Parti pembangkang tidak seharu...
Pn Hanya Umum Nama Menteri Besar Johor Selepas Menang Prn

Pn Hanya Umum Nama Menteri Besar Johor Selepas Menang Prn

papar berkaitan - pada 9/3/2022 - jumlah : 153 hits
Perikatan Nasional hanya akan mengumumkan nama Menteri Besar Johor selepas berjaya membentuk kerajaan negeri pada Pilihan Raya Negeri Johor ke 15 Pengerusinya Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Presiden Bersatu berkata pengundi tidak perlu ...
Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah