Rasa Viet Wajib Cuba Halal Dan Bebas Msg





Hi guys, back to back i update pasal makan travel makan dan travel now back to food and restaurant review again... yezza. Memang terpaksa cari masa yang sesuai kalau nak buat entri kali ni. Sebab apa yang akan i shared adalah yang sangat menarik dan korang kena tahu. yang dah tahu tak apa lah dah memang korang sedia maklum kan, yang tak tahu mai dekat-dekat rajin-rajin lah scroll sampai ke bawah dan baca sampai habis tau entri kali ni. 
Ok entri kali ni, i nak share pasal satu Restaurant yang terletak di The Sphere Bangsar. Yela semua tahu kat sana kebanyakkannya adalah crowd office dan boleh dikata kat sana, kalau nak saja-saja lepak macam tak sesuai. korang salah yer. Sebab kat The Sphere bangsar ni ada satu Restaurant yang menarik dan paling penting design dan warna cat Restaurant pun memang dah lain dari yang lain. bagus betul lah idea ID diorang ni. menggunakan method marketing (eye catching) yang mana, belum cuba lagi menu tapi hati dan mata dah tertarik nak masuk dan cuba menu yang bakal dihidang. Bagusnya lagi adalah Restaurant yang i duk kias ni merupakan port paling sempoi kalau nak berTIKTOK atau berPHOTOGRAM belum lagi melihat hidangan unik mereka. Serious you will love it. 

Ok lah taknak rahsia lagi Restaurant yang i nak share ni dinamakan "RASA VIET" nama pun dan unik. Hah.. "RASA VIET" adalah makanan yang berasal dari Vietnam. Kira Vietnamese taste semua ada kat sini. Hah sekarang kan dah tak boleh travel keluar negara, huhu sedihnya ticket i pun terpaksa burn je sebab memang tak boleh travel sampai hujung tahun dan hingga di beritahu. Sedih kan. kalau tak mesti mesti i dah berposing mau Hoàn Kiếm Lake. tapi takpe lah bukan rezeki kan. Tapi tak apa. "RASA VIET" akan buatkan korang terasa berada di Vietnam. Dengan hidangan yang akan i share nanti. mesti akan buatkan korang tak sabar nak explore.



Vietnamese Mango Salad with prawns, served with delicious prawn crackers- Aiyoooo.... ini tak dapat dielak, semestinya kalau i datang lagi sekali i akan order dan makan seorang takkan share dengan sesiapa yer. Bukan nak compare tapi i have too, sebab Mango salad ni macam kerabu mangga atau kalau di Thai dipanggil SomTam. tapi kan, kalau Somtam Thailang rasa dia tajam. tapi ini tak sama sekali. Rasa dia sangat juicy dan fresh. makan pula dengan keropak aduhh leka. Udang salad mangga masih crunchy dan ia adalah badan yang lite dan rasa yang ringan dan sesuai dengan lidah penggemar makanan kerabu atau salad.

The Fried Rolls with Dry Vermicelli (RM21.60)- Rasa unik dan ini pertama kali i rasa, mula-mula i ingatkan dalam fried rolls tu adalah cendawan butang rupanya tauge, timun, lobak acar & daikon, daun selasih & pudina, bihun beras Vietnam, beberapa kacang tanah. Baguslah makanan vietnam ni sesungguhnya mempunya bahan yang sangat segar dan kalau korang perasan dalam setiap hidangan mesti ada serai dan daun pudina. Ibarat pudina adalah main sayur yang kena ada dalam setiap hidangan mereka. Dan rasa ia sedap dan unik.


Traditional Dripped Coffee with Milk (RM9.90). Ok ini memang kaw. keunikkan rasa kopi adalah sangat berbeza dari kopi kebanyakkan yang i penah minum. Betul!! Korang kena cuba, the way diorang brew kopi depan mata, menanti setiap titisan kopi yang terhasil membuahkan aroma yang unik. Bukan kopi biasa kerana bau wangi n sweet seakan gula nira. Korang wajib cuba. bagi i ia sangat unik. 

Sizzling Pancake RM23.90. 

Lihat sahaja cara pernyediaan, Thanks Racheal sudi rolls kan untuk kami. Sumpah ini sangat sedap, Ini macam popia gulung tapi apa yang unik disini inti dalaman yang digunakan. pancake tu macam lempeng lah, tapi kata Racheal kat luar pun ada jual, tapi takkan sama dengan yang ada di Rasa Viet. Sebab the pancake tu garing dan inti dalam dia siap ada daun kesum,dengan pudina, ehh lain yer. Salad segar pahtu sedap yer cicah ngan sos ikan. Aduh tengah karang ni tiba pula kecur air liur. Sedapnya...

Ok get ready nganga luas luas.. Bismillah.... aummmm nomnomnom... 

Sebelum selamat didalam perut. Tidakkah ia sangat sexy... Oh my Pancake!!!

Makanan Vietnam tidak pernah lengkap tanpa mencuba Pho, yang merupakan makanan jalanan yang popular di Vietnam yang dibuat secara tradisional dengan kaldu, mi nasi, herba, dan daging atau kadang kadang ayam. Kira kalau nak tahu Pho ni apa, ia adalah noodle beef soup. OMG cara macam dia adalah sangat unik. Bila water dah hidang tu, jangan terburu kacau nak terus makan yer. Mula-mula ceduk kuah dan hirup (hirupan pertama, kedua nyamannnnn bethol).. ok selepas tu baru lah masukkan rencah lain seperti sayur,sos, jus limau, dan ada sos 3 beradik tu adalah sos yang dibuat sendiri yer. Hah korang tau tak soup dia adalah rasa segar yang korang takkan pernah jumpa. Aduh camna nak describe yer. yang i dapat tahusoup daging dimasak direneh direbus selama 10 jam dan paling penting kesemua masakan serta hidangan dari Rasa Viet adalah TANPA MSG. 

Nampak tak kesedapan sup ni. Oh my Beef soup



Tak percaya korang kena lah rasa selepas 30 minit nantikan sama ada korang akan terus minum air atau tidak. Atau akan hirup kuah soup hingga licin seperti apa yang i buat.


Omooo... ini lagi lah habislah diet i, oiii kenapa sedap sangat adik manis. Ini memang pure dan sangat lagi pure caramel puding yang berlemak, lunak padu diganding dengan sirap gula merah aduhhh.. lepas makan boleh baring yer. Sedapnya oiiii... 

Ini pun Dessert unik, biasa kita makan pisang goreng dengan ais krim, hah kalini, Nangka goreng dengan ais cream. Sedap wei.. to be honest i tak makan nangka, tapi sebab pertama nangka ni digoreng dan digandingkan pula dengan ais krim kelapa, nyaman betul tekak ni.




Ok ini pun sedap OMG tolong kenapa,kenapa sedap sangat, sos dia unik sebab rasa macam kacang tumbuk dan biasalah rolls dia dalamnya ada prawn, bihun,salad, Korang kalau suka masakan atau menu yang ringkas tapi mengeyangkan korang kena cuba makan di Rasa Viet ni. Yang pasti Rasa Viet menyajikan hidangan yang sangat sihat dan tentunya HALAL.
I would recommended this Restaurant 200% to ALL people kalau korang masih dan sedang mencari citara Vietnam yang asli lagi menyihatkan di Rasa Viet la tempat yang sesuai dan korag kena kunjung.
Makan kalau sorang-sorang tak best paling best bila angkut semua kawan-kawan kesayangan menikmati makanan best ni. Nak nak di musim kemerdekaan cuti panjang PKP last time kami tak dapat berjumpa dan inilah masanya nak meluahkan rasa kebebasan nak-nak kena pula time merdeka. memang merdeka lah semua.



So kalau korang nak tahu detail lokasi dan menu boleh ke official page :

Website : https://www.rasaviet.com/
IG : https://instagram.com/rasa.viet/
Email : [email protected]
Facebook: @RasaViet

Detail lain:



Operation hour (Daily) : 10:30am - 10pm
Call Outlet : The Sphere 
03 2242 1880
Facebook: @RasaViet
Google Map / ProfileNavi To Rasa Viet @ The Sphere Waze: Navi To Rasa Viet @ The Sphere 
Online Reservation:Rasa Viet @ The Sphere Service By UMAI
Unit No. G-3A, Level Ground, The Sphere, No.1 Avenue 1, Bangsar South City, No.8 Jalan Kerinchi 59200 Kuala Lumpur.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.comelcomot.com/2020/09/rasa-viet-wajib-cuba-halal-dan-bebas-msg.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Authentic Vietnamese Di Rasa Viet Dan Semestinya Halal

Authentic Vietnamese Di Rasa Viet Dan Semestinya Halal

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 292 hits
Hi guys back to back i update pasal makan travel makan dan travel now back to food and restaurant review again yezza Memang terpaksa cari masa yang sesuai kalau nak buat entri kali ni Sebab apa yang akan i shared adalah yang sangat menarik ...
10 Makanan Cina Halal Yang Korang Kena Cuba Di Sekitar Kuala Lumpur

10 Makanan Cina Halal Yang Korang Kena Cuba Di Sekitar Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 498 hits
10 Makanan Cina Halal Yang Korang Kena Cuba di Sekitar Kuala Lumpur Ada Sesiapa kat sini penggemar makanan Cina atau juga dipanggil Chinese Food Tentu ramai yang suka makan Chinese Food kan Di sini mama nak share 10 Makanan Cina Halal Yang ...
Menikmati Citarasa Masakan Asli Vietnam Rasa Viet The Sphere Bangsar South

Menikmati Citarasa Masakan Asli Vietnam Rasa Viet The Sphere Bangsar South

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 471 hits
Hi korang kali ni aku nak bawa korang untuk rasa masakan Vietnam Asli tanpa perlu ke luar negara Sebab ianya terletak di area Sebenarnya lokasi sebenar nama Restoran Rasa Viet ni terletak di The Sphere Bangsar South Seperti sedia maklum Ban...
7 Makanan Tradisional Kaum Cina Yang Wajib Anda Cuba

7 Makanan Tradisional Kaum Cina Yang Wajib Anda Cuba

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 2015 hits
Bila hidup berbilang bangsa ni kita tak boleh lari dari mencuba pelbagai jenis makanan termasuklah makanan tradisional kaum Cina yang sangat terkenal dikalangan rakyat Malaysia Emm Terliur plak rasa ha Hee Jom kakak kisahkan 7 jenis makanan...
Sebenarnya Vietnamese Spring Roll Dimakan Bersama Sos Kacang Rasa Viet

Sebenarnya Vietnamese Spring Roll Dimakan Bersama Sos Kacang Rasa Viet

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 561 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan rakan sekalian Sejak hari viral makanan Vietnamese Spring Roll ramai orang kita cuba buat menu ni dengan pelbagai bahan dan cara Tapi tahukan korang ...
Enam Bekas Adun Cuba Jatuhkan K Jaan Warisan Jadi Calon Bebas

Enam Bekas Adun Cuba Jatuhkan K Jaan Warisan Jadi Calon Bebas

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 279 hits
Enam bekas wakil rakyat Sabah yang terbabit dalam cubaan menjatuhkan kerajaan Warisan pada Julai lalu kini berusaha mengekalkan kerusi dimenangi mereka dengan bertanding sebagai calon bebas Mereka adalah Abdul Rahman Kongkawang Musbah Jamli...
Kek Gebu Pumpkin Ogura Enak Rasa Labunya Boleh Cuba Cuti Kemerdekaan Ni

Kek Gebu Pumpkin Ogura Enak Rasa Labunya Boleh Cuba Cuti Kemerdekaan Ni

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 489 hits
Labu lemak manis dahlah sedap kaya dengan anti oksidan Bila dijadikan bahan ramuan dalam kek dan kuih muih memang terasa kelazatannya Bukan main sedapnya Farisha Sofea dalam laman FBnya turut berkongsi inspirasi sajian dengan ramuan labu Ha...
15 Pati Cuba Balik Indonesia Ditahan Tentera

15 Pati Cuba Balik Indonesia Ditahan Tentera

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 268 hits
Seramai 15 PATI warga Indonesia yang dicekup pasukan tentera dalam serbuan Op Benteng ketika cuba naik bot untuk pulang ke negara asal KUALA LUMPUR Rancangan 15 pendatang asing tanpa izin warga Indonesia yang cuba pulang ke negara asal deng...
Boleh Cuba 6 Cara Redakan Masalah Lenguh Kaki

Boleh Cuba 6 Cara Redakan Masalah Lenguh Kaki

papar berkaitan - pada 5/9/2020 - jumlah : 375 hits
Korang biasa tak mengalami masalah lenguh kaki Bagi yang dah berusia macam sis nie efek lenguh kaki itu memang kerap terjadi Lagi lagi kalau banyak bergerak ke sana ke sini Biasanya penyebab lenguh kaki atau kaki yang sakit adalah disebabka...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan