Raja2 Mula Bersidang Ini Kata2 Padu Tmj Kpd Ahli Politik G1la Kuasa


KUALA LUMPUR – Tunku Mahkota Johor berharap kebijaksanaan Raja-Raja Melayu untuk menjaga kestabilan negara serta melindungi daripada anc4man orang-orang yang tam4k dan mengg1lai kuasa demi kepentingan peribadi.
Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata, sistem beraja yang mana Raja-Raja Melayu menjadi penting untuk berfungsi memberi kelebihan semak dan imbang dalam pentadbiran negara.
“Situasi sekarang adalah petunjuk jelas yang menunjukkan apa yang akan berlaku bila kuasa mentadbir diberikan sepenuhnya kepada orang-orang politik sahaja.
“Di dalam situasi hari ini apa yang paling penting adalah kebajikan rakyat harus sentiasa diutamakan dan pemulihan ekonomi dapat terus bergerak dengan lancar.
“Semoga Allah memberkati kebijaksanaan Raja-Raja Melayu untuk menjaga kestabilan negara dan melindungi negara daripada ancaman orang-orang yang tamak dan mengg1lakan kuasa demi kepentingan peribadi.
“Inilah pentingnya sistem beraja di mana Raja-Raja Melayu berfungsi memberi kelebihan “check & balance” dalam pentadbiran negara. Doa dan harapan saya adalah Kestabilan. Semoga Allah sentiasa memberkati Raja-Raja Melayu,” katanya pada hantaran Facebook miliknya di sini hari ini.

“Anwar Giila Kuasa”-Azmin Ali
KUALA LUMPUR – Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim did@kwa berbohong secara terang-terangan termasuk kepada Yang Dipertuan Agong (YDPA) demi hasratnya mahu menjadi Perdana Menteri.
Ketua Penerangan Perikatan Nasional, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyesali sikap Ketua Pembangkang yang memilih untuk menyemai kebencian ketika mengaku kepada seluruh dunia dia telah memperoleh ‘majoriti yang meyakinkan dan hebat di Parlimen’ untuk membentuk kerajaan baharu dan mahu Perdana Menteri (PM), Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk meletakkan jawatan.
“Ini jelas merupakan perbuatan individu g1la kuasa yang didorong oleh motif ego dan beranggapan hak seolah-olah jawatan PM adalah hak kelahirannya,” katanya dalam kenyataan malam ini.
     View this post on Instagram         🏴‍☠️
A post shared by HRH Crown Prince of Johor (@hrhcrownprinceofjohor) on Oct 12, 2020 at 3:37am PDT

Menurut Mohamed Azmin, kemarahan parti pembangkang mengenai negara akan menjadi diktator sekiranya keadaan darurat ekonomi diisytiharkan adalah tindakan melulu dan tidak bertanggungjawab.
Beliau yang juga Menteri Kanan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri menyeru semua pemimpin politik untuk bergabung dengan rakyat dan pemerintah pada saat yang sangat mencabar ini.
Mereka perlu bersatu dalam memerangi wabak Cov1d-19 yang belum pernah terjadi sebelum ini dan mengetepikan kepentingan politik dan kepentingan lain untuk kebaikan kesihatan, kesejahteraan dan kemakmuran negara, katanya.
Terdahulu, Mohamed Azmin berharap semua pemimpin bersatu bersama-sama dengan rakyat menangani penularan pandemik.
Dalam keadaan pandemik yang semakin burvk dengan kes-kes yang melonjak di seluruh dunia termasuk Malaysia, kerajaan telah berusaha untuk menanganinya.
     View this post on Instagram         1 by 1 they came and bla bla bla since 2013. I went to bed as a Champ. Woke Up in 2020, “Still Champ”. Stats dont lie Baby. @officialjohor #7
A post shared by HRH Crown Prince of Johor (@hrhcrownprinceofjohor) on Oct 2, 2020 at 2:00am PDT

Sejak lonjakan kes yang luar biasa dengan permulaan gelombang ketiga, Majlis Keselamatan Negara yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri telah bermesyuarat setiap hari tanpa gagal selama 24 hari terakhir.
“Bersama dengan pakar kesihatan kita, angkatan bers3njata dan anggota keselamatan dalaman serta penasihat ekonomi, Perdana Menteri telah menyediakan kepemimpinan yang tegas yang mempertimbangkan secara aktif bukan hanya langkah-langkah darurat jangka pendek tetapi rancangan jangka sederhana hingga jangka panjang untuk menangani krisis secara holistik.
Kerajaan juga akan terus memberikan semua sokongan kepada angkatan bers3njata dan polis kita untuk melakukan rondaan di sempadan dengan berkesan.
“Pada masa yang sama, mereka harus diberi kuasa melalui proses perlembagaan untuk melakukan tindakan cepat terhadap semua anc4man termasuk pendatang tanpa izin yang berisiko tinggi menyebarkan Cov1d-19 atau peny4kit berj4ngkit lain.
Mvsuh Sebenar Cov1d
Mohamed Azmin, yang juga menteri kanan merangkap menteri perdagangan antarabangsa dan industri, berkata adalah wajar dan tepat bagi semua pihak bersatu di belakang usaha mengurangkan pandemik dan melandaikan lengkungan Cov1d-19 di samping memastikan gangguan minimum terhadap ekonomi.
     View this post on Instagram         “It’s better to be a lonely Tiger than a popular Sheep.” #nofreebadges
A post shared by HRH Crown Prince of Johor (@hrhcrownprinceofjohor) on Sep 3, 2020 at 7:29am PDT

“Biar kita jelas. Mvsuh sebenar kita adalah Cov1d-19 dan kita harus menghargai pengorbanan dan usaha barisan hadapan yang bekerja keras siang dan malam dan masih terus melakukannya untuk memerangi vir-us ma-ut ini,” katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur, semalam.
Dalam keadaan seperti ini, adalah wajar dan tepat untuk semua pihak bersatu di belakang usaha mengurangi dan melandaikan lekuk Cov1d-19 sambil memastikan gangguan minimum terhadap ekonomi, katanya.- MalaysiaGazette
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber: Trending Sangat


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/10/raja2-mula-bersidang-ini-kata2-padu-tmj.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Meluat Ahli Politik Bercakaran Rebut Kuasa Sultan Selangor

Rakyat Meluat Ahli Politik Bercakaran Rebut Kuasa Sultan Selangor

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 195 hits
Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah KUALA LUMPUR Sultan Selangor menzahirkan kebimbangan baginda berhubung kemelut politik negara yang dilihat tiada berkesudahan sehingga menimbulkan keresahan rakyat Titah baginda rakyat telah mul...
Kesan Orang Politik Berkuasa Sepenuhnya Tmj

Kesan Orang Politik Berkuasa Sepenuhnya Tmj

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 132 hits
KESAN ORANG POLITIK BERKUASA SEPENUHNYA TMJ JOHOR BAHRU 251020 Pergolakan politik yang sedang berlaku di negara ini ketika ini adalah petunjuk jelas apabila kuasa mentadbir diberikan sepenuhnya kepada orang politik sahaja Tunku Mahkota Joho...
Jangan Sampai Rakyat Bencikan Ahli Politik Mufti Perlis

Jangan Sampai Rakyat Bencikan Ahli Politik Mufti Perlis

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 221 hits
1 434 total views 1 434 views today KANGAR 20 Okt Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menasihati ahli politik untuk kembali mengutamakan kemaslahatan rakyat yang terkesan dengan penularan wabak COVID 19 daripada sibuk berebut kuas...
Insaflah Ahli Politik Jangan Sampai Rakyat Putus Asa

Insaflah Ahli Politik Jangan Sampai Rakyat Putus Asa

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 347 hits
Betul kita pernah bebas dan menang dengan Covid 19 tapi nafsu ahli politik ni tiada siapa dapat bendung
Macau Scam Polis Akan Panggil Artis Ahli Politik Jika Terbabit

Macau Scam Polis Akan Panggil Artis Ahli Politik Jika Terbabit

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 184 hits
Polis akan memanggil artis dan ahli politik yang terbabit dengan kegiatan sindiket perjudian dalam talian dan penipuan Macau Scam Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Huzir Mohamed berkata siasatan lanjut sedang dijalankan pihaknya ...
Rakyat Telah Bersatu Perangi Covid 19 Bila Giliran Ahli Politik Pula

Rakyat Telah Bersatu Perangi Covid 19 Bila Giliran Ahli Politik Pula

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 277 hits
KUALA LUMPUR Semangat perpaduan dan juang yang tinggi seperti yang pernah dipamerkan tatakala menangani gelombang pertama dan kedua penularan COVID 19 perlu ditampilkan sekali lagi Itu seruan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayat...
Pkr Terbuka Terima Ahli Politik Tolak Rasuah Anwar

Pkr Terbuka Terima Ahli Politik Tolak Rasuah Anwar

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 268 hits
malaysiakini comDikemaskini Hari ini 5 07 pmPKR menyatakan parti itu terbuka untuk bekerjasama dengan mana mana ahli politik yang mahukan sistem pemerintahan yang bebas daripada rasuah dan salah guna kuasa Presidennya Anwar Ibrahim berkata ...
Tiada Keperluan Untuk Isytihar Darurat Semua Ahli Politik Perlu Memberhentikan Segera Bermain Politik Titah Ydp Agong

Tiada Keperluan Untuk Isytihar Darurat Semua Ahli Politik Perlu Memberhentikan Segera Bermain Politik Titah Ydp Agong

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 289 hits
KUALA LUMPUR Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah menitahkan tiada keperluan untuk mengisytiharkan darurat di negara ini atau mana mana bahagian negara Malaysia buat masa ini Seri Paduka Baginda sebal...
Agong Minta Ahli Politik Bermuhasabah Elak Negara Kembali Ke Kancah Politik Tak Menentu

Agong Minta Ahli Politik Bermuhasabah Elak Negara Kembali Ke Kancah Politik Tak Menentu

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 296 hits
PETALING JAYA Yang di Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah menyeru rakyat khususnya ahli politik untuk bermuhasabah supaya negara tidak sekali lagi diheret ke kancah politik tidak menentu ketika semua masih berdepan ancaman pande...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Bekas Pemain Import Liga M Antara Ditahan Dalam Op Kutip