Raikan Hari Tidur Sedunia 2020 Bersama Amlife Apa Yang Akan Berlaku Kalau Tak Cukup Tidur


Raikan Hari Tidur Sedunia bersama Amlife | Apa yang akan berlaku kalau tak cukup tidur? | Sempena Hari Tidur Sedunia tahun 2020, Amlife International Sdn Bhd bersama Persatuan Tidur Sedunia menganjurkan pameran kesihatan tidur yang penuh dengan informasi di Palace of The Golden Horses.


Saya sangat bertuah kerana diberi peluang untuk menghadiri pameran kesihatan tidur anjuran Amlife kerana mereka sangat berpegang teguh dengan prinsip "Life, Redefined". Amlife sangat mementingkan kesihatan tidur kerana mereka mahu rakyat Malaysia kekal sihat sepanjang masa. Sekiranya kita dapat tidur dengan lebih baik dan lena pastinya kualiti hidup kita akan lebih baik. Sesuailah dengan tema Hari Tidur Sedunia pada tahun 2020 iaitu "Better Sleep, Better Life, Better Planet"

Pendidikan Mengenai Tidur bukan sahaja sentiasa dihati kami dan menjadi falsafah perniagaan kami tetapi juga semakin penting memandangkan masalah tidur semakin meningkat di rantau ini. Bersama Persatuan Tidur Sedunia, Amlife menganjurkan pameran tidur yang meliputi bengkel dan sesi demo di 3 Negara utama iaitu Malaysia, Indonesia dan Taiwan - Encik Lew Mun Yee, Pengasas & Presiden AmlifeMenurut hasil tinjau selidik yang dijalankan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia, sebanyak 27% penduduk di 14 Negara mengalami masalah tidur. Nampaknya bukan negara kita sahaja yang mempunyai masalah ini. Antara fakta penting lain yang korang perlu tahu tentang masalah tidur yang berkaitan dengan negara Malaysia adalah :

35% rakyat Malaysia mengalami sesuatu bentuk gangguan tidur.Lebih 53% tenaga kerja Malaysia mendapat kurang daripada minimum 7 jam tidur dalam tempoh 24 jam dan sekurang kurangnya 51% mengalami tekanan berkaitan dengan kerja.9 daripada 10 rakyat Malaysia mengalami sedikit sebanyak insomnia dan satu atau beberapa jenis masalah tidur.
Tak cukup tidur ini sebenarnya boleh membahayakan kesihatan malah boleh memberi ancaman maut. Apa yang akan berlaku sekiranya kita tak cukup tidur? Antara risiko yang mungkin akan berlaku sekiranya tak cukup tidur adalah seperti dibawah.

Strok (Angin Ahmar) 
Menurut USA Today, mereka yang tidur kurang daripada 6 jam sehari berhadapan dengan risiko diserang strok 4 kali lebih tinggi.
Obesiti (Kegemukan)
Satu kajian yang dijalankan oleh Columbia University mendedahkan bahawa peluang untuk menjadi gemuk adalah 73% lebih tinggi di kalangan orang yang kurang tidur. 
Kanser  Satu kajian yang dijalankan oleh Persatuan Kanser Amerika mendapati bahawa kemungkinan mereka yang kurang tidur daripada 7 jam sehari mendapat kanser adalah 47% lebih tinggi.
Jantung
Kurang tidur boleh membawa kepada infarksi miokardium. Hasil kajian mendapati bahawa orang yang tidur kurang dari 5 jam sehari berdepan dengan risiko 1.45 kali lebih tinggi menghidap penyakit jantung arteri koronari. 
Info ini memang sangat berguna untuk kita semua. Lepas ini kena jaga tidur betul betul la kan. Oh ya, semasa pameran kesihatan tidur dijalankan. Amlife dan Persatuan Tidur Sedunia juga menjemput beberapa orang pakar seperti Cik Rosemary Clancy, pakar Psikologi Klinikal dari Sydney Sleep Centre yang berdaftar dengan Agensi Pengawalan Pengamal Kesihatan Australia (Australian Health Practioner Regulation Agency).


Salah satu perkara yang diterangkan oleh beliau adalah tabiat mengambil pil tidur dan kesan jangka panjang yang akan berlaku kepada kita. Selain Cik Rosemary Clancy, Amlife juga menjemput Encik Kerwin Chen, pakar dalam bidang Pemakanan/Penyelidik makanan untuk berkongsi tentang pengetahuannya mengenai cara untuk mendapatkan tidur yang berkualiti menerusi diet dan makanan yang dimasak sendiri di rumah.


Selain pemakanan yang betul, persekitaran tidur yang selesa juga sangat penting untuk membolehkan kita tidur dengan lena. Dengan itu, Amlife yang merupakan pakar dalam industri ini melancarkan teknologi seni tidur yang sangat canggih dan menyeluruh iaitu Ampower Platinum Blanket, Ampower Platinum Heat Sleep Mask dan Ampower Platinum Beautifly Pillow .

Ampower Platinum Blanket
10 Kebaikan Ampower Platinum BlanketBerkesan untuk mengaktifkan cecair badan dan melambatkan penuaan sel.Mengembalikan keserian kulit.Meningkatkan peredaran limfatik.Meningkatkan kualiti tidur.Mengaktifkan fungsi metabolisme dan detokfikasi.Meningkatkan sistem imun.Membantu dalam pelangsingan badan.Meningkatkan daya tumpuan.Meningkatkan kefleksibelan badan.Memalarkan suhu badan, menentang angin, kesejukan dan kelembapan.
Ampower Platinum Beautifly Pillow and Ampower Platinum Heat Sleep Mask
8 kebaikan Ampower Platinum Beautifly PillowMenggalakkan pemutihan wajah.Melicinkan kulit di muka dan leher.Menyokong tulang belakang serviks dan mengelakkan tekanan.Melancarkan detoksifikasi otak semasa tidur.Mengalakkan tidur yang selesa.Memperbaiki masalah dengkur.Melegakan ketengan leher dan bahu.Memperbaiki masalah alahan hidung.
Secara ringkasnya, Rangkaian produk teknik anti penuaian ini Platinum dari Jepun ini akan membantu melambatkan penuaan sel dan menjadikan kulit kita awet muda serta membantu mengekalkan keremajaan dan kesihatan badan menerusi tidur yang baik. Bagusnya ada produk yang macam ini. Kita bukan sahaja dapat tidur dengan lebih selesa, jadi lebih sihat malah boleh nampak awet muda. 
Jadi, untuk korang yang ingin dapatkan maklumat lanjut berkaitan dengan produk dari Amlife, boleh layari laman sesawang mereka di www.amlife.com.my sekarang. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.luqmanzakaria.com/2020/03/hari-tidur-Sedunia-bersama-Amlife.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amlife Menganjurkan Hari Tidur Sedunia 2020 Dengan Better Sleep Better Life Better Planet

Amlife Menganjurkan Hari Tidur Sedunia 2020 Dengan Better Sleep Better Life Better Planet

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 384 hits
Pernah korang tahu tentang wujudnya Hari Tidur Sedunia Pertama kali mama tahu ehh memang wujud yer Hari Tidur Sedunia ni Kemarin mama berkesempatan menghadiri satu majlis untuk perayaan Hari Tidur Sedunia buat tahun kelima berturut turut ya...
Hari Tidur Sedunia 2020 Dengan Amlife

Hari Tidur Sedunia 2020 Dengan Amlife

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 495 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang dikasihi Diharapkan anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Minum air secukupnya dan jaga kesihatan di musim penularan virus Covid 19 ini Baiklah untuk entri ka...
Selamat Hari Tidur Sedunia 2020 Dari Amlife

Selamat Hari Tidur Sedunia 2020 Dari Amlife

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 355 hits
Hi Korang Ermm Hari Tidur Sedunia Ek tak yah nak buat muka pelik sangat lah kan memang ada yer dan dah 2 tahun kak lily celebrate wokeh hahahaha Ok kak lily nak kongsi info penting ni wokeh Mengapa korang perlu dapatkan tidur yang cukup 1 M...
Ramai Tak Tahu Hari Ini Dunia Sebenarnya Menyambut Hari Tidur Sedunia

Ramai Tak Tahu Hari Ini Dunia Sebenarnya Menyambut Hari Tidur Sedunia

papar berkaitan - pada 13/3/2020 - jumlah : 267 hits
SIAPA saja yang tidak suka tidur bukan Tidur adalah satu kenikmatan dunia kerana amalan tersebut dipercayai mampu merehatkan badan otak menghilangkan rasa letih mahupun stress Nabi Muhammad SAW juga telah memberikan garis panduan dalam etik...
Sambutan Hari Wanita Sedunia 2020 Anjuran Mondelez International Malaysia

Sambutan Hari Wanita Sedunia 2020 Anjuran Mondelez International Malaysia

papar berkaitan - pada 13/3/2020 - jumlah : 829 hits
hai assalammualaikumMondelez International Malaysia Menganjurkan Sesi Pendidikan Tentang Pemakanan Yang Sihat Sempena Hari Wanita Sedunia 2020 Terima kasih Mondelez Malaysia kerana menjemput nad untuk hadir sama sama menyambut Hari Wanita S...
Beli 1 Percuma 1 Di Guardian Sempena Hari Wanita Sedunia 2020

Beli 1 Percuma 1 Di Guardian Sempena Hari Wanita Sedunia 2020

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 423 hits
Beli 1 Percuma 1 Di Guardian Sempena Hari Wanita Sedunia 2020 Lebih 250 produk yang ditawarkan dalam kategori penjagaan kulit dan penjagaan diri Ini adalah berita gembira dan pastinya ramai sedang membuat senarai pembelian sebelum ke Guardi...
Jom Rai Hari Wanita Sedunia Di Rumah Panjang Sarawak

Jom Rai Hari Wanita Sedunia Di Rumah Panjang Sarawak

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 368 hits
PAS Sarawak rai Hari Wanita di rumah panjangBINTULU Lajnah Perpaduan Nasional PAS Negeri Sarawak telah mengadakan kunjungan ziarah ke Rumah Panjang sempena meraikan Sambutan Hari Wanita Sedunia di sini kelmarin dahulu Acara khusus ini diada...
Kenapa Sidang Parlimen Ditangguh Hingga 70 Hari Tak Cukup Kerusi Kah

Kenapa Sidang Parlimen Ditangguh Hingga 70 Hari Tak Cukup Kerusi Kah

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 304 hits
Sidang Parlimen yang dijadualkan berlangsung pada 9 Mac ini telah sah ditangguhkan kepada 18 Mei depan Speaker Parlimen Mohamad Ariff Md Yusof berkata beliau telah menerima surat makluman berkenaan tarikh baru untuk sidang ketiga Parlimen k...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Ulangtahun Kelahiran Nagamanja

How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm