Rafizi Minta Kj Kekal Dalam Umno


KUALA LUMPUR: Bekas Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mahu Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin kekal dalam UMNO di sebalik kemelut melanda parti itu ketika ini.
Melalui surat terbuka ditujukan khas buat Khairy yang disapa ‘saudara’, Rafizi berkata, beliau berharap bekas Ketua Pemuda UMNO itu dapat terus bersuara dan menjadikan parti itu sebagai pembangkang berkesan.
Beliau berkata, Khairy kini menjadi harapan ramai orang muda yang mahu melihat politik Malaysia lebih baik di masa hadapan.
“Tujuan saya menulis surat kepada saudara untuk meyakinkan saudara kekal berada dalam UMNO kerana saya percaya rakyat dan negara memerlukan barisan pembangkang yang cekap, cerdik, jujur, amanah dan ikhlas.
“Sebuah kerajaan yang terlalu kuat kerana pembangkangnya lemah akan terdorong ke arah pelbagai salah guna kuasa. Kita sudah melaluinya selama 61 tahun,” katanya dalam surat terbuka itu.
Menyifatkan surat itu akan menyebabkan dirinya kini dituduh menyokong UMNO, Rafizi berkata, beliau memahami kesan tindakan beramai-ramai Ahli Parlimen UMNO keluar parti itu terhadap Khairy dan ahli UMNO.
Katanya, kekalahan UMNO walaupun perit diterima pemimpin dan penyokong, memberi peluang kepada parti itu berubah dan mengambil iktibar daripadanya.
“Walaupun berita Ahli Parlimen UMNO keluar parti beramai-ramai ini sudah berlegar buat seketika, ia tetap mengejutkan.
“Saya faham kesannya kepada saudara dan rakan saudara dalam UMNO, kerana kami sendiri pernah melalui ketika ia berlaku kepada PKR pada 2010,” katanya.
Rafizi yang juga bekas Ahli Parlimen Pandan, menegaskan beliau tidak bersetuju dengan sebarang tindakan meranapkan mana-mana parti pembangkang.
“Saya mungkin tidak bersetuju atau tidak sehaluan dengan tindakan atau pendapat parti pembangkang, tetapi saya menghargai pentingnya parti pembangkang yang berkesan untuk memastikan kebajikan rakyat sentiasa terjaga.
“Beberapa hari, minggu dan bulan yang mendatang mungkin mendung buat saudara dan sahabat yang ikhlas ingin membantu rakyat atas platform UMNO.
“Tetapi percayalah, jika saudara berpegang kepada niat berkhidmat dan membela rakyat, pemergian mereka akan menguatkan UMNO dengan syarat pimpinan yang kekal mesti takut kepada Allah, menolak rasuah dan menyeru ke arah persaudaraan rakyat pelbagai kaum,” katanya.
Sementara itu, Khairy membalas surat Rafizi secara berseloroh menerusi Twitternya dengan menyatakan “Lain kali bisik la masa lunch. Diva betul open letter ni.”
The post Rafizi Minta KJ Kekal Dalam UMNO appeared first on MySuara.Net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/berita/rafizi-minta-kj-kekal-dalam-umno/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Surat Rafizi Kepada Kj Susulan Pergolakan Umno

Surat Rafizi Kepada Kj Susulan Pergolakan Umno

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 255 hits
Saudara KhairySaya pasti Saudara menerima banyak mesej hari ini Saya memilih untuk menghantar mesej yang terbuka kerana kita ada tanggungjawab untuk bercakap secara terus terang Walaupun berita ahli ahli parlimen UMNO keluar parti beramai r...
Tiada Jaminan Wakil Rakyat Umno Kekal Selepas Zahid Serah Tugas Presiden Kata Bung Moktar

Tiada Jaminan Wakil Rakyat Umno Kekal Selepas Zahid Serah Tugas Presiden Kata Bung Moktar

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 281 hits
PETALING JAYA Tiada jaminan ahli Parlimen Umno akan kekal bersama parti itu walaupun selepas Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyerahkan tugas presiden kepada timbalannya Datuk Seri Mohamad Hasan Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata demikian ...
Kekal Umno Atau Masuk Bersatu Akar Umbi Sedang Tunggu

Kekal Umno Atau Masuk Bersatu Akar Umbi Sedang Tunggu

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 405 hits
Bukan sesuatu yang pelik kalaumana law maker Dan pemimpin POLITIK Melayu Islam memilih BERSATU untuk disertai khususnya dari kalangan umno Bagaimanapun Ada beberapa nama sudah dimaklumkan TIDAK AKAN DITERIMA Apakah bung mokhtar Ahmad maslan...
In Open Letter Rafizi Hopes Kj Remains With Umno

In Open Letter Rafizi Hopes Kj Remains With Umno

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 325 hits
Former PKR vice president Rafizi Ramli has urged Khairy Jamaluddin to remain with Umno in order to forge a credible opposition In an open letter to Khairy Rafizi said that a country without a strong opposition would be prone to abuses and M...
Umno Sabah Leaders Never Asked To Join Pkr

Umno Sabah Leaders Never Asked To Join Pkr

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 310 hits
Umno is now the battleground between Mahathir and Anwar And it looks like Mahathir is winning If Mahathir outvotes Anwar by getting the highest number of Umno defectors then Anwar s plan to oust Mahathir and take over as Prime Minister in e...
Nazri Claims Umno Can Cooperate With Anwar Bypass Dr M

Nazri Claims Umno Can Cooperate With Anwar Bypass Dr M

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 303 hits
PETALING JAYA An Umno faction is allegedly paving the way for a unity government with ruling parties PKR and DAP And the man in the driver s seat is said to be Barisan Nasional secretary general Datuk Seri Nazri Aziz This follows the exodus...
Demi Umno Nazri Rayu 4 Perkara Ini Dari Anwar Termasuk Jangan Bubarkan Umno

Demi Umno Nazri Rayu 4 Perkara Ini Dari Anwar Termasuk Jangan Bubarkan Umno

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 303 hits
Demi UMNO Nazri rayu 4 perkara ini dari Anwar termasuk jangan bubarkan UMNOAnggota Parlimen Padang Rengas Nazri Abdul Aziz mendedahkan ada membuat pertemuan dengan bakal perdana menteri Anwar Ibrahim untuk berbincang dan meminta empat perka...
Sabah Umno Quitters Took The Easy Way Out Khaled

Sabah Umno Quitters Took The Easy Way Out Khaled

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 280 hits
The Sabah Umno lawmakers who left the party en masse yesterday took the easy way out by quitting when the party is at its lowest point said Umno vice president Mohamed Khaled Nordin In a statement today Khaled said following the exodus Umno...
Pemuda Umno Sabah Kepada Zahid Letak Jawatan Atau Disingkir

Pemuda Umno Sabah Kepada Zahid Letak Jawatan Atau Disingkir

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 326 hits
Diterbitkan 13 Dis 2018Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi kini menjadi sasaran susulan tindakan oleh wakil rakyat parti itu di Sabah Naib Ketua Pemuda Umno Sabah Ghazalie Ansing menyalahkan Zahid dan kurangnya hala tuju beliau sebagai preside...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

What You Should Know About New Construction Plumbing

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Cara Qada Solat Fardhu

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm