Punca Sebenar Kenapa Anwar Tidak Dibenarkan Masuk Ke Jepun


Dah tahu pasal apa Anwar Ibrahim tak dibenarkan masuk ke Jepun? Semua masih ingat tak ketika Tun Mahathir haramkan duit note RM500 dan RM1000? Yang lama pasti tahu tapi yang muda ni tak tahu. Tak tahu tu eloklah search cari not RM500 dan not RM1,000 yang di haramkan oleh Tun M sewaktu Anwar Ibrahim di pecat dari Timbalan Perdana Menteri.

Mengikut sumber, wang not RM500 dan RM1,000 tu disimpan di China dan Jepun oleh Anwar Ibrahim. Jumlahnya trilion ringgit Malaysia!


Duit sapa lagi kalau bukan duit Anwar Ibrahim dan sekutunya!

Jadi, Anwar Ibrahim ke jepun atas sebab berjumpa dengan proksinya yang menyimpan duit tersebut. Najib Razak tahu perkara ini dan sebelum ini telah mengadakan perbincangan dengan kerajaan Jepun bahawa apa yang telah dilakukan oleh Anwar Ibrahim adalah salah dan merupakan satu ROMPAKAN ke atas wang Rakyat Malaysia sewaktu beliau berkuasa sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Kerajaan Malaysia melalui Najib dan kerajaan Jepun bekerjasama dalam perkara ini bagi menidakkan wang RM500 dan RM1,000 tidak dibawa pulang oleh Anwar Ibrahim ke Malaysia ataupun disimpan di negara lain.

Kerajaan Jepun yang memandang serius perkara ini dan atas sebab tersebut kerajaan Jepun melihat Anwar Ibrahim sebagai satu ancaman KORUPSI mata wang dunia dan tidak mahu pengaruh Anwar Ibrahim yang teruk merosakkan mata wang Yen Jepun.

Mungkin ada yang tak percaya (macam biasalah) tapi ketahuilah hakikatnya bahawa Anwar Ibrahim adalah Perompak Wang Rakyat paling besar dalam sejarah negara.

Bayangkan jika Pakatan menang PRU dan mentadbir negara yang mana Anwar Ibrahim Perdana Menteri!

Sudah pasti keturunan Anwar Ibrahim akan kaya-raya dek kerana not RM500 dan RM1,000 yang dirompak Anwar Ibrahim sewaktu beliau menjadi TPM.

Buat yang nak menyokong Anwar Ibrahim membabi buta dan hanya tahu salahkan UMNO, eloklah buat research perkara ini.

Jangan jadi pentaksub sampai mengiyakan apa sahaja cakap Anwar Ibrahim. [Sumber]

N. Gobalakrishnan

Suatu ketika dahulu, Anwar Ibrahim dicabar supaya menafikan dakwaan Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan mengenai dakwaan beliau terlibat dalam penggubahan dan pengaliran wang haram.

Gobalakrishnan telah mendedahkan pelbagai rahsia dan penyelewengan Ketua Umum PKR dalam satu ceramah di Port Kelang pada Sabtu 21.5.2011 yang lalu.

Ceramah yang disampaikannya dalam majlis ‘siri ceramah SSDE’ itu menambahkan lagi kefahaman rakyat mengenai siapa sebenarnya pemimpin ‘gila talak’ bernama Anwar Ibrahim yang jadi sasau kerana mengimpikan kedudukan di Putrajaya selepas PRU-13 nanti.

Rakaman video ucapan Gobala seperti yang termuat di blog Darul Ehsan Today itu menimbulkan dua isu yang agak menarik untuk dikongsi bersama oleh seluruh rakyat Malaysia.

Dua isu yang dimaksudkan ialah mengenai dakwaan bahawa Anwar telah melarikan wang kertas RM500 dan RM1000 ke luar negara serta kisah perut buncit Anwar yang dilindungi bengkung.

Pada ceramah itu Gobala mencabar Anwar Ibrahim supaya menyaman beliau di mahkamah kerana menuduh Ketua Pembangkang itu melarikan wang kertas RM500 dan RM1,000 berjumlah lebih 13 bilion ke luar negara ketika Anwar Ibrahim menjadi Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan Malaysia dahulu.

Jelas Gobala, selepas Tun Dr. Mahathir memecat Anwar daripada kabinet, Dr. Mahathir juga telah menarik-balik penggunaan wang kertas Malaysia bernilai RM500 dan RM1,000.

“Cuba tuan-tuan dan puan-puan ingat balik peristiwa pada tahun 1998 itu. Kenapa Dr. Mahathir batalkan penggunaan wang 500 dan 1000? Saya katakan bahawa sebelum itu Anwar Ibrahim telah melarikan wang berkenaan ke luar negara, mungkin ke Indonesia dengan menggunakan kapal terbang persendirian dengan jumlah tidak kurang daripada 13 bilion.

“Saya cabar Anwar saman saya kerana kenyataan ini,” katanya sambil disambut tepukan gemuruh para hadirin di majlis berkenaan. [Sumber]

Undang-undang Imigrasi Artikel 24 negara Jepun

Anwar mendakwa tindakan imigresen Jepun adalah disebabkan oleh 'repot terbaru' yang diterima oleh negara itu berkemungkinan pada tahun 2013. Benarkah atau Anwar sekadar menimbulkan persepsi ada konspirasi di sebalik larangan masuk ke negara tersebut?

Kita tentu ingin tahu isi kandungan 'repot terbaru' yang dimaksudkan oleh Anwar.

Ini adalah perincian Undang-undang Imigrasi Artikel 24 (rujuk artikel 24) negara Jepun bagi mereka yang dilarang masuk ke negara itu.

Peliknya, Anwar sebelum ini bebas merantau ke serata dunia tanpa halangan daripada mana-mana pihak.

Dan agak mustahil juga kalau kerajaan Malaysia mampu membuatkan Jepun mengambil keputusan menghalang Anwar Ibrahim dari menjejakan kaki di sana.

Fikir-fikirkan..

-Sentiasapanas.com



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2014/01/punca-sebenar-kenapa-anwar-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Punca Sebenar Letupan Besar Di Beirut Lebanon

Punca Sebenar Letupan Besar Di Beirut Lebanon

papar berkaitan - pada 15/8/2024 - jumlah : 67 hits
Terkejutbila mendengar berita tentang letupan di Beirut Lubnan yang telah mengorbankan sekurang kurangnya 78 mangsa dan mencederakan ribuan yang lain PM Hassan Diab menyatakan ia berpunca daripada 2 700 Tan ammonium nitrate yang disimpan be...
Anwar Dap Punca Pas Enggan Sertai Kerajaan

Anwar Dap Punca Pas Enggan Sertai Kerajaan

papar berkaitan - pada 30/8/2024 - jumlah : 170 hits
malaysiakini comDiterbitkan Aug 30 2024 Ketika muncul khabar mengatakan PAS ada membincangkan cadangan menyertai kerajaan perpaduan pemimpin tertinggi parti itu dipetik lidah rasminya sebagai sedang memilih langkah sebaliknya Menurut Mursyi...
Seluar Koyak Tak Boleh Iu Dedah Peraturan Di Klia Untuk Idola K Pop Masuk Malaysia

Seluar Koyak Tak Boleh Iu Dedah Peraturan Di Klia Untuk Idola K Pop Masuk Malaysia

papar berkaitan - pada 31/8/2024 - jumlah : 86 hits
Pada Jun yang lalu IU telah mengadakan konsert selama 2 hari untuk peminatnya di Malaysia Artikel Berkaitan Menerusi vlog yang dimuat naik di YouTube IU ada berkongsi persiapannya sebelum konsert itu berlangsung dan turut mengaku bahawa Kua...
Lori Masuk Laut 1 Lelaki Hilang

Lori Masuk Laut 1 Lelaki Hilang

papar berkaitan - pada 2/9/2024 - jumlah : 89 hits
BernamaPengarah Bomba Selangor Wan Md Razali Wan Ismail berkata mangsa Mohd Hafiz Abdul Salam berusia 24 tahun belum ditemui SHAH ALAM Seorang lelaki dilaporkan hilang selepas sebuah lori terhumban ke dalam laut di dermaga Pelabuhan Barat K...
Oplet Rano Karno Yang Dipakai Daftar Ke Kpu Tak Masuk Lhkpn Begini Respons Kpk

Oplet Rano Karno Yang Dipakai Daftar Ke Kpu Tak Masuk Lhkpn Begini Respons Kpk

papar berkaitan - pada 31/8/2024 - jumlah : 61 hits
KPK buka suara terkait oplet yang dipakai Rano Karno dan Pramono Anung saat mendaftar ke KPUD Jakarta tidak terdaftar di LHKPN
Pengkhianat 46 Pegawai Penguat Kuasa Disyaki Terlibat Sindiket Bawa Masuk Warga Asing

Pengkhianat 46 Pegawai Penguat Kuasa Disyaki Terlibat Sindiket Bawa Masuk Warga Asing

papar berkaitan - pada 30/8/2024 - jumlah : 63 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Lebih kurang 46 pegawai penguat kuasa disyaki terlibat sindiket membawa masuk warga asing menerusi counter setting di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur Mereka disyaki susulan siasatan Suruhanjaya Pencegah...
Ainz Tulpe Leads With Exclusive Tirtir Launch In Malaysia

Halal Bukan Setakat Tiada Babi Tiada Arak Pm

Tottenham Hotspur Announces Ant International As Global Payment Solutions And Digital Wallet Partner

Hentian Sebelah Pedas Linggi

Tegaknya Khilafah Di Baitul Maqdis Sebelum Munculnya Imam Mahdi

41 Akhlak Rasulullah Saw

Top Benefits Of Hiring Professional Property Care Services For Leak Inspections And Repairs

Ombak Setinggi Empat Meter Badai Teluk Kumbar


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Poem 01 The Lost Path

Wajah Kusam Dan Kering Mungkin Teknik Solekan Ini Boleh Bantu Korang Tampil Yakin Dan Berseri

Fakta Sebenar 5 Mitos Forex

Tides Of Change Malaysia S Urgent Climate Reality Check

Seberapa Penting Minum Susu Bagi Balita

Reclaiming Your Life Steps To Remaking Yourself After Addiction