Pulau Ketam Klang Short Vacation Yang Berbaloi

Ya Allah syukur, hari Sabtu lepas ,memang unplan, tapi terus jadi. Malam hari Jumaat tu, memikirkan lokasi nak berhujung minggu dengan anak-anak. Sehinggalah jam 1230mlm@0030hrs / 12Okt2019 terbaca blog tentang Pulau Ketam, Klang. Parking Kalau orang awam, boleh park di luar kawasan Balai Polis Pelabuhan Klang. InsyaAllah selamat. Ada juga kawasan parking dalam kawasan jeti. Pulau Ketam, Klang – Harga Tiket Harga tiket Dewasa Rm18.00 (pergi balik).Kanak-kanak Rm10.00 (pergi balik). Perjalanan kami menaiki feri Ali Baba2. Selesa dan penting ada bahagian open kat atas. Mulanya kami duduk di bawah, tapi memandangkan kat atas lebih cool dan selesa, satu keluarga kami memilih untuk berada di bahagian atas. Seronok tau, sebab dapat rasa angin pulau dan dapat lihat pemandangan dengan jelas. Perjalanan ambil masa 40minit. Ada perhentian Jeti Pulau Lima. Jangan silap, jeti Pulau Ketam berada tak jauh daripada perhentian ini. So, kami bernasib baik tanya, kalau tak memang ada masalah la juga. Hahahaha, bukan apa teruja tahap maksimum. 😆 Perhentian Jeti Pulau Ketam Kami sampai sahaja jeti Pulau Ketam, teruja sebab banyak sangat basikal. Dan nak mudah ada basikal elektrik. Tak penat mau mengayuh jika gunakan basikal elektrik ini. Tibanya kami di Pulau Ketam, kami terus menghala ke Sea Lion Hotel. Even, booking nak stay in Sea Lion Homstay, check in masih di Sea Lion Hotel. Kos hotel menggunakan Traveloka : Rm137.97. Dan sewaan basikal elektrik bagi pakej yang sama Rm50.000 bagi sebiji basikal. Tapi, jika sewaan sejam kos Rm20.00. Keadaan Sea Lion Homestay : Kami dibawa ke Sea Lion Homestay oleh staff Sea Lion Hotel. Sebenarnya management sama.je, cuma kita boleh pilih nak stay in hotel atau homestay. Okay, sebabkan kami dah stay di Sea Lion Homestay, so aku review la Sea Lion Homestay okay? Bagi aku harga bagi 1 bilik dengan 2 katil Queen dengan Rm137.97 berbaloi. Lagi satu, bestnya homestay ini sebab ada ruang lepak, ada buaian, ada meja untuk bersidang dengan family dan keluarga kita. Serius berbaloi tau. Aktiviti di Pulau Ketam, Klang Hari pertama memang teruja. Selepas berehat seketika, kami terus semangat naik basikal untuk merayap di Pulau ini.  Satu yang best, kat sini walaupun rumah banyak tapi sunyi je. Korang nak jalan ke mana-mana pun bebas. Dengan basikal. Aku mula-mula, takut juga, tapi lepas dah serasi dengan basikal elektrik tu, best owh. Langsung tak rasa takut. Tapi kan, korang pastikan basikal elektrik korang banyak power tau. Sebab aku punya basikal kekurangan power, adoi jenuh nak seberang jambatan. 😅. Tapi takpa, dimaafkan lah…sebab ini first time kan. Hahaha rasa semput basikal aku nak redah jambatan. 😖 Malam, ini pula suasananya. Memang meriah malam, ada kedai makan cina, dan juga ada aktiviti malam dengan meriah. Cantik tau, korang kena pergi. Perjalanan balik Memandangkan kami dah tak der planning aktiviti, jadi kami bergerak balik feri jam 830pagi. So kami sampai ke Jeti Port Klang dalam 930pagi. Kami niat nak pergi makan, ke Warong Pak Din, tapi kecewa kedai buka jam 1130pagi. So kami terus balik dan makan di Salman Nasi Kandar,Sg Tangkas. Korang boleh view video keseluruhan kami disana di Youtube
The post Pulau Ketam, Klang – short vacation yang berbaloi appeared first on Ummi Nani.

Hukum Memakan Ketam Bulu

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 609 hits
SOALAN Apa hukum memakan Ketam Bulu JAWAPAN Kami mulakan dengan definisi dan habitat Ketam Bulu agar kefahaman kita menjadi jelas Ini bersesuaian dengan kaedah Menghukum sesuatu perkara adalah cabang daripada gambaran mengenainya Definisi d...
Aturan Baru Turis Pulau Komodo Tak Punya Kartu Member Cuma Bisa Lihat Komodo Kecil

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 158 hits
Menteri Koordinator Kemaritiman Luhut Pandjaitan memastikan bahwa Pulau Komodo Nusa Tenggara Timur tidak akan ditutup Pulau Komodo nantinya hanya diberlakukan pembatasan jumlah wisatawan Adapun pengaturan tiket tersebut dilakukan dengan sis...
Resepi Paling Senang Sayur Kacang Panjang Bersama Jejari Ketam

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 1631 hits
RESEPI PALING SENANG SAYUR KACANG PANJANG BERSAMA JEJARI KETAMBahan bahannya
Ketam Cili

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 270 hits
Ketam CiliBy Kak Wan ResipicitarasawanBahan bahan4 ekor ketam1 batang serai di ketuk3 ulas bawang putih di ketuk1 cawan airBahan Kisar1 labu bawang besar4 ulas bawang merah2 ulas bawang putih6 tangkai cili kering buang biji rendam air panas...
Wantan Goreng Isi Ketam Super Senang Lipat Elok Elok Barulah Comel Jadinya

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 758 hits
Nak cepat buat wantan goreng ni beli aje yang dah siap kat pasaraya tu Tengok dan semak tanda halalnya Nak lipat wantan ni memanglah standardnya bentuk bunjut tapi kalau rasa tak pandai bentukkan cara ini boleh aje lipat ikut cara lain ikut...
Ibarat Ketam Mahu Ajar Anak Berjalan Dengan Betul

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 281 hits
ZAHIDA ZARIK KHAN Memandangkan reaksi terhadap orang bukan Melayu Kongres Maruah Melayu yang telah diadakan baru baru ini mereka melihat ianya sebagai satu pesta perkauman atau pun a festival of racism Ramai dari kalangan orang bukan Melayu...
Maritim Pulau Pinang Tahan Dua Bot Pukat Kenka

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 376 hits
Dua buah bot tempatan kelas B jenis pukat kenka ditahan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia Pulau Pinang selepas didapati menunda ikan secara berpasangan Pengarah Maritim Negeri Pulau Pinang Kepten Maritim Hamizan Harun berkata dua bot b...
Kembara Pulau Pangkor

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 367 hits
Kilang Hasil Laut Pak SuTentunya salah satu destinasi tumpuan di Pulau Pangkor adalah kilang hasil laut Nasib kami agak baik kerana terserempak dengan Kilang Hasil Laut Pak Su ni di tengah perjalanan menuju ke satu kilang hasil laut yang la...
Makan Makan Di Kompleks Makanan Padang Brown Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 4/10/2019 - jumlah : 991 hits
Kompleks Makanan Padang Brown Pulau Pinangbanyak gerai makanan yang sedap sedap kat siniSalah satu tempat makan yang famous di Pulau Pinang adalah di Banyak gerai gerai jualan yang best di sini Macam gak tapi yang ni lagi besar Cuma untuk k...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Hiburan Saya Rasa Mereka Ada Masa Depan Yang Baik Abby Abadi Dedah Aslam Kini Bawa Grab Dan Berniaga

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

Ara Johari Delulu Chord

Apakah Pekerjaan Yang Paling Baik

Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Allah Baca Supaya Ibadah Solat Kita Tidak Sia Sia

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale

Tiba Tiba Datang Rasa Nak Bersalin Doktor Kongsi Apa Patut Ibu Ayah Buat Jangan Panik

Ini Kata Kata Terakhir Korban Penganiayaan Senior Stip Sebelum Dipukuli Hingga Tewas