Ptptn Akan Jadi Racun Kepada Kerajaan Jika Tanpa Penyelesaian Terbaik 8650



Bismillah.

Firman Allah Subhanahu Wa Ta'alla., yang bermaksud: “Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang kafir. Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) apa yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat dan kamu pula tidak mahu beribadat dan secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagi aku agamaku.” (Surah al-Kafirun, ayat 1-6)

Firman Allah Subhanahu Wa Ta'alla., yang bermaksud: “..Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” [QS. AL 'IMRAN (3):185].

Firman Allah Subhanahu Wa Ta'alla., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).

Firman Allah Subhanahu Wa Ta'alla., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

Firman Allah Subhanahu Wa Ta'alla., yang bermaksud: “Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku.” (QS. Yusuf: 86).

Wakil Rakyat PH Gesa Kerajaan Selesai Masalah PTPTN Segera
By MT Webmaster  On Nov 15, 2018
Hassan-Abdul-Karim.jpg(FMT) – Seorang wakil rakyat Pakatan Harapan menggesa kerajaan mencari penyelesaian berkaitan cara pembayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN)
Hassan Abdul Karim (PH-Pasir Gudang) berkata, ramai pelajar dan anak muda merasakan tertipu kerana kerajaan gagal menunaikan janjinya berkaitan pinjaman PTPTN
“Saya tidak mahu berada di pihak kerajaan ini, kerajaan yang cuba menipu rakyat. Maka saya mintalah, susun balik isu PTPTN ini
“Bantulah anak-anak muda, pelajar. Kita dengarlah masalah mereka, jangan keras sangat. Jangan libatkan sangat soal dolar dan sen, kalau sudah berjanji, maka tunaikan
“Kalau tidak dapat tunaikan sepenuhnya, buatlah sebahagian atau kalau tidak dapat buat sebahagian, buatlah sukunya,” katanya sewaktu membahas Rang Undang-undang Perbekalan 2019 di Dewan Rakyat hari ini
Menteri Kewangan, Lim Guan Eng ketika membentangkan Bajet 2019 pada 2 November lalu mengumumkan jadual pembayaran balik PTPTN dengan cara potongan gaji antara 2% hingga 15% terpakai kepada peminjam berpendapatan lebih RM1,000 sebulan
Pengerusi PTPTN, Wan Saiful Wan Jan turut dilaporkan berkata, pihaknya tidak boleh membenarkan peminjam membayar pinjaman apabila gaji mencapai RM4,000 sebulan seperti dijanjikan dalam manifesto pilihan raya PH
Hari ini, Wan Saiful dilaporkan berkata, PTPTN akan mengumumkan kaedah pembayaran balik pinjaman membabitkan butiran potongan gaji dan pelepasan cukai pendapatan individu bagi Skim Simpanan Pendidikan Nasional, bulan depan
Sementara itu, Hassan meminta kerajaan mengambil kira pandangan pemimpin pembangkang, khasnya Barisan Nasional (BN) yang mempunyai pengalaman dalam kerajaan
“Saya katakan bajet yang dibentang oleh Lim Guan Eng tidak sempurna ,tetapi dalam keadaan negara kita yang mempunyai liabiliti dan hutang besar, terpaksa merangka sebaik mungkin
“Saya berharap menteri kewangan dan kerajaan pertimbangkan, bukan semua yang dikatakan oleh pemimpin kerajaan, bebas dan pembangkang tidak ada merit, tetapi ada merit.”Beliau memberi contoh Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (BN-Bera) ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan pagi tadi
“Pagi tadi, (ahli Parlimen) Bera saya teliti ucapannya yang sebut mengenai masalah rakyat di luar bandar. Petani, penoreh getah, pekebun kecil, nelayan dan penternak
“Bahkan, ia turut disebut oleh pemimpin PAS dan Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid (PH-Kapar) turut sebut. Saya harap kerajaan dapat semak semula bajet ini.”Wakil rakyat PH gesa kerajaan selesai masalah PTPTN segera – Malaysia Today
https://www.malaysia-today.net/2018/11/15/wakil-rakyat-ph-gesa-kerajaan-selesai-masalah-ptptn-segera/

KHAMIS, 15 NOVEMBER 2018
MANA CHINA INI?CHINA INI DULU GILA GILA SOKONG NAJIBSAMPAI BERTUMBOKNAK DUDK SEBELAH NAJIBMANA CHINA  DAVID TEO INIKENAPA TAK MUNCUL SOKOMG NAJIBDAH KAYA REMBAT DUITAdd captionCHINA INISAMA PEANGAI MACAMCHIAN TEMBAM JHO LOW
Pelawak Mat Over Tampar David Teo Depan Najib - Berita Hiburan ...
www.mstar.com.my/hiburan/berita.../david-ditampar-mat-over/Translate this pageMay 17, 2017 - Pelawak Mat Over Tampar David Teo Depan Najib ... Berlaku sedikit ketegangan antara David dan Rosyam yang cuba mengawal keadaan ...
Najib puji Mat Over, David Teo berbaik-baik selepas isu tampar | Free ...
https://www.freemalaysiatoday.com/.../najib-puji-mat-over-david-te...Translate this pageMay 23, 2017 - Perdana menteri menjadikan David Teo dan Mat Over sebagai teladan untuk rakyat berbilang kaum di negara ini bersatu padu.http://tukartiub.blogspot.com/2018/11/mana-china-ini.html

KHAMIS, 15 NOVEMBER 2018
Buktikan siapa cakap nelayan, peneroh getah perlu bekerja lebih kerasKasthuri JeevendranR. Sanisvara Nethaji Rayer. foto AFFAN FAUZI, KUALA LUMPUR – Dewan Rakyat sekali lagi menjadi panas dan tidak keruan seketika apabila Ahli Parlimen Jelutong (PH), RSN Rayer yang terkenal dengan kelantangan telah ‘mengganggu’ membuang masa sesi perbahasan.

Kali ini, Rayer bangkit mempersoalkan dakwaan Ahli Parlimen Bera (BN), Datuk Seri Ismail Sabri bahawa pemimpin Pakatan Harapan (PH) menyatakan golongan petani dan penoreh perlu bekerja lebih keras daripada menerima bantuan sara hidup secara percuma.

“Apa yang selama ini diberikan kepada golongan nelayan dan peneroh getah terutamanya ketika musim hujan dan tengkujuh bantuan kos sara hidup sudah dihentikan.

“Apa yang menyedihkan, kenyataan oleh pimpinan PH adalah mereka tidak perlu menerima bantuan sebegitu, sebaliknya perlu bekerja dengan lebih keras lagi,” kata Ismail Sabri.

Ini menyebabkan Rayer bangun mempersoalkan dakwaan tersebut yang padanya seolah-olah sengaja diada-adakan.

“Siapa yang sebut kenyataan itu Yang Berhormat? Ini tuduhan serius, jangan cuba kelirukan Dewan. Beri bukti yang jelas” soal Rayer.

Kata Ismail Sabri: “Saya tak perlu sebutlah, kita semua tahu,” katanya.

“Tidak, dalam pembentangan bajet, kenyataan seperti itu tidak dikeluarkan. Jadi siapa yang anda cakap keluarkan kenyataan ini? Sila nyatakan,” tambah Rayer.

“Saya tidak cakap dalam pembentangan, saya tidak cakap itu kenyataan Menteri Kewangan pun ketika pembentangan,” ujar Ismail Sabri.

“Siapa yang keluarkan kenyataan tersebut? Saya tanya siapa yang keluarkan kenyataan seperti itu? Ini seolah-olah menunjukan kerajaan PH tidak mempedulikan golongan ini, persepsi ini memburukan kami.

“Menteri Kewangan tidak pernah mengeluarkan kenyataan seperti itu ketika pembentangan Belanjawan, jangan kelirukan Dewan. Mohon buktikan kenyataan anda,” kata Rayer.

Bagaimanapun, Ismail Sabri menafikan beliau ada menyebut Menteri Kewangan mengeluarkan kenyataan tersebut ketika pembentangan, sebaliknya selepas pembentangan, ada dalam pimpinan PH yang berkata demikian.

“Ahli Parlimen Langkawi. Beliau yang berkata demikian ketika bercakap tentang potongan bantuan-bantuan ini,” tegas Ismail Sabri.

Rayer yang kelihatan ‘terkejut’ seketika kemudian berkata, adalah lebih baik Ismail Sabri membuktikan kenyataan beliau, Ahli Parlimen Langkawi iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad ada menyatakan sedemikian.

“Saya mahu anda buktikan Yang Berhormat Langkawi ada sebut demikian. Buktikan sekarang dalam Dewan ini, dari mana anda dapat maklumat sedemikian. Dari media mana? Bila ianya dikeluarkan? TheStar? Berita Harian? ,” tegasnya.

Ismail Sabri kemudian dibantu oleh Ahli Parlimen Pontian, Datuk Ahmad Maslan membuktikan kenyataan tersebut memang dikeluarkan Mahathir baru-baru ini.

“Utusan Malaysia, Kota Bharu 10 November. Saya sudah cakap seperti yang kamu minta,” ujar Ismail Sabri.

Rayer yang ternyata tidak berpuas hati dengan jawapan itu hanya mengatakan itu jawapan daripada akhbar lidah UMNO.

Bagaimanapun, Ismail Sabri bersama beberapa wakil rakyat mengkritik rumusan Rayer dan mengingatkan beliau agar tidak berkata demikian.

“Jangan kata begitu. Anda ganggu dewan, mahukan jawapan. Bila diberi kata seperti ini. Duduklah,” kata mereka.

Mereka kemudian ditenteramkan oleh Timbalan Yang DiPertua Dewan Rakyat, Datuk Mohd Rashid Hasnon sebelum perbahasan terus disambung tanpa gangguan.

Menteri Kewangan, Lim Guan Eng ketika membentangkan Belanjawan 2019 pada 2 November lalu ketika menyentuh sektor pertanian secara keseluruhan hanya menyebut peruntukan berjumlah RM47 juta disediakan untuk penyelidikan dan pembangunan (R&D).

Jumlah tersebut membabitkan produktiviti benih, bijirin dan buah-buahan, RM18 juta lagi untuk automasi industri agromakanan dan RM52 juta untuk pelaksanaan program keusahawanan dan latihan industri tani.

Ini jauh berbeza dengan Bajet 2018 kerajaan BN yang memperuntukan RM6.5 bilion kepada kelompok pesawah, petani, peladang, nelayan, pekebun kecil, penternak dan penoreh getah.

Ini termasuk peruntukan sebanyak RM2.3 bilion bagi bantuan dan insentif seperti baja dan input pengeluaran kepada pesawah, pekebun kecil, getah dan nelayan. – MalaysiaGazette
Dicatat oleh ELBI RISALAH di 11/15/2018 07:01:00 PTG
DIALOG RAKYAT: Buktikan siapa cakap nelayan, peneroh getah perlu bekerja lebih keras
https://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/buktikan-siapa-cakap-nelayan-peneroh.html

MENCONTENG UNTUK PERUBAHAN™ merentasi realiti ..bukan sekadar bawah tempurung media pengampu ...

Kemungkinan 4 PRK akan berlaku 

Setakat ini dah ada 4 orang ahli parlimen dari kerajaan terdahulu yang di dakwa di mahkamah. Maknanya kemungkinan besar ada Pilihan Raya Kecil (PRK) bergantung kepada mahkamah terakhir kelak.

Bersalah atau tidak biarlah mahkamah yang memutuskan.

Antara 4 orang ahli parlimen tersebut adalah:

1. Najib Razak
2. Zahid Hamidi 
3. Shahidan Kassim
4. Tengku Adnan

Setakat berita ini ditulis, ada beberapa lagi individu yang sedang disiasat SPRM antaranya ahli parlimen Baling. 

Sekiranya terbukti bersalah dan perbicaraan terakhir di Mahkamah Persekutuan menyabitkan kesalahan sebelum PRU 15. Maka kita akan menyaksikan ada lagi PRK.

TungguuuuuKemungkinan 4 PRK akan berlaku ~ Menconteng Untuk Perubahan™
https://penburukonline.blogspot.com/2018/11/kemungkinan-4-prk-akan-berlaku.html

Tukar tema belanjawan 2019 dari sejahterakan rakyat kepada sengsarakan rakyat ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 17 minit yang laluKasthuri Jeevendran [image: Ismail Sabri Yaakob]*Ismail Sabri Yaakob* KUALA LUMPUR – Walaupun dicanang sebagai belanjawan paling besar oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH) namun hakikatnya Belanjawan 2019 disifatkan tidak berjaya membela golongan luar bandar khasnya kumpulan berpendapatan rendah dan miskin tegar. Malah rata-rata bantuan yang diberikan oleh kerajaan terdahulu serta janji yang dibuat oleh kerajaan kini semuanya sudah dikurangkan, dihapuskan serta tidak dapat ditepati lagi kepada golongan luar bandar. Menurut Ahli Parlimen Bera (BN), Datuk Seri Ismail Sabri, rakyat tern... lagi »
ICERD: Pertimbangan baik, buruk dan pandangan ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 22 minit yang laluOleh Prof Dr Zaharuddin Abdul Rahman Ramai yang bertanya berkenaan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), sebenarnya saya telah pun memberikan pandangan kepada pihak kerajaan berkenaan perkara ini dalam pertemuan NGO Islam Bersama YB Menteri Agama Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa, malah juga telah membentangkan pandangan ringkas saya kepada beberapa pimpinan kerajaan negeri Kedah pada 8 November 2018 yang lalu dalam program anjuran ABIM & Exco Agama negeri. Secara mudahnya, beberapa perkara perlu dilihat iaitu : *1.Aspek jika tandatan... lagi »












AMANAH tolak ICERD ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 30 minit yang laluDENYUT REFORMASI Parti Amanah Negara (AMANAH) menolak cadangan untuk meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) kerana ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan. Timbalan presidennya, Datuk Salahuddin Ayub berkata rakyat Malaysia perlu mempertahankan keharmonian, kesaksamaan dan kehidupan semua kaum di negara ini. “Apa-apa yang bertentangan dengan perlembagaan dan budaya negara kita tidak boleh terima, kita ada sistem kita sendiri dan kita ada sikap kita sendiri. Apa terkandung dalam perlembagaan akan kita pertahankan... lagi »
Dana GST hilang: Siasatan selesai akhir tahun ini, kata PAC ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 33 minit yang laluDENYUT REFORMASI KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) akan menyelesaikan siasatan berhubung dakwaan RM19.4 bilion hilang daripada Tabung Bayaran Balik cukai barang dan perkhidmatan (GST) selewat-lewatnya akhir tahun ini. Pengerusinya, Datuk Seri Ronald Kiandee berkata PAC akan mengadakan mesyuarat sebelum membuat rumusan berdasarkan keterangan saksi terakhir, Lim Guan Eng hari ini untuk dilaporkan kepada Parlimen. “Saya tidak mahu membuat kesimpulan awal, sebaliknya kita akan duduk dan meneliti setiap bukti yang didedahkan kepada kami sejak bulan lalu. “Kita m... lagi »
Secubit Pandangan Tentang Pemansuhan Hukuman Bunuh ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 36 minit yang lalu*Oleh Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi* Beban pembuktian hukuman qisas (bunuh balas) bukanlah sesuatu yang boleh dipandang mudah kerana melibatkan nyawa. Mencabut nyawa untuk menegakkan keadilan bukanlah seperti memukul anak yang tidak solat. Perbincangan tentang al-nafs bi al-nafs (jiwa dengan jiwa) tidaklah semudah memahaminya secara harfiah iaitu, bunuh orang dibunuh balik. Jika mudah begitu, gersanglah keindahan syariat Allah. Jika pembuktian untuk jenayah zina yang berkaitan dengan nasab dan maruah amat sukar, apatah lagi pembuktian untuk kes bunuh. Jenayah zina, mangsanya masih... lagi »ROMBAKAN KABINET SELEPAS PEMILIHAN PKR – TUN M ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu*Wartawan Watan-Online* Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terbuka untuk merombak Kabinet selepas pemilihan PKR yang berakhir hujung minggu lalu. Dalam wawancara bersama ahbar Singapura, Straits Times, beliau tidak menolak kemungkinan akan melakukan perubahan jika PKR mengemukakan calon baharu yang dipersetujuinya. “Mereka (PKR) boleh hantar nama, mereka boleh membantah. Saya juga mempunyai pandangan tersendiri. “Dan prinsipnya adalah bahawa Kabinet ini dipengerusikan oleh saya sebagai Perdana Menteri dan saya perlu mempunyai orang yang saya selesa. Oleh itu sama ada say... lagi »
MUFTI TEGUR WAKIL RAKYAT LOMPAT PARTI ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu*Wartawan Watan-Onlin* Meskipun tiada larangan dari segi perundangan, namun trend ahli Parlimen melompat parti dilihat sebagai tindakan kurang bermoral dan tidak amanah. Mufti negeri Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman berkata sepatutnya ahli Parlimen perlu menggalas tanggungjawab sebagai wakil rakyat dan ahli kepada parti dengan adil dan amanah. “Dari segi moral (lompat parti) kurang baik kerana dilihat tidak menjaga amanah terutamanya kepada parti yang membantunya. “Ahli Parlimen berkenaan sudah diberikan kepercayaan dan mendapat sokongan penuh daripada parti untuk bert... lagi »
“HEI MAZSLEE… JANGAN SAMPAI ANAK MUDA TERPAKSA MELACUR” ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu*Wartawan Watan-Online* Hasrat 15 mahasiswa yang berjalan kaki hari ini (Rabu) berarak dari Universiti Malaya (UM) ke bangunan Parlimen sejauh sembilan kilometer untuk membantah PTPTN dan menyerahkan memorandum kepada Menteri Pendidikan, Dr Mazslee Malik hanya sia-sia. Mereka pada mulanya berkumpul di UM dan bergerak kira-kira jam 11 pagi dalam cuaca panas, namun tidak ‘dilayan’ oleh Mazslee sebaik tiba di Parlimen. Mereka memakai pakaian siswazah dengan jubah dan topi segi empat siswazah, tiba ke parlimen kira-kira sejam kemudian. Kumpulan itu membantah tindakan kerajaan memp... lagi »
Tempoh 6 bulan untuk sahkan 44 barang kemas yang dihantar kepada Rosmah ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang laluTHE MALAYSIAN TIMES *KUALA LUMPUR:* Kerajaan mempunyai tempoh masa enam bulan untuk mengesahkan sama ada 44 unit barang kemas, bernilai US$14.79 juta atau hampir RM60 juta, yang didakwa telah dihantar kepada Datin Seri Rosmah Mansor oleh seorang peniaga barang kemas Lubnan, telah dirampas polis. Afidavit sokongan oleh Ketua Pasukan Siasatan Jenayah Pengubahan Wang Haram Bukit Aman, Supt Foo Wei Min, menyatakan pihaknya belum berada pada kedudukan yang boleh mengesahkan secara bersumpah bahawa kesemua 44 unit barang kemas yang ditemui dalam suit yang diserbu polis itu adalah seba...lagi »













Parlimen: Harga pasaran Equanimity tidak didedahkan ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang laluTHE MALAYSIAN TIMES *Equanimity* *KUALA LUMPUR:* Nilai semasa harga kapal mewah Equanimity yang kini dalan proses jualan tidak boleh didedahkan kepada awam. Ini berdasarkan kepada perintah mahkamah yang dikeluarkan pada 24 Ogos lepas, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mohamed Hanipa Maidin berkata di Dewan Rakyat hari ini. Beliau berkata proses penjualan kapal mewah itu telah diklasifikasikan sebagai ‘sulit’ dan tidak boleh didedahkan.92,682 perniagaan sudah daftar SST – Lim ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang laluTHE MALAYSIAN TIMES *KUALA LUMPUR:* Sebanyak 92,682 perniagaan telah berdaftar di bawah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) sehingga 23 Okt lepas, persidangan Dewan Rakyat diberitahu hari ini. Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata daripada jumlah itu, 57,298 perniagaan berdaftar di bawah cukai perkhidmatan manakala 35,384 di bawah cukai jualan. “Peniaga yang gagal mendaftar SST melakukan kesalahan dan boleh didenda tidak lebih RM30,000 atau pemiliknya boleh dipenjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya,” katanya menjawab soalan Datuk Takiyuddin Hassan (PAS-Kota Bharu) yang ... lagi »Projek solar: Rizal mengaku tidak bersalah ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang laluTHE MALAYSIAN TIMES *KUALA LUMPUR:* Bekas pegawai khas kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Rizal Mansor dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, hari ini atas empat pertuduhan meminta dan menerima rasuah untuk dirinya dan Datin Seri Rosmah Mansor berjumlah RM5.5 juta berhubung projek pembekalan dan pemasangan tenaga solar sekolah luar bandar di Sarawak. Bagaimanapun, Rizal, 44, mengaku tidak bersalah selepas kempat-empat pertuduhan dibacakan secara berasingan di hadapan Hakim Rozina Ayob. Bagi pertuduhan pertama, Rizal didakwa telah secara rasuah meminta bagi pihak Rosmah suatu sua... lagi »Ku Nan mengaku tidak bersalah terima rasuah RM3 juta ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang laluAstro Awani [image: Ku Nan mengaku tidak bersalah terima rasuah RM3 juta] *Bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu tiba di Mahkamah Seysen Kuala Lumpur pada kira-kira 2.09 petang bagi menghadapi pendakwaan kes penjualan tanah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. - Foto Astro AWANI/Shahir Omar* *KUALA LUMPUR*: Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas dua pertuduhan menerima rasuah wang berjumlah RM3 juta. Bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu tiba di Mahkamah Seysen Kuala Lumpur pada kira-kira 2.09 petang bagi menghadapi pendakwaan kes penj... lagi »Penyokong menangis teresak-esak peluk Rosmah ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu*Rahimah Abdullah, *Astro Awani [image: Penyokong menangis teresak-esak peluk Rosmah] *Wan Norliza Wan Haron, yang juga merupakan salah seorang anggota UMNO menangis teresak-esak sambil memeluk Rosmah yang ingin memasuki kenderaannya. - Foto Astro AWANI* *KUALA LUMPUR*: Seorang penyokong setia Datin Seri Rosmah Mansor tidak dapat menahan sebak susulan pendakwaan ke atas isteri bekas Perdana Menteri itu di Mahkamah Sesyen di sini hari ini. Wan Norliza Wan Haron, yang juga merupakan salah seorang anggota UMNO menangis teresak-esak sambil memeluk Rosmah yang ingin memasuki kenderaan... lagi »Projek hibrid solar: Rosmah mengaku tidak bersalah terima rasuah RM1.5 juta ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang laluAstro Awani [image: Projek hibrid solar: Rosmah mengaku tidak bersalah terima rasuah RM1.5 juta] *Rosmah ketika tiba di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur petang tadi. - Foto Astro AWANI* *KUALA LUMPUR*: Isteri bekas Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan menerima rasuah melibatkan projek hibrid solar untuk sekolah-sekolah di pedalaman Sarawak yang bernilai RM1.25 bilion. Beliau dituduh menerima rasuah melalui Datuk Rizal Mansor sejumlah RM187.5 juta daripada Saidi Abang Samsudin yang merupakan Pengarah Urusan Jepak Holdings sebagai doronga... lagi »Pindah kedutaan ke Baitulmaqdis hanya tambah keganasan: Dr Mahathirsiti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang laluSINGAPURA, 7 Rabiulawal 1440H, Khamis – Malaysia pada Khamis menyifatkan langkah Australia hendak memindahkan kedutaannya dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis sebagai sesuatu langkah yang tidak membantu. Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, menambahkan lagi punca keganasan tidak akan membantu. Beliau berkata, beliau telah menyentuh perkara itu dalam perbincangan dua hala pada Khamis dengan rakan sejawatannya dari Australia, … The post Pindah kedutaan ke Baitulmaqdis hanya tambah keganasan: Dr Mahathir appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Rosmah mengaku tidak bersalah tuduhan rasuah RM 1.5 jutasiti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang laluKUALA LUMPUR, 7 Rabiulawal 1440H, Khamis – Isteri bekas Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dua pertuduhan meminta dan menerima rasuah berjumlah RM1.5 juta berhubung projek pembekalan dan pemasangan tenaga solar di 369 sekolah luar bandar di Sarawak, dua tahun lepas. Rosmah, 66, membuat … The post Rosmah mengaku tidak bersalah tuduhan rasuah RM 1.5 juta appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Tengku Adnan kantoi rasuah 3 juta.PBO™ pada Menconteng Untuk Perubahan™ - 2 jam yang laluBekas Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur atas dua pertuduhan menerima rasuah dan satu pertuduhan pilihan menerima rasuah berjumlah RM3 juta, berhubung pembelian tanah bagi pembinaan rumah mampu milik pada tahun 2013 dan 2016. Tengku Adnan yang memakai kemeja batik lengan pendek berwarna ungu membuatUtusan, oh UtusanRoketkini pada roketkini.com - 2 jam yang laluSemenjak dua menjak ini, satu akhbar harian nasional yang berbahasa Melayu, Utusan Malaysia mula menyanyikan irama yang lain daripada …Ku Nan slapped with RM3 million corruption chargesMT Webmaster pada Malaysia Today - 3 jam yang lalu(FMT) – Former federal territories minister Tengku Adnan Tengku Mansor pleaded not guilty in the Sessions Court here today to two counts of receiving RM3 million from two property developers over land deals involving the Kuala Lumpur City Hall. On the first count, he was accused of receiving RM1 million from developer Tan Eng Boon, […]Nazri tolak ICERD, tak boleh terima haknya dihapuskan kerana diskriminasiMT Webmaster pada Malaysia Today - 3 jam yang lalu(FMT) – Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Nazri Aziz menolak Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) kerana beliau tidak boleh menerima haknya dihapuskan atas alasan diskriminasi. “Dari awal lagi saya tolak ICERD. Saya sebagai seorang Melayu dan beragama Islam tak pernah pun mempersoalkan hak-hak orang lain. “Bolehkah saya terima kalau hak-hak […]Projek solar Sarawak: Rosmah, Rizal didakwa terima rasuah lebih RM200 jutaMT Webmaster pada Malaysia Today - 3 jam yang lalu(FMT) – Isteri kepada bekas perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor didakwa bersama bekas pembantunya, Datuk Rizal Mansor hari ini atas pertuduhan menerima rasuah berhubung projek hibrid solar bernilai RM1.25 bilion bagi sekolah di pedalaman Sarawak. Rosmah dikatakan cuba mendapat RM187.5 juta daripada Pengarah Urusan Jepak Holdings Sdn Bhd. Saidi Abang Samsudin antara Mac dan […]Is  ‘Malaysia Baru’ real?MT Webmaster pada Malaysia Today - 3 jam yang laluCommercial considerations used to be the main criteria for the relocation of Hindu places of worship in the Barisan Nasional era. One of the consequence of that policy was the routing of BN from power as the Indian votes swung heavily to the opposition Pakatan Harapan which promised better governance in the 14th General Election […]Terakhir Di Palu, Ini, Batu Nisan Kebun Jagung 300 Keluarga Sebelumnya..Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 3 jam yang lalu[image: Kebun jagung jadi nisan tak bernama 300 keluarga] *Catatan Perjalanan Gempa Siri 11.* *Terakhir Di Palu, Ini, Batu Nisan Kebun Jagung 300 Keluarga Sebelumnya..* PALU - Sulawesi Tengah, Indonesia. 14 Nov 2018. Kicauan burung dan angin sepoi-sepoi yang melatari kebun tanaman hijau di Kampung Jono Oge, ternyata sungguh mendamaikan setiap mata memandang. Tanah pertanian itu kelihatan subur dengan tanaman kontan seperti jagung, buah naga, kelapa, padi dan betik. Kebun hijau yang segar dengan putik jagung yang baru ditanam menandakan harapan baharu selepas gempa besar dan tsunami y... lagi »NAK MALUKAN [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 3 jam yang laluBETUL BETUL BETUL CILAKA PH NAK MALUKAN ROSMAH NAK MALUKAN NAJIB Anak Najib kata kerajaan mahu malukan ibu bapanya Puan Hajjah NOORYANA Najwa binte Haji Mohamad Najib atau lebih dikenali sebagai Hajjah Yana Haji Najib berpendapat pihak berkuasa Malaysia mahu memalukan ibu bapanya. Anak perempuan bekas perdana menteri Najib Razak dan Rosmah Mansor itu berkata beliau mendoakan mereka memandangkan ibunya dijangka akan menghadapi pertuduhan rasuah melibatkan projek solar untuk sekolah-sekolah luar bandar Sarawak bernilai RM1.25 juta. KERAJAAN TUDUH ROSMAH ADA TIGA TETEK... lagi »Kerajaan digesa bawa isu ICERD ke Parlimenainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 4 jam yang laluKUALA LUMPUR, 7 Rabiulawal 1440H, Khamis – Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Seri Azalina Othman Said menggesa kerajaan membawa isu ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) untuk dibahaskan di sidang Dewan Rakyat, sebelum meratifikasinya. Beliau menegaskan, isu ini perlu dibahaskan secara menyeluruh khususnya semua Ahli Parlimen yang mewakili rakyat. Ini kerana, ia … The post Kerajaan digesa bawa isu ICERD ke Parlimen appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Pas Pahang bantah ICERDNorawazni Yusof pada feed-sh-bckp-edisi - 4 jam yang laluPas Pahang akan menganjurkan himpunan aman bagi membantah wmeratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) yang didakwa merompak kestabilan keharmonian kehidupan pelbagai bangsa, kaum dan agama.Rosmah dituduh minta rasuah RM187.5 juta melalui pembantunya Rizal MansorReJaM© pada MiLo SuaM - 4 jam yang laluISTERI Bekas Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dituduh meminta rasuah sebanyak RM187.5 juta menerusi bekas pembantunya Datuk Rizal Mansor dan menerima rasuah sejumlah RM1.5 juta berhubung projek hibrid solar untuk sekolah pedalaman Sarawak. Menjawab pertuduhan itu, Datin Rosmah meminta dirinya dibicarakan terhadap kedua-dua pertuduhan rasuah di bawah Seksyen 16 (a)(A) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009. Hakim Mahkamah Seksyen Azman Ahmad membenarkan ikat jamin sebanyak RM1 juta dan seorang penjamin pada hari Khamis (15 Nov). [image: Rosmah] Mahkamah turut mem... lagi »
TIGA [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 4 jam yang lalu3MANSOR ROSMAH MANSOR RIZAL MANSOR ADNAN MANSOR Hari ini dalam sekarang... Tiga - MANSOR- akan didakwa dimahkamah...... Selepas ini...giliran ..Mohahmad ...pula.... Cantik..kalau dipadankan dengan baju oren...... cair 1Malaysia... on *JANGAN BUAT FITNAH* Publish | Delete | Spam zaharuddin ahmad on 11/15/18 -----------------
Kawal ketirisan, salah guna kuasaKhairil Anwar Mohd Amin pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluKerajaan Perak yakin inisiatif menangani ketirisan dan penyalahgunaan kuasa akan memastikan peruntukan kepada golongan nelayan, petani, peladang dan pekebun kecil akan kekal mencukupi meskipun berhadapan pengurangan dalam Belanjawan 2019.Sungai Buloh terima ketua polis daerah wanitaAsyraf Muhammad pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluPegawai Turus Bahagian Siasatan Seksual, Wanita dan Kanak-kanak (D11) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, Asisten Superintendan Shafa’aton Abu Bakar dilantik sebagai Ketua Polis Daerah Sungai Buloh berkuat kuasa hari ini.Sidang Dun: Idris diarah keluar dewanfeed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluSpeaker Dun Melaka, Datuk Omar Jaafar hari ini mengarahkan Ketua Pembangkang negeri, Datuk Seri Idris Haron keluar dewan kerana ingkar arahan untuk duduk dan berterusan membantah keputusan speaker.Kelantan dah lama larang merokok di tempat awamAzlida Alimin pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluKerajaan Kelantan menyokong larangan merokok di tempat awam termasuk premis makanan berdasarkan pelaksanaan Inisiatif Kelantan Bebas Asap Rokok (Ikbar) yang dikuatkuasakan sejak 2016.Menyamar penyampai radio Terengganu FM minta wangRahayu Mustafa pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluPenyampai radio Terengganu FM terkejut apabila terdapat individu menyamar sebagai dirinya dan meminta bantuan kewangan segera kerana berada dalam kecemasan, malam tadi.
Bina, tambah baik bangunan mesti melalui JKR Sarawakfeed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluKementerian Pendidikan, Sains dan Penyelidikan Teknologi Sarawak hari ini menjelaskan bahawa semua projek bagi tujuan membina semula atau menambah baik bangunan sekolah yang menerima peruntukan daripada kerajaan negeri hendaklah dilaksanakan menerusi Jabatan Kerja Raya (JKR) Sarawak.
Dapat ganjaran jika bantu kes integriti di PerakNormawati Adnan pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluKerajaan Perak akan memberi ganjaran kepada individu yang membantu memberikan maklumat berhubung ketirisan atau salah laku dalam pengurusan pentadbiran sehingga kes terbukti dan dituduh di mahkamah.Diskaun saman trafik 50 peratusWartawan Sinar Harian pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluOrang ramai dinasihatkan rebut peluang membayar saman trafik dengan tawaran diskaun saman 50 peratus bermula esok.Kagum anak muda sanggup kerja tukang bersihWartawan Sinar Harian pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluWalaupun terpaksa berdepan dengan bau busuk, air kotor dari longkang setiap hari, ia tidak menjadi penghalang bagi seorang graduan dari Mesir bekerja sebagai tukang bersih di sebuah sekolah di sini.PKNK salur zakat RM24,700Roshila Murni Rosli pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluPerbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) menyampaikan sum­bangan zakat kepada 247 murid terpilih dari Sekolah Kebangsaan (SK) Guar Chempedak, kelmarin.Kerajaan prihatin nasib penorehMuhammad Ammar Mubassyir pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluPertubuhan Usahawan Getah Bumiputera Malaysia (PUGBM) menghargai keputusan kerajaan meneruskan beberapa skim insentif kepada pekebun kecil getah.Banjir di Temerloh tidak berubahfeed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluKeadaan banjir di Temerloh tidak berubah pada pagi ini, dengan 84 mangsa masih berada di pusat pemindahan sementara (PPS).Pengecualian EIA bukan kehendak kerajaanSyajaratulhuda Mohamad Rosli pada feed-sh-bckp-edisi - 5 jam yang laluPengecualian kajian Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA) untuk projek pembinaan Lebuh Raya Berkembar Bukit Kukus bukan kehendak Kerajaan Pulau Pinang seperti yang dilaporkan sebelum ini.
AMBIL [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 5 jam yang laluJALAN DUTA AWAS air melimpah di sebelah perhentian bas jalan duta hinnga ke publika ini tidak ada sangkut paut dengan rosmah mansor yang telah mengunakan tandas di mahkamah jalan duta pada pagi ini apa yang terjadi ialah longkang di sebelah kanan jalan duta mas telah tersumbat mungkin oleh bahan plastik pennguna jalan diminat bersabar kalau boleh ambil jalan laian pihak bomba sedang menyelesaikan masalah ----------------Tarik Balik Belanjawan 2019, Demi Kepentingan Rakyat!Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 5 jam yang lalu[image: Hasil carian imej untuk rakyat miskin] *KERAJAAN* Persekutuan dinasihat untuk menarik semula Belanjawan 2019. Banyak perkara melibatkan kepentingan rakyat khususnya golongan yang mudah terjejas di luar bandar tidak diperuntukkan dalam Belanjawan 2019. Meskipun Belanjawan 2019 adalah belanjawan terbesar dalam sejarah dan mencatatkan peningkatan RM34.3 bilion (12.1%) berbanding anggaran peruntukan asal tahun 2018, tetapi ia tidak seimbang dan menafikan hak sebahagian rakyat yang lain. Kementerian Industri Utama dan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani masing-masing menca... lagi »That equality conversationadmin-s pada Malaysia Today - 5 jam yang lalu119,039 folks to be exact, as of yesterday signed the petition to stay the country’s “separate but equal” philosophy. They demand formal inequality over equality as a perverse necessity to retain national balance, in the Malaysian vein. Praba Ganesan, The Malay Mail Online Should we pursue equality for all Malaysians? More than a few of my countrymen […]Minister: Putrajaya won’t touch Article 153 if ICERD ratified, doesn’t need toadmin-s pada Malaysia Today - 5 jam yang lalu(MMO) – The ratification of the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD) will not affect the constitutional articles on Bumiputera privileges, a minister told Parliament today. Minister in the Prime Minister’s Department, P. Waythamoorthy said this meant there will be no need to amend or abolish Article 153 of […]IMF seeks Malaysia’s helpadmin-s pada Malaysia Today - 5 jam yang laluAn official described the request as something big because “countries go running to the IMF for help but IMF is asking for Malaysia’s help”. (The Star) – The International Monetary Fund (IMF) is impressed with Malaysia’s reforms and is keen to understand more about it – a far cry from the view that the Washington-based […]Cenbet raises red flags over Harapan Coinadmin-s pada Malaysia Today - 5 jam yang lalu“In the digital currency ecosystem, owners of accounts can stay anonymous if they choose to. This allows foreign parties to influence our political processes.” (FMT) – Civil society group Centre for a Better Tomorrow (Cenbet) has joined those questioning pro-Pakatan Harapan (PH) cryptocurrency Harapan Coin, saying the new government appears “overly eager” to adopt “trendy […]






















Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/11/ptptn-akan-jadi-racun-kepada-kerajaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wakil Rakyat Ph Gesa Kerajaan Selesai Masalah Ptptn Segera

Wakil Rakyat Ph Gesa Kerajaan Selesai Masalah Ptptn Segera

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 303 hits
Seorang wakil rakyat Pakatan Harapan menggesa kerajaan mencari penyelesaian berkaitan cara pembayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional Hassan Abdul Karim berkata ramai pelajar dan anak muda merasakan tertipu keran...
Lab 11 Full Lift Shampoo Dan Soft Mask 2 Produk Terbaik Bagi Penyelesaian Kepada Masalah Rambut Yang Wajar Dimiliki

Lab 11 Full Lift Shampoo Dan Soft Mask 2 Produk Terbaik Bagi Penyelesaian Kepada Masalah Rambut Yang Wajar Dimiliki

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 552 hits
Lab 11 Full Lift Shampoo Dan Soft Mask 2 Produk Terbaik Bagi Penyelesaian Kepada Masalah Rambut Yang Wajar DiMiliki Rambut merupakan aset paling penting bagi setiap dari kita tak kira wanita mahupun lelaki Buat wanita rambut adalah mahkota ...
Kerajaan Ph Minta Maaf Pun Peminjam Ptptn Rakyat Tetap Kena Tipu

Kerajaan Ph Minta Maaf Pun Peminjam Ptptn Rakyat Tetap Kena Tipu

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 250 hits
By Shamsul Anuar NasarahKUALA LUMPUR Sangat mudah kerajaan Pakatan Harapan memerintah jika janji gagal dilaksanakan boleh minta maaf atau sekurang kurangnya menuding jari salahkan Barisan Nasional Ketua Penerangan UMNO Malaysia Datuk Seri S...
Bajet Kerajaan Pakatan 2019 Dewan Rakyat

Bajet Kerajaan Pakatan 2019 Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 294 hits
Buat pertama kalinya Kerajaan Pakatan membentangkan BAJET PAKATAN HARAPAN 2019 Buat kali pertama juga Menteri Kewangan LIM GUAN ENG didalam pembentangannya menyebut HUTANG DAN LIABILITY NEGARA adalah sebanyak RM 1 trillion ringgit Menteri K...
Cukai Kerajaan Lancarkan Program Khas Pengakuan Sukarela

Cukai Kerajaan Lancarkan Program Khas Pengakuan Sukarela

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 320 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan akan melancarkan Program Khas Pengakuan Sukarela untuk memberi peluang kepada pembayar cukai mengisytiharkan secara sukarela sebarang pendapatan yang tidak dilaporkan bagi tujuan cukai Ini termasuklah akaun pesisir pan...
Kerajaan Kurangkan Pegangan Dalam Syarikat Bukan Strategik

Kerajaan Kurangkan Pegangan Dalam Syarikat Bukan Strategik

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 109 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan akan mengurangkan pegangannya dalam syarikat bukan strategik dengan merealisasikan nilai yang sebaik mungkin dan kemudian menggunakan hasil tersebut untuk mengurangkan hutang Menteri Kewangan Lim Guan Eng ketika memben...
Najib Razak Tindakan Pakatan Harapan Bakal Jual Aset Aset Kerajaan Akan Korbankan Masa Depan Negara

Najib Razak Tindakan Pakatan Harapan Bakal Jual Aset Aset Kerajaan Akan Korbankan Masa Depan Negara

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 468 hits
Terdapat banyak rujukan di dalam Bajet 2019 mengenai penjualan aset aset kerajaan termasuk penjualan tanah Saya sebenarnya tidak terkejut kerana inilah short cut yang sama dilakukan di Pulau Pinang sebelum ini Bajet 2019 menyebut kerajaan j...
Standard Chartered Kerajaan Mungkin Berdepan Penarafan Negatif Terutama Moody S Fitch

Standard Chartered Kerajaan Mungkin Berdepan Penarafan Negatif Terutama Moody S Fitch

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 231 hits
Belanjawan 2019 menunjukkan kekurangan langkah pendapatan yang mampan dicadangkan untuk menangani pemansuhan Cukai Barang dan Perkhidmatan menurut Standard Chartered Katanya rasionalisasi perbelanjaan dan memanfaatkan aset merupakan langkah...
Kerajaan Peruntukkan Rm314 5 Bilion Untuk Belanjawan 2019

Kerajaan Peruntukkan Rm314 5 Bilion Untuk Belanjawan 2019

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 326 hits
KUALA LUMPUR Belanjawan 2019 belanjawan pertama di bawah pentadbiran Pakatan Harapan akan memperuntukkan sejumlah RM314 5 bilion dalam perbelanjaan berbanding peruntukan kira kira RM290 4 bilion pada 2018 Ketika membentangkan Belanjawan 201...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment